| |  | | |
18.01.07, 20:20
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) |
Joo, on äiti katsonut mun tukkaani läpi. Muutama saivari on löytynyt mutta vaikuttivat ihan kokoon käpristyneiltä, kuivuneilta ja kuolleilta (katsottiin jopa luupillakin). Mut eikö se Prioderm tapa saivarit ja munatkin? Niin mulle kerrottiin, ja jos jopa Nix tappaa kaikki saivarit, täit sekä munatkin, niin Priodermhan on vielä tehokkaampaa.
| |
| | |
19.01.07, 20:59
|
#27 (linkki)
| | (Vierailija) | vivikalle
Hyvältä vaikuttaa tilanteesi, hienoa että sait apua äidiltäsi! Apteekissa sanoivat kun valittelin Nixin tehottomuutta, että jos ensimmäisen pesun jälkeen ei nypi huolella saivareita (vaikka ne vaikuttaisivatkin suurin osa kuivuneilta ja kuolleilta) pois hiuksista, saattaa niistä kuoriutua ns. toinen sukupolvi vaikka viikon päästä tekisikin sen uusintapesun. Tämä toinen sukupolvi on usein kuulemma kuitenkin heikkolaatuisia ja lisääntymiskyvyttömiä täitä lääkkeen johdosta. Itse halusin kuitenkin pelata varman päälle ja nyppiä saivarit yksitellen irti, vaikka lääkkeen vakuutetaan tappavan nekin. Tsemppiä Sinulle, toivottavasti piinasi on ohi, Prioderm on kyllä tehokas myrkky niille otuksille!
| |
| | |
05.09.07, 10:16
|
#28 (linkki)
| | (Vierailija) | kauanko saivareet elävät huonekaluissa yms?
hei,4 lasta(16,14,11,2v)nyt viime keväänä 1.kerran täitä-hoitu ok 2 pesulla.kunnes koulujen alettua tuli 2.kerran ja jälleen 2 pesua nixillä+KAIKEN tavaran pesu. ja eipä auttanut.eilen pikkutyöllä, joka KOTIHOIDOSSA, huomasin pikkupisteitä useita vaaleassa tukassaan.menin terv.kesk.tarkastuttamaan ja terv.hoit.mielestä joku ehkä liikku ja totes,että eiku 3.pesu,mutta nyt paranixillä (suihkeella,joka haisee anikselle).ja taas PYYKKIRUMBA. arvataa saattaa,että olen loppu. MISTÄHÄN niitä tulee? on koitettu kammata,muttei mitään puoli h per nuppi /pvä, muutaman minuutin aina pvässä vain. ELÄÄKÖ NE SAIVAREET HUONEKALUISSA KAUAN? JA VOIVATKO SIITÄ TARTTUA UUDELLEEN HIUKSIIN?? TAI SITTEN MUMMOLASTA TULI VIERAITA-TOIVATKO HE KENTIES NE VAIKKEI HEIL OLE OLLUT. TAI KAVERIT.?? KOULUSSAKAAN EI MUIDEN KODEISTA OLE RAPORTOITU TÄITÄ. MITÄ TEEN? NYT JOPA SILITÄN SILITYSRAUDALLA TYYNYJÄ PÄIVITTÄIN-EN TIEDÄ AUTTAAKO. en jaksa enää lisäkertoja.................
| |
| | |
05.09.07, 14:16
|
#29 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen jostain kuullut että täit elävät vain pari tuntia ilman isäntää... Onko tämä totta? Eli jos asunnosta poistuu päiväksi niin kaikki sinne jääneet täit kuolevat?? Ja kuinka kauan siellä saunassa pitää olla että kaikki täit ja saivareet on kuolleita? Ja missä lämpötilassa. Meillä ei ainakaan pakastimeen mitään mahdu. Ihan täysi on syksyn satoa...
| |
| | |
07.09.07, 08:34
|
#30 (linkki)
| | (Vierailija) | Lelut jätesäkkiin
Viime keväänä eskarissa oli sitkeä täikausi, ja meillekin tuli täitä. Koska meillä ei ole omaa saunaa, jossa tavarat olisi voinut paahtaa, panin pehmot, lelut sekä sohvatyynyt, tyynyt ja peitot mustiin jätesäkkeihin, jotka suljin ilmastointiteipillä. Olin kuullut, että jos täit eivät pääse ihmiskontaktiin kolmeen päivään, ne kuolevat. Pienimmät pehmot pääsivät pakastimeen pariksi päiväksi. Vuodevaatteetkin keräsin säkkeihin ja pesin sitten korkeassa lämpötilassa. Kaksi viikkoa rumba kesti, toivottavasti ei ala nyt uudestaan. Vaan jos alkaa, sit taas toimitaan. Onneksi meidän ei tarvitse hävetä täistä puhumista, vaan ymmärretään, että ne ovat harmina paikoissa, joissa on paljon ihmisiä koolla.
| |
| | |
01.08.08, 20:39
|
#31 (linkki)
| | (Vierailija) | Täi asiaa
Meillä ekaa kertaa täitä, mökkeilyn jälkeen.Irti päästiin oikean täikamman ansiosta. Lisäksi käytettiin tee puu-öljyä. Olen sitä mieltä ,että suurin osa tartunnoita tapahtuu käsien kontaktista. Ihmiset raapivat päitään jolloin saivarit jäävät kynsien alle ja tästä ja tkavat menoaan muuaalle. Elikä huomioikaa hyvä käsihygienia ja kynsien hyvä harjaus. Siellä niitä varmaan on eniten. Ei ehkä auta muu hullu siivoaminen. Vinkki , jätä tee puu-öljyä hiuksiin yön yli ,et ehkä näe vierailioita sen jälkeen.Laimennus ohje 30 tippaa noin 1dl vettä. Meillä auttoi.
| |
| | |
21.09.08, 18:22
|
#32 (linkki)
| | (Vierailija) | xcv
mitä pitäisi tehdä harjalle? pitäisikö se pestä? miten?
| |
| | |
28.09.08, 09:02
|
#33 (linkki)
| | (Vierailija) | Harja roskiin Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja arvaa mitä pitäisi tehdä harjalle? pitäisikö se pestä? miten? | Harja kannattaa heittää roskiin ja ostaa uusi. Muutenkin on hyvä uusia hiusharja silloin tällöin :D
| |
| | |
10.11.08, 20:06
|
#34 (linkki)
| | (Vierailija) | mistä
mistä sitä teepuu juttuuu saa!!!!!!!??????????
| |
| | |
09.09.09, 23:43
|
#35 (linkki)
| | (Vierailija) | APUA
mulla on ongelma. meijäm perheessä kaikilla on täitä ja ne on vastustuskykyisiä kaikille aineille. meidän perheessä kaikki on naisia eli kaljuksi ajaminen ei ehkä tule kysymykseenkään. meistä kaikki tappaisivat mieluummin itsensä kuin ajelisivat päänsä kaljuksi. mikä enää neuvoksi?
| |
| | |
17.09.09, 06:49
|
#36 (linkki)
| | (Vierailija) | Kanstii kokeilla muuta
Sit vaan tukehduttamaan täit rasvalla ja täikampaamaan. Lähtee ne niinkin, vaikka on aika työlästä.
| |
| | |
07.11.09, 03:14
|
#37 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nee mulla on ongelma. meijäm perheessä kaikilla on täitä ja ne on vastustuskykyisiä kaikille aineille. meidän perheessä kaikki on naisia eli kaljuksi ajaminen ei ehkä tule kysymykseenkään. meistä kaikki tappaisivat mieluummin itsensä kuin ajelisivat päänsä kaljuksi. mikä enää neuvoksi? | No olettepa turhamaista porukkaa. Toivottavasti ei tule syöpä tai joku muu täitä ikävämpi juttu, jonka johdosta menettäisitte hiuksenne..
| |
| | |
01.04.11, 08:58
|
#38 (linkki)
| | (Vierailija) | tehokas täishampoo Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hermoton äiti joo-o tulipa kutsumattomia vieraita- täitä tarkoitan joo.
Pakkaseen on viety kaikki mitä irti saatiin jopa pari pvä siellä roippeet pidetty, shampoolla pesty pariin kertaan päät ja pyykkikone laulanut yötä päivää .Karkotin lapsen jopa huoneestaan kolmeksi päiväksi,jotta vaatekaapista ja leluista nämä elikot kuolisivat.
Kaksi kertaa tämä ""ilo"" on tehty ja kolmannella kerralla jos elikot tulee en tiedä mitä teen - ajan varmaan perheen päät kaljuiksi.
Apteekista vaan lohduttivat - tiedäthän ettei nämä johdu siitä ettet siivoa... huhheijaa tiedän kyllä oman siisteys tasoni mikä on!
Lapsi on karanteenissa ettei käy kylillä saatikka kavereita meillä. Kouluvaatteet laitan pakkaseen roikkumaan heti kun saapuu kotio. Aamulla saattelen kouluun sanoilla : muistathan laittaa pipon,hanskat ja kaulaliinan hihaan eikä lainata kampaa, kaulailla kavereita...
Nämä juuttaan elikot sanelevat elämistä jo.
tämä tarina on tosi!! |
Löysin apteekista Lice Stop nimisen täishampoon ja se oli todella tehokas! Lisäksi se tuntui hyvältä lapsen päänahassa ja lievitti heti kutinaa ja punoitusta. Ostin farmaseutin neuvosta myös Rausch Pajunkuori shampoota, jolla olemme nyt estäneet täitartunnan uusiutumista jo monta kuukautta! Suosittelen: se on helppokäyttöinen ja tuoksuu ihanalta!
| |
| | |
01.04.11, 10:03
|
#39 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillä yllättäen jo isoille lapsille tuli täitä. Ensin ostettiin apteekista aineet ja käsiteltiin päät. Kaikki täit ei lähteneet edes toisen käsittelyn jälkeen. Olin jostain lukenut että ihan tavallisella öljyllä voi hoidella ne pois. Ruokaöljyä vaan päähän joksikin aikaa, ja sitten muutama normaali pesu (öljy ei ihan parilla pesulla lähde hiuksista). Sitten täikammalla huolellisesti vähän väliä käyty hiukset läpi. Ei ollut enää täitä. Lakanat tietty pestiin, hiusharjat pakastimeen, mutta muuten ei mitään koko kämpän siivousta ole suoritettu. Käytössä olleet vaatteet muutamaksi päiväksi tauolle. Näillä kokemuksilla voisin väittää, että kaikenlainen yletön koko vaatevaraston saunottaminen ja pyykkääminen on ihan turhaa. Tuo parin vuorokauden aika kuulemma riittää tappamaan täit hengiltä, jos eivät sinä aikana saa ravintoa. Tehtiin jopa empiirinen tutkimus eristämällä yksi ötökkä ja seuraamalla kuinka kauan se elää. Eläinrääkkäystä, joo.
| |
| | |
18.04.11, 14:38
|
#40 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meilläkin oli täitä ja mitkään shampoot niitä saanu pysyvästi pois. Aina parin viikon päästä huomasi jollain lapsella liikettä hiuksissa. Vanha terveystarkastaja tuttavamme sanoi että täit kyllä kuolee shampoolla, mutta saivareet eivät. Ne ovat pehmoleluissa ja sohvissa yms. ja kun joku tulee siihen nojailemaan ja lämpötila nousee yli 30 asteen ne kuoriutuvat ja taas on kavereita. Pakkasessakin saivareet kestävät aika kauan, kuuma tappaa ne paremmin. Ja saivareet eivät kuole kolmessa päivässä ilman isäntää, ne eivät edes kuoriudu vaan odottavat aikaa parempaa vaikka kaksi vuotta. Uskoin häntä ja kuumensin kaikki tekstiilit saunassa 80 asteessa yli kaksi tuntia ja laitoin sitten säkkiin ja varastoon. Siivosin suursiivouksen oikein klooripitoisella pesuaineella. Kaikki lapset pestiin ja priodermit päähän ja sitten puhtaisiin peteihin. Viikon päästä uusintakäsittely ja siivosin vielä kodin, vähän kevyemmin kyllä, mutta pyyhin kaikki tasot. Vasta kun olin varma, ettei täitä enää ole toin pehmolelu ja koristetyynysäkit takaisin sisälle. Tämän koulun läpikäyneenä olen alkanut pesemään kaikki liinavaatteet ja pyyhkeet aina 60 asteessa, varsinkin kun on vieraita. Meillä ei ole nyt enää löytynyt pikkukavereita, vaikka yhden kaverin perheessä oli viime syksynä syyhypunkkiakin. Ja kaikilla lapsilla pitää olla oma hiusharja ja pipo ja niitä ei lainailla. Lapset ovat hyvin oppineet tämän läksyn.
| |
| | | | |