| |  | |
08.02.12, 16:35
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Atooppinen iho ja pakkanen
Olen kärsinyt atooppisesta ihosta lähes koko aikuisikäni, nyt olen nelikymppinen nainen.
Nyt taas kun pakkaset paukkuvat, on ihoni ja varsinkin pinnani koetuksella.
Korvat, kaulan linja ja leuan alue ovat aivan "karstalla", karmean näköistä punaista kuivaa ihoa tai pitäisikö sanoa ihottumaa. Rasvaan joka päivä 4-5 kertaa apteekin perusvoiteilla, Bepantheonilla välillä, auttavat hetkellisesti.
Toivoisin apua siihen, miten meikata ihovauriot piiloon, että kehtaisi liikkua ihmisten ilmoilla. Meikkivoiteen pitäisi olla tosi "rasvainen" ja peittävä mutta lopputuloksen silti kevyt.
Tällä hetkellä käytän Max factorin Pan Stickiä (tyydyttävä, mutta ei hyvä lopputulos) ja Joe Blascokin on kokeiltu.
Kevät, kesä ja syksy ovat ihanaa aikaa ja ihoni on kuin toisen ihmisen. Silloin pärjään ihan tavallisella kosteusvoiteella ja meikkivoidetta en edes käytä.
| |
| | |
08.02.12, 16:51
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Luulen, että kosteuttava nestemäinen peittää hilseilyn paremmin kuin nuo rasvaiset jankkimaiset. Isadoran Lift & Cover on esimerkiksi hyvä.
| |
| | |
08.02.12, 17:08
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos vinkistä. Isadoran meikkejä en ole kokeillutkaan. Ajattelin vielä kysyä (näkemäni mainoksen takia) olisikohan Garnierin uusi BB hyvä?
| |
| | |
08.02.12, 18:38
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Garnier BB
Uskon, että Garnier BB voisi olla hyvä. Peittää ja kosteuttaa.
| |
| | |
08.02.12, 18:48
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meikkivoiteesta en tiiä, mutta samankaltainen iho, leuka ihan turvonnut ja kutittaa varsinkin öisin ja hilseilee. Vetelin Louis Widmerin remeder -body creamia naamaan ja hilseily loppui kuin seinään.
| |
| | |
08.02.12, 19:23
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulla onnauttanut pesu jojobaöljyllä. Eli reilusti öljyä naamaan ja poisto lämpimään veteen kastetulla harsolla/pyyhkeellä. Huuhtelu ja 1-2 tippa jojobaöljyä perään. Tämä illalla. Aamulla normaalit päivärasvaukset. Itse tykkään Lushin colour supplemnentista meikkinä. On sopivan peittävä ja koostumus atooppiselle iholle sopiva, mutta ei kuitenkaan kiillä.
| |
| | |
08.02.12, 20:05
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla on peilikaappi niin täynnä hoitoivoiteita kuin voi... öljyjä olen kokeillut, niistä saan finnejä.
Taidan olla toivoton tapaus. Tulisipa kesä!!!!
| |
| | |
09.02.12, 22:29
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Atooppinen iho ja pakkanen
Minulla on auttanut talvella omega-rasvahappojen ottaminen lisäravinteena. Iho hilseilee ja punottaa ja on haavoilla etenkin käsistä, mutta nyt kun aloitin tuon lisäravintokuurin niin ainakin haavat on parantunut nopeasti. Syön tuollaista, jossa on omega 3,6,7,9 + magnesium ja sinkki (herukansydäntyrni). Meikkivoiteita en kyllä voi talvella käyttää, koska iho ei yksinkertaisesti kestä.. Oisko teillä muilla vinkkejä, miten saisi ihottuman kuriin sormien välistä ja kämmenselistä sekä ranteista? Etenkin nyt kovilla pakkasilla kädet kuivuvat nopeammin kuin ehdin niitä rasvata ja työni puolesta joudun ainakin jonkin verran pesemään käsiä päivällä.
| |
| | |
10.02.12, 01:51
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jos kuivaa talvi-ihoa yrittää hoitaa purnukoilla ja pillereillä, niin ihan väärästä paikasta lähtee liikkeelle. Ilmankostutin (höyrystävä) pitäisi hankkia ihan ensimmäiseksi. Varsinkin atoopikoilla se pitäisi olla ihan perushankinta jo ihon vuoksi ja tietysti siitä on myös silmille, hiuksille (kuivuus lisää staattista sähköä) ja hengitysteille apua.
Pieneen asuntoon sopii esim. tämä hyvä malli, joka on nyt postimyynnissä tarjouksessa. NetAnttila - Ufox Ilmankostutin | Kodinhoito ja siivous | |
| | |
10.02.12, 11:26
|
#10 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2006
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kesänainen Minulla on peilikaappi niin täynnä hoitoivoiteita kuin voi... öljyjä olen kokeillut, niistä saan finnejä.
Taidan olla toivoton tapaus. Tulisipa kesä!!!! | Mitä öljyjä sulla on? Pieni tuoksukauppa Täältä voi edullisesti tilailla näytteitä ihoa hoitavista öljyistä kokeiluun. Itselläni on avokadoöljyä, jota iltaisin käytän kosteusvoiteen päälle lukitsemaan kosteutta.
Kasvoilla käytän Weledan mantelikasvovoidetta päivisin, se imeytyy kuin unelma ja jos haluaa kosteuttavampaa niin siihen päälle saman sarjan manteliöljyä, on kevyempää kuin tuo avokado. Jojoba ei mulla tee iholle mitään. Neitsytkookosöljy (se joka on kiinteää ja valkoista jääkaapissa mutta läpinäkyvää ja juoksevaa huoneenlämmössä) imeytyy ainakin käsiin tosi nopsaan kun on tosi ohutta. Haju tosin voi häiritä jos ei kookoksesta pidä.
Mulla on aika pahasti atooppinen iho kanssa ja varsinkin silmäluomet, korvat ja kaula kutisevat, hilseilevät ja ovat ihottumaiset. Tämän lisäksi ihottuma kehystää kasvoja tosi kauniisti - not. Välillä on kuivaa läikkää poskessakin ja kulmakarvojen yläpuolella.
Silloin kun ihottuma oireilee, yritän olla rasittamatta sitä meikillä. En ole tosin vielä keksinyt muuta keinoa rauhoittaa se kuin lääkärin määräämät Protopicit ja Locoidit yms. Antihistamiineja kannattaa kokeilla jos kutisee, se hillitsee kutinaa. Perusvoiteillekin suosittelen hankkimaan reseptin, mikäli sitä ei jo ole, selviät paljon halvemmalla :)
Minä käytän mineraalimeikkejä, kun eivät sisällä mitään ylimääräistä eikä tarvitse laittaa paljoa peittävän lopputuloksen aikaansaamiseksi. Alle laitan Weledan Cold Creamia (on voimakkaan tuoksuinen ja saattaa herkempiä kuin minä, ärsyttää) suojaamaan ihoa pakkaselta jos on aikaa häivytellä rasvaisuutta. Mineraalimeikkikin tosin kerääntyy kuiviin läiskiin välillä ikävästi mutta suihkauttamalla alkoholittoman kasvoveden ja veden sekoitusta päälle, sulautuu mineraalitkin vähän paremmin, ei tosin aivan täysin. Nestemäisistä olen käyttänyt Body Shopin jotain kuivan ihon meikkivoidetta joka on ohutta eikä sillai keräänny. Mulla tosin tuntuu varmaan rasvaisen kosteusvoiteen takia naama jotenkin möhnääntyvän käyttäessäni nestemäistä meikkivoidetta.
Meikin alle suosittelen läträämään ihan suosiolla runsaasti rasvaista voidetta. Mielummin liikaa kuin liian vähän, koska sen mikä ei imeydy voi aina painella talouspaperilla ennen meikkausta pois.
| |
| | |
10.02.12, 18:43
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja .... Jos kuivaa talvi-ihoa yrittää hoitaa purnukoilla ja pillereillä, niin ihan väärästä paikasta lähtee liikkeelle. Ilmankostutin (höyrystävä) pitäisi hankkia ihan ensimmäiseksi. Varsinkin atoopikoilla se pitäisi olla ihan perushankinta jo ihon vuoksi ja tietysti siitä on myös silmille, hiuksille (kuivuus lisää staattista sähköä) ja hengitysteille apua.
Pieneen asuntoon sopii esim. tämä hyvä malli, joka on nyt postimyynnissä tarjouksessa. NetAnttila - Ufox Ilmankostutin | Kodinhoito ja siivous |
Ei siihen kuule mitkään ilmankostuttimet auta, kun iho oireilee myös kesällä, jolloin ilmankosteutta on yllin kyllin. Ei se ilmankostutin mikään ihmelaite ole, kokeiltu on.
| |
| | |
12.02.12, 04:34
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Atoopikko pienestä pitäen Ei siihen kuule mitkään ilmankostuttimet auta, kun iho oireilee myös kesällä, jolloin ilmankosteutta on yllin kyllin. Ei se ilmankostutin mikään ihmelaite ole, kokeiltu on. | Nyt oli kyse siitä, että iho on pahemmassa kunnossa talvisin kuten myös terveihoisilla on. Tietysti kaikille ei ole apua ilmankostuttimesta, jos kerran kuivuus ja ihottumat ovat ympärivuotisia, mutta joka tapauksessa siitä on hyötyä edes sen verran, että iho ei talvisin olisi niin selvästi pahemmassa kunnossa.
| |
| | |
12.02.12, 08:01
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja .... Nyt oli kyse siitä, että iho on pahemmassa kunnossa talvisin kuten myös terveihoisilla on. Tietysti kaikille ei ole apua ilmankostuttimesta, jos kerran kuivuus ja ihottumat ovat ympärivuotisia, mutta joka tapauksessa siitä on hyötyä edes sen verran, että iho ei talvisin olisi niin selvästi pahemmassa kunnossa. |
Aion ostaa ilmankostuttimen, minusta se kuulostaa kokeilemisen arvoiselta. Ja tosiaan, ihoni voi hyvin kesällä ja kosteilla ilmoilla. Ainoastaan pakkasella saan punaisia kutisevia läiskiä, jotka hilseilevät. Kiitos muistakin kosteutus- ja meikkivinkeistä.
| |
| | |
20.02.12, 13:11
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Sama vika Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kesänainen Aion ostaa ilmankostuttimen, minusta se kuulostaa kokeilemisen arvoiselta. Ja tosiaan, ihoni voi hyvin kesällä ja kosteilla ilmoilla. Ainoastaan pakkasella saan punaisia kutisevia läiskiä, jotka hilseilevät. Kiitos muistakin kosteutus- ja meikkivinkeistä. |
Pakkasella iho menee ihan hirveään kuntoon. Nyt oon kokeillut kookosöljyä sisäisesti (teelusikka tai pari teen joukkoon aamulla) ja apteekin Locobase repair voidetta yöksi. Kookosöljyä voi laittaa myös kasvoille, mut mulla ainakin se tekee näppyjä. Toi Locobase on ollut mun hilseilevän lärvän pelastus :) On toi kookosöljykin tainnut jotain tehdä. Ainakaan tukka (luonnonkihara) ei ole niin kuiva enää kun se oli.
| |
| | |
20.02.12, 14:42
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Runsas puuterin käyttö.
Ei varmaan sovi kaikille.
Eli hoidan ihoni muuten aika hyvin mutta suht. normaaleilla tuotteilla ja voiteilla. Teen normaalit pohjustukset ja meikit mutta ulos mennessä lisään irtopuuteria aika reilusti. Se tekee iholle ilmavan kerroksen ja eristää pakkaselta. Kuulostaa ehkä vähän hassulta mutta eipä ole laikkuja eikä punoitusta eikä kutinaa kasvoissani ollut. Tarvittaessa sisälle tullessa voi enimmät putskut käydä isolla puuterisiveltimellä sutimassa pois. Iltaisin kotona ja yöllä annan ihoni hengittää, en käytä raskaita öljyisiä voiteita, vaan aika kevyitäkin kosteusvoiteita.
Ennen minulla oli talvisin punaisia hilsehtiviä laikkuja poskilla ja iho kutisi, ei enää.
| |
| | |
20.02.12, 14:50
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vielä yksi keino joka myöskään ei sovi kaikille
Pashminahuivi. Villaa tai silkkivillaa. Korvat, leuka, leukapielet ja kaulan saa suojattua kun kietaisee pashminan huppumaisesti, hiuksetkaan eivät litisty. En lähde ilman huivia minnekään. Kesällä ohut huivi varjelee auringolta palamiselta, joka on toinen riesani, samoin aurinkoallergia.
Minulla on myös huppupäähineitä, sellaisia neuleisia, takeissani suosin huppua ja kauluksia jotka voi nostaa suojaamaan.
Huivi sopii tyyliini, ymmärrän että kaikille ei.
Ihon suojaaminen ja vahinkojen ennalta ehkäisy on helpompaa kuin pakkasen tekemien riesojen korjaaminen, niitä kutisevia laikkuja en tosiaan saanut millään hoidoilla pois.
| |
| | |
20.02.12, 21:02
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja TiSa Pakkasella iho menee ihan hirveään kuntoon. Nyt oon kokeillut kookosöljyä sisäisesti (teelusikka tai pari teen joukkoon aamulla) ja apteekin Locobase repair voidetta yöksi. Kookosöljyä voi laittaa myös kasvoille, mut mulla ainakin se tekee näppyjä. Toi Locobase on ollut mun hilseilevän lärvän pelastus :) On toi kookosöljykin tainnut jotain tehdä. Ainakaan tukka (luonnonkihara) ei ole niin kuiva enää kun se oli. |
Itse käytän apteekin perusvoiteita, siirryn aina rasvaisempiin kun pakkanen alkaa kiristyä. Kosteuttavat voiteet polttaa yksinkertaisesti ihon rikki, välillä plantraankin tuota kookosöljyä apteekin voiteen sekaan, jos haluan siitä kevyemmän. Pakkasesta sain helvetinmoisen ihottuman suun ympärille, yöt yhtä tuskaa, mutta nyt kun alkanut lauhtua ihokin alkaa pikkuhiljaa paranemaan kutinan kautta. Nyt se alkaa jo kesiäkin, ihan outoa. Onko joku saanut muuten sinkkilisästä apua ihottuman tai rohtumien parantumiseen? Omegaa syön, mutta ihottumaan tai naaman käsittämättömään kuivumiseen se ei ole auttanut.
| |
| | | | |