Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Kasvatus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
17.12.09, 14:33   #1 (linkki)
Hiiva
(Vierailija)

Itsarit

Nuorten itsemurhat Suomessa Lisääntyneet huolestuttavasti, mitä tehdä? Huonoa mainosta tuollainen maallemme. Ketkä, mitkä, mikä aiheuttaa tuollaisen trendin nuorten keskuudessa? Ei taida suomenmaassa asiat olla tolallaan. Jotain tehdään todella väärin. Ei tällainen muuten ole selitettävissä. Pakosti katse kääntyy hallitukseen ja heidän toimiin ja yleensäkin politikoihin.
  Vastaa viestiin

18.12.09, 18:01   #2 (linkki)
I-L
(Vierailija)

Iltalehdessä tänään, nuorison itsetuho hälyttävä merkki. Lukekaa.
  Vastaa viestiin
21.12.09, 15:48   #3 (linkki)
yl
(Vierailija)

Miksei kukaan vanhemmista halua keskustella asiasta, tunnetteko kenties olevanne osasyyllinen tapahtuneeseen?
  Vastaa viestiin
23.12.09, 19:08   #4 (linkki)
niinpä niin
(Vierailija)

kuolema

Se on sitä syy ja seuraus ketjua... ollaan itsekkäitä, niin kuin nykyisin täytyy olla.
Vain hyvin itsekeskeinen ihminen tekee itsarin.
Minä,minun huono-oloni, minun huonosti olevat asiani.
Toki joukossa on muutama huono-onninenkin , jotka eivät oikeastaan aikoneet kuolla, kunhan vain kerjäsivät huomiota ja vahingossa onnistuivat kokeilussaan liian hyvin.

Kun ei vaan kestetä sitä tosi asiaa , ettei elämä ole helppoa ja sen edes mukavaksi saaminen vaatii aika helvetisti työtä ja kovaa tahtoa.

Enää ei riitä pieni onni vaan halutaan kaikki heti ja kerralla. Puuttuu taistelutahto ja kyky nauttia hetkistä. Takerrutaan odotuksiin ja ulkoisiin paineisiin eikä etsitä sitä mikä oikeasti tuntuisi hyvälle.

Ei syy ole politiikassa vaan itsekeskeisyydessä ja paskantärkeydessä.

Enää ei riitä hymy ja halaus vaan duunarin palkalla pitää saada 200m2 omakotitalo ja uusi auto.
Ei osata nauttia hyvinvoinnista ja pienistä tuloista vaan tarvitaan aina enemmän ja vielä hiukan lisää. Kukapa sitä paskaa jaksaisi... ja kukapa siihen haluaa kasvaa??
  Vastaa viestiin
27.04.10, 13:43   #5 (linkki)
Päämankeli
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin Näytä viesti
Se on sitä syy ja seuraus ketjua... ollaan itsekkäitä, niin kuin nykyisin täytyy olla.
Vain hyvin itsekeskeinen ihminen tekee itsarin.
Minä,minun huono-oloni, minun huonosti olevat asiani.
Toki joukossa on muutama huono-onninenkin , jotka eivät oikeastaan aikoneet kuolla, kunhan vain kerjäsivät huomiota ja vahingossa onnistuivat kokeilussaan liian hyvin.

Kun ei vaan kestetä sitä tosi asiaa , ettei elämä ole helppoa ja sen edes mukavaksi saaminen vaatii aika helvetisti työtä ja kovaa tahtoa.

Enää ei riitä pieni onni vaan halutaan kaikki heti ja kerralla. Puuttuu taistelutahto ja kyky nauttia hetkistä. Takerrutaan odotuksiin ja ulkoisiin paineisiin eikä etsitä sitä mikä oikeasti tuntuisi hyvälle.

Ei syy ole politiikassa vaan itsekeskeisyydessä ja paskantärkeydessä.

Enää ei riitä hymy ja halaus vaan duunarin palkalla pitää saada 200m2 omakotitalo ja uusi auto.
Ei osata nauttia hyvinvoinnista ja pienistä tuloista vaan tarvitaan aina enemmän ja vielä hiukan lisää. Kukapa sitä paskaa jaksaisi... ja kukapa siihen haluaa kasvaa??
Suosittelen, ettet kirjoita tänne tästä aiheesta enempää ennen kuin olet ymmärtänyt siitä jotain. "Kun ei vaan kestetä sitä tosi asiaa , ettei elämä ole helppoa"? Häh? Kuulostat todella kylmältä ja ikävältä ihmiseltä, sellaiselta, joka ei tiedä mitä todellinen kipu ja tuska on, eikä ole koskaan kohdannut omaa kipuaan. Toivottavasti sinunkaltaisiasi ei ole montaa.
Jollain voi olla asiat kuule paljonkin huonommin kuin sinulla, oletko tullut ajatelleeksi?

Ja muuten, itsemurha tovat ihan vanha juttu ja tuttu ongelma suomalaisille jo kaukaa historiasta. Kas, kun on paljon ihmisiä, joille riittäisi vaikka se pienikin onni, mutta kun ei ole sitäkään. Ja mistä lähtien se onni on tullut omakotitaloista ja autoista, häh? Oletko tosiaan niin materian perään, että luulet onnen tulevan omaisuudesta? Onni tulee ihmisen sisältä. Mutta jos siellä sisällä ei ole asiat kunnossa, niin silloin menee huonosti, oli sitten mersu, jopo, jalka poikki, missimannekiini tai ihan mikä hyvänsä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku