| |  | | |
04.07.12, 14:02
|
#226 (linkki)
| | (Vierailija) |
Joo mä olisin lähössä mun kaverin kans losii ysin jälkee,eli 2vuoden pääst. Mite on, onko kellään kokemuksia losin isäntäperheistä EF llä? Kiitos jos vastaatte!! :))
| |
| | |
05.07.12, 10:48
|
#227 (linkki)
| | (Vierailija) | EF Maltalla
Maltalla ei EF:n homma toimi! Maltan uusi laki erottelee 17-vuotiaasta alkaen nuoret eri paikkoihin. EF:llä ei kaikki maat tätä sääntöö noudata ja siks toinen dise ihan tyhjä. Suomalaiset taas tekee niinku laki sanoo ja sit jäädään kaikista paitsi ku porukat suurimmaks osaks siel 16v paikassa. Maltalla on myös kielletty muissa mestoissa käynti ja edes kaikilla kaduilla ei saa kävellä! Lähettävät muuten kotiin. Viinaa ei tietenkää saa ottaa, mutta ettei saa edes mennä istuun mihkään! En suosittele menoo, jos oot 17 tai vanhempi!
| |
| | |
18.07.12, 11:50
|
#228 (linkki)
| | (Vierailija) | Ef-kielimatka Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja *Esther* Tähän lisäisin oman kokemukseni. Olin EF:n kielikurssilla USA:ssa, Kaliforniassa ja siellä isäntäperheet eivät saanet majoituksesta mitään rahallista tai muutakaan palkkiota eli olivat mukana vain oman kiinnostuksen ja vieraanvaraisuuden pohjalta. Itselläni oli ihana perhe, äiti & isä ja 2 tyttöä ja minut otettiin loistavasti vastaan. Myös kaikilla muilla kurssilaisilla oli onnistuneet isäntäperheet ts. mitään ongelmia ei esiintynyt. Eli tässä kielimatkat poikkeavat USA:n ja Englannin välillä. Englannissa monille kielikurssilaisten majoittaminen oli yksi keino hankkia tuloja mutta se ei tietenkään tarkoita etteikö isäntäperhe voisi silti olla muutoin mukava.
Itselleni kielikurssi oli todella mahtava kokemus!!! :) | Mäkin kovaa haluaisin ef:n kielimatkalle kaliforniaan! Pitkäaikainen unelma:) missäpäin kaliforniaa olit? Itse haluaisin los angelesiin, mutta siellä saa vain (esitteen mukaan) isäntäperheen, ei asuntolaa.. En ole varma uskallanko mennä isäntäperheeseen, sen verran huonojakin tarinoita olen kuullut. Toivottavasti ensikesänä olisi rahaa, että pääsisi lähtemään:))
| |
| | |
19.07.12, 23:19
|
#229 (linkki)
| | (Vierailija) | APUA
Mooi! helpatkaa mua vähäse. Oisin lähös ens kesänä eli 2013 englantii 3 viikoks, mut en tiiä pitäskö mennä torquayhy vai brightonii ?! ja sit en tiiä olisko isäntäperhe vai asuntola parempi ? olen ens kesänä melkein 15 ja yksin aattelin lähtee.. haluun saaha uusia kavereita ja rohkaistua ym (:
sit en oikee oo perillä noita raha jutskista.. miten vaihan mun eurot punniks ja pystyyks siel sit maksamaa kortilla ja jos vaikka nostaa rahaa jne, kertokaa kaikkee mahollista ! (:
ja oon myös pihalla vähän et mitä pitäis pakata mukaan ja kuinka paljon..?
Hei kiitti tosi paljo ja kertokaa kaikki maholliset kokemukset !
Ainii ja järjestönä ajattelin ef:ää (:
| |
| | |
20.07.12, 14:12
|
#230 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
|
Pankkikortilla (sirullisella) voi maksaa ja rahaa kannattaa vaihtaa kotimassa Forexilla. Itse olin aikoinaan Skotlannissa kuukauden kielikurssilla ja siihen aikaa ainoa vaihtoehto oli isäntäperhe ja sitä suosittelen sinullekin sillä heidän kanssaan sinun on pakko puhuna englantia ja näin ollen opit enemmän.
| |
| | |
20.07.12, 16:37
|
#231 (linkki)
| | (Vierailija) |
Lapset hyvät, kirjoittakaa kirjakieltä älkääkä mitään lässytyskieltä, kiitos. Toinen vaihtoehto on, että menette lässyttämään lasten palstoille.
Jookosta joo? On todella hankala lukea tekstejä, jotka ovat puhekieltä, hymiöitä jne.
| |
| | |
23.07.12, 14:34
|
#232 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Pankkikortilla (sirullisella) voi maksaa ja rahaa kannattaa vaihtaa kotimassa Forexilla. Itse olin aikoinaan Skotlannissa kuukauden kielikurssilla ja siihen aikaa ainoa vaihtoehto oli isäntäperhe ja sitä suosittelen sinullekin sillä heidän kanssaan sinun on pakko puhuna englantia ja näin ollen opit enemmän. | No nyt selvisi, mistä se kaikkien taivastelema kulinaarinen barbarismi on peräisin.
| |
| | |
23.07.12, 16:52
|
#233 (linkki)
| | (Vierailija) |
No älä nyt viitsi mollata - kyllähän siinä nyt kuukaudessa skotlantilaisessa kylässä maailmankansalaiseksi kasvaa, varsinkin mitä ruoka-asioihin tulee. Nehän ovat toki etusijalla, kun kielikurssilla ollaan. Perheen äidin kanssa kokataan aamupalaa ja iltapalaa yhdessä. Ja isäntä lienee osallistunut sunnuntaikokkaukseen, joten varsin monipuolinen globaali kuva ehtii 30 päivässä muodostua siitä, mitä todellinen herkuttelu on.
| |
| | |
01.08.12, 20:15
|
#234 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen ajatellut mennä esni kesänä (2013) kielikurssille. Vaihtoehtoina on tällä hetkellä EF:n Action Acting tai STS:n Coast to Coast road tripille. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisitä matkoista?
Coast to Coast kiinnostaisi enemmän, koska siinä näkisi USAta monipuolisemmin ja todennäköisesti saisi enemmän kavereita. Toisaalta, minua huolettaa majoitus tämän matkan aikana, esitteessä kun lukee, että hotellissa/hostellissa ja leirintäalueella. Ovatko nämä leirintäalueet mitenkä turvallisia?
| |
| | |
04.08.12, 13:36
|
#235 (linkki)
| | (Vierailija) | 2013
mä oon menossa 2013 Brightoniin EF:n kautta - isäntäperheessä majoitun :) en todellakaan aijo pilata mun matkaa ja alkufiilistä sillä että joidenkin matka on "pilalla" kun ruoka on ollut pahaa tai bussi on ollu pari kertaa myöhässä. kannattaa lähtee matkalle ennakkoluulottomalla asenteella ja ilman liikoja odotuksia niin hyvä tulee!! nauttia vaan ja ottaa kaikki ilo irti
| |
| | |
06.08.12, 23:09
|
#236 (linkki)
| | (Vierailija) | Kielimatkalle Brightoniin:)
oon lähös 2013 kesäl Brightonii kielimatkalle Sprachcaffen kautta. Jos jollai sattuu olee mitää tietoo tost järjestöst tai jos oot lähös samaa paikkaa ensvuonna, ni laittakaa sähköpostii.
mun s-posti: bassomursu@gmail.com :-------)
| |
| | |
07.08.12, 12:15
|
#237 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja moi Onko kellään kokemuksia tuosta Sprachcaffesta? :) Ef ja sts on mulle liian kalliita... | mihin päin oisit lähös, jos lähtisit tuol Sprachcaffel? :33
| |
| | |
08.08.12, 18:19
|
#238 (linkki)
| | (Vierailija) | STS Florida
Mä oon aatellut mennä kesällä 2013 STS:n kielimatkalle floridaan. Olisin silloin 14v. Onko joku ollut siellä? Millaista oli? Olis kiva kuulla kokemuksia tästä kielimatkasta!
| |
| | |
10.08.12, 18:13
|
#239 (linkki)
| | (Vierailija) | california
Olisin menossa kaverin kanssa ehkä kielimatkalle seuraavana kesänä.Ajateltiin että olisko kalifornia hyvä paikka ? et jos jollain on kokemuksii kaliforniasta nii kertois siitä vähän enemmän koska me ei olla yhtään varmoja?Ja kumpi olisi parempi sts vai ef kielimatkat. Monet on sanonut että ef olisi huonu mutta onks se? mietitään myös että pitäiskö mennä isäntäperheeseen vai asuntolaan? Joten pliis auttakaa meitä vähän:)
| |
| | |
22.08.12, 17:18
|
#240 (linkki)
| | (Vierailija) | kokemuksia :-) !
mooi kaikki!:) olin kesällä 2012 13vuotiaana ef:n kielikurssilla st pauls bayllä maltalla, ja voin sanoo että oli todellakin huippu kokemus!! oma enkunkielentaito nyt on mitä on mutta pärjäsin tuolla ainakin omasta mielestäni hyvin. majoituin host-perheessä joka oli todella mukava :-) kaikki aktiviteetit oli tosi kivoja esim cominy by night,bananaboat,karting,vesipuisto ja tietty discot!:) jos on mahdollisuus, niin kannattaa ehdottomasti lähtee! sain ihania uusia ystäviä eri puolelta suomee ja jopa espanjasta,venäjältä,maltalta ja itävallastakin! suomalainen ja paikallinen liideri oli mahtavia!:----) jos jotain pahaa pitäis matkasta sanoo olis se että joskus ef:n aikataulut vähä meni päin jotain, eikä aina tiedetty minne mennä ja millon, mutta hei ei se nyt siellä paikan päällä haittaa, itse ainakin nautin vaikkapa siitä että odotettiin 37 asteen lämmössä myöhässä olevaa bussia :-D enemmän ainakin mulla oli ongelmia ef:n kanssa ennen lähtöä:O olin 3 viikkoo matkalla ja voin sanoo että ne meni tooosi nopeesti, viimeisenä iltana kaiki vaan itki, pahinta oli ehdottomasti se lähtö :´) jos haluutte voitte tilata mun ef crew sivujen kautta esitteen My EF - Your Online Campus ! :-) löydätte myös blogini noilta sivuilta!
| |
| | |
22.08.12, 17:21
|
#241 (linkki)
| | (Vierailija) | ef Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moi (: Moi kaikki!
Oon jo pari vuotta haaveillu kielimatkalle lähtemisestä, ja ajattelin että voisin kesällä 2013 lähteä (oon sillon 15v) (: Englanti olisi kohteena, mutta en vielä tiedä mihin kaupunkiin, ehkä Brighton tai Oxford. Mikä firma olisi luotettava & hyvä? Oon ajatellu EF:ää, mutta nyt oo kuullu aika paljon negatiivisia puolia siitä, niin en oo enää nii vakuuttunu. Yksin olen luultavasti lähdössä, mutta se on varmaa iha hyvä juttu kun haluisin paljon kansainvälisiä uusia kavereita (: Ajattelin siis sitä international ryhmää. Kai sellaisessa selviytyy vaikkei ennestään tuntisi ketään... Oon kuitenki iha hyvä englannis, viime todistukses 10 (; Ja mitä mieltä ootte niistä isäntäperheistä Englannissa? Moni on haukkunu niitä, kuulemma vain rahan vuoksi ottavat nuoria kotiinsa...
Olis TOOOSI kivaa kuulla kokemuksia eri kohteista Englannissa, eri firmoista ja yms (:
Kiitos jo etukäteen!! (: | moi!:) olin itse kesällä ef:n kautta 3vko kielikurssilla maltalla, voin sanoo et oli tosi mahtavaa! sun kannattaa ehdottomasti mennä englantiin jos on vaan mahdollisuus!:-) suosittelen kyllä ef:ää järjestönä vaikka omat ongemat niillääkin on, mutta enemmän niitä ainaki mulla oli ennen matkaa ku siellä paikan päällä, ja usko tai älä niin ei se paljoo siellä itse kielikurssilla haittaa jos joku bussi vähän myöhästyy :-D
| |
| | |
22.08.12, 17:23
|
#242 (linkki)
| | (Vierailija) | crew Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja foreveryoung mooi kaikki!:) olin kesällä 2012 13vuotiaana ef:n kielikurssilla st pauls bayllä maltalla, ja voin sanoo että oli todellakin huippu kokemus!! oma enkunkielentaito nyt on mitä on mutta pärjäsin tuolla ainakin omasta mielestäni hyvin. majoituin host-perheessä joka oli todella mukava :-) kaikki aktiviteetit oli tosi kivoja esim cominy by night,bananaboat,karting,vesipuisto ja tietty discot!:) jos on mahdollisuus, niin kannattaa ehdottomasti lähtee! sain ihania uusia ystäviä eri puolelta suomee ja jopa espanjasta,venäjältä,maltalta ja itävallastakin! suomalainen ja paikallinen liideri oli mahtavia!:----) jos jotain pahaa pitäis matkasta sanoo olis se että joskus ef:n aikataulut vähä meni päin jotain, eikä aina tiedetty minne mennä ja millon, mutta hei ei se nyt siellä paikan päällä haittaa, itse ainakin nautin vaikkapa siitä että odotettiin 37 asteen lämmössä myöhässä olevaa bussia :-D enemmän ainakin mulla oli ongelmia ef:n kanssa ennen lähtöä:O olin 3 viikkoo matkalla ja voin sanoo että ne meni tooosi nopeesti, viimeisenä iltana kaiki vaan itki, pahinta oli ehdottomasti se lähtö :´) jos haluutte voitte tilata mun ef crew sivujen kautta esitteen My EF - Your Online Campus ! :-) löydätte myös blogini noilta sivuilta! | My EF - Your online Campus sori siis toi on mun ef crew sivu et sinne menkää :-)
| |
| | |
22.08.12, 17:28
|
#243 (linkki)
| | (Vierailija) | malta Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matka mieles ! Elikkä oon suunnittelemas matkaa kaverini kans kielikurssille tulevana kesänä.
Pari ongelmaa vain on, ensinnäkin pärjääkö siellä kuutosen enkulla? Ja mitkä ne testit ovat?
Entäs sitten malta vai englanti? o:
Ja mitä järjestöä suosittelisitte?
Iso kiitos < 3 | moi!:) olin kesällä kielikurssilla maltalla joten siis itse suosittelen maltaa sillä siellä on lämpimämpää :-D mutta jos englantiin päädytte niin tulee varmaan huippua siitäkin!:)) kyllä siellä pärjää kuutosen enkulla varmasti, kunhan osaatte kaikki perusjutut ei mtn ihmeellisii XD meillä oli aluks testi jonka mukaan luokitellaan eri luokkiin joissa sitten opiskellaan, ja sitten lopussa on kanssa koe :-) itse olin ef:n kautta ja mun mielestä se oli ihan jees järjestö tosin aika kallis :O mutta silti.. joo no toivottavasti oli jtn apuu!!
| |
| | |
30.08.12, 20:47
|
#244 (linkki)
| | (Vierailija) | ottakaa selvää Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja t&n Olisin menossa kaverin kanssa ehkä kielimatkalle seuraavana kesänä.Ajateltiin että olisko kalifornia hyvä paikka ? et jos jollain on kokemuksii kaliforniasta nii kertois siitä vähän enemmän koska me ei olla yhtään varmoja?Ja kumpi olisi parempi sts vai ef kielimatkat. Monet on sanonut että ef olisi huonu mutta onks se? mietitään myös että pitäiskö mennä isäntäperheeseen vai asuntolaan? Joten pliis auttakaa meitä vähän:) |
Suosittelen, että yhdessä vanhempiesi kanssa arvioit eri kielimatkojen järjestäjiä ja tutustut muiden kokemuksiin. Itse en voi sts järjestöä suositella ja kannattaa varautua siihen, että mikään ei sts:lla toimi luvatusti.
| |
| | |
03.09.12, 19:45
|
#245 (linkki)
| | (Vierailija) | . Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MOOI Olisin lähdös kesällä 2013 kielimatkalle Englantiin..Oisin sillon melkein 15v. En halua mitään ryyppyreissua, vaan haluan saada kokemusta ym. (:
Mitä kohteita tai järjestöä suosittelisitte?
En myöskään tiedä kuinka paljon rahaa mukaan pitäisi varata.. Jos ottaa kaverin mukaan, nii pääseekö sen kanssa samaan isäntäperheeseen?
Oon vähän epätietoinen, mut ei oo oikeen ketää keltä kysyä millasta siellä on ku kukaa ei oo käyny...
Ois tosi kiva jos auttaisitte vähä mua näitte kysymysten kanssa (;
Kiitoss (:: | Ite oon kans menos 2013 englantiin kaverin kaa, brightoniin kolmeks viikko ei classiciin vaan siihen kansainvälisee ryhmää ja perhemajotuksee, alkaa 19.6 se matka ja tosiaa brightonniiin(:
| |
| | |
08.09.12, 19:48
|
#246 (linkki)
| | (Vierailija) | apua
Voiko kielimatkalle mennä vaikka ei olisikaan mitenkään kauhean hyvä englannissa ? Olisin innollani menossa USAAN. Osaan kyllä siis englantia mutta en nyt mikään 10 oppilas ole:D
| |
| | |
09.09.12, 20:29
|
#247 (linkki)
| | (Vierailija) | Brightoniin Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hey olisin menossa kielimatkalle brightoniin vuonna 2013 tai 2014. yksin olisin menossa ja ekaks ajattelin mennä ef'n kautta mut siitä on kauheesti negatiivista palautetta et ehkä sittenkin menisin sts'n kautta. joten voisko joku kertoo jos on ollu brightonissa isäntäperheessä niin ootteko menny ef'n vai sts'n kautta? ja mimmosia kokemuksia sieltä on :) | oon menossa sts kaa Brightoniin (via Paris) 17.06 - 10.07, 2013! olen 13v. olis kivaa tietää jos sä meet tänä vuonna Brightoniin :) ja jos kukaan muu menee tänä vuonna Brightoniin 17.06 - 10.07 niin voitte lähettää viestin mun sähköpostiin ---> linda.sundberg@live.com !
Moikka!
| |
| | |
11.09.12, 18:45
|
#248 (linkki)
| | (Vierailija) | Maltalleeee
Olen lähdössä kesällä 2013 Maltalle st julian'siin 12.6 - 2.7. Sillon oon 15v ja poika ;)
(tai itse asias jo 20.9 :D). Oon menos EF:n kautta. Onko kukaan ollut siellä?? kokemuksia, kommelluksia yms.? Jaa sitten vielä, että jos joku on lähös maltalle tuolloin nii voi vastata jaa vaik sit facebookis yhteyt?? :)
| |
| | |
12.09.12, 15:24
|
#249 (linkki)
| | (Vierailija) | Moi!!
Ajateltiin tässä kaverin kanssa että voitais mennä kielimatkalle jonnekki päin usata. Mutta itte haluaisin ehkä enemmään mennä tonne lontooseen action fashion kurssille ku oon jo nelivuotiaasta asti halunnu muotisuunnitteliaks. Sitte taas ku katon näit ikä juttuja ku joissain sanotaan että kolmetoista vuotiaat sais jo mennä sinne mutta sitte joissain sanotaan että neljätoist vuotiaana sais vasta mennä sinne. Oon kolmetoist vuotias tyttö nii tää ois kiva tietää. Voitteko kertoo mulle joitai kokemuksii noista ja kumpaa kannattaa mennä??
| |
| | |
19.09.12, 18:08
|
#250 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön Voiko kielimatkalle mennä vaikka ei olisikaan mitenkään kauhean hyvä englannissa ? Olisin innollani menossa USAAN. Osaan kyllä siis englantia mutta en nyt mikään 10 oppilas ole:D |
moi :) mä olin ef:n kielimatkalla maltalla ja mun enkku oli 8 ja olin isäntäperheessä.
Hyvin mä pärjäsin perus enkulla :) suosittelen kovasti kielimatkalle lähtöä :D
| |
| | | | |