Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Lastentaudit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
19.04.09, 22:30   #1 (linkki)
Nyt jo epätoivoinen...
(Vierailija)

3 vuotiaan ummetus

Tyttäreni on tällä hetkellä 3-vuotias. Ummetus alkoi noin puolisen vuotta sitten ja tuntuu menevän vain pahemmaksi. Levolac auttoi jonkin aikaa, mutta lopulta siitä ei enää apua ollut. Saatiin lääkäriltä resepti Movicol junior lääkkeeseen ja se alkoikin auttaa hyvin. Maha pysyi toiminnassa puolellakin pussilla päivässä. Välillä edelleen kuitenkin tulee kausia, kun maha ei lääkkeestä huolimatta toimi. Movicolia menee isompi annos päivässä (1 pussi) ja vatsa edelleen jumissa. Olen jo aivan toivoton tän asian kanssa. Nyt taas monta päivää ollut muuten kuivalla ja vaipattomalla tytöllä päivittäin kakkaa housussa. Tulee vaan papana tai pieni kova pötkö kerralla ja potalle ei suostu sitä tekemään.

Mistä ihmeestä olette saaneet avun? Jätänkö suosiolla maitotuotteita pois vai jotain muuta?? Kertokaa omista kokemuksista! Entäs jos esim. maidon jättämällä saisi avun, niin miten on päiväkodin laita asiassa? Suostuvatko ruokavaliomuutokseen ilman lääkärin todistusta??
  Vastaa viestiin

26.06.09, 23:44   #2 (linkki)
kurjaa on
(Vierailija)

Meillä iso annos iltapuuroa (mieluiten kaurahiutale + kauralese) ja siihen päälle luumuhilloa pitää mahan toiminnassa. Jos puuro jää pari päivää syömättä niin ummetus alkaa. Mutta olette varmaan jo kokeilleet näitä kotikonsteja?

Tosi kurjaa teidän tytölle. Koettakaahan pärjätä.
  Vastaa viestiin
10.08.09, 22:34   #3 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Ja tarpeeksi myös vettä juomaksi, jos vain kauheasti syö kuituja eikä juo niin ulostemassa jämähtää jumiin.
  Vastaa viestiin
22.09.09, 21:55   #4 (linkki)
mammamaito
(Vierailija)

Rasvaton maito

Olen kuullut, mutta en itse kokeillut. Jos käyttää kevytmaitoa, niin rasvattomaan maitoon siirtyminen voi auttaa. Eli lienekö rasvalla jotain tekemistä ummetuksen kanssa..
  Vastaa viestiin
13.10.09, 22:13   #5 (linkki)
meillä sama homma tyttö kohta 3
(Vierailija)

Levolakit käytössä päivittäin. Tosiaan tuota veden juontia pitää lisätä, meillä tyttö ei oikein pelkkää vettä juo paljoakaan mutta olen laittanut mustaherukkamehua väriksi, että näyttää mehulta. Ulkomailla lääkäri sanoi, että tuoreesta appelsiinista puristettu mehu auttaa, en ole vielä testannut. Meillä juodaan taas kokeeksi kauramaitoa, koska maitoa menee aika paljon. Banaani on pannassa kokonaan, heti huomaaa jos on yhdenkin banaanin syönyt niin kakka jämähtää tangoksi joka ei tule ulos. Hätä tapauksessa olen antanut peräruiskeen jos menee vessassa istuskelu jo tunnin mittaiseksi eikä mitään tule ulos. Ollaan rauhoitettu tuo vessassa käynti siten että lueskellaan satukirjoja yhdessä ja sieltä se sitten kakka pötskähtää ajallaan, välillä kyllä näkee että sattuu kun joutuu kauhean pökäleen synnyttämään, mutta kehun sitten paljon ja yhdessä sitten nauretaan kuinka iso pökäle pötskähti. Lääkäreiltä en ole oikeastaan muuta ohjetta saanut kuin että antaa tuota Levolkkia. Ihan hirveetähän tämä on, mutta toivotaan että joskus menee ohi...Jaksamista teille !
  Vastaa viestiin
01.11.09, 22:03   #6 (linkki)
alkuper. kirjoittelija
(Vierailija)

löytyi apu lapsen ummetukseen

Olen siis alkuperäinen ketjun aloittaja ja me löysimme avun ummetukseen. Eli kuulin sellaisesta juomasta, kuin aloe vera- juoma. Tutun lapsella oli auttanut ummetukseen, joten koitimme sitä tytölle. Alkoipa tytön maha toimimaan ja siitä lähtien on toiminut ilman ongelmia ja toimii päivittäin. Ollaan käytetty juomaa nyt useampi kuukausi. Ihanaa, kun ei tarvii enää taistella asian kanssa.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku