Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Kasvatus
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
09.05.06, 16:14   #1 (linkki)
Eva
(Vierailija)

Pyllyn pyyhkiminen

Minkä ikäisenä lapsenne oppi itse pyyhkimään pyllynsä? Välillä tuntuu, että lapseni ei vaan viitsi pyyhkiä vaikka osaisi...
  Vastaa viestiin
09.05.06, 19:39   #2 (linkki)
armeijaikäinen
(Vierailija)

Re: Pyllyn pyyhkiminen

Hei !

Kauhuissani kuulin, että tuttavan poika oli tullut armeijasta kotiin lomalle ja vessasta huutanut isälleen: pyyhkimään !

Iskä oli käynyt pyyhkimässä.

En ollut uskoa tarinaa todeksi. Poika on järjissään oleva nuorukainen. Ei hänessä mitään poikkeavaa ole ollut koskaan paitsi tämä omituinen tapaus.

Kauhuissaan oleva äiti
  Vastaa viestiin
09.05.06, 23:00   #3 (linkki)
pph
(Vierailija)

Yleensä lapset oppivat pyyhkimään pyllynsä n. 5-vuotiaana. Ennenkuin menevät eskariin. =)
  Vastaa viestiin
10.05.06, 08:54   #4 (linkki)
itse
(Vierailija)

olet omituinen, kun kerrot tuollaista pajunköyttä meille. Armeijassa kukaan ei pyyhi toisten takapuolia, eikä kotona kukaan tervejärkinen armeijaikäinen huuda pyyhkimisistä, saati iskät pyyhi.
  Vastaa viestiin
10.05.06, 16:44   #5 (linkki)
täh???
(Vierailija)

5-vuotiaana???? O_o Mä olisin sanonut että 3...
  Vastaa viestiin
10.05.06, 22:05   #6 (linkki)
pph
(Vierailija)

Niin, kyllä ainakin meidän tarhassa 4-vuotiaat vielä huutavat pyyhkimään.
  Vastaa viestiin
11.05.06, 21:50   #7 (linkki)
.
(Vierailija)

Meil on 2,5-vuotias poika joka välillä haluaa ihan itse pyyhkiä ja aika hyvin siinä jo onnistuukin. tuskin tarvii kauan enää äitin ravata pyyhkimässä :)
  Vastaa viestiin
11.05.06, 23:32   #8 (linkki)
NN
(Vierailija)

No, kyllähän meilläkin 4-v haluaa pyyhkiä (välillä) itse mutta kyllä sen ikäiseltä täytyy vielä varmistaa että tulee puhdasta. 5-6 vuotiaana voisi olettaa että homma hoituu.
  Vastaa viestiin
12.05.06, 12:04   #9 (linkki)
cacca
(Vierailija)

Jos lapsi itse haluaa pyyhkiä, sen kun vaan. Harjottelu tekee mestarin, kukaan tuskin on kuollut siihen että jää vähän kakkaa pyllyvakoon :)
  Vastaa viestiin
12.05.06, 14:03   #10 (linkki)
muhku
(Vierailija)

meilläkin nelivuotias yrittää kovasti pyyhkiä itse ja onnistuukin siinä aika hyvin mutta kyllä mä käyn tarkistaas että kaikki kakka on pyyhitty.
en tiedä sinusta ""cacca"" mutta itse en haluaisi kulkea kakkakikkare pöksyissä niin miksi lapseni haluaisi.. ei siihen kyllä kukaan oo varmaan kuollutkaan mutta tuskin se niin kauhean mukavalta tuntuu kun pöksyt on shitissä...
  Vastaa viestiin

14.05.06, 14:50   #11 (linkki)
ankka
(Vierailija)

Tuli tuosta armeijaikäisestä kaverista mieleen että opettakaa ihmeessä poikanne huolehtimaan päivittäisestä hygieniastaan. Poikani on kertonut kuinka armeijassa on nyt kaveri joka ei ole koko intin aikana käynyt kertaakaan suihkussa. Jos he tulevat muutaman päivän metsäleiriltä niin tuo kaveri ottaa aluspaidan pois ja kuivattelee hetken aikaa hikistä nahkaansa ja laittaa tuon saman paidan päälleen ilman että on käynyt suihkussa. Toiset samassa tuvassa olevat eivät voi olla nenästä kiinni pitämättä samassa huoneessa. Hänelle on kuulemma asiasta sanottu monta kertaa mutta ilman mitään tulosta.
En ymmärrä onko hänellä joku häveliäisyys ongelma mutta jokin konsti tuohon olisi keksittävä. Ja mistä tuo pesemättömyys voi johtua....en ymmärrä. Eikö kotona ole opetettu?????
  Vastaa viestiin