Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Sensuelli
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.08.12, 02:08   #1 (linkki)
Koti Blondaaja
(Vierailija)

Oma hiusväri platinan vaaleaksi?

Kamalan kauan olen surffaillut netissä suoranaista vastausta saamatta, joten ajattelin kysyä ihan suoraan :D

Siis minulla on luonnostaan maantien harmaat hiukset, joissa päällä ainoastaan jokunen aika sitten laitettu vaalea kestoväri (joka muistuttaa enemmänkin keltaista). Haluaisin saada platinan vaaleat hiukset ja suunnitelmissa oli mennä osaavalle kampaajalle, mutta hinnat nähtyäni se vaihtoehto on pois suljettu.

Joten miten saisin hiuksistani platinan vaaleat? Omaa maantien harmaata on ilmestynyt juurikasvuna jo aika reippaasti ja siis omaakin väriä pitäisi saada vaalennettua. Värinpoistoa, valkaisuaineita, hapatteita... Olen ihan ulalla - miten oman hiusvärinsä saisi vaalennettua?

Minä tiedän että te tiedätte,
apuwa :D
  Vastaa viestiin
06.08.12, 03:24   #2 (linkki)
jejejejrrrr
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Koti Blondaaja Näytä viesti
Kamalan kauan olen surffaillut netissä suoranaista vastausta saamatta, joten ajattelin kysyä ihan suoraan :D

Siis minulla on luonnostaan maantien harmaat hiukset, joissa päällä ainoastaan jokunen aika sitten laitettu vaalea kestoväri (joka muistuttaa enemmänkin keltaista). Haluaisin saada platinan vaaleat hiukset ja suunnitelmissa oli mennä osaavalle kampaajalle, mutta hinnat nähtyäni se vaihtoehto on pois suljettu.

Joten miten saisin hiuksistani platinan vaaleat? Omaa maantien harmaata on ilmestynyt juurikasvuna jo aika reippaasti ja siis omaakin väriä pitäisi saada vaalennettua. Värinpoistoa, valkaisuaineita, hapatteita... Olen ihan ulalla - miten oman hiusvärinsä saisi vaalennettua?

Minä tiedän että te tiedätte,
apuwa :D

Värinpoisto on ainoa vaihtoehto, kun hiuksissasi on jo väriä. Tuskin oma värisikään valenisi tarpeeksi vaaleaksi pelkällä vaalentavalla kestovärillä.
  Vastaa viestiin
06.08.12, 12:26   #3 (linkki)
Koti Blondaaja
(Vierailija)

Luin äskettäin, että värinpoisto poistaa värjätyn hiuksen värin ja vaalennus vaalentaa luonnollista väriä. Siis vaikka hiuksissani on vain yksi kerros vaaleaa kestoväriä (joka jopa hiukan vaaleampi kuin luonnollinen värini), pitäisi tehdä ensin värinpoisto ja myöhemmin vielä vaalennus..?

Hiukset ei tykkää hyvää
  Vastaa viestiin
28.08.12, 20:55   #4 (linkki)
xxixxaxx
(Vierailija)

Kyllä ne hiukset sen kestää, laita tehohoitoainetta niihin aine parin kuukauden ajan pesun jälkeen, sillä mäkin sain aikoinaan voimakkaasti vaalennetut hiukset kuntoon ja jo puolen vuoden kuluttua ne oli loistokunnossa ja kasvo ihan normaalisti sieltä päänahasta.

Kampaajat liiottelee tota vaalennusaineen tärväävää vaikutusta koska kampaajat ei jaksais tehdä niitä monivaiheisia värinpoistoja, joissa pitää koko ajan tarkkailla hiusten eri kohtia miten se vaalennusaine on alkanu vaikuttamaan.

Periaatteessa hiuksia ei kannattais vaalentaa vaalennusVÄRILLÄ, koska niissä on myös vaarallisia fenyleenidiamiineja, vaan ainostaan puhtaalla vaalennusaineella.

Voit laittaa hiuksiisi vielä (tai laitatuttaa ) esim folioraidat riittävän voimakkaalla hapetteella niin luulisin että keltaisuus lähtee pois. Jos sitä jää jäljelle, laita hiuksiin violetti suoraväri, joka voi tehdä hiukset ensin harmaiks mutta kuluu nopeesti pois, jatkohoitona hopeashampoo - tai hoitoaine.
  Vastaa viestiin
30.08.12, 20:54   #5 (linkki)
Voi ei!!
(Vierailija)

Voi EIII!! Ja sitten nähdään teitä kaameita teinipissiksiä kadulla. Antakaa sen oman värin olla älkääkä tehkö juuri tuota hirvityksen "väriä" päähänne. Ainoastaan kampaaja saa blondauksen onnistumaan aineilla, eikä hänkään aina.

Leikkauta vaikka siilitukka siksi aikaa, kun saat pissaliisavärin kasvatettua pois ja anna sitten värin olla luonnollinen tai jos värjäät sitä itse, niin mahdollisimman lähelle omaa sävyä kaupan kestoväreillä. ÄLÄ yritä leikkiä koulutettua ammattilaista, joka et ole.

Kyllä kampaaja JAKSAA, hänellehän maksetaan ajasta. Hän vaan näkee sen, minkä vähänkään tyylitajuinen aikuinen näkee. Pissaliisaväri on kamala.
  Vastaa viestiin
31.08.12, 13:41   #6 (linkki)
3108
(Vierailija)

Suosittelen kuitenkin kampaajaa, vaikka se kalliiksi tuleekin. Valitettavasti ystäväni (ihan aikuinen nainen) päätti blondata mustaksi värjäämänsä hiukset kotona - on nyt tehnyt parit värinpoistot ja lopputulos on kammottava :/. En kehtaa mitään sanoa, mutta sääliksi käy, kun ennen sillä oli kiiltävät hiukset ja nyt on sellaista sähärää lasivillaa, osittain oranssia, osittain tosi vaaleaa..... Pahinta tässä on se, että ystäväni teki kotiblondauksia monta vuotta ja sai hiukset ihan kamalaan kuntoon ja nyt palasi siihen taas. Järki hoi?! Luottaisin ammattilaisen työhön ja hoito-ohjeisiin.
  Vastaa viestiin
03.10.12, 00:13   #7 (linkki)
Koti Blondaaja
(Vierailija)

Tämä nyt on jo vanha keskustelu mutta ajattelin vielä kertoa mihin ratkaisuun lopulta päädyin, jos nyt jollakulla on samankaltainen ongelma. :)

Päädyin suoraan vaalennukseen, siis en tehnyt ensin värinpoistoa, koska lähtökohta oli vaalea. Kuten mainittu, värjätty osa oli jopa vaaleampi kuin oma väri vaikkakin kyllä juu kenties, aika keltaista ja ruman väristä.

Käytin Biozellin vaalennusjauhetta ja olisikohan ollut 6% kehite emulsiota, oli mukava kun sai itse sekoitella millaisen seoksen halusi. Se veti TODELLA vaaleaksi, tai ainakin tuntui siltä. :D Vaalensi siis myös värjättyä osaa. Muutaman viikon annoin niiden olla ("tehokorjaavien" shampoiden hoidossa) ennen kuin aloin käyttämään Bonacuren hopeashampoota. Kyllähän niistä alkoi tulla hopeisemmat, vähän jäivät vielä kaukaisesti keltaiseen taittuviksi mutta kokonaisuudessaan ihan mukava väri. Blondatusta juurikasvusta tuli juuri täydellisen värinen hopeashampoon käytön myötä!

Siitä nyt on jo jokunen tovi kun hiukseni blondasin ja juurikasvua on tullut ihan huomattavasti, joten ajattelin tehdä huomenna uusille tulokkaille myös vaalennuksen. Parhaimman tuloksen hiusten "hopeistamisessa" saa, kun vaalentaa (vaalennus EI OLE värinpoisto!! info vaan :D) oman värin ja käyttää sitten säännöllisesti hopeashampoota. Bonacure on hyvää, mutta ei vahvimmasta päästä joten sillä ei sitten saa totaalisen harmaita hiuksia, jos joku halajaa.

Ihan turhaa on mennä kampaajalle hiuksia vaalentamaan, ihan hyvin onnistuu kotonakin ja paljon halvemmalla. Ei kuitenkaan kannata jumalaa ruveta leikkimään, se nyt vaan on mahdotonta saada vuosien värjäysten aikaansaama musta muuttumaan kerralla talven valkeaksi. Ei onnistu ja jos onnistuu, niin tuskin ovat hiukset enää päässä kiinni. Nähty on sekin, millaiseksi purukumimössöksi ne hiukset voi saada ja uskokaa - se ei ole kaunista :D
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku