Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Lastentaudit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
22.07.09, 12:05   #26 (linkki)
ainoa oikea
(Vierailija)

oralmedic

Aivan ehdoton lääke aftoihin on apteekista ilman reseptiä saatava ORALMEDIC-valmiste! Yksi hoitokerta vain ja afta alkaa välittömästi paranemaan.

http://www.aconordic.fi/oralmedic.aspx?gclid=CIeDsv_56JsCFQESzAodOFGmqQ
  Vastaa viestiin
25.07.09, 04:12   #27 (linkki)
aftasta kärsivä
(Vierailija)

jaa.a

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apinamiess
minulla voi olla aftoja en ole ihan varma. Minulla on valkeita palloja nielussa ne ei kyllä ole oikein kipeitä. Pari kertaa on niitä irronnut. Ne haisee kuvottavan pahalle! Nytkin kun katsoin nieluuni peilin kautta huomasin että on jokin valkea pallero siellä. Minulla on kurkkukipua aamulla koski ihan sikana kurkkuun nyt kipu on lieventynyt. Jos vähän sitä valkeaa palloa ronkkii se irtoaa. Voi olla että kurkkukipu johtuu flunsasta yskittää välillä ja tirskuttaa mutta muuten ihan normaali olo.
luulatasvti ne on ruokakertymia eli angiinaa ^^
  Vastaa viestiin
24.11.09, 15:58   #28 (linkki)
24.11.2009.
(Vierailija)

AFTOJA suussa - miten päästä niistä eroon

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riitta29 Näytä viesti
Okei. Pitää käydä apteekista kyselemässä tarkemmin. Illalla luin netistä aftoista ja joka jutussa mainittiin että kannattaa välttää esim hammastahnaa jossa natriumlauryylisulfaattia 8tai jotain sinnepäin). No yllättäen tsekkasin kaikki meidän hammastahnat, lasten tahnojakin oli 3 er laatua ja jokaisesta löytyy sitä ainetta. Se on joku semmonen mikä aiheuttaa sen tahnan vahtoutumisen tmv.
Elmex® Sensitive hammastahna ei sisällä Natriumlauryylisulfaattia.

Elmex® Anticaries hammastahna ei sisällä Natriumlauryylisulfaattia.

Käytän noita molempia hammastahnoja vuorotellen.

Natriumlauryylisulfaattia sisältävät hammastahnat ei sovellu itselleni AFTOJEN takia.

Nuoruudessani minulla oli vuosia AFTOJA ja niistä pääsin eroon syömällä:

NeuroMax Forte B-vitamiinipillereitä - niitä myydään Apteekeissa.

Valmiste sisältää kolmea B-vitamiinia:

100 milligrammaa (mg) tiamiinia (B1)
200 mg pyridoksiinia (B6)
0,2 mg syanokobalamiinia (B12)

Syön noita B-vitamiinipillereitä kuuriluonteisesti ja AFTAT ovat pysyneet poissa :)

p.s.

AFTAT voivat olla tosi kipeitä ja jos niitä on paljon niin jopa puhuminen on hankalaa

puhumattakaan syömisestä.

Lisäksi sitrushedelmiä kannattaa välttää ainakin silloin kun on AFTOJA.
  Vastaa viestiin
28.07.11, 11:30   #29 (linkki)
Mikko
(Vierailija)

Aftamed

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riitta29 Näytä viesti
Ei nyt varsinaisesti lastentauti, mutta tytöllä 4v on suussa afta. Tuntuu olevan kovin kivulias. Mikä avuksi?
Mulla auttoi Aftamed aftojen hoitoon tehty tuote, luulisi auttavan muillakin...

Rohdoskauppa.fi verkkokauppa - Luontaistuotteet -
  Vastaa viestiin
02.08.11, 19:28   #30 (linkki)
Ep
(Vierailija)

Ei missään nimessä Elmexiä

Älkää nyt ihmiset herranjestas käyttäkö Elmexiä, se sisältää amiinifluoridia joka hajotessaan muodostaa nitrosamiineja, jotka ovat syöpää aiheuttavia aineita. Markkinoilla on kyllä monia parempiakin vaihtoehtoja joten miksi käyttää sellaista joka on mahdollisesti haitallinen terveydelle. Itse käytän Yotuelin valkaisevaa hammastahnaa ja suosittelen sitä lämpimästi. Se ei sisällä vaahtoavaa ainetta, eikä kuluta hampaitten kiillettä valkaisun sivutuotteena toisin kuin useimmat muut valkaisevat tahnat, plus siinä on hento lakritsin maku josta ainakin itse pidän.

Itselleni tulee myös aftoja, ihan tahnoista huolimatta, ne ovat järkyttävän isoja ja syviä, melkein kuin avohaavoja koska ne vuotavat joskus vertakin, useimmiten hammaspesun yhteydessä. Niitä tulee melkein mihin vaan, ikeniin, kieleen, ja viime päivinä kurkkuani on aristanut sen verran että olen melko varma siitä että siellä on afta, koska se ei muistuta tavallista kurkkukipua vaan on keskittynyt yhteen kohtaan. Kerran aftoja oli viisi kerralla ja kipu oli sietämätöntä, yleensä niitä on 2-3 kerralla ja paranevat vaihtelevasti, joskus on mennyt melkein kaksikin viikkoa. Olen myös huomannut että useimmat apteekista saatavat afta-lääkkeet ovat täysin hyödyttömiä. Ainoa mikä on auttanut edes jonkin verran on Oralmedicin vanupuikoissa oleva liila neste, joka sisältää muunmuassa rikkihappoa. Kun katkaisee toisesta päästä puikon vanu-osan, neste lähtee valumaan toiseen päähän ja kostuttaa vanun, ja se kuulostaa aika raa'alta laittaa rikkihappoa aftaan, ja kivun osalta se totta vie on. Kyllä siinä on joka kerta tullut tippa linssiin, mutta se tavallaan 'polttaa' aftan ja muodostaa valkoisen kalvon sen päälle joka auttaa kyllä kipuun huomattavasti, mutta vain ehkä päivän tai vähemmän omassa tapauksessani.
  Vastaa viestiin
05.08.11, 14:35   #31 (linkki)
elmexin käyttäjä
(Vierailija)

elmex turvallinen

elmex on ihan yhtä turvallista käyttää kuin muutkin hammastahnat. Suomessa se on ollut myynnissä 40 vuotta ja Euroopassa vielä pidempään. Kukaan vakavasti otettava taho ei ole sen turvallisuutta kyseenalaistanut ja useat suunhoidon ammattilaiset sitä suosittelevatkin. Hampaiden karieksen estossa sen tehon on todettu olevan jopa parempi kuin esim. natriumfluoridin.
  Vastaa viestiin
17.11.11, 16:43   #32 (linkki)
Laura
(Vierailija)

13 aftaa

Aattelin tässä jakaa omat kokemukseni.

Mulla on tällä hetkellä 13 aftaa suussa. Suurin osa niistä vielä kielen alla. Oralmedic toimi hyvin, mutta vain niihin aftoihin joihin ylettyi ja pystyi kuivaamaan. Kielen alla sylkirauhasten ympärillä on rypäs aftoja, joita ei yksinkertaisesti pysty kuivaamaan. Nämä aftat on ollut mulla jo ainakin 5 päivää ja tuntuu ettei loppua näy. Muistan joskus käyttäneeni desinfioivaa suuhuuhdetta joka muistaakseni toimi ihan ok.
  Vastaa viestiin
24.01.12, 18:09   #33 (linkki)
poppamies
(Vierailija)

vanha rohto

Vanhin ja tehokkain tapa päästä eroon aftasta, eli suun limakalvohaavaumasta, on purskutella 2-3 päivää puhtaassa lasissa, huoneenlämmössä seissyttä aamuvirtsaa. Urea on ihmiskehon oma desinfiointiaine ja lisäksi täynnä hyviä suoloja. Ilman hammastahnaa hampaiden harjauksen jälkeen kulaus ja 20-30 sekunnin purskuttelu riittää aamuin ja illoin. Tätä kun jatkaa viikon tai pari, niin johan tehoaa ja makuunkin tottuu nopeasti (jotkut jopa pitävät maun happamasta kirpeydestä). Suuria määriä ei silti kannata antaa lapsen niellä, koska tästä voi tulla vastanväänteitä :)
Toivottavasti tästä oli apua!
  Vastaa viestiin
25.01.12, 10:25   #34 (linkki)
huhhuh
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja poppamies Näytä viesti
Vanhin ja tehokkain tapa päästä eroon aftasta, eli suun limakalvohaavaumasta, on purskutella 2-3 päivää puhtaassa lasissa, huoneenlämmössä seissyttä aamuvirtsaa. Urea on ihmiskehon oma desinfiointiaine ja lisäksi täynnä hyviä suoloja. Ilman hammastahnaa hampaiden harjauksen jälkeen kulaus ja 20-30 sekunnin purskuttelu riittää aamuin ja illoin. Tätä kun jatkaa viikon tai pari, niin johan tehoaa ja makuunkin tottuu nopeasti (jotkut jopa pitävät maun happamasta kirpeydestä). Suuria määriä ei silti kannata antaa lapsen niellä, koska tästä voi tulla vastanväänteitä :)
Toivottavasti tästä oli apua!

Olen itse käyttänyt Molkosan liuosta suun purskutteluun. Lusikallinen vesilasilliseen on sopiva. Pahanmakuista se on mutta auttaa. Itse en saanut lasta purskuttelemaan, mutta onneksi nyt ei ole tarvinnut kun vaihdoin Elmexin hammastahnaksi. Tänä talvena ei ole ollut enää kertaakaan aftoja suussa.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku