| |  | |
28.03.09, 20:21
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Korvatulehduskierre+kuume+kuumekouristukset riesana, kohtalotovereita?
Meillä on taapero, 1v 4kk. Hän alkoi sairastaa n. vuoden ikäisenä. Ensin korvatulehdus, sitten toinen, sitten alkoi rajut kuumeilut joka korvatulehduksen yhteydessä ja aina kuumekouristus lisänä. Korvatulehduksia on ollut toista kymmentä noin neljän kuukauden aikana. Olemme saaneet ajan korvien putkitukseen. Sen piti olla pari päivää sitten, mutta peruuntui koska lapsi on jälleen niin kipeä, nuhainen ja vähän kuumetta, ettei voida nukuttaa.
Olen itse henkisesti tosi väsynyt ja loppu. Jatkuva huoli sairaasta lapsesta ja kipeän lapsen hoitaminen on todella raskasta. Yleensä, kun lapsi saa taas korvatulehduksen ja kuume nousee lähes 40 asteeseen, valvon koko yön sängyssä pyörien ja "odotan" koska kouristus tulee että voin heti olla skarppina ja tehdä voitavani asian eteen. Olemme joka kerta joutuneet soittamaan ambulanssin.
Minusta on tullut levoton ja ylihuolehtiva ja ehkä hieman hysteerinenkin kun monta kuukautta on jo kulunut toivoen että lapsi parantuisi eikä olisi koko ajan kipeä... säälittää katsoa toisen pahaa oloa ja harmia mm. siitä että ei pääse ulos moneen päivään kun on kuumetta ja kipeä.. ja lääkkeitä menee kamalia määriä noin pieneen ihmiseen..
Lisä väsymystä tähän tilanteeseen on tehnyt se että odotan toista lasta, raskaus on puolessa välissä. Tulin raskaaksi ennen kuin esikoisemme alkoi kroonisesti sairastella. Olenkin jopa ajatellut, että jos olisin tiennyt että lapsi alkaa sairastella taukoamatta, en olisi nyt halunnut toista vaan olisin keskittynyt vain ja ainoastaan tähän nykyiseen lapseen ja hoitanut häntä kaikilla voimilla.. olen onnellinen toisestakin tulevasta lapsesta, mutta voimat on aika loppu..
En ole puhunut neuvolassa, en kavereilleni joilla on lapsia, en oikeastaan kellekkään, mutta kaipaisin kohtalotovereita jos sellaisia sattuisi täällä olemaan. Olisi ihanaa vaihtaa ajatuksia ja ehkä siitä saisi myös voimia jaksaa kun tietäsi että onhan paljon muitakin lapsia jotka sairastavat koko ajan juuri tätä samaa kun omallani on. Haluaisin tietää miten muut vanhemmat tsemppaavat ja jaksavat, olisi kiva saada kannustusta ja myös itse olla tukena sellaisille jotka ovat samassa tilanteessa.
Tällaisin ajatuksin toivon että joku löytää kirjoitukseni! | |
| | |
10.05.09, 22:36
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onko jo lapsi päässyt putkitukseen? Onko vaivat helpottaneet?
Meillä ei ole sentään noin pahaa korvatulehduskierrettä. 1,5-vuotias ja kolme korvatulehdusta takana. Itse aion ensi viikolla viedä yksityiselle, kun nuhaa ja yskää on ollut helmikuusta lähtien. Kertaakaan ei kunnolla ole lähtenyt flunssa kokonaan pois. Kolme korvatulehdusta tosiaan ollut lisänä. Nyt on alkanut taas yskiä enemmän, se on yleensä ollut merkki, että korvatulehdus on tulossa. :/ Kuumekouristuksia sentään ei ole ollut, kun kuumetta ei pahemmin ole ollut. Onneksi korvat eivät tulehduksista huolimatta ole olleet kovin kipeitä.
Eikö mikään kuumelääke alenna sitä kuumetta tarpeeksi? Mietin vain noita kuumekouristuksia. Jotkut lapset ikävä vain taitavat olla herkempiä niille kouristuksille. :/
Tsemppiä Sinulle! Toivottavasti lapsen sairastelu on helpottanut! Etkö voisi kuitenkin yrittää puhua kavereillesi, joilla on lapsia? Varmaan heilläkin lapset ovat joskus sairastaneet ja heiltäkin voisi löytyä vinkkejä tai muuten juttuapua? Jokainenhan joskus tarvitsee muiden ihmisten apua. Ei yksin tarvitse kaikkea yrittää jaksaa!
| |
| | |
13.07.09, 22:10
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | korvatulehduksia,pissatulehduksia
Hei!oletteko päässeet jo putkitukseen onko yhtään helpotusta tullut arkeen?en tiedä miten tämän sanoisin,mutta ymmärrän sinua paremmin kin hyvin.tulehduskierteisen lapsen sairastelu on jo koko perhettä rasittava tekijä.koko arki meneee häränpyllyä,rytmit,ruokailut,kylässä käynnit jne..päivät täyttyy lääkkeiden annosta,oireiden kyttäämisestä,unettomista öistä ja huolesta ja lukuisista kysymyksistä,ainakin mulla.3 lasta,ekalla oli ensimmäiset 1.5 v yht' sairastelua.korvatulehduksia,flussaa ja hinkuyskä,putkitettiin ja apu tuli,nyt kohta 6 ja tosi terve lapsi.keskimmäinen 1v8 kk,sairastanut nyt vuoden,ensin korvatulehduksia,marraskuussa putkitettiin kun oli väh.3 vko välein kipeä ja tuli kouristuskohtaus ja vaadin paranemisen jälkeen pikaista putkitusta.ei auttanut "korvaoireet"jatkuivat,korva vuosi 3 vko mustaa mätää ja lääkäreissä ramppaamista ja lääkkeitä,pettymystä,huolta.oireilu jatkui ja korvat olivat terveet.nyt viim.puolen vuoden aikana ei lähes ollenkaan oireettomia ja terveitä päiviä ole.vein pissanäytteen toukokuussa kun kuume tuli taas,pissatulehdu.kuukauden päästä toinen.nyt estolääkityksellä.jatko tutkimuksissa todettiin munuaisaltaan laajentuma ja vastustustuskyvystä kertovista veriarvoissa vajaavaisuutta.yt odotaa elokuussa virtsateiden varjoainekuvaukseen menoa jonka jäälkeen inf.polille tayslääkärin konsultaatioon.lappsi on kipeä koko ajan,aijon vaatia nopeampaa pääsyä hoitoon.kenekään elimistö ei kestä tuollaista.12 antib.kuuria takana,clostridium kasvaa ulosteessa.ilman näitä lapsi on aurinkoinen ja erittäin reipas.nuorin on puoli vuotta ja pari räkätautia takana,pidän todella peukut pystyssä että hänen kohdallaan tie olisi hivenen helpompi.pakko on jaksaa kun ei voi muuta,mutta ainoa neuvi jonka voin sanoa,on että vaadi hoitoa.se on pakko.olen huomannut että ei voi luottaa lääkäreihin,olen matkanvarrella törmännyt hyvin osaamattomiin tapauksiin.olen ottamassa yheyttä potilasasiamieheen.onneksi on omaakokemusta hoitoalata,joka auttaa jollain tapaa pitämään puolensa.suomesta kyllä löytyy osaamista,ei vaan ole osunut meitä hoitaviin hoitolaitoksiin.perehtymättömyys,kiire ja aina eri lääräi on tehnyt meidän tiestä melkoisen tarpoa.tämä on kuin joku helvetti välillä.paljon voimia ja todella toivon että olisitte jo päässeet tutkimuksiin ja saanut apua.ja yritä levätä,kun olet tuossa tilassa,vaikka seinät kaatusi niskaan.olisitko kiinostunut kokeilemaan antioksidanttiklinikkaa,lukemaan kirjaa,rauli mäkelä irti tulehduskierteestä?vain pieniä vinkkejä.itse emme ole vielä klinikalla käyneet,mutta jos 2viikon sisään ei mitään tapahdu otamme yhteyttä,ja perehdy vielä kelan saamiin avustuksiin sairaanlapsen osalta,itselläni se on vielä työnalla,mutta tarkoitus olisi yrittää saada sieltä jotain.vaikka se on vain rahaa,mutta jos se kuuluu oikeuksiimme.ainoa mitä toivion niin että saisimme tuon lapsen tereyden sille mallille,että siihen kuuluisi vain normaalit nuhat ja kuumeet..tiedän että se tuntuu raskaalta vaatia ja ottaa selvää asioista,mutta siitä on apua usko vaan.VOIMIA EDELLEEN!!
| |
| | |
22.09.09, 08:47
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | moikka Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti rv 22 ja lapsi 1v4kk Meillä on taapero, 1v 4kk. Hän alkoi sairastaa n. vuoden ikäisenä. Ensin korvatulehdus, sitten toinen, sitten alkoi rajut kuumeilut joka korvatulehduksen yhteydessä ja aina kuumekouristus lisänä. Korvatulehduksia on ollut toista kymmentä noin neljän kuukauden aikana. Olemme saaneet ajan korvien putkitukseen. Sen piti olla pari päivää sitten, mutta peruuntui koska lapsi on jälleen niin kipeä, nuhainen ja vähän kuumetta, ettei voida nukuttaa.
Olen itse henkisesti tosi väsynyt ja loppu. Jatkuva huoli sairaasta lapsesta ja kipeän lapsen hoitaminen on todella raskasta. Yleensä, kun lapsi saa taas korvatulehduksen ja kuume nousee lähes 40 asteeseen, valvon koko yön sängyssä pyörien ja "odotan" koska kouristus tulee että voin heti olla skarppina ja tehdä voitavani asian eteen. Olemme joka kerta joutuneet soittamaan ambulanssin.
Minusta on tullut levoton ja ylihuolehtiva ja ehkä hieman hysteerinenkin kun monta kuukautta on jo kulunut toivoen että lapsi parantuisi eikä olisi koko ajan kipeä... säälittää katsoa toisen pahaa oloa ja harmia mm. siitä että ei pääse ulos moneen päivään kun on kuumetta ja kipeä.. ja lääkkeitä menee kamalia määriä noin pieneen ihmiseen..
Lisä väsymystä tähän tilanteeseen on tehnyt se että odotan toista lasta, raskaus on puolessa välissä. Tulin raskaaksi ennen kuin esikoisemme alkoi kroonisesti sairastella. Olenkin jopa ajatellut, että jos olisin tiennyt että lapsi alkaa sairastella taukoamatta, en olisi nyt halunnut toista vaan olisin keskittynyt vain ja ainoastaan tähän nykyiseen lapseen ja hoitanut häntä kaikilla voimilla.. olen onnellinen toisestakin tulevasta lapsesta, mutta voimat on aika loppu..
En ole puhunut neuvolassa, en kavereilleni joilla on lapsia, en oikeastaan kellekkään, mutta kaipaisin kohtalotovereita jos sellaisia sattuisi täällä olemaan. Olisi ihanaa vaihtaa ajatuksia ja ehkä siitä saisi myös voimia jaksaa kun tietäsi että onhan paljon muitakin lapsia jotka sairastavat koko ajan juuri tätä samaa kun omallani on. Haluaisin tietää miten muut vanhemmat tsemppaavat ja jaksavat, olisi kiva saada kannustusta ja myös itse olla tukena sellaisille jotka ovat samassa tilanteessa.
Tällaisin ajatuksin toivon että joku löytää kirjoitukseni! |
moikka meillä alkoi samalaista!! kaikki alkoi kun lapsi oli 1vuoden vanha!!! korvatulehdus kuume ja kuumekouristus musat on tullut kanssa ylisuojeleva ja en uskalla nukkua kun odotan vaan kouristusta ja sitä et soitan ambulanssin.... lapsen isä ei ole oikeen koskaan kotona... joten ei siitäkään ole mitään hyötyä mun voima varat on ihan loppuun käytetty en yksin kertaisesti jaksa enää.... niin ja kuumekouristuksethan on periytyviä...eikä ole aikomuksessa tehdä yhtään laosia koska en halua kokea enää samaa uudelleen
| |
| | | | |