Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Sensuelli
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
09.02.12, 21:41   #1 (linkki)
annabel
(Vierailija)

Puhdistusemulsio hakusessa

Olisko kellään ehdotuksia hyvästä, paksuhkosta ja hyvin vedellä pois peseytyvästä kasvojen puhdistusemulsiosta? Minulla on normaali iho, joka kaipaa näin talvisin emulsiomaista puhdistajaa geelien sijaan. Tuoksu ei saisi olla kovin voimakas... Ostin Phytomerin puhdistusemulsion&kasvoveden mutta niissä on vähän turhan voimakas ja hajuvesimäinen tuoksu. Ja nimenomaan kiinnostaisi löytää sellanen paksumpi putsari, jota on helppo hieroa kasvoihin. Toivottavasti joku osaisi neuvoa =)
  Vastaa viestiin

10.02.12, 06:00   #2 (linkki)
Mademoiselle
(Vierailija)

Olen nyt parin vuoden ajan käyttänyt Estelle&Thildin puhdistusemulsioita. Tykkään. Suomessa myy esim. Kicks.
  Vastaa viestiin
10.02.12, 14:16   #3 (linkki)
Ellis
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja annabel Näytä viesti
Olisko kellään ehdotuksia hyvästä, paksuhkosta ja hyvin vedellä pois peseytyvästä kasvojen puhdistusemulsiosta? Minulla on normaali iho, joka kaipaa näin talvisin emulsiomaista puhdistajaa geelien sijaan. Tuoksu ei saisi olla kovin voimakas... Ostin Phytomerin puhdistusemulsion&kasvoveden mutta niissä on vähän turhan voimakas ja hajuvesimäinen tuoksu. Ja nimenomaan kiinnostaisi löytää sellanen paksumpi putsari, jota on helppo hieroa kasvoihin. Toivottavasti joku osaisi neuvoa =)

Melvitan kosteuttava puhdistusmaito on ihana. Luonnonkosmetiikkaa. Kiva tuoksu ja hyvä pumppupullo.
  Vastaa viestiin
10.02.12, 14:23   #4 (linkki)
annabel
(Vierailija)

Heei, nyt on tullut jo kaks hyvää suositusta ja molemmat käsittääkseni luonnonkosmetiikkaa! =) En ole koskaan ennen käyttänyt mitään luonnonkosmetiikkaa, mitä nyt välillä kokeillut jotain luonnonöljyjä ja vähän mineraalimeikkejä. Joskus joku vaan mulle painotti niin kovasti, että herkähkö ihoni saattaisi ottaa itseensä luonnonkosmetiikkatuotteista, niin en sitten ole edes miettinyt asiaa sen enempää... Mutta kokeilemallahan se tietysti selviää parhaiten, että mikä sopii kenellekin. Kiitos vinkeistä, lisääkin saa laittaa!
  Vastaa viestiin
10.02.12, 14:33   #5 (linkki)
uus lempparini
(Vierailija)

Pakkaspäivinä normaalia ihoani kiristeli ja olen ollut aina aika herkkis tuoksuille, ikää mulla 25v. Painelin apteekkiin ja ostin kokeeksi La Roche-Posayn Toleriane -sarjasta puhdistusmaidon, nimi taisi olla vaan joku Dermo-cleanser tms, siinä on niin hirveesti ranskaa putelin päällä että ei voi muistaa :D
Tuoksuton, jämäkkä, voidemainen ja ihana putsari, jättää nassun silkkiseksi eikä ärsytä ollenkaan ihoa. Maksoi muistaakseni vajaat 15e ja 200ml purkki on ollut tosi riittoisa.

Aivan uusi tuttavuus koko sarja mutta tykkään hirveästi tuosta tuotteesta, poistaa myös silmämeikin ihan kohtuu hyvin :) Mielellään pyörittelee sitä kasvoille!
  Vastaa viestiin
10.02.12, 15:03   #6 (linkki)
Kerttu
(Vierailija)

Minä olen siirtynyt käyttämään öljyjä puhdistamiseen.

Esim aprikoosinsiemenöljy on ollut hyvä ja edullinen.

Arganöljy taas sopii ihonhoitoon, mutta poispyyhittäväksi putsariksi on vähän turhan kallista.
  Vastaa viestiin
11.02.12, 09:51   #7 (linkki)
herkkis.
(Vierailija)

Idea öljyllä puhdistamisesta on huuhaata, ei toimi.

Jos on herkkä iho kannattaa välttää sekä alkoholia että hajusteita. Siksi luonnonkosmetiikka ei usein sovi. Tuossa Estelle & Thildissä on kuitenkin useampi hajusteeton tuote, joten jos ei ole allerginen niissä oleville kasveille, sitten ne sopivat. Niissä hyvää on myös kunnon putelit, ei pääse tehoaineet haihtumaan kuten avopurkeista.

Tuolla La Roche Posayn apteekkisarjan Toleriane puhdistusemulsiolla on allergiatunnuskin, joten se on hajusteeton eikä pitäisi ärsyttää. Nuo ranskalaiset apteekkituotteet ovat aika laadukkaita, mutta valitettavasti vähän ylihinnoiteltuja Suomessa. Olen käyttänyt valikoidusti sekä tuota LPR:ää että Avenea että merkkejä, joita ei Suomessa myydä, ja kokemukset ovat hyvät - tähän asti ärystystä on tullut vain 1 tuotteesta - kun luonnonkosmetiikkassa lähes 99% tulee oireita, ns. tavallisessa kosmetiikassakin lähes kaikista, jopa osasta "herkän ihon" tuotteita.

Itse olen päätynyt käyttämään sellaista kasvovedentapaista putsaria, jota ei pestä vedellä pois. Kun ei pese vedellä, ei ihokaan kuivi kuten vedellä poispestävillä. Laiskana tyttönä ei myöskään jaksa lääppiä jotain maitomaisia mömmöjä yömyöhällä pärstävärkistäni :-)

Putsaria ostaessaan kannattaa muuten kysyä onko tuote pH-tasapainotettu - se tarkoittaa että jos on, sen happamuus on sama kuin ihon pinnan, joten putsari ei vie iholta pois sen luonnollista suojaavaa rasvakerrosta. Jos taas putsarin pH on eri kuin ihon, sitten kannattaa jättää se suosiolla kaupan hyllyyn.

Herkkäihoisena antaa myös lisäpisteistä siitä onko putsarissa ihon ärsytystä rauhoittavia aineita (allantoini, bisabolol, jne...) ja aina talvella on hyvä jos löytyy kosteuttavia aineita (glyseriini, hyaluronihappo, jne...).
  Vastaa viestiin
11.02.12, 16:15   #8 (linkki)
annabel
(Vierailija)

Ongelmani ratkesi, kun kävin apteekista hakemassa tuota LRP:n Toleriane puhdistusemulsiota. Tämä on just sellainen, mitä etsinkin! =) En olekaan ennen kyseisen merkin tuotteita käyttänyt vaikka siitä samaisesta hyllystä olen ostellut Avenen tuotteita. On vaan tosiaan aika tyyriitä täällä Suomessa...

Herkkikseltä haluaisin kysyä vielä, että mikä on tuollainen kasvovesiputsari? =) Kuulostaapa helpolta ainakin!
  Vastaa viestiin
11.02.12, 21:32   #9 (linkki)
herkkis.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja annabel Näytä viesti
Ongelmani ratkesi, kun kävin apteekista hakemassa tuota LRP:n Toleriane puhdistusemulsiota. Tämä on just sellainen, mitä etsinkin! =) En olekaan ennen kyseisen merkin tuotteita käyttänyt vaikka siitä samaisesta hyllystä olen ostellut Avenen tuotteita. On vaan tosiaan aika tyyriitä täällä Suomessa...

Herkkikseltä haluaisin kysyä vielä, että mikä on tuollainen kasvovesiputsari? =) Kuulostaapa helpolta ainakin!

Avenen micellar lotion. Mulla on myös couperosaa, joten tämä sopii siihenkin. Voi putsata myös silmämeikit, tosin jos laitan kunnolla kynää ja ripsaria, poistan kyllä vauvaöljyllä ja lämpimällä vedellä, ja micellarilla vasta sitten ja niin etten koske silmän sisään.

Myös LRP:llä on samanlainen putsari, käyttötapa on aika sama.

LRP on vasta tullut kai toissa vuonna Suomeen, mutta on ollut vanha tunnettu merkki kauemmin. Kuulema huippumallit ja meikkitaiteilijat suosivat sitä - mutta se ei pahenna hyvää merkkiä :-)

LRP:tä olen ostanut ulkomailta esim. meikit ovat herkkiksille sopivia. Ei vielä Suomessa myynnissä... Heillä on myös uusi kuorinta, josta olen näytteen kokeillut ja pidin paljon - ja mä en useinkaan näytteistä kovin paljon perusta. Muistaakseni kuorinta oli samassa physiologique-sarjassa kuin tuo micellar lotion.

Luulen myös että apteekista kun ostaa, pitäisi saada näyte ensin, joten ei tarvitse ostaa sikaa säkissä.

Ja jos näihin tykästyy, voi ostaa varastoa ulkomailta tai netistä, tulee edullisemmaksi. Sama siis Avenen, Lieracin ja Caudalién suhteen: laadukkaita tuotteita joita saa vähintään 30% edullisemmin Ranskasta.

LRP:llä on sellainen maine maailmalla että huippumallit ja meikkitaiteilijat suosivat sitä :-D
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku