Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Kasvatus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
31.07.09, 01:10   #1 (linkki)
Äiti..
(Vierailija)

Lapseni seksuaalisuus

Selailin sivuhistoriaa kun etsin muutamaa hauskaa sivustoa mitä olin lähettämässä ystävälleni kunnes silmään osui sivuja missä on tarinoita lesboista jne. Onkohan asia ihan vain ikään liittyvää (tyttäreni 13 ) vai onkohan hän lesbo ?
En viitsisi mennä heti itse kysymään siitä koska olisihan se vähän noloa.
Tyttö on aina muuten ollut kiinnostunut pojista mutta nuo tarinat yms. jäivät vaivaamaan onko ne ikään liittyvää ja normaalia vai ??
muilla samaa?
  Vastaa viestiin
31.07.09, 01:17   #2 (linkki)
^.O
(Vierailija)

Jos suoraan sanotaan, niin lapsesi eli tulevan aikuisen seksuaalisuus ei ole sinun asiasi. Se on pelkästään hänen asiansa. Jos hän kysyy sinulta neuvoja voit auttaa, mutta muuten on parempi kun pidät epäilyksesi, käsityksesi ja asenteesi omana tietonasi.

Lapsi on kasvanut aikuiseksi, kun se lakkaa kysymästä mistä on tullut ja kieltäytyy kertomasta missä on ollut.
  Vastaa viestiin
31.07.09, 07:05   #3 (linkki)
Jaaanis
(Vierailija)

Minua ainakin siinä iässä kiinnosti niin tyttöjen kuin poikien anatomia (lue: katsoin netistä alastonkuvia), eikä näe siinä mitään epänormaalia nyt, ekä silloinkaan. Nyt olen 25 v. ja toistaiseksi hetero ja parisuhteessa miehen kanssa:) Kyllä kaunis nainen silti miellyttää silmääni (vieläkin) siinä missä komea mieskin, mutta ei se horjuta sukupuoli identiteeettiäni.

Sukupuoli asiat kiinnostaa nuoria ja tieto myös valtavirrasta poikkeavista seksuaalisuuntauksista on mielenkiintoista nuorelle, joille se yleensä tulee aivan uutena asiana. Kyse on luultavasti vain mielenkiinnosta ja vanhemmat ovat ne joilta viimesenä kysytään neuvoja asiasta. Ja jos asenteesi lesboja kohtaan on toi, ymmärrän kyllä miksi tyttäresi ei puhu sinulle asiasta. Muista, että lesbous ei ole sairaus!
  Vastaa viestiin
31.07.09, 10:04   #4 (linkki)
Terveesti utelias
(Vierailija)

ihminen on kiinnostunut kaikesta ihmiseen liittyvästä. Niin hetero- kuin lesbo- ja homosuhteistakin ym. Netistä on helppo hakea sitä tietoa.

On vain hyvä, jotta on selvillä ihmisyyden kaikista puolista, jotta osaa suhtautua oikein ja normaalisti. Tutuissa, ystävissä ja kavereissa on suuntautumisia puoleen jos toiseen, eikä se heitä ihmisinä muuta.

Anatomia tietysti kiinnostaa, sehän on selvä.

Anna tyttäresi etsiä tietoja ja valista sinäkin itseäsi, sillä haittaa siitä ei ainakaan ole. Jos tyttösi on lesbo, sinun tulee olla rakastava ja kunnioittava, kannustava äiti ihan samoin, kuin tähänkin asti. Ei tyttäresi tästään muutu, tämä hän on ollut syntymästään saakka. Sitä oikeaa tietoa asioista sinä tarvitset, olipa tyttäresi suuntaus ihan miten tahansa.
Terveisin Homopojan äiti
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku