Hei,
Milloin voi puhua ihan oikeasta lapsettomuudesta? Jätin e-pillerit pois viime marraskuussa, jonka jälkeen yhdet kuukautiset tuli normaalisti. Tämän jälkeen kesti noin 50 päivää ja tuli häiritsevää aknea selkään, jonka seurauksena menin lääkäriin. Sain Terolut-kuurin, (3kk) ja sen syötyäni kuukautiset tulivat kuurin aikana ok. Kun kuuri loppui menkat tulivat kerran kuurin jälkeen.
Tänään laskeskelin, että edellisten kuukautisten alkamisesta on 65 päivää. Mitä pitäisi tehdä seuraavaksi? Odotanko vielä kuukautisten alkamista? Pilleritkö sekoittivat kiertoni noin pahasti?
Löysin tällaisile sivuille, joista opettelin limojen tunnistamisia eri vaiheissa:
luomupimu: Ovulaatiolima ja muita valkovuodon ihania/ällöjä olomuotoja
Minulla on tullut aika pitkään tuota 2. ja 3.vaiheen limaa. Tarkoittaako se sitä, että ovulaatio on tulossa, mutta kestää vielä? Kauanko pitäisi odottaa. Kun menin silloin lääkäriin Terolut-kuuria hakemaan niin sain myöhemmin postissa lääkäriltä viestin, jossa luki, että "Papa ok, munasolu oli sillä kierrolla irronnut". Onko kyse vain siitä, että ne pillerit on tosiaan pistäneet kaiken sekaisin - odotanko vielä vai mitä pitäisi tehdä?
Ovulaatiotestiviivat ovat minulla koko ajan positiivisia. Mitä sekin tarkoittaa? Raskaana en ole, sillä tein testin ja se oli vahva negatiivinen.
Onko lapsettomuus sellaista, ettei noita valkovuotolimoja tule ollenkaan? Voiko noita limoja tulla, vaikka ei olisi ovulaatiota?
Paljon kysymyksiä, mutta jotenkin näistä asioista ei puhuta suoraan niin kuin limojen laadusta, pillerien vaikutuksesta kuukautiskiertoon ja lapsettomuudesta. Nämä ovat salamyhkäisiä aiheita, joista tietävät vain ne, jotka ovat kokeneet. Itse en olisi koskaan ottanut koko pillereitä käyttöön, jos olisin tiennyt, että sillä on tällainen seuraus. Toivottavasti joku viitsii vastata.