Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Kasvatus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
26.05.12, 22:09   #51 (linkki)
ihastunut..
(Vierailija)

olen todella ihastunut lestaadiolaiseen poikaan, joka on samassa koulussa, mutta viikon päästä alkaa kesäloma ja emme edes tunne kunnolla ja en yhtään tiedä mitä minun pitäisi tehdä! kaipaan hyviä neuvoja ;o
  Vastaa viestiin
05.07.12, 08:47   #52 (linkki)
Jos olisin sinä
(Vierailija)

ehdoton ei

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut? Näytä viesti
15 -vuotias tyttäreni on alkanut seurustelemaan paria vuotta vanhemman lestadiolaisen pojan kanssa. Minulla ei siis ole mitään eri uskontoja vastaan, mutta kuitenkin ateistina en oikein toivoisi omalle lapselleni sellaista elämää. Tuntuisi kuitenkin vähän ilkeältä kieltää heitä tapailemasta toisiaan..
Olen seurannut valitettavan läheltä tätä lestadiolaisyhteisön elämää. Lapsia on 14, isä eikä äiti töissä, elävät yhteiskunnan piikkiin. täysin huoletonta ja vastuutonta elämää. et varmasti halua, että tyttäresi elämäntehtäväksi muodostuu ainoastaan lisääntyminen?
  Vastaa viestiin
05.07.12, 08:53   #53 (linkki)
uskosta luopuminen
(Vierailija)

hetkeksi kuuluu kuvioon

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja seurusteleva Näytä viesti
Itse seurustelen pojan kanssa joka on lestadiolaisesta perheestä, mutta on itse luopunut uskosta, uskoo omalla tavallaan mutta ei halua olla lestadiolaien. Pojan perhe on todella ihana ja ottanut minut vastaan hyvin. Perheessä on ajatus, että jokainen tekee itse valintansa, myös uskon asioissa. Myös muu suku on ystävällisiä minulle.
Enemmänkin minun perheeni ei hyväksy meidän serurustelua, koska eivät voi sietää lestadiolaisia ja pelkäävät että minusta tulee kans lestadiolainen ja pusken tusinan lapsia koska ukkoni niin haluaa ja suku painostaa. Itse tiedän, että näin ei tule ikinä käymään. Lapset ovat ihania ja haluan monta lasta ilman minkäänlaista uskonnon tai suvun vaikutusta asiaan.

Ei siis kannata todellakaan olla huolissaan. Poikakin saattaa olla luopunut uskosta. Ja jos ei ole niin niiden juttu saattaa siltikin toimia.
sitten kun se saa sinut naimisiin, sinulla ei ole vaihtoehtoja. On hyväksyttävä klaanin säännöt ja alistuttava. Mitenkä kieroja ne osaakin olla. tiedän tämän, koska olen nähnyt, kun serkkuni kävi tämän kaiken läpi. sai 8 lasta ja erosi, hulluus loppui ja hän sai oman elämänsä ja itsensä takaisin.
  Vastaa viestiin
28.08.12, 20:58   #54 (linkki)
eräs
(Vierailija)

Sehän on vaan hyvä jos lestadiolaisen pojan sai. Se on ainakin kunnollinen ja ei juopottele ym. Uskon että hän on rehti ja kiva kumppani ! :)
  Vastaa viestiin
30.08.12, 10:19   #55 (linkki)
mikä totuus?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja saduliini Näytä viesti
onko se vakavaa jos lestadiolainen seurustelee vaikka kristinuskosen kanssa?minä meinaan
tykkään yhdestä lestadiolaisesta pojasta todella paljon ja hän ehkä minusta mutta ainoa este on se että hän on lestadiolainen :( ja se harmittaa todella paljon
Kuulehan saduliini. Käy koulusi loppuun ja ole hereillä uskonnon tunnilla. Sitten ehkä ymmärrät, että myös lestadiolaiset ovat Kristittyjä ja jopa Luterilaisia.
Vanhoillislestadiolaisuus on yksi kuudesta herätysliikkeestä Luterilaisen kirkon sisällä.

Itse määrittelisin Vanhoillislestadiolaisuuden samoin kuin Islamilaisuudessa talebanit määritellään, fanaattiseksi, uskonnolliseksi ääriliikkeeksi.

Uskontojen historia ja tämä hetki on mielenkiintoinen aihe, mielestäni.
Saduista asian ympärillä en välitä.

Uskonnot ovat tahriutuneet vereen ja sitä ne tekevät edelleen.
Monet sodat ovat uskomuksien takia käyty ja käydään koko ajan.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku