Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Lastentaudit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
17.09.10, 15:09   #1 (linkki)
Tomsku
(Vierailija)

Tomaattiallergia ja imetys?

Vajaa vuosikas on selkeästi atooppinen iholtaan ja ainut ruoka-aine jonka olen saanut kiinni on tomaatti. Meni pylly ihan punaseksi kun sai tomaattipohjasta lastenruokaa ekan kerran isomman määrän. Sitten huuteli ja paukutteli ja röyhtäili yhtenä yönä tosi paljon, ja ihmettelin että mikä nyt on kun ei ole mitään "uutta" syönyt, mutta sitten tajusin vetäisseeni itse ison tomaattikeiton...

Eli onko kokemuksia, voiko tomaatti aiheuttaa noin voimakkaan reaktion rintamaidonkin välityksellä... Toki kokeilen nyt itse olla ilman tomaattia ja verikokeessakin on käyty mutta ihan mielenkiinnosta kyselen kun ei ole niin kokemusta noista ruoka-aine allergioista... Pitäisi saada toi imetyskin lopetettua niin olisi helpompi jäljittää pahiksia mutta ei taida uskaltaa ennenkun on saatu jotain osviittaa muista mahdollisista allergeeneistä...
  Vastaa viestiin

18.09.10, 15:14   #2 (linkki)
vieras
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomsku Näytä viesti
Vajaa vuosikas on selkeästi atooppinen iholtaan ja ainut ruoka-aine jonka olen saanut kiinni on tomaatti. Meni pylly ihan punaseksi kun sai tomaattipohjasta lastenruokaa ekan kerran isomman määrän. Sitten huuteli ja paukutteli ja röyhtäili yhtenä yönä tosi paljon, ja ihmettelin että mikä nyt on kun ei ole mitään "uutta" syönyt, mutta sitten tajusin vetäisseeni itse ison tomaattikeiton...

Eli onko kokemuksia, voiko tomaatti aiheuttaa noin voimakkaan reaktion rintamaidonkin välityksellä... Toki kokeilen nyt itse olla ilman tomaattia ja verikokeessakin on käyty mutta ihan mielenkiinnosta kyselen kun ei ole niin kokemusta noista ruoka-aine allergioista... Pitäisi saada toi imetyskin lopetettua niin olisi helpompi jäljittää pahiksia mutta ei taida uskaltaa ennenkun on saatu jotain osviittaa muista mahdollisista allergeeneistä...

Kaverini lapsi oli jo ihan vauvaikäisenä allerginen melkein kaikelle. Imetyksen vuoksi äitinsä joutui riisumaan oman ruokavalionsa aika tyngäksi. Kerran heillä käydessäni vauvalla oli pahat allergiaoireet päällä ja kaverini sanoi, että oli edellispäivänä laittanut epähuomiossa ketsuppia spagettiinsa. Nyt lapsi on jo kouluikäinen ja suurin osa ruoka-aineallergioista on onneksi helpottanut.
  Vastaa viestiin
12.10.10, 11:05   #3 (linkki)
ikikik
(Vierailija)

Kyllä, voimakkaimmissa allergioissa jo äidin syömät ruoat aiheuttavat allergiaoireita. Tosin lääkärit varoittelevat, että äiti ei saisi omin päin liikaa karsia ruokavaliotaan, ettei tule mitään puutostauteja. Jos allergia on iho-oireista, syyllistä on helpompi metsästää kuin jos allergia esiintyy vain löysävatsaisuutena, koska silloin on vaikea erottaa normaalia satunnaista löysävatsaisuutta (esim. syönyt paljon luumua) allergiaoireesta.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku