Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Odotusaika
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
27.07.12, 22:57   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2011
Laskettu aika helmikuussa 2013 :)

tänne keskusteluun ihmisiä joilla on tuolloin laskettu aika.vaihdellaan raskausajan kuulumisia keskenämme :) :)
  Vastaa viestiin
28.07.12, 08:00   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hallanmaa Näytä viesti
tänne keskusteluun ihmisiä joilla on tuolloin laskettu aika.vaihdellaan raskausajan kuulumisia keskenämme :) :)
Odottelinkin jo hiukan, koskas tämä keskustelu avataan. =)

Meillä on laskettu aika Helmikuun lopulla, mutta omista, terveydellisistä syistä, voi olla, että varsinainen syntymä tulee n. 2-3 viikkoa ennen laskettua aikaa. Tämä tosin selkenee vasta raskauden lopussa, jos nyt sinne asti päästään.

4.7 tein testin ja positiivinenhan se oli. Kuten täällä eräässä ketjussa olen jo kertonutkin, 6 vuotta tätä ihmettä on odotettu ja hartaasti toivottu, hormonihoidoilla ja ilman. Eli suuri ihme tämä on. Koko ajan vain pelottaa, että menee kesken. =(

Mutta yritän nyt kuitenkin mahdollisimman paljon nauttia tästä raskaudesta. =) Vatsakin on alkanut jo muokkaantua hiukan erinäköiseksi, kuin ennen. =)
  Vastaa viestiin
29.07.12, 09:14   #3 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2007
Täälläkin yks helmimamma. LA on helmikuun alussa 8.2. Toista odottelen, esikoinen on 11 kk. Ikäeroa lapsille tulee 1v5kk. Huih!!!!

Jasmine: Mulla sama tausta. Lapsettomuutta takana 8 vuotta ennen esikoisen syntymää. Kaikki hoidot käytiin läpi ja esikoinen sai luomusti alkunsa. Tää toinen tuli heti ekalla yrittämällä vähän yllättäen. Aateltiin alotella yritystä vaikka esikoinen oli vielä pieni, koska aateltiin et menee taas kauan ennenkuin/jos tärppää. Tässä sitä ollaan. :)

Toivottavasti ketjusta tulee aktiivinen. :) Muut helmimammat vaan rohkeesti mukaan.
  Vastaa viestiin
30.07.12, 08:33   #4 (linkki)

Mukavaa että löytyy tässä lapsettomuus-asiassa kohtalotovereita! =) Eräällä tuttavapariskunnalla oli käynyt samoin, mutta olivat käyneet kaikki julkisen puolen lapsettomuushoidot läpi, ilmanm mitään tuloksia. Sitten pari vuotta hoitojen jälkeen, nasinen tuli luomusti raskaaksi.

Itse olen tämän viimeisen puolen vuoden aikana alkanu ajattelemaan, että "se tapahtuu, mikä on tapahtuakseen" ja jokaiselle asialle/tapahtumalle, on aikansa.

Itsellä jälleen huomenna neuvolalääkäri viikkoja kestäneiden vatsakipujen ja vihlontojen takia. Saa nähdä, mitä lääkäri sanoo... Sairaslomalla tässä juuri ollut töistä kipujen takia.

Ensi kuun alussa alkaakin uudelleenkoulutus, mikä sekin nyt raskauden vuoksi, jää sitten kesken, mutta tämä raskaus ja lapsi on nyt kuitenkin ne kaikista tärkeimmät asiat. =)

Äitiysvaatteitakin tekis jo mieli ostaa, mutta turhaa tässä vaiheessa. Tosin, isompia housuja tarttee kyllä lähtee lähipäivinä ostamaan, kun ei enää nykyiset housut mahdu päälle tai puristaa liikaa, jos menee päälle. =O Verkkarilinjalla pääasiassa ollut.

Mutta ottakaa muutkin Helmimammat osaa ketjuun! =)
  Vastaa viestiin
31.07.12, 12:09   #5 (linkki)
Nuppu
(Vierailija)

Mulla on laskettu aika 1.2., eli nyt mennään 14.vkolla ja masu on jo "pömpähtänyt". Ihmeellistä että näin aikaisin, kun esikoista odottelen. Ei muuta kuin löysiä paitoja&tunikoita! ;)

Meilläkin oli yritystä melkein vuosi takana, kunnes luomusti tärppäsi. Ja nyt ollaan onnemme kukkuloilla.:) Ihanaa odostusaikaa teille!
  Vastaa viestiin
31.07.12, 18:58   #6 (linkki)

Tänään kävin ostamassa uudet, väljemmät housut, missä kehtaa jotenkuten kylillekin lähteä. =)

Tänään neuvola lääkäri. Laittoi mulle lähetteen Naistenklinikalle (jossa pääasiassa hoidossa nyt raskausaikana sairauksieni vuoksi) jotta saisin ennen varsinaista, ensimmäistä ultra-aikaa uuden ajan, mikä olisi jonkinlainen tarkistuskäynti. On sen verran ollut vatsakipuja ja vihlontaa, että neuvola lääkäri päätti tehdä näin. Nyt vain odottelen josko Naistenklinikalta soittaisivat ja kertoisivat, saanko aikaisempaa aikaa.

Vähän ollut tuon asian suhteen nyt mieli maassa tänään mutta nyt ei voi kuin odottaa. Onhan se tietty positiivista, että jotain edes yritetään tehdä kipujen selvittämiseksi.
  Vastaa viestiin
31.07.12, 19:29   #7 (linkki)

Jasmine: Onks sulla endometrioosia? Jos on, niin lohdutuksen sanana se, et lähes kaikki endoystäväni ovat olleet kovin kipeitä jo varhaisessa vaiheessa raskautta. Itelläkin on kaikenlaista kipua ja kolotusta vaikkei endoa olekaan. Kipu kulkee koko raskauden mukana, joillakin enempi ja joillakin vähempi. Toivotaan et sullakin kipuilu johtuu ihan normaalista venymisestä ja paukkumisesta. :)

Mulla siis toka raskaus ja maha on pullahtanut jo hyvin varhain. Ilman mammahousuja en selviä. Ekassa raskaudessa maha pullahti kunnolla esiin rv15. Nyt jotain rv10. Olen mielestäni jo järkkyiso. :(

Huomenna np-ultra. Jännittää hitusen et onko kaikki ok.
  Vastaa viestiin
01.08.12, 09:56   #8 (linkki)

Mulla itseasiassa tutkittiin endometrioosi mahdollisuutta yksityisellä kesäkuussa kun kuukautiskivut olivat välillä hirveät! =( Ei löytynyt "normi-tutkimuksella" endoa, mutta ko. lääkäri sanoi, että tähystyksellä se selviää varmasti. En mennyt tähystykseen.

Joo, olen kuullut, että kipuja on ja voi olla paljon ja koviakin, eikä silti ole mitään hätää. Itseäni olen yrittänytkin lohdutella ajatuksella, että kohtu vain venyy sikiön kasvaessa ja siksi on kipeätä.

Noh, viimeistään 13.8 pääse ultraan, jos ei sitä aijemmin jo joihinkin tutkimuksiin. =)
  Vastaa viestiin
01.08.12, 11:38   #9 (linkki)
Nuppu
(Vierailija)

Jasmine; mullakin oli kovia kipuja ja kramppeja aina sinne viikolle 12 asti. Täysin vaarattomia, kohdun venymiskipuja. Nyt ei niitä ole enään pariin viikkoon ollut. Nämä on kaikki nin yksilöllisiä,
toisilla tuntuu olevan kovat alkuraskauden oireet, toiset hädin tuskin huomaa olevansa raskaana.:)

Tsemppiä, toivottavasti kaikki on hyvin! :)

Habibati, kiva kuulla et on muitakin kohtalotovereita, siis sullakin esikoisen kanssa on vatsa tullut esiin vkolla 15. Ihanaa se on kun on jo pieni masu, mut alkaa töissä salaaminen olla jo vähän hankalaa. Pomo tietää kyllä ja läheisimmät työkaverit, mutta koko talolle en halua vielä asiaa kuuluttaa.
  Vastaa viestiin
01.08.12, 15:51   #10 (linkki)
Poppanen
(Vierailija)

Meillä on la helmikuun alussa, esikoinen on nyt hieman päälle vuoden.
Mahaa ei vielä näy, vaikka arvelinkin sen melko nopeasti pompahtavan esille. Johtuu varmaan runsaasta oksentelusta ja muutamasta pudonneesta kilosta. Menossa on kolmastoista viikko, vähitellen toivoisin tuosta pahoinvoinnista pääseväni!
  Vastaa viestiin

01.08.12, 16:39   #11 (linkki)

Hyviä uutisia ultrasta. Vauva voi erittäin hyvin. Raskaus oli pidemmällä nyt tän tokan ultran mukaan kuin sen varhaisultran mukaan. Tänään piti olla 12+4 mut mitoiksi tuli 13+1. Noh, 4 päivää sinne tänne ihan sama. :) Niskaturvotusta oli 0.8mm. Vauva oli aktiivinen ja liikuskeli paljon. Ihanuus. Nyt on niin hyvä fiilis.

Jasmine: Endo ei aina näy ultrassa. Itseasiassa aika harvoin. Eli kuten lääkärisi sanoi, tähystys olis varma keino saada selville missä sitä on. Siis jos on.

Nyt sit seuraava etappi on neuvola 13.8. Siellä odottaakin mun kammoama punnitus. Mä VIHAAN vaakoja ja niillä käyntiä. Raskaudessa ihan paskinta on painontarkkailu. Mä en koskaan sano kenellekään paljonko painan ja nyt sitä sit ihan korjotellaan korttiin ja pohditaan ja analysoidaan onko painonnousu ok vaiko ei.
  Vastaa viestiin
01.08.12, 19:14   #12 (linkki)

Nuppu laskettu aikasi 1.2? :D sehän on sama kuin minulla :)

minulla myös 9 vuotias poika lapsukainen tätä ennen :) en itse tuossa avauksessa kertonut mitään itsestäni :D minulla takana kaksi keskenmenoa vimetalvelta, nyt viikot 14+5 siis ja viimeks ultrassa oli kaikki kunnossa :) kävin jo kahdesti ultrassa mielenrauhani vuoksi.

koitan ettii netistä omaan tyyliin sopivia edullisia mekkoja joihin mahtuisi mahaakin sitten.oon goottityylinen niin ei oo sopivia mamma vaatteita :D

minulla kyl näkyy kans jo pieni mahan alku mutta aattelin et oon vaan repsahtanut huonoon kuntoon? voiko se jo näkyä? :D lueskelin noita teidän kirjoituksia ja siel puhuttiin jotain vatsan kasvusta :)

habibati mullaki neuvola 13.8 ja se vaaka on se joka hirvittää siellä :D aargh.mutta pakko se on..vaaka ei ole ystäväni, mutta painon nyt täytyy vähän nousta raskaana :)

mikä vointi teillä on ollut tässä vaiheessa raskautta? miulle tulee edelleen pahoinvointia.onks normaali..?vatsaa kivistää välillä myös ja pyörryttää paljon :O onks normaalei oireita tässä vaihees?ainiin ja kauhee väsymys ja itkettää ilman syytä..
  Vastaa viestiin
01.08.12, 19:54   #13 (linkki)

Lainaus:
Nuppu laskettu aikasi 1.2? :D sehän on sama kuin minulla :)

minulla myös 9 vuotias poika lapsukainen tätä ennen :) en itse tuossa avauksessa kertonut mitään itsestäni :D minulla takana kaksi keskenmenoa vimetalvelta, nyt viikot 14+5 siis ja viimeks ultrassa oli kaikki kunnossa :) kävin jo kahdesti ultrassa mielenrauhani vuoksi.

koitan ettii netistä omaan tyyliin sopivia edullisia mekkoja joihin mahtuisi mahaakin sitten.oon goottityylinen niin ei oo sopivia mamma vaatteita :D

minulla kyl näkyy kans jo pieni mahan alku mutta aattelin et oon vaan repsahtanut huonoon kuntoon? voiko se jo näkyä? :D lueskelin noita teidän kirjoituksia ja siel puhuttiin jotain vatsan kasvusta :)

habibati mullaki neuvola 13.8 ja se vaaka on se joka hirvittää siellä :D aargh.mutta pakko se on..vaaka ei ole ystäväni, mutta painon nyt täytyy vähän nousta raskaana :)

mikä vointi teillä on ollut tässä vaiheessa raskautta? miulle tulee edelleen pahoinvointia.onks normaali..?vatsaa kivistää välillä myös ja pyörryttää paljon :O onks normaalei oireita tässä vaihees?ainiin ja kauhee väsymys ja itkettää ilman syytä..
Itsellekin tuo painon nousu saattaa kirpasta jossain vaiheessa, nimittäin olen sairastanut 2 kertaan anoreksian. Nyt on paino noussut n. yli kilon. Se ei vielä kirpaise mutta saa nähdä sitten, kun painoa on tullut jo useampi kilo. Syömisiä olen parantanut kun kuulin raskaudesta.

Itsellä etovaa oloa on ollut tässä jo ennen, ennenkuin sain tietää raskaudesta, oksentelua ei kuitenkaan ole ollut. Huimausta oli etenkin tuossa rv. 8 mutta lääkäri pisti sen asentohuimauksen piikkiin, vaikka myös matala hemohglobiini on mulla. Nyt huimaus jo rauhoittunut.

Noita vatsan vihlontoja ja pistelyitä on ollut siitä asti, kun kuulin raskaudesta (ja hiukan ennenkin sitä). Niitä nyt seuraillaan.

Rv. 7 oli hurjia mielialavaihteluita ja nyt olen huomannut tällä viikolla samaa! Mieliala heittelee jonkin verran ja nyt olen huomannut, että ihmisistä, joista en ennen raskauttakaan pitänyt, pidän nyt vielä vähemmän! Tuntuu joka päivä, että voisi noille ko. ihmisille räjähtää oikein kunnolla! =O Onneksi eivät ole olleet näköpiirissä! =D Mies saanut eniten näistä tunteenpurkauksista kärsiä...

Väsymystä oli minullakin, oisko ollut rv. 6-8 mutta se meni sitten ohi.

Niin ja nälkä on ollut useammin kuin ennen! =D Tuntuu, että vaikka olis tunti sitten syönyt, niin voisi syödä jo uudelleen kun vatsa kurnii... Olen kyllä yleensä jotain aina ottanutkin. Nälkä kun ei lakkaa, ennenkuin syö...

Eiköhän nämä ihan normi-raskausoireita ole... päivystyksessä, neuvolassa ja Naistenklinikalla ovat mulle sanoneet, että jos kovaa kipua vatsaan tulee tai tulee vuotoa tai kipujen kanssa ei kotona pärjää täytyy lähteä päivystykseen. Muut oireet ovat lukeneet normi raskausoireiksi.
  Vastaa viestiin
02.08.12, 08:01   #14 (linkki)

hallanmaa: edellisessä raskaudessa pahoinvointi ja huimaus loppui noin viikolla 16. Eli ihan normaalia on et vielä paljon oireita. Tiedän naisia jotka oksenteli loppuun asti, eräs viimesen kerran ennenkuin ponnisti. :)

Mä oon päässy ehkä hitusen helpommalla tässä raskaudessa. Ei huimausta (joka oli tosi pahaa ja kesti kauan), voin syödä vaikka paha olo tuleekin. Vähempi päänsärkyjäkin. Onneksi vaan. En olis mitenkään voinu pitää huolta alle vuosikkaasta siinä olossa mikä oli sillon häntä odottaessa. Mulla ei oo rinnat YHTÄÄN kipeet. Se on ollu tosi outoo. Siks kai sitä epäili et kaikki ei oo hyvin kun on niin vähän oireita edelliseen verrattuna. Mut kaikki kuitenkin hienosti tällä hetkellä ja siitä iloitaan.

Mulla on tosi paljon vanhoja mammavaatteita, ostin niitä USA:sta viime vuonna. (Olin siellä koko alkuraskauden). Uusia ei tarvitteis ostaa ellei olis turhamainen ja haluais jotakin uutta. :) Suomessa mammahousut on aika karseita. Ja nyt on pillifarkkutyyli muotia myös mammavaatteissa enkä niistä niin suuresti välitä. Kannattaa tilata netistä mammavaatteita jos tuntuu et suomen valikoima kaupoissa on heikko.

Kävin eilen lounaalla eräässä ravintolassa mun tytön ja äitini kans. Sanoin sit äidilleni siinä et on kyllä tosi outo olo. Viime kesänä tähän aikaan olin viimesilläni raskaana ja kävin usein syömässä sen saman salaatin kuin eilenkin. Nyt istuin siellä tyttäreni kanssa joka söi itse leipää syöttötuolissa ja joi pillillä vettä ja toinen vauva oli mahassa. Huikeeta! Olen toista vuotta peräkkäin raskaana. Tuntuu et taukoo ei oo ollu yhtään. Imetyksen loputtua tuli yhdet menkat ja tässä ollaan taas paksuna. Välillä kaipaan hormoonihöyrytöntä elämää. En edes enää muista miltä normaali pää tuntuu. :)
  Vastaa viestiin
02.08.12, 14:42   #15 (linkki)

Taas oli pakko tänne kirjoittaa, kun tuli uutta, positiivista tietoa! =)

Saatiin tänään Naistenklinikalta kirje ja meidän aikaa oli siirretty melkein viikolla eteenpäin. =) Eli uusi lääkäri ja mahdollisesti ultra aika onkin jo 7.8! =) Ihanaa!

Ja 8.8. alkaakin sitten heti perään uudelleenkoulutus uuteen ammattiin.
  Vastaa viestiin
03.08.12, 11:11   #16 (linkki)

Hei kaikille :)
Jeps, aloin itse miettii että anemiaa sairastan ni kai voi pyörryttää? syön raskausajan monivitamiinia jossa on myös rautaa.ja tän lisäks olen vegaani, no lakto-ovo vegaani :) eli munia syön ja juon maitoa.mutta liharuokien tuoksu houkuttaa niiiin paljon.täysi työ pitää itseni aisoissa.eilen meinasin pyörtyy eteiseen ja sit minä hullu viel tein kotijumpat illalla niinku aina :O koitan joka ilta jumppanauhoilla jumpata :) olin kunnossa ennen raskautta, littee maha ja kaikkki kun kuntoilin :D nyt pitää vähentää ja vaan kevyttä kotijumppaa.on outoo hyväksyy muutokset :( vaikeeta.

ja noi mammavaatteet, kun ite etin eniten mekkoja jotka on gootti/rock tyylisiä. :) housui en pidä paitsi keinonahkaisia :D raskaanakin pidän kiinni tyylistä, eihän se väärin ole ;) oon niin kauheen pieni vaan että noi mekot joihin maha mahtuu on isommille tytöille et vaik miten niit sovittelee ja ostelee ne on joko turhan pitkiä tai hihat roikkuu tms.kun tämmöselle pienikokoiselle vaikee löytää vaatteita muutenki :( pitäs muuten olla kokoa xs melkeen..no varmaan raskauden aikana koko muuttuu vielä.

joku mainitsi kiukunpuuskista yms.jeps.miullakin mies saanut KÄRSIÄ käytöksestäni :D oon välillä tosi kiukkuinen ja itkuinen.huh..ihme et se kestää :D

Jasmine hirvittää ku edellisessä raskaudessa paino nousi 20 kiloa!! :D hui hitto.ja ne ei lähtenyt millään pois.pelkään nyt et tulee kans :O tosin sillo en osannu syödä terveellisesti, oliin 16 vuotias... :/ vetelin vaan pitsaa ja suklaata kun ei ollut varaakaan ostaa mitään vihanneksii ja sillonen mies ei välittänyt.nyt miun mies välittää ja saan terveellistä ruokaa :) :) painon nousu hirvittää monia mut sen kuuluu nousta yli 10 kiloa.ei siit jää kuin 3-5 kiloa "ylimäärästä"jos raskausaikana elää terveellisesti :) ne saa helposti pois.

ja minä muuten kävin päivystykses kovan vatsakivun takia viikolla 11+4 muistaakseni.sit ultrattiin ja siel oli kaiiiikki hyvin :) kivut johtu ummetuksesta :D

habibati
kiva tietää et muillakin ihmisil ollut sit oireita tässä vaiheessa :) väsymys on tosi paha.huh huh...
tilanteesi kuulostaa mielenkiintoiselle :) heti uusiks raskaana :D me päätettiin miehen kans et ei tän jälkeen enää.poikani vuosien takaisesta suhteesta ja tuleva lapsi riittää :)

Jasmine käy sitten kertomassa mitä ultrassa näkyi :) :)

toivon kaikille mukavaa raskauden ja kesän jatkoa :) tulkaas taas kertoilee kuulumisia.ite en käy täällä kauheen usein kun en ehdi mutta kuitenkin :) kiva kuulla ihmisistä jotka elää samanlaista tilannetta.
  Vastaa viestiin
03.08.12, 19:21   #17 (linkki)

hallanmaa: tyylistään saa ja pitää pitää kiinni myös raskausaikana! Tuli mieleen et ootko kätevä käsistäs? Jos löydät kivoja goottivaatteita mut ne on liian isoja, niin niitä vois sit muokata sun kropan mukaan. Mut ei tarviis ihan alusta asti tehdä.

Tää uus lapsi tuli tosi pian. Mut koska on vuosien lapsettomuus takana, sitä ei vaan uskonut et vois heti tärpätä. Mä en oo mieheni kans ikinä käyttänyt ehkäsyä ja vuosia meni et mun tyttö syntyi. Jotenkin sitä usko et tässäkin menee kauan. Nyt kun on alkujärkytyksestä selvinnyt niin ihanaa on odottaa uutta vauvaa. Suuren suuri lahja tämä on.

Mulla edellisessä raskaudessa tuli 12 kiloa. Ja ne lähti kyllä tosi pian kun imetti. Sanoinkin et imetys on maailman nopein dieetti. :) Paino saa nousta joo. Kyl mä ne saan pois sit jos haluun. Oon vaan aina ollu jojoava ihminen, välillä painan enempi ja sit taas vähempi. Se on rasittavaa.

Mun tyttö otti tänään ensi askeleet. Olo on niiiiiiiiin onnellinen.
  Vastaa viestiin
04.08.12, 10:29   #18 (linkki)

habibati: Onneksi olkoon tytön ensiaskeleista! Ovat varmasti näkemisen arvoinen juttu. =)

Oli pakko tänne tulla taas purkamaan mieltä... Nyt tuli todistettua se, että se, miten ajattelee, vaikuttaa raskauteen ja mahdollisesti myös lapseen tulevaisuudessa.

Elikkäs...meille tuli eilen 2 mun miehen sukulaislasta (jotain 9-10 ja 11-12 vuotiaat, tarkkaa ikää en muista) yökylään ensimmäistä kertaa meille.

Noh, en ole ennen raskauttakaan tykännyt näistä 2 lapsesta, saati heidän perheestään. Nyt sitten kun eilen tulivat meille, niin ennen heidän tuloaan, pinnani oli jo kireällä ja kiristyi koko ajan iltaa kohden. En lapsille sanonut mitään, mutta näkivät varmaan ilmeestä mitä mieltä olin heidän meillä olosta.

Noh, illalla alkoivat jälleen vatsavihlonnat ja pistelyt, mitkä nyt on olleet vähän aika pois/rauhoittuneet! Vihlonnat oli välillä koviakin ja aina silloin, kun pinnani muksuja kohtaan kiristyi entisestään, tuli vihlonta vatsaan! Samoin alkuyöstä alkoi sitten migreenin tyyppistä päänsärkyä pukkaa (tuostakin vaivasta oon saanut olla rauhassa nyt muutaman kuukauden)... Ja yöllä kun heräsin ja pinna oli vieläkin kireällä, alkoi vihlomaan/pistelemään. Siinä vain sitten yritin rauhoitella itseäni koko ajan, mikä helpottikin oloa.

Nyt odotan kovasti, että noi muksut lähtee meiltä! Tänä aamunakaan olo ei ole ollut mitä parhain joten senkin takia odotan eritoten heidän lähtöä.

Eräs tuttavamme on sanonut, että öidin mieliala raskauaikana vaikuttaa lapseen syntymän jälkeen ja tämän eilis iltaisen, yön ja tän aamun aikana, olen alkanut vakaasti uskomaan, että myös raskausaikaan vaikuttaa se, miten odottava äiti ajattelee ja tuntee...

Joidenkin teidän mielestä voi kuulostaa erikoiselta, että lapsia kohtaan tulee itsellä tällaiset oireet (ja olen juuri raskaana), mutta täytyy huomauttaa, että tietenkään kaikkia lapsia kohtaan ei näitä oireita tule. Vanha sanonta taitaa edelleen pitää paikkansa ;" Omat lapset ja naapurin kakarat".
  Vastaa viestiin
07.08.12, 00:21   #19 (linkki)

ohhoh.tuli oltua yö sairaalassa perjantaina :/ perhana, satutin itteni käydessä suihkussa ja meillä on semmonen"suihkupenkki"siellä, sen kanssa sitten päätin kohtehtaa ja lyödä pään ja taittaa ranteen :/ aivotärähdys, kauhee vatsakipu kans ja ranne hajalla.aika hurja lento oli juu.siis en minä siinä seisonut tai mitään :D mutta en jaksa selittää toki miten kohelsin.onnettomuusaltis!! :D mutta vauvalla oli kaikki edelleen hyvin, niin miullakin nyt.ranne vaan kipee enää :) säikähdyksel melkeen selvisin tuosta kaikesta.

onks teillä kellään muilla muuten tää kokoajan nälkä? :O mitä vois syödä ettei oo koko ajan nälkä...aargh.vatsa kurnii.syön usein mut silti.onks se se kun en syö lihaa? :O

habibati sanoovat aina et oon kenties kätevä käsistäni ja olenkin, mutta jos joku ehdottaa ompelua on pakko todeta että hitsaan paremmin kun ompelen :D olen opiskellut metalli, kivi, puualaa.kovien materiaalien artesaani alaa siis :) ommella en oikein osaa hyvin..en omista ompelukonetta mutta miljoona työkalua kyllä.niillä ei kai voi tehdä vaatteille mitään :D höh.
ja onneks olkoon tytön ensiaskeleista! :) se on ihanaa :)

Jasmine vaikuttaako oikeesti äidin tunteet yms.lapseen? :O paljonkin? :O oon ollut tosi masentunut ja kiukkunen pari viikkoo.en haluis sen vaikuttavan lapseen mitenkä :( en oo kuullut tommosesta koskaan.mut ei väkisin voi olla iloinen...
  Vastaa viestiin
07.08.12, 08:53   #20 (linkki)

Jasmine vaikuttaako oikeesti äidin tunteet yms.lapseen? :O paljonkin? :O oon ollut tosi masentunut ja kiukkunen pari viikkoo.en haluis sen vaikuttavan lapseen mitenkä :( en oo kuullut tommosesta koskaan.mut ei väkisin voi olla iloinen...[/QUOTE]

Hyvä, ettei nyt sattunut sen pahemmin, vaikka ikäviähän nuo tapaturmat yms. on... =( Otahan nyt vaan ihan rauhallisesti. =)

Muistaisin lukeneeni joistain vauva-kirjoista, että äidin tuntemukset vaikuttaisi syntyvään lapseen. Ja eräs tuttavamme sanoi myös minulle, että yrittäisin ottaa rauhassa, niin vauvakin voisi olla syntyessään rauhallisempi. Heillä 2 poikaa ja rauhallisia ovat, kun heidän äitinsä otti "iisisti" kaiken mitä tuli raskauaikana vastaan.

Muistaisin kuulleeni myös jotain sellaista (joskus vuosia sitten) että kun raskaus on niin pitkällä, että tuntee vauvan potkut, niin vauiva saattaa "osoittaa mieltään" potkimalla/liikkumalla, hänen mielestään huonoon musiikkiin tms. mitä ympärillä tapahtuu ja minkä sikiö aistii/kuulee kohdussa.

Meillä tänään päivällä ensimmäinen ultra! Hitsi et jännittää jo vähän! =)
  Vastaa viestiin

07.08.12, 15:20   #21 (linkki)

Hui hallanmaa tota sun ilmalentoa! Onneks vauva voi hyvin. Olis voinu sattua pahemminkin. Nyt ota iisisti.

Tutkimuksia on ollut äidin kovasta stressistä ja masennuksesta et se voi vaikuttaa vauvan alhaseen syntymäpainoon. Mut jokaisella on mielipahaa ja tummia ajatuksia ja ei se nyt oikeesti vauvaa vahingoita. Kyllä itkut pitää itkeä ja tunteet tuntea. Pahempaa on tunteiden patoaminen. Toki hyvinvoiva äiti myös edesauttaa vauvan hyvinvointia. Masentunut äiti ei ehken syö niin hyvin tai jaksa ulkoilla ja liikkua.

Jasmine: tsempit ultraan. Toivottavasti kaikki oli hyvin. Se on ihanaa kun saa käydä kurkkaamassa vauvaa.

Mulla maanantaina neuvola. Olo on ihan hyvä. Oon jaksanu jumppailla ja ulkoilla vaikka oon monta viikkoo jo ollut yksin tytön kans. Sulho tuli juuri kotiin joten tää mamma saa hoitovapaata ja omaa aikaa. Ihanaaaaaa!!
  Vastaa viestiin
07.08.12, 16:44   #22 (linkki)

Noniin... ultrassa käyty! =)

Kaikki hyvin muuten MUTTA raskausviikkoja ei olekaan nyt koossa niin paljoa, kuin kuviteltiin alunperin.

Eli, nyt onkin vasta rv. 9+0 kun alkutietämyksen mukaan piti olla jo 11+0... Vähän ollaa miehen kanssa tuohon pettyneitä (joudutaan vielä jokunen viikko elämään tätä epävarmaa aikaa) mutta pääasia että alkiolla on kaikki näihin viikkoihin nähden hyvin. =)

Uusi ultra 27.8. Eli nyt laskettu aikakin muuttui Maaliskuun puolelle joten tämä helmiketjuilu omalta osaltani taitanee päättyä tähän. =) Jaksamisia kaikille raskaana oleville ja yritetään pärjäillä noiden ukkojemme kanssa! =) Itselläkin on pinna kiristynyt ukkoon nyt muutamia kertoja näiden viikkojen aikana. =O
  Vastaa viestiin
07.08.12, 22:31   #23 (linkki)

vai olikin maaliskuulla laskettu aika? meillä se muuttui vain 4 päivää siitä mitä piti alunperin olla.mutta pääasia et kaikki oli hyvin! :)

jeps koitan olla paljon varovaisempi nyt kun itteni satutin :( sitä sattuu ja tapahtuu.

itselläni on paljon stressiä ja hermot kireellä ja itken usein, en haluis sen paljoa vaikuttavan lapseen :( edellisessä raskaudessa olin todella masentunut eniten kyllä sen silloisen miehen ja hänen käytöksen takia(dokasi vaan kavereidensa kanssa ja jätti minut yksin kotiin.)ei tullut edes synnytykseen mukaan ku ei päässyt känninsä takia! eli aika masentava oli se raskaus.nyt on uusi mies joka ei juokse ryyppää ja jätä minua yksin koko ajan kotia :D sen suhteen menee tää kerta paremmin.

liekkö tuo edellisen raskauden riitely ja itkut ja masennus vaikutti lapseen? poika on tosi levoton koulussa ja jouduttiin laittaa pienryhmään koska ei osaa yhtään käyttäytyä :( kaikkea muuta kuin rauhallinen lapsi...mistä sitten johtuukin.
  Vastaa viestiin
12.08.12, 18:22   #24 (linkki)

täällä on ihmiset hiukka hiljentyneet jotenka kirjoitan jotain ettei tää keskustelu kokonaan katoa tänne :D
  Vastaa viestiin
13.08.12, 13:57   #25 (linkki)
Nuppu
(Vierailija)

Lainaus:
täällä on ihmiset hiukka hiljentyneet jotenka kirjoitan jotain ettei tää keskustelu kokonaan katoa tänne :D
Heh, joo, minäkin lähinnä odottelen ensi viikkoa, jolloin on neuvola ja kuunnellaan sydän ääniä.X)

Muuten sellaista että KAHVI! Join tänään ensimmäisen kupillisen kahvia kahteen kuukauteen!! Oiijj sitä nautintoa.:D Eli pahin yrjötys alkaa olla takana, vain silloin kun maha pääsee tyhjäks, meinaa tulla ykä, mutta se ei ole enään 24h..Ja siis ajatus melkein kaikesta muusta ruuasta paitsi leivästä ja hedelmistä etoo. Ah, ihanaa, se pahin yrjötys alkaa olla takana. Niin ja viikkoja siis nyt kasassa 15 ja.. ööh..+4! :)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku