Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Lapsettomuus
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
08.04.09, 15:55   #1 (linkki)
leppissuomi
(Vierailija)

ennenaikaiset vaihdevuodet/pof

kuukautiset olleet vuosia epäsäännölliset, syytä ei löydetty asiaan kuitenkaan. lasta yritetty 2 vuotta, nyt lapsettomuustutkimuksissa selvinnyt, että FSH reilusti koholla, yli 25.

tuntuu tosi pahalta, lääkärit eivät halua kokeilla edes koeputkihedelmöitystä koska mahdollisuudet ovat kuulemma niin pienet. ikää alle 30v.

onko täällä muita joilla vastaava tilanne?

Vastaa viestiin
09.04.09, 21:42   #2 (linkki)
Onhan meitä:(
(Vierailija)

Otan osaa, tuo on pahin mahdollinen diagnoosi.
Itse olen jo vanhempi, yli nelikymppinen tällä hetkellä, toki diagnoosihetkellä alle. Lapsihaave loppui suurinpiirtein ennen kuin ehti alkaakaan. Nyt käytän hormonikorvaushoitoa...

Olet kuitenkin vielä suht. nuori, joten ihmeelle on mahdollisuus olemassa, vaikkakin erittäin pieni. Kannattaa ottaa käyttöön ovulaatiotestit, jotta se mahdollinen joskus esiintyvä ovulaatio tulisi hyödynnettyä. Ehkä mahdollisesti voisi kokeilla myös progesteronia, se ainakin auttaisi ainakin kierron säännöllistämisessä...

Muistathan muuten että luovutetun munasolun mahdollisuus on käytettävissä. Minä en siihen halunnut, mutta joillekin se on varteenotettava vaihtoehto.

Toivottavasti toiveesi toteutuu -minun ei toteutunut...
  Vastaa viestiin
26.04.09, 00:24   #3 (linkki)
hitti80
(Vierailija)

minullakin

mikä sinun onhan meitä fsh arvo oli ja minkä ikäisenä? minullakin koholla, vaihdellut 9-25 välillä mutta silti olen kokeilemassa ivf:ää. vielä ilmeisesti jotain toivoa on, koska välillä arvo on normaali. kuukautiset tulee itsestään joka kuukausi, joten hassua että arvo on koholla.

minullakin ehkä edessä joskus korvaushoito, kuinka pitkän aikaa korvaushoitoa pitää käyttää? onko siinä jotain riskejä?
  Vastaa viestiin
26.04.09, 22:30   #4 (linkki)
onhan meitä :((
(Vierailija)

Minulla fsh vaihdellut välillä 14,7 - 20. Tuo 20 mitattiin juuri kun hakeuduttiin klinikalle hoitoihin, joten meitä ei sitten lopulta hoitoihin otettu. Olin tuolloin 39 v.
Minulla kuukautiset lakkasivat tulemasta, eikä niitä tule hormoneillakaan kuin satunnaisesti.

Minulle sanottiin, että korvaushoitoa pitäisi käyttää osteoporoosiriskin vuoksi 50 -vuotiaaksi asti. Onhan siinä paljonkin riskejä, mm. rintasyöpä, veritulppa jne.

Sinäkin hitti80 olet vielä nuori, joten pääset varmaan hoitoihin ja nuoremmilla pof:ssa voi vielä tapahtua yhtäkkisiä "paranemisia" ja raskauden mahdollisuudet paremmat kuin enää minun iässäni.
Toivottavasti onnistut haaveessasi:)
  Vastaa viestiin
01.05.09, 16:19   #5 (linkki)
leppissuomi
(Vierailija)

plussaa!!!

uskomatonta eilen sain positiivisen raskaustestin ikinä!!

olen nyt 3 kertaa testannut ja vahvaa positiivista näyttää. maanantaina menen vielä verikokeeseen.

en voi jotenkin uskoa tätä todeksi, koska fsh ollut koholla ja minulle on lääkärit ovat sanoneet että minä en tule saamaan omia lapsia. heti ensi käynneistä on suositeltu adoptiota ja lahjasolujen käyttöä huonojen fsh arvojen vuoksi. 4 inssiä olen käynyt kaikista nega, olisin vielä ivf halunnut mutta sitä ei enää suositeltu.

fsh korkeimmillaan ollut yli 25 mutta välillä myös 9 , nyt viime aikoina ollut 12. toivottavasti tämä nyt on totta ja kaikki menee hyvin. tämä on kyllä todellinen luomuihme, en ole ikinä kahden vuoden aikana saanut ensimmäistäkään plussaa.

yritän olla pelkäämättä liikaa keskenmenoa tai muuta, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Vastaa viestiin
02.05.09, 17:45   #6 (linkki)
onhan meitä :(
(Vierailija)

Onneksi olkoon!! Ja onnea myötä, tosi ihana juttu...
  Vastaa viestiin
10.05.09, 04:29   #7 (linkki)
Leena12
(Vierailija)

Vihdoinkin Suomess!

Hei Ystävät :)

Kannattaa tutustua osoitteseen: www.nutri5kauppa.fi. Jos ette ole kuulleet tuotteesta, niin tässä olisi tarjolla lääkäreiden kehittämä läpimurto luonnontuote, joka hävittää vaihdevuosien tuomat oireet!!

-Leena :)
  Vastaa viestiin
03.07.09, 21:41   #8 (linkki)
leppissuomi
(Vierailija)

ei päättynyt hyvin

valitettavasti tämä raskaus ei pääty hyvin...sikiö paljastunut hyvin vakavasti sairaaksi ja edessä on keskeytys.

pelottaa saanko enää koskaan lapsia myöhemmin..
  Vastaa viestiin
24.09.09, 11:37   #9 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2008
mitä oireita teil on ollu tuosta ennenaikaisista vaihdevuosista?
  Vastaa viestiin