| |  | |
19.12.07, 08:19
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Lääkkeen anto
Hei, miten ihmeessä te ihmiset saatte annettua lapsellenne lääkkeet? Meillä neiti 6 vee on päättänyt, että hän ei ota lääkettä. Kyseessä kihomatolääke Pyrvin (tabletti). Kaikki konstit mitä itselläni mieleen on juolahtanut olen käyttänyt. Lääke on tytölle saatava, mutta miten?!? Hyviä vinkkejä otan vastaan! Tämä on nyt se toinen kuuri, eli ekat tabut otettiin 2 viikkoa sitten, silloin sylki osan pois suustaan ja nyt siis ei suostu ottamaan, vaikka tungen niitä karkin sisään ja tänään jopa joulukalenteriin tein toffeekarkista ja pyrvin jauheesta "tontun erikoisen", mutta sanoi, ettei tykkää tuosta karkista, eikä siis edes avannut käärettä.
Toinen asia on sitten rokotteet. Tyttö, joka siis on muuten osaava, fiksu ja näppärä tyttö ja sai neuvolassa vain kehuja, päätti, että häntä ei rokoteta! Ei siis onnistunut sekään! Tammikuussa olisi uusi aika vain rokotukseen, mutta nyt alkaa itsestäni tuntua sille, että jos tuon Pyrvinin saan sille sisään, niin rokotukset saa olla!
Alkaa tässä äiti jo olla aika loppuun ajettu tämän asian suhteen! Vinkkejä kaipaisin. Ensimmäisen kerran eilen kävi mielessä vanhan kansan kuritusmuoto "piiska". Ei tietenkään toteutukseen asti mennyt, mutta aiemmin on tytön kanssa kaikki sujunut neuvottelemalla, nyt olen ihan avuton! | |
| | |
20.12.07, 10:27
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mä olen sitä mieltä, että lapsi ei saa päättää tällaisia asioita, on vielä kyse lapsen terveydestä. Jos ei lapsi suostu lääkettä hyvällä ottamaan niin sitten pakolla. Enkä tällä tarkoita mitään kurittamista. Kun itse on rauhallinen mutta jämpti, että se lääke otetaan piste. niin pääsee mielestäni helpoimmalla. Luulisi että tuon ikäinen tyttö ymmärtää, että se pyrvin häätää ne madot sieltä pyllystä pois, niiden aiheuttama kutina ja ajatus madoista ei varmastikaan tunnu kivalta. Joo, ja olen minäkin joutunut taistelemaan lasteni kanssa lääkkeen otosta.
| |
| | |
20.12.07, 10:48
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niin tiukkana pitää olla. Lääkkeiden ottamisesta tai rokotuksista ei lapset voi päättää itse. Ne ovat vanhempien vastuulla. Siinä tietenkin on oma ongelma jos 6-vuotias päättää olla ottamatta... Luulisin, että niin vanha kyllä ymmärtää jo järki puhetta ja kai sitä voi vaikka hieman lahjoakin pahimmassa tapauksessa...? Esim, että rokotteen jälkeen mennään sitten pirtelölle tms. Ainakin itse lupasin lapselle, että sää jäden kun ollaan käyty hammaslääkärissä. Silloin piti poistaa yksi hammas.
| |
| | |
20.12.07, 13:50
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen myös valmistellut lasta ajoissa esim. rokotukseen. Kertonut viikkoa ennen, mitä tulee tapahtumaan, miksi rokotus annetaan ja miltä se tuntuu. Tietenkin eka kommentti on.. "en halua, en mene".. sitten voi jutella uudestaan miksi rokotus annetaan ja todeta että sinne neuvolaan mennään eikä kaikki asiat ole aina mieluisia. Asia jätetään lapsen päähän hautumaan. Sitten olen ottanut asiaa vielä uudestaan puheeksi pitkin viikkoa. Sillä tyylillä ei mielestäni saa toimia, ettei lapsi esim. rokotuksesta tiedä tai yrittää muuten huijata, lapset ei ole tyhmiä!!!
| |
| | |
20.12.07, 19:54
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niin. Valmistelu on hyvä keino, varsinkin isompien kanssa. Meilläkin hampaan poistosta puhuttiin heti lapsen kanssa kun aika saatiin (muutaman päivän päähän). Ja puhuttiin siitä miltä se tuntuu ja mitä siellä lääkärissä sitten tapahtuu. Reippaasti lapsi sitten meni hammaslääkäriin kun aika oli, vaikka jännitti ja varmaan pelottikin jonkin verran. Perään sitten isot kehut kuinka hyvin meni, reipas ja rohkea oli. Ihan hyvät muistot lapselle loppujen lopuksi sieltäkin jäi. Ei ainakaan mitään hammaslääkäri kammoa. Puhuttiin nimittäin jälkeenpäinkin asiasta.
P.S.Tässä tapauksessa hammasta ei lopulta tarvinnutkaan poistaa...
| |
| | |
25.12.07, 13:49
|
#6 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Meillä on käytetty myös uhkailua. Jos kotona ei oteta lääkkeitä tai nla:ssa rokotteita niin joudutaan meneen lääkäriin jonnekka joutuu jäämään ja silloin ei voi äiti olla mukana.Varsinkin kun se on itse aiheutettu. Muuten voipi äitikin jäädä sinne lääkärille jos saattuu vahinko.
| |
| | |
16.02.11, 12:48
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Valkoinen Lilja Meillä on käytetty myös uhkailua. Jos kotona ei oteta lääkkeitä tai nla:ssa rokotteita niin joudutaan meneen lääkäriin jonnekka joutuu jäämään ja silloin ei voi äiti olla mukana.Varsinkin kun se on itse aiheutettu. Muuten voipi äitikin jäädä sinne lääkärille jos saattuu vahinko. | Meillä on juuri tilanne päällä, 3 v tytöllä 39 kuumetta, ja ota kuumelääkettä eikä yskönlääkettä.
Aikani kun maanittelin ja yritin jopa lahjoa, ei auttanut, Nappasin tytön syliin ja kädet kiinni napakasti toisella kädellä. Toisella ruutta suuhun ja painallus. Mokoma huomas ja laittoi ielen eteen. Uusi yritys ja sitten painoin toisella kädellä suun kiinni, johan meni mahaan asti.
| |
| | |
19.02.11, 14:42
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Lääkkeiden antamisessa on otettava ammatillinen ote, eli lääke annetaan ja lapsi ottaa sen halusipa sitä tai ei. Ei se sen kummempi juttu ole. Vanhemman epävarmuus pahentaa asiaa eli tiukka linja. Lapselle täytyy selittää miksi on tärkeää, että lääke otetaan. Turvallisuus lääkkeiden käsittelyssä ja annossa on myös huomioitava.
| |
| | | | |