Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Odotusaika
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
05.06.12, 09:45   #176 (linkki)
Martta
(Vierailija)

Onnea Tupsulle ja Tallulle hyvistä ultrakuulumisista. Omaa saa vielä pari viikkoa odotella. Minäkin olen alkanut pikki hiljaa tuntemaan jotain liikkeitä, mutta vaatii sen että rauhoitun sohvalle tai sängylle niitä kuulostelemaan. Eivät ole mitään selkeitä potkujen tuntuisia vaan enemmänkin sellaista kuplimista. Mies odottaa malttamattomana että hänkin kohta tuntisi jotain. Halailee ja kuulostelee masua silti jo nyt vaikka sanoin etten itsekään tunne vielä kädellä mitään vatsan päältä. Aika suloista.

Me käytiin hakemassa eteinen täyteen tavaraa :) Saatiin sopuhintaan tutuilta käytettynä Emmaljungan yhdistelmävaunut, sitteri, turvakaukalo ja syöttötuoli. He ovat ostaneet ne uutena ja yhdellä lapsella olleet, joten ovat hyvässä kunnossa ja siistit. Pinniksen oon ostanut jo netistä.

Martta 18+6
  Vastaa viestiin
07.06.12, 21:55   #177 (linkki)
Emmi
(Vierailija)

Täällä näyttää olevan taas hiljaisen puoleista, toivottavasti se on hyvä merkki. :) Lueskelin tuossa edellisiä viestejä ja tuli ihan pakokauhu kun myö ei olla isukin kanssa hankittu oikeen mitään tavaroita lapsoselle. :O Olen vieläkin hiukan epäuskoinen koko vauva-asiaan viitaten, kun ei liikkeitä tunnu vaikka nyt 19+5. Tosin yksi päivä yo-juhlien aikaan piti mennä pitkälleen kun vatsa rupesi "väpättämään" ja liikkeet näkyivät mahan päältäkin. Liike oli rytmikästä ja mietin että voiko se olla jotain vauvan liikettä kun isukkikin tunsi hentoja potkunomaisia tuntemuksia mahalta. Mutta tiedä häntä. Ensi viikolla onneksi rakenneultra joten saadaan taas jotain infoa vauvan kuulumisista. :) Mulla oli lisäksi tullut verikokeiden tulokset siihen kutinaan viitaten ja ne oli kunnossa, eli ei mitään häikkää pitäs olla maksassa. Lisäksi yksi ilta olin jo ovella lähdössä päivystykseen kun oli kamalat ylävatsakivut ja turvotus! Oon myös muutamana päivänä nähnyt "tähtiä" näkökentässä varsinkin jos nousee istualtaan/makuultaan nopeasti ylös. Kaikenlaista vaivaa sitä onkin! :D Kumminkin pitää virtsat taas kontrolloida kun sen verran noita raskausmyrkytyksen oireita. No mutta pitää ottaa tässä rauhallisesti... Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille! :))
  Vastaa viestiin
09.06.12, 09:22   #178 (linkki)
Khaosan.
(Vierailija)

No eipä tässä hankintojen kanssa kiirettä oo, raskausaikaakin vielä 4kuukautta jäljellä, et eiköhän ne vauvatavarat kukin ehdi haalia vielä kokokoon.
Vaikka muistan kyllä että halusin että mulla oli kaikki kunnossa viimeksi ennen kuin 30 raskausviikkoa tuli täyteen. Sinänsä sekin oli hassua, koska jos vauva ennen rv35 syntyisi -se viettäisi varmaan suht pitkän tovin sairaalassakin.

Mulla oli eilen neuvola. Vauva oli vilkas ja edelleen jalat alaspäin.
SF mitta yläkäyrillä, kyllä mä sen näenkin -että maha on pullatanut parissa viikossa ihan selkeäksi isohkoksi palloksi.
Painoa on tullut 3kiloa (eikoisesta oli tässä vaiheessa jo yli 5) ja HB oli hyvä 117.
Pikkupoika jaksoi neuvolareissun hienosti, itse tuo 1v1k painoi nyt 11 kiloa. Tuonikäinen osaaa olla sitten syötävän ihana !

Mukavaa viikonloppua

Khaosan 22+4
  Vastaa viestiin
10.06.12, 17:57   #179 (linkki)
Minmie
(Vierailija)

Mä täällä odottelen kuumeisesti tiistaita, että pääsis sinne rakenneultraan. Liikkeet on kyllä selkiytyneet niin hyvin, että ainakin tuolla elossa ollaan ja vilkaasti. :)

Meillä on vauvaa varten toistaseks lähinnä vaatetta. Osa meidän hankkimia, suurin osa miehen äidin ostamia, alotti heti sen jälkeen kun sai kuulla, että vauva olis tuloillaan... Sitten on pieni aarrepussukka esikoisen vanhoja jotka hiljattain kaivoin esiin ja tänään itseasiassa pesin kaikki noi vaatteet valmiiksi. Mieli tekis hankkia pikkuiljaa muutakin ja kai tässä kesän aikana hankitaankin, pikkuhiljaa, ettei tuu sitten kerralla liian kalliiks hankkia. Mä oon rattaiks vähän kattellu jonkinlaisia "travel-system"-juttuja, joissa olis kaukalo ja vaunukoppa kiinnitettävissä suoraan ratasosaan ja ne on aika hintavia. Sit ois tietty pinnis ja ekä jonkinmoinen sitteri. Niillä pärjää alkuun loistavasti. Unohtamatta kaikkee sitä pikkusälää, mikä kuuluu kans kuvioon. Tuttipulloja mulla on muovikasillinen tallessa, tutit niihin pitää kyl uusia ja toivottavasti serkulla on tallessa meiltä lainattu rintapumppu.
Viimeks kävi just silleen, et ei haluttu ostaa kauheesti mitään etukäteen, et jos jotain sattuukin ja sit pitää saada ne kaikki pois silmistä, ja sit olikin ihmettelemistä, kun kaikki olikin yllättäin yteensä aika kallista. Ja ian viimesillään juoksentelu kaupoissa jonkun tietyn jutun etsimisessä... ei kiitos enää. :)

MInmie 20+3
  Vastaa viestiin
12.06.12, 17:56   #180 (linkki)
Minmie
(Vierailija)

Ultrakuulumisia...

Kaikki näytti olevan kunnossa ja tarvittavat mitatkin saatiin vaikka kyytiläinen kovasti liikkuikin ja mittailu oli hiukan hankalaa... :)

Khaosan 2. LA 10.10 Tampere TYTTÖLUPAUS <3 (esikoinen poika)

Jenny 1. LA 17.10 Kerava

Tallu 3. LA 23.10

Minmie 2. LA 25.10 Vantaa TYTTÖLUPAUS (esikoinen poika -08)

EMMI 1. LA 27.10.2012 Joensuu

Tuutunen LA 27.10

Zanie 1. LA 27.10

Tupsu83 1. LA 28.10 Göteborg POIKALUPAUS

Nasu 1. LA 3.11.

Martta 1. LA 31.10 Espoo
  Vastaa viestiin

13.06.12, 18:04   #181 (linkki)
tallu
(Vierailija)

hellou

tänään käytiin r-ultrassa,kaikki oli pikkuisella hyvin ja painoa hänellä oli 390g ja 27 cm pitkä :) oli ihana kattoa kun pikkuinen siellä liikkui kovasti ja heilutti äitille ja isille.. :) <3 4kk olis vielä aikaa jäljellä,hui kun menee nopeasti :)

tallu & junior rv 21+1

Jenny 1. LA 17.10 Kerava

Tallu 3. LA 23.10 POIKA LUPAUS!<3:) MEILLÄ ENNESTÄÄN 2 POIKAA :)

Tuutunen LA 27.10

Zanie 1. LA 27.10

Nasu 1. LA 3.11.

Martta 1. LA 31.10 Espoo
  Vastaa viestiin
13.06.12, 20:57   #182 (linkki)
Nasu
(Vierailija)

Täälläkin iloisia ultrakuulumisia,kaikki kunnossa <3 Lääkäri totesi lopuksi, että "täytyy myöntää, että on aika haastava tapaus kuvattavaksi". Meitä tuo ei yllättänyt, kun pikkunen "luikkii pakoon" aina kun sydänääniäkin yritetään kuunnella. :) Taitaa olla aika vilkastapaus tulossa :)

Lääkärin mukaan tyttö olisi tulossa <3 Huomenna pitäisi mennä kauppaan vaunuja yms. katselemaan. Tänään ostettiin ihka ensimmäinen body, housut ja tuttipullo. Kyllä kaikkien näiden vuosien jälkeen tuntuu oudolta ja uskomattomalta, että saa ostaa omalle vauvalle vauvatavaraa.<3 Olen niin tottunut hakemaan kaikkea kavereiden lapsille ja nyt tuntuu, että en ymmärrä mistään mitään. Tänään on kyllä kyyneleet nousseet molemmilla silmäkulmiin useampaan otteeseen, kun jotenkin tuntuu, että vaavista tuli taas askeleen verran todellisempi.

Jenny 1. LA 17.10 Kerava

Tuutunen LA 27.10

Zanie 1. LA 27.10

Nasu 1. LA 3.11. TYTTÖLUPAUS <3

Martta 1. LA 31.10 Espoo
  Vastaa viestiin
15.06.12, 08:39   #183 (linkki)
Tupsu83
(Vierailija)

Onpas niin ihana lueskella kaikkien hyviä ultra-kuulumisia! Varsinkin Nasun kuulumiset oli mukava kuulla, kun vihdoin saat ostella sille omalle pienokaiselle tavaroita :-) Itekin vielä hymyssä suin muistelen sitä pikku veijaria joka pyöritteli sopivasti päätään just kun kätilö olis sitä halunnut mitata :-D Samoin tietysti se ainoa kuva on jatkuvasti kädessä, ja siinäkin poika tyylikkäästi kaivaa nenää :-P Liikkeet ei vielä tunnu koko ajan, mutta joka päivä sentään muutama potkaisu ja muljahdus tulee. Helpotti myös siellä ultrassa nähdä että poika liikkuu vaikka minä en sitä tuntisikaan.. No, eiköhän ne kohta tunnu vähän pienemmätkin liikkeet, ainakin toivon mukaan.

Me ollaan päätetty ostaa käytettynä suurin osa tavaroista, ja netistä on jo kiikarissa semmoset vaunut kun oltiin haluttu. Yllättävän paljon valinnanvaraa käytetyissäkin on ja meidän on pakko säästää rahaa joten hyvä niin. Vaatteitakin on jo alkanut tulla lähipiiristä ja pikkuhiljaa saadaan pieni varasto aikaiseksi. Kyllä ihan varmasti ostan uusiakin tavaroita, onhan ne nyt niin ihania!!

Tupsu ja juniori 20+jotain (Menin sekasin meidän viikoista kun ultrassa muuttu se laskettu aika, mutta tänään kysyn kätilöltä että miten se nyt menikään..)
  Vastaa viestiin
15.06.12, 14:16   #184 (linkki)
Emmi
(Vierailija)

Heippa taas kaikille ja ihanaa kesäistä päivää! Täällä ainakin aurinko paistaa ja jopa liianki kuuma, ainakin minulle. :D
Meillä oli eilen rakenneultra. Oli niin vilkas kaveri ettei saatu ees kuvaa! :D Onneksi sentään kätilö sai kaikki rakenteet katsottua ja kaikki oli siis kunnossa. Prinsessa olis meillekin tulossa! <3 Sukupuolella ei ollut väliä, mutta kieltämättä ihan kiva päästä ostelemaan kaikkea pinkkiä. ;) Isukkia vähän harmitti kun jäi kaikki omat vanhat pyssylelut ja leegot käyttämättä, mutta ehkä sitten tulevaisuudessa.. :)
Selostin kätilölle kaikki minun vaivat ja kivut mutta ei oikein ottanut kantaa ja sanoi vaan kaiken olevan normaalia. Lisäksi minulla oli istukka etuseinässä, joka kuulemma vaimentaa osaltaan potkuja. Istukka oli lisäksi aika alhaalla, ei kuulemma peitä kohdunsuuta mutta kätilö kysyi kyllä että onko tullut veristä vuotoa. Onneksi ei ole tullut. Silti luin kyllä etisestä istukasta netistä ja siinä kuulemma tavallisin oire on juuri verinen vuoto. Rupesi kuitenkin mietityttämään nuo jatkuvat alavatsakivut, että ovatkohan sitten istukan paikasta johtuvia. :O Ei tullu kyllä mitään kontrolliaikoja tai kieltoja raskaiden hommien suhteen, mutta kai sitä kannattaa kuitenkin ottaa ihan iisisti. Yritän nyt kuitenkin iloita positiivisesta ultratuloksesta ja siitä että rakenteet ja vauva on kunnossa! :) Laskettu aikakin pysyi samana. PS. Taitaa tässä meidän ketjussa olla aikamoinen tyttövalta tulossa, mikäli nyt ultratiedot pitävät kaikilla paikkansa! ;)
  Vastaa viestiin
15.06.12, 14:38   #185 (linkki)
Emmi
(Vierailija)

Jenny 1. LA 17.10 Kerava

Emmi 1. LA 27.10.2012 Joensuu TYTTÖLUPAUS

Tuutunen LA 27.10

Zanie 1. LA 27.10

Martta 1. LA 31.10 Espoo
  Vastaa viestiin
15.06.12, 19:20   #186 (linkki)
Tupsu83
(Vierailija)

Emmi: Tuli mieleen noista sun alavatsakivuista että mulla on myös aika paljon niitä, samoin joinakin päivinä ikäviä kramppeja. Luin raskauskalenterista että juuri näillä viikoilla kohtu/vauva kasvaa hurjasti ja siitä tulee useille alavatsakipuja. Toivottavasti kivut eivät kuitenkaan ole tosi pahoja ettet pysty mitään tekemään! Mulla yleensä gramma Panadolia auttaa ainakin vähän, samoin jos laittaa lämmintä vatsalle (tosin se ei ehkä houkuttele jos sulla on muutenkin jo tosi kuuma..)
  Vastaa viestiin
15.06.12, 21:19   #187 (linkki)
Emmi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tupsu83 Näytä viesti
Emmi: Tuli mieleen noista sun alavatsakivuista että mulla on myös aika paljon niitä, samoin joinakin päivinä ikäviä kramppeja. Luin raskauskalenterista että juuri näillä viikoilla kohtu/vauva kasvaa hurjasti ja siitä tulee useille alavatsakipuja. Toivottavasti kivut eivät kuitenkaan ole tosi pahoja ettet pysty mitään tekemään! Mulla yleensä gramma Panadolia auttaa ainakin vähän, samoin jos laittaa lämmintä vatsalle (tosin se ei ehkä houkuttele jos sulla on muutenkin jo tosi kuuma..)
"Mukava" kuulla etten ole yksin asian kanssa. Mua vaan pelottaa kun tänäänkin on ollut ihan kauheet kivut, lähinnä menkkamaista jomotusta, repäisyjä ja vihlaisuja ja ihan tasaistakin särkyä. Kivut helpottaa kyllä aina välillä, mutta ne säikäyttää ja välillä pitää mennä tarkistamaan etten vain ole vuotanut. Miten teillä muilla jotka olette käyneet ultrassa, onko istukka missäpäin? Mulla ei siis ihan kohdunsuun päällä mutta lähellä kuitenkin. Niin ja muuten, miten kivut erottaa supistuksista? Niin ja olisiko kätilö sanonut jos kohdunkaula olisi alkanut pehmetä tai aueta? Tunnen itseni todella tyhmäksi, mutta parempi kysyä kuin miettiä yksinään pienessä päässään...
  Vastaa viestiin
16.06.12, 11:55   #188 (linkki)
Minmie
(Vierailija)

Onnea Emmi hyvistä ultrauutisista!

Mulla oli vielä edellisessä ultrassa istukka osittain kohdunsuun päällä, mutta nyt oli jo kohdun kasvaessa noussut pois sieltä tonne takapuolelle, kätilö sanoi sen olevan nyt ihan hyvällä paikalla. Vähän olin jännänny sitä, ettei jäis siihen päälle, kun en haluis leikattavaks, paitsi tietty jos ei oo vaitoehtoja. Pääasiassa tadon kuitenkin synnyttää alateitse. Siitä kun (jossei oo mitään ongelmia) toipuukin nopeammin.

Meillä on vielä ens viikolla se 4d-ultra, kun vähän jäi sellanen epävarma olo tosta varsinaisesta rakenneultrasta. Se kätilö kuvaili niin kauan ja monesta suunnasta vauvan päätä eikä antanu varsinaisia mittoja vaan kertoi ottamiensa mittojen vastaavan viikkoja 20+1 - 21+0. Mitään painoarviota ei kertonut, eikä oikeen sitäkään, et miksi kuvas niin paljon sitä päätä. Sikskö vaan, ettei tahtonut saada kunnon mittaa vai oliko siellä jotain epämääräistä, josta ei ollut ihan varma. Sanoi kyllä kaiken olevan hyvin ja kunnossa, mutta kai se on varmassa vara parempi. Meilläkin tuo neiti oli aika liikkuvainen, mikä hankaloitti selkeesti mittojen ottamista.
Ja tuossa hyvä syy mennä sinne 4d:hen, vaikka se oli muutenkin ollut mielessä, kun ton esikoisenkin kanssa käytiin ja meillä on edelleen se dvd muistona sieltä. Onhan se sit reilua, että toisestakin on.

Ajankulua oon vaan ihmetellyt. Minne se kaikki aika oikeen menee?

Minmie 21+2
  Vastaa viestiin
18.06.12, 09:29   #189 (linkki)
Martta
(Vierailija)

Onnea Emmille minultakin hyvistä ultrakuulumisista! Aika tyttövaltaista tuntuu tosiaan olevan. Saas nähdä kumpaa meille lupaillaan huomenna kun aamusta mennään r-ultraan.

Ikävä kuulla että osalla on kohdun kasvukipuja. Itse en ole ainakaan vielä niitä havainnut, eikä ole tarvinut turvautua panadoliin. Sen huomasin tuossa lauantaina kun vähän siivoilin, että vatsa välillä ns kovettuu/pingottuu ja mietinkin että voiko ne olla jotain harjoitussuppareiden tyylisiä. En kuitenkaan ole osannut olla huolissani kun ei ole kipuja tai vuotoja ja päivittäin olen kuitenkin tuntenut liikettä ja potkuja.

Martta, 20+5.
  Vastaa viestiin
18.06.12, 09:43   #190 (linkki)
Tupsu83
(Vierailija)

Emmi: Ihan varmasti kätilö kertoo sinulle jos jotain huolestumisen aihetta olisi, joten älä siitä huoli. Sitäpaitsi, aina voi soittaa ja kysyä jos joku painaa mieltä ettei tarvitse yksin painia huoliensa kanssa! Krampit ja kivut on niin yksilöllisiä. Esimerkiksi mun oma äiti oli kauheen huolissaan kun kerroin krampeista ja sanoi että ei hänellä mitään sellaisia ollut. Turha siis vertailla muiden kanssa kun jotkut ei tunne juuri mitään koko raskauden aikana ja toiset joutuu jäämään töistä pois jo tosi aikasin yms.

Ymmärrän kuitenkin tuskasi ja itsekin välillä tarkistelen sitä vuodon tuloa, mutta onneksi ei enää alun jälkeen ole tullut mitään. Suurimmaksi osaksi jaksan ihan hyvin nyt, mutta joinakin päivinä krampit oikeasti rajoittaa elämää kun ovat aika teräviä ja kovia häpyluun seudulla. Sitä menkkamaista jomotustakin on sillon tällön. Yritän levätä sillon kun krampit pahenee, sillon kun se on mahdollista, ja yleensä kyljellään makaaminen ja rauhassa hengittely rauhottaa kramppeja edes hiukan. Siitä en osaa kyllä sanoa että ovatko supistuksia vai kramppeja, ehkä molempia sekasin...?? Mulla oli istukka hyvällä paikalla kohdun takaosassa, kätilö sanoi että juuri siellä missä pitääkin (ja toivottavasti siellä pysyykin!!).

Tsemppia kramppien kanssa ja soita kätilölle jos olet huolissasi!!!!
  Vastaa viestiin

19.06.12, 09:41   #191 (linkki)
Martta
(Vierailija)

Jenny 1. LA 17.10 Kerava

Emmi 1. LA 27.10.2012 Joensuu TYTTÖLUPAUS

Tuutunen LA 27.10

Zanie 1. LA 27.10

Martta 1. LA 31.10 Espoo POIKALUPAUS

Terveiset meidän r-ultrasta. Kaikki oli niinkuin pitääkin. Nyt vain jatketaan masun kasvattelua kaikessa rauhassa. Ja meille olisi sitten tulossa pieni poika!
  Vastaa viestiin
19.06.12, 10:57   #192 (linkki)
Tupsu83
(Vierailija)

Ihania uutisia Martta! Kiva että tuli lisää poikalupauksia listalle :-) Täällä masu on kasvanut kivan pyöreäksi ja nyt tuntuu jo paljon liikkeitä. Mukavaa kutittelua tuntuu nyt tosi usein :-D

Tupsu & juniori 21+1
  Vastaa viestiin
24.06.12, 20:12   #193 (linkki)
Nasu
(Vierailija)

Tervehdys vaan kaikille :) Oli pakko tulla vilkaisemaan, mitä tänne kuuluu näin juhannuksen aikaan, mutta ilmeisesti kaikki ollaan oltu poissa netin äärestä. Meillä nyt viikon verran tuntuneet liikkeet päivittäin ja täytyy sanoa, että tuntuu aivan ihanalta. :) Lauantai aamuna löhöilin sängyssä, kun en jaksanut nousta ylös ja ensimmäistä kertaa pikkuinen innostui potkimaan niin, että liikkeet tuntui päältä päin ja myös näkyi mahan heilumisena. <3

Minulla on viikon päästä neuvola ja silloin pitäisi saada paperit kelaa varten. Meillä on suunnitelmissa käydä seuraavalla kesälomajaksolla otamassa vaunut, sänky ja hoitopöytä vaaville. Muuta tarviketta ostellaan sitten pikkuhiljaa loppukesän ja syksyn aikana.

Oikein mukavaa ja "potkurikasta" aikaa kaikille :)

Nasu 21+0
  Vastaa viestiin
29.06.12, 10:10   #194 (linkki)
Tupsu83
(Vierailija)

No on tosiaan ollut hiljasta täällä viimeaikoina, mutta kaikilla on varmasti kiire lomaillessa :-P Me ollaan myös oltu koko kuukausi kiireisiä ja nyt odottelen töiden aloittamista ensi viikolla (ja tietysti on kurkku kipeänä jotta voi aloittaa uudet työt pienen flunssan kera..).

Pikkumies on myös ollut kiireisenä ja puuhastelee päivät pitkät pelaten jalkapalloa mun rakolla, mutta niin kauan kun liikkeet tuntuu niin potkikoon rauhassa. Tuleepahan liikuntaa kun juoksee vessassa joka puolen tunnin välein. Jouduin aloittamaan myös rautatabletit kun Hb oli tullut alas sen verran. Olinkin kyllä tosi väsynyt ja pyörrytti paljon, mutta nyt parin viikon kuurin jälkeen alkaa olo hiukan kohentua. Alaselkä on alkanut kipeytyä ja yritän jumpata ja venytellä kovasti, mutta mikään ei tunnu auttavan kovin hyvin. Helpotusta ei liene sen asian suhteen luvassa kun maha kasvaa nyt jo aika lupaavasti..

No, toivottavasti kaikilla on asiat hyvin ja saadaan taas kuulumisia pian!!

Tupsu & pikku jalkapalloilija 22+4
  Vastaa viestiin
30.06.12, 08:38   #195 (linkki)
Khaosan..
(Vierailija)

Täällä ollaan ja oon kyllä lukenut kaikki viestit. Mutta raskauden vaihe on vähän semmoinen -että ei siitä oikein ole mitään kommentoitavaa. Toki vauva kasvaa ja liikkuu paljon -ja äiti on väsynyt, mutta muuten varsin hyväkuntoinen. Vaivoja ei ainakaan vielä ole, ehkä pientä närästystä.
Maanantaina mulla on toinen lääkärineuvola, kerron sen jälkeen mitoista ja muusta.

Me nyt sitten tosiaan ei ees hankintoja jouduta tekemään juuri mitään. Vaihdetaan vain meidän poikavaatteet tyttövaatteisiin, kun kaveri saa nyt pojan ja sai tytön silloin kun me saatiin tuo meidän poitsu. Ja tottakai jotain uutta tulee hommattua. No tuplarattaat ostetaan, mutta tiedän jos et haluan Phit&Tedsit.

Vähän enemmän sais aurinko paistaa, vaikka en helteitä kaipaakkaan.
Suosittelen Yösyöttöä ja Tarhapäivää kaikille kesälukemiseksi.

Khaosan 25+4
  Vastaa viestiin
02.07.12, 12:13   #196 (linkki)
Khaosan.
(Vierailija)

LääkäriNeuvolasta: HBtä ei katottu, mut ei kyllä tunnu et se ois mitenkään super matala. Paino on nyt noussut 4kg, sf 23 eli +10% käyrällä.
Sykkeet +150 ja vauvan asentoa ei tunnusteltu -mut perätilassa se on -kyll mä sen tunnen. Jos, jos se ei kääntyis, en kyllä ala puskemaan perätilassa -mut annan niitten koettaa kääntää sitä käsin, mut vielä toki on aikaista sitä pähkäillä.
Ei sen ihmeempiä.

Khaosan 25+6
  Vastaa viestiin
10.07.12, 15:57   #197 (linkki)
Tupsu83
(Vierailija)

Kiva kuulla Khaosanin uutisia neuvolasta, mutta ei tietenkään sitä jos vauva on perätilassa. Jospa se vielä kääntyisi kuitenkin oikein päin niin säästyt kääntämisyrityksiltä ja muulta vaivalta.

Täällä menee aika samaa tahtia ja olen aloittanut työtkin viimeviikolla. Pyörryttää melkein koko ajan, varsinkin kun on kuuma ja ilmastointi ei toimi, mutta Hb ei osoita ainakaan vielä nousemisen merkkejä. Tänä perjantaina on neuvola-aika ja kätilö sanoi että ehkä pitää ottaa lisää verikokeita jos Hb vaan laskee. Yritän kovasti syödä rautapitoista ruokaa ja rautatabletteja syön joka päivä, mutta lähemmäs kolmessa viikossa ei paranemisen merkkejä.

Pyörrytyskään ei ole ärsyttävin ongelma vaan nyt on alkanut myös pulsoiva tinnitus oikeassa korvassa (eli kuulen oman pulssin koko ajan kohisevana tai suhisevana äänenä). Vasemmassa korvassa se on ollut jo useamman vuoden, ja on yltynyt nyt ihan tosi äänekkääksi (mikä saa välillä raivon partaalle kun ei saa nukutuksi). Mutta nyt jos oikeakin korva alkaa sykkimään tällä tavoin niin tuun varmaan hulluksi.. Se materiaali mitä olen löytänyt niin sanoo että pulsoiva tinnitus voi tulla juuri raskaana ollessa tai anemiasta kärsiessä, ja mulla on nyt sitten molemmat syyt. Toivottavasti kyse ei ole mistää muusta koska vasemman korvan vaivalle ei koskaan löytynyt mitään hoitoa vaan elän sen kanssa varmaan lopun elämää. Onko teillä kellään tietoa pulsoivasta tinnituksesta raskauden aikana..??

Muuten ei sen suurempia vaivoja, vaikka maha tietysti alkaakin painaa rakkoa epämukavasti. Samoin poika on harjoitellut jalkapalloilua rakolla ja pikku jalan tirvaisut tuntuu välillä ihan hirveiltä! Mutta muuten on kiva tuntea liikkeet melkein joka päivä, ja nyt on jopa isäkin nähnyt kun maha hyppää sillon kun poika oikein intoutuu potkimaan :-)

Laittakaahan kuulumisia kun ehditte ja lämpöistä kesää sinne Suomeen :-)
  Vastaa viestiin
17.07.12, 13:17   #198 (linkki)
Minmie
(Vierailija)

Moikka!

Vähän neuvolakuulumisia täältäkin. Mulla diaknosoitiin raskausdiapetes, kun sokerirasituksessa paastoarvo oli pikkusen koholla. Kolmesta arvosta yks oli koholla, joten neuvola seuraa, ettei toistaseks tarvi alkaa juosta äitipolilla. Tuon seurauksena joudun mittailemaan kotona silloin tällöin noita arvoja. Toistaseks vaikuttavat ihan hyviltä.

Neuvolalääkärillä kävin tänään aamulla ja muuten kaikki on hyvin. Hemppa noussut edellisestä, jopa sinne 142(!):n, verenpaineet hyvät ja pissa puhdas. Niiltä osin siis kaikki kunnossa. Paino noussu koko aikana vajaat 3 kg. Supisteluista huolimatta kohdunsuu oli muuttumaton joten ei senkään puolesta huolta.

Saikulle jouduin siliti nyt ainakin toistaseks jäämään, kun teen istumatyötä, enkä aina halutessani/tarvittaessa pääse jaloittelemaan josta johtuu jalkojen turvotus ja paikkojen väsyminen ja sen myötä särkeminen. Vuorotyö hankaloittaa myös to nsokerihomman kannalta tärkeää säännöllisempää ruokailurytmiä. Vajaan kolme viikkoa oon nyt siis saikulla, sitten pidän pari viikkoa kesälomaa ja katotaan sit tilannetta uudelleen sen viimesen vajaan kuukauden ajaks. Vaikka tuskinpa ne työolot tässä välissä miksikään muutu...

Vauveli liikkuu vilkkaasti (hyvä niin,koska veljensäkin oli vilkas ja olisin varmasti huolissani jos ei niin paljoo liikkuis, et onko joku vialla. Eihän eri raskauksia pitäs verrata toisiinsa, mutta vaikee se on olla vertaamattakaan). Oma epäilys on, et vauva pääsääntösesti on vielä perätilassa, mutta vielähän tuon pitäs päästä hyvin kääntymäänkin. Toisaalta taas lääkäri tänään kuunteli sydänääniä aika alhaalta, et vois kuvitella, et se perusteella tuo saattais kuitenkin olla pää alaspäin. Ei sanonu mitään se lääkäri, joten arvailukshan se menee... Hauskasti tuntuu liikket jo ulospäin ja aika paljon näkyykin. Vauvan hikkaa odotellessa... Viimeks oli niin hupaisaa seurata niitä hikkoja kun koko maha hyppi vauvan hikatessa...

Mukavaa kesän jatkoa kaikille ja hyvää odotusta! Kirjotellaan taas!

Minmie ja kyytiläinen 25+5
  Vastaa viestiin
17.07.12, 15:09   #199 (linkki)
Tupsu83
(Vierailija)

No onpa harmi jos olet saanut raskausdiabeteksen Minmie, mutta jospa arvot pysyisivät hyvinä loppuun asti ettet joudu insuliinia pistelemään yms.!! Hienoa tietysti jos pikku viikari jaksaa hyvin, sillon kai aina äitikin voi paremmin :-) Me ei olla vielä lääkäriä nähtykään (alun päivystyskäyntien jälkeen), mutta kaipa noi kätilöt on sen verran taitavia että laittavat lääkärin luokse jos tarve vaatii.

Huolestuin viikonloppuna kun aloin saada aika paljon supistuksia, sunnuntaina tuntui että supisteli koko päivän heti kun vaan nousi ylös tai käveli. Samoin oli häpyluussa vihlontaa illalla, mutta se meni muutamassa tunnissa ohi. Aikasemminkin on ollut kivuttomia (mutta epämukavia) supistuksia, mutta ei läheskään niin paljon. Kätilö kuitenkin sanoi että kunhan menevät ohi eikä tule kovin kivuliaaksi niin ei pitäisi olla hätää. Varmuudeksi halusi kuitenkin ottaa virtsasta viljelyn kun sanoi että pissatulehdus voi joskus oireilla epämääräisesti ja aiheuttaa supistuksia. Mulla helpottaa heti kun pääsen istumaan, joten töissä olen jaksanut ihan hyvin olla. Eipä oliskaan enää kun vajaa viisi viikkoa jäljellä töitä, joten jospa sen vielä jaksaisi tehdä. Poikakin yritti rauhoitella äidin mieltä ja potki lujempaa kuin koskaan, kun yöllä heräsin asiaa murehtimaan. On kyllä hurjan tuntusta kun koko maha hyppii kun pikkumies myllertää :-D Hb oli hiukan noussut 100:sta -->110:een, ja syön edelleen rautatabletteja ja myös yritän syödä rautapitoista ruokaa. Heikottaa ja väsyttää tietysti, mutta eipä siinä mitään uutta ole.

Eipä paljon muuta tällä erää :-)
  Vastaa viestiin
18.07.12, 14:24   #200 (linkki)
Khaosan.
(Vierailija)

Eiköhän Minmie se diabetes noin maltillisella painonnousulla pysy aisoissa.
Itselläni on tullut painoa 4.2 kiloa. Sokerirasitusta ei mulle tehty nyt, eikä esikoisestakaan, kun suvussa ei ole diabetesta, lähtöpainoni on ollut molempiin raskausksiin alle 50kiloa ja esikoinen oli varsin keskikokoinen 3550g ja 51.5cm.

Mua vaivaa käsittämätön närästys. Ja käsittämätön väsymys. Voisin nukkua kokoajan.
Ja kivuliaat suonenvedotkin on alkaneet.
Vaikka olen synnyttänyt jo yhen lapsen, en tiedä käytännössä, mitä on ennenaikaiset tai harjoitussupistukset. Mun eka supistus tuli kun synnytys alkoi. -Kivuttomien supisteluja toisilla tulee, kroppa treenaa kaiketi niillä synnytystä varten ja ne on vaarattomia, paitsi jo muuttuvat kipeiksi.
Eka synnytystä en sillälailla etukäteen ajatellut. Ajattelin, että menee miten menee. Mutta nyt tiedän aika tarkkaan, mitä kivunlievityksia haluan ja haluaisin tietysti taas synnyttää alakautta. Ja vähän nopeempaa, jos mahdollista :) -eka synnytys kesti 20 tuntia.

Saan ens viikolla äitiysavustukset ja aattelin lähteä Helsinkiin Shoppaileen. Tampereella on huonosti 50cm vaatteita. Tosin ollaan saatu jo jonkin verran kavereilta ja pojalta tietysti jäi noita unisex-versioita perintönä pikkusiskolle.

Oon ihan tyytyväinen, että en olen hoitovapailla -nyt kun mieskin on kesälomalla, päästään reissaan ja saan nukkua päiväunia. Musta ei olis kuitenkaan hakemaan saikkua, tiedän sen. En ollut viimeraskausaikanakaan kun kaks päivää saikulla, just ennen ä-loman alkua, vaikka todella tuskaista jo alkoi olemaan. Ja lopussa aika töissä mateli. Vaikka mateli se sitten kotonakin, kun ehdin vielä lomailla 5viikkoa ennen synnytystä.

Khaosan 28+1
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku