Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Lastentaudit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
07.09.09, 21:32   #1 (linkki)
Kova Sana
(Vierailija)

Tupakka ja imetys

Oon miettiny mitä tupakointi imetysaikana saattaa vauvalle aiheuttaa. En itse polta, mutta läheiseni polttaa, ja miehensäkin polttaa. Olen yrittäny kannustaa lopettamaan mutta siitä aineesta ei pääse millään eroon. On se järkkyä seurata, kaikenlaisia vaivojakin vauvalla on, mutta koskaan ei kysenalaisteta sitä, että mitähän oma toiminta saattaa aiheuttaa. Huolissaan on jokainen äiti pienestäkin oireesta, mutta sekään ei saa röökiä sammumaan.

Ja nyt ku kattelee BB:tä ja noita nikkisvaivaisia - onko tupakin aloittamisessa mitään järkeä?? Huumeeksi moinen pitäisi luokitella.
  Vastaa viestiin

07.09.09, 22:03   #2 (linkki)
Aloittaja
(Vierailija)

niiden vauva on kuukauden vanha
  Vastaa viestiin
05.10.09, 11:33   #3 (linkki)
kjhs
(Vierailija)

Njoo no jokainen tietää sen mitä imetyksen aikana kannattaa tai ei kannata tehdä. Joten tälläsesta on kai turha avata keskustelua... Mutta taitaa sun kaverillas olla päässävikaa.
  Vastaa viestiin
01.05.11, 00:39   #4 (linkki)
Blessed-Mum
(Vierailija)

Ei ole mustavalkoinen aihe.

Asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. Kaikki jotka polttavat tai ovat polttaneet tietävät lopettamisen vaikeuden. Mielestäni kultainen keskitie voi joskus olla viisainta. Olen itse polttanut ja lopettanut useita kertoja elämäni aikana ja tulen todennäköisesti aina jossain määrin himoitsemaan tupakkaa. Imetän tällä hetkellä kolmatta lasta ja olen ollut raskausaikana täysin savuton ja melkein savuton 1/2 vuotta jo ennen raskautta. Nyt imetysaikana (vauva on 8kk vanha) olen sortunut tupakkaan, joskus en polta lainkaan moneen päivään tai sit poltan muutaman tupakan päivässä. Tietenkin on periaatteessa parasta olla täysin tupakoimatta mutta jos pinna on kireellä on se muutama rööki mielestäni parempi kuin että kohdistaa hermostuneisuutta lapsiin. Kävin tänään päivän ainoalla röökillä kun kaikki 3 muksut vihdoinkin nukkuivat. Olen 29v. kolmen lapsen äiti ja yritän olla moittimatta itseäni liika. Täysin hyvällä omatunnolla en kyllä polta mutta me äidit syytämme usein itseämme liika kaikenlaisesta, joten suon itselleni välillä sen luksuksen että saan rauhassa tupakoida kun lapset nukkuvat tai muuten eivät ole läsna katsomassa. Yritän kuitenin olla polttamatta tai polttaa mahd. vähän nyt imetysaikana ja jatkossakin.
  Vastaa viestiin
01.05.11, 12:38   #5 (linkki)
imettäjäröökaaja
(Vierailija)

Moro, nyt ei valitettavasti ole tarjolla mitään suoraa lainattua mutta muistan lukeneeni imetystukilistan sivuilta että jos polttaa alle 20 tupakkaa päivässä ja imettää, voittaa imetyksen edut tupakoinnin haitat. Eli imetys kannattaa vaikka röökaa. Silläkin on merkitystä äidinmaitoon että koska tupakoi ja koska imettää. Nikotiinin haitat maidossa ovat vähäisemmät tunti tupakoinnin jälkeen eli jos haluaa niin voi vähän ennakoida ettei just vedä henkosia ennnen imetystä...

Blessed-Mum, onhan se aikamoista "luksusta" se tupakointi ;) Mutta ymmärrän pointtisi. Oma mieheni katsoo niin pahalla että minun luksushetket sallitaan vain noin kerran kuussa..
  Vastaa viestiin
18.05.11, 20:50   #6 (linkki)
bjn.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja imettäjäröökaaja Näytä viesti
Moro, nyt ei valitettavasti ole tarjolla mitään suoraa lainattua mutta muistan lukeneeni imetystukilistan sivuilta että jos polttaa alle 20 tupakkaa päivässä ja imettää, voittaa imetyksen edut tupakoinnin haitat. Eli imetys kannattaa vaikka röökaa. Silläkin on merkitystä äidinmaitoon että koska tupakoi ja koska imettää. Nikotiinin haitat maidossa ovat vähäisemmät tunti tupakoinnin jälkeen eli jos haluaa niin voi vähän ennakoida ettei just vedä henkosia ennnen imetystä...

Blessed-Mum, onhan se aikamoista "luksusta" se tupakointi ;) Mutta ymmärrän pointtisi. Oma mieheni katsoo niin pahalla että minun luksushetket sallitaan vain noin kerran kuussa..

Ei kai kukaan tämmöistä sontaa usko? Paitsi tupakoitsija joka uskottelee itselleen ettei siitä mitään haittaa ole!
  Vastaa viestiin
18.05.11, 23:08   #7 (linkki)
Maidonluovuttaja
(Vierailija)

Tupakoivien äitien maito ei kelpaa luovutukseen. Ikävä, että jo pikkuvauva joutuu tottumaan siihen inhottavaan hajuun, joka tupakoivista ihmisistä lähtee.
  Vastaa viestiin
19.05.11, 06:26   #8 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Helsinki
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bjn. Näytä viesti
Ei kai kukaan tämmöistä sontaa usko? Paitsi tupakoitsija joka uskottelee itselleen ettei siitä mitään haittaa ole!
Samaa ihmettelen minäkin. Itsepetos on kyllä valitettavan yleistä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku