|
Vatsatauti?? Tiedän kyllä mikä se on, mutta en ole ikinä sitä sairastanut. Tuttavissani on paljon perheitä, joissa ollaan vatsataudissa usein. Meillä ei ole ollut koskaan (kop, kop koputtaa puupäätä)!!! Itse olen 33-vuotias, enkä ole ikinä ollut vatsataudissa. En ole koskaan vielä oksentanut, en edes raskaana ollessani!! Miehellä on ollut joskus nuorempana vatsatauteja, mutta seura kai tehnyt kaltaisekseen, koska ei yli 15vuoteen ainuttakaan vatsatautia. Lapsillamme, jotka ovat päiväkotihoidossa, ei myöskään vielä ole vatsatauteja ollut (hoidossa jo 4,5v ja 3v)! En osaa sanoa, mitä tekisimme eri tavalla kuin muut. Olemme ottaneet rokotteet ja syöneet antibiootteja tulehduksiin. Siivoamme normaalisti, kai. Käsidesi käytössä töissä, ei lapsilla, eikä kotona. Maitohappobakteereita ole joskus ostanut, mutta eipä olla muistettu syödä. Muuten syömme tavallista kotiruokaa, joka joskus kyllä sisältää eineksiäkin. Olen aina ollut sitä mieltä, että jos joku virustauti on tullakseen, niin kyllä se sitten sen heikon kohdan löytää, mistä tulla, vaikka kuinka suojautuisi. Useimmat virukset kun tartuttavat jo aiemmin, kuin oireet ilmaantuu "tartuntalähteeseen".
|