| |  | | |
29.03.12, 20:54
|
#201 (linkki)
| | (Vierailija) | Kielimatka Englantiin
Moi kaikki!
Oon jo pari vuotta haaveillu kielimatkalle lähtemisestä, ja ajattelin että voisin kesällä 2013 lähteä (oon sillon 15v) (: Englanti olisi kohteena, mutta en vielä tiedä mihin kaupunkiin, ehkä Brighton tai Oxford. Mikä firma olisi luotettava & hyvä? Oon ajatellu EF:ää, mutta nyt oo kuullu aika paljon negatiivisia puolia siitä, niin en oo enää nii vakuuttunu. Yksin olen luultavasti lähdössä, mutta se on varmaa iha hyvä juttu kun haluisin paljon kansainvälisiä uusia kavereita (: Ajattelin siis sitä international ryhmää. Kai sellaisessa selviytyy vaikkei ennestään tuntisi ketään... Oon kuitenki iha hyvä englannis, viime todistukses 10 (; Ja mitä mieltä ootte niistä isäntäperheistä Englannissa? Moni on haukkunu niitä, kuulemma vain rahan vuoksi ottavat nuoria kotiinsa...
Olis TOOOSI kivaa kuulla kokemuksia eri kohteista Englannissa, eri firmoista ja yms (:
Kiitos jo etukäteen!! (:
| |
| | |
07.04.12, 23:51
|
#202 (linkki)
| | (Vierailija) | kokemuksia
Olin kolme viikkon St Julianssissa kesäkuun lopusta heinäkuuhun ja nyt kerron omista kokemuksistani. Huoneet Resortissa täysi katarstrofi. Itselläni kävi hyvä tuuri, että ilmastoinit, suihku ja vessa toimi mutta ilmastointi aiheutti lähes jokaiselle huoneessa flunssan. Joidenkin kurssilaistemme huoneessa ei koko kolmen viikon aikana toiminut ilmastoini, eli huoneessa oleskelu oli täyttä tuskaa (saati sitten nukkuminen.) Joillakin ei myöskään suihku toiminut, joten joutuivat käyttämään uima-altaalla olevaa suihkua hiukstenpesuun. Ruokailu oli todella huonosti hoidettua. Ruoka ei maittanut melkeinpä kellekkään sekä ruuissa pörräili kärpäset kokoajan, mikä oli todella ällöttävää. Maito seisoi koko ruokailun ajan sielä +30 asteessa. Tosin "koulun"käynti oli lepposaa ja mukavaa, sekä tutustui uusiin ihmisiin. Tosin omassa ryhmässäni oli italialaisia poikia, joihin opettajat eivät saaneet minkäännäköistä kuria ja lähen jokainen tunti meni läskiksi. En suosittele ostamaan etukäteen mitään retki"päkkejä", vaan kannattaa varata rahaa sen verran, että saat ostaa niitä siellä. Et voi tietää, milloin olet tarpeeksi virkeä lähteeksesi ja parhaimmat aktiviteetit on jaettu useaan päkkiin, joten kannattaa ostaa niitä yksitellen vasta paikanpäällä!! Alkoholista täällä on kyselty paljon ja sitäkin nyt voin valaista. Se on ehdottoman kiellettyä maltalla, niinkuin varmasti kaikkialla kielikursseilla ja siitä muistutetaan jokainen ilta. Ranteeseen teille laitetaan semmoinen ohut värikäs ranneke, jota ei saa pois. Näin teidät erotetaan baareista. MUTTA jos haluat bilettämään paljon ei se ole mahdotonta, itse juhlin kaksi viikkoa kolmesta ilman kiinni jäämistä (paitsi vikana iltana oli melkoisen tiukka tilanne, sitä enempää avaamatta). Me muummuassa ostimme massiiviset korut ja pitimme rannekkeen päälle. Eräälle ystävällemme tosin joku ef liidereistä oli baariin tullut käskemään ottamaan tämän korun pois mutta hän oli liusuttanut korua ylöspäin ja oli saanut rakkenneen samalla liusumaan ylöspäin. Kannattaa tosin mennä juomaan vähän kauemmas, eikä jäädä baarikadulle. Meillä oli tunnin tai kahden välein chekkauksia jolloin katsottiin, että kaikki on paikalla. Kertaakaan ei kukaan näissä jäänyt kiinni vaikka 80% meidän kurssilaisistamme käytti alkoholia matkan aikana useaan otteeseen, vähintään viikonloppuisin. Baarit olivat kyllä täysin omaa luokkaansa, suomessa ei vastaavia todellakaan löydy! Meininki oli mahtava!! Muistutan tosin vielä, että jos otatte alkoholia paljon kannattaa pitää mielessä seuraavan päivän nesteytys. Se tarkoittaa käytännössä sitä että juotte vettä vähintään 5 min välein!!! Kotiinlennättäminen ei myöskään ole mitään pelkkää pelottelua. Meidän international kurssilta lensi ainakin 6 ihmistä kolmen viikon aikana ja omassa resortissamme kuulimme, kuinka 5 hengen ruotsalais tyttöporukka oli lennätetty kotiin, todellakin omalla kustannuksella. Meilläkin muutama henkilö jäi viimeisenä iltana kiinni alkoholinkäytöstä, tosin he pääsivät samalla lennolla kuin me kotiin. Ensiksi ef: n toimistosta soitettiin, että heidän täytyy maksaa korvauksia tästä, mutta kun he tarkkoina huomasivat ettei säännöissä lukenut tämmöistä pykälää ja vetosivat tähän he pääsivät pälkähästä. Tosin heille sanottiin että ensi vuodelle tähän tulisi muutos.
Mutta täytyy musituttaa, että ilman alkoholiakin siellä voi olla todella kivaa. Aktiviteetit ovat suurimmaksi osaksi todella mieluisia ja vapaa-aikaakin löytyi ihan kivasti. Uima-allas oli todella viihtyisä St Julians'n resortissa.
| |
| | |
09.04.12, 00:56
|
#203 (linkki)
| | (Vierailija) | hei!
Olen 13-v tyttö ja lähdössä kesällä 2013 kielimatkalle, eli silloin 14-v. Aattelin lähteä Ef:än Bostoniin, koska olen hirmune amerikka fani:D Joten onko kellään kokemuksia reissusta. Ja toinen josta kyselisin olisi toi STS:än Boston to Miami:)? En hirmusesti tykkää nukkua teltassa, mutta haluaisin silti kuulla kokemuksia:)
| |
| | |
09.04.12, 16:22
|
#204 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen lähdössä tänä tai seuraavana vuonna kielimatkalle ja oon kohta 15.v. Ja ois vähä kysymyksiä:
1. Kumpi on parempi EF tai STS?
2. Haluaisin Kaliforniaan. Onko kokemusta sieltä?
3. Millaiset isäntäperheet Kaliforniassa on?
Kiitos jos joku jaksaa vastata :)
| |
| | |
10.04.12, 13:17
|
#205 (linkki)
| | (Vierailija) | anybodyyyyyyy ?
MOI! oisko ketää lähös EF:n kautta international kurssille alkaen 27.6 maltalle st pauls baylle ?? ite oon 3 viikkoo.. ois kiva tutustuu ennen matkaa, kokemuksiiki ois kiva kuulla (-----:
| |
| | |
22.04.12, 17:44
|
#206 (linkki)
| | (Vierailija) | Wiihii VASTAUKSIA !:)
Täällä 12-vuotias tyttö, menossa kesäkuussa (2012) Isle of Wightille. EF:n kautta mennään parhaan kaverin kanssa. Toivon totuudenmukasia vastauksia, eli ei liiotellusti !:) On sanottu, että ryhmät muodostetaan kielitaidon mukaan. Päästäänkö kaverin kanssa silti samoihin juttuihin, vaikka ollaan eritasosia englannissa (Mulla 10 ja kamulla kai 8..) ?
| |
| | |
29.04.12, 17:03
|
#207 (linkki)
| | (Vierailija) | kyselisin vähän kaikkee...
elikkä
1 minkälaista ef:n kautta on maltan st juliansissa?
2 yöpyykö suomalaiset ja ulkomaalaiset samassa resortissa maltan st juliansissa?
KIITTI JOS VASTAATTE, KOSKA NOI OIS SEMMOSSII ELINTÄRKEITÄ TIETOJA ET VOISIN HARKITA EF.N KAUTTA KIELIMATKAA :DD
| |
| | |
19.05.12, 10:51
|
#208 (linkki)
| | (Vierailija) | MALTA2012
moikka! onko kukaan muu lähdössä st pauls bayhin kesällä 2012 27.6-17.7 !? (-: ois kiva tutustuu ennen matkaa, oon 14v tyttö ja lähen "yksin" tonne (:
| |
| | |
19.05.12, 20:00
|
#209 (linkki)
| | (Vierailija) | Kielimatka 2013
Hei,
katsopa tästä: Kielikurssit Englannissa Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moi (: Moi kaikki!
Oon jo pari vuotta haaveillu kielimatkalle lähtemisestä, ja ajattelin että voisin kesällä 2013 lähteä (oon sillon 15v) (: Englanti olisi kohteena, mutta en vielä tiedä mihin kaupunkiin, ehkä Brighton tai Oxford. Mikä firma olisi luotettava & hyvä? Oon ajatellu EF:ää, mutta nyt oo kuullu aika paljon negatiivisia puolia siitä, niin en oo enää nii vakuuttunu. Yksin olen luultavasti lähdössä, mutta se on varmaa iha hyvä juttu kun haluisin paljon kansainvälisiä uusia kavereita (: Ajattelin siis sitä international ryhmää. Kai sellaisessa selviytyy vaikkei ennestään tuntisi ketään... Oon kuitenki iha hyvä englannis, viime todistukses 10 (; Ja mitä mieltä ootte niistä isäntäperheistä Englannissa? Moni on haukkunu niitä, kuulemma vain rahan vuoksi ottavat nuoria kotiinsa...
Olis TOOOSI kivaa kuulla kokemuksia eri kohteista Englannissa, eri firmoista ja yms (:
Kiitos jo etukäteen!! (: | | |
| | |
22.05.12, 08:35
|
#210 (linkki)
| | (Vierailija) | TÄÄLLÄ EF MALTA KOKEMUKSIA! :)
Eli ite olin viimekesänä (2011) kielimatkalle EF:n kautta maltalla, st.paul's bayssä! Ja voin sanoo iha käsi sydämmellä että parhaat kolme viikkoa elämästäni siellä tuli vieteltyä! Oli siis aivan mahtava reissu ja mulle osui vielä maailman parhaat hyvät tyypit siihe porukkaan:)
Lähin siis kielimatkalle yksin mutta tutustuin My.Ef.Comin & facebookin kautta ennen matkalle lähtöä pariin tyttöön ja juttelin niille aktiivisesti facebookissa viimeiseen iltaan asti ennen matkalle lähtöä! (my.ef.com on siis sellainen facebookin kaltainen sivu jolle EF:n kielimatkalaiset saa tunnukset ja sieltä voi löytää niitä tyyppejä jotka on lähössä samalla matkalle!)
Majotuin isäntäperheessä ja en yhtään kadu koska vissiin niillä jotka olivat olleet resortissa oli ollu pieniä ongelmia et joku vessa ei toiminu yms. Muutenkin isäntäperhe vaikutti mukavammalta vaihtoehdolta ja oli itsenäisempää kun että ois asunu resortissa!:) Ja samassa isäntäperheessä asui kaks mua vuotta nuorempaa tyttöä jotka oli siis samasta porukasta. Että suosittelen isäntäperhettä!
Malta oli itsessään tosi ihana paikka ja kaunis paikka! <3 Ja siellä kyllä oikeasti kehittyi toi kielitaito tai enemmän uskallus englannin kielen puhumiseen! Sain myös varmasti elinikäisiä ystäviä joka oli ehkä parasta koko reissussa!
Jos joku haluaa lukea lisää mun kielimatkasta ja kattoo kuvia niin käykääs kurkkaa mun blogia --> PazandAnz
& siellä sit kannattaa kysellä lisää asiasta jos kiinnostaa!:)
| |
| | |
28.05.12, 21:00
|
#211 (linkki)
| | (Vierailija) | sts kielimatka jerseyn saarelle
moikka!
haluaisin kokemuksia sts kielimatkoista jerseyn saarelle. olisin halukas lähtee sinne kesällä 2013, mutta haluaisin kanssa tietää, että onko siellä lämmin ja sataako siellä paljon?? millaisia leaderit olivat ja mistä eri maista ihmisiä tulee ja oliko siellä hyvännäköisiö jätkiä?? ;D
haluaisin majoittua clubille ja haluaisin tietää majoittuuko ulkomaalaiset ja suomalaiset samaan clubiin??? kiitti jo valmiiks
| |
| | |
02.06.12, 13:36
|
#212 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juju moikka! onko kukaan muu lähdössä st pauls bayhin kesällä 2012 27.6-17.7 !? (-: ois kiva tutustuu ennen matkaa, oon 14v tyttö ja lähen "yksin" tonne (: |
moi ! Mä lähen 27.6 maltalle samaan paikkaan. Täytän heinäkuussa 14 ja lähen sinne "yksin" myös. ootko facebookissa ?? onko sulla sähköpostia ?? voitaisko tutustuu ennen matkaa ?? T. kia
| |
| | |
02.06.12, 13:42
|
#213 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja emmanam MOI! oisko ketää lähös EF:n kautta international kurssille alkaen 27.6 maltalle st pauls baylle ?? ite oon 3 viikkoo.. ois kiva tutustuu ennen matkaa, kokemuksiiki ois kiva kuulla (-----: |
MOI ! mäkin olen lähössä maltalle samaan aikaan samaan paikkaan ja oon sielä myös 3 viikkoa. onks sulla facebookia tai sähköpostia ?? ois kiva tutustuu ennen matkaa :) T. kia
| |
| | |
02.06.12, 13:45
|
#214 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja SWAG MOI ! onks kukaan lähös kesäl 2012 EF:n kautta maltan st pauls baylle 27.6 alkaen??? (---: ois kiva tutustuu ennen matkaa ;) ite meen kolmeks viikoks isäntäperheeseen. kokemuksiiki ois kiva kuulla ! (: |
MOI, mäkin olen lähdössä maltalle samaan paikkaan 27.6 ja oon 3 viikkoa. Meen isäntä perheeseen :)
ois kiva tutustuu ennen matkaa. onks sulla sähköpostia tai facebookia ?? T. kia
| |
| | |
04.06.12, 13:43
|
#215 (linkki)
| | (Vierailija) | MALTA2012 Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kipsu MOI, mäkin olen lähdössä maltalle samaan paikkaan 27.6 ja oon 3 viikkoa. Meen isäntä perheeseen :)
ois kiva tutustuu ennen matkaa. onks sulla sähköpostia tai facebookia ?? T. kia | joo on molemmat (-: mun sähköposti osote on emma.horppu@hotmail.com (---: ainiin ja voit lähettää mulle facebookissa kaveripyynnön tietty ! =)
| |
| | |
04.06.12, 13:54
|
#216 (linkki)
| | (Vierailija) | malta2012 Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SWAGGG joo on molemmat (-: mun sähköposti osote on emma.horppu@hotmail.com (---: ainiin ja voit lähettää mulle facebookissa kaveripyynnön tietty ! =) | ainiin muuten meetkö junior kurssille vai sille 13-16-vuotiaiden?(-:
| |
| | |
04.06.12, 18:46
|
#217 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja emmaaa ainiin muuten meetkö junior kurssille vai sille 13-16-vuotiaiden?(-: |
mä oon menossa sille 13 - 16. sä ?? mun sähköposti : kia.sarmakari@gmail.com :)
| |
| | |
04.06.12, 18:52
|
#218 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja emmaaa ainiin muuten meetkö junior kurssille vai sille 13-16-vuotiaiden?(-: |
ja muute mistä kaupungista oot ??
| |
| | |
11.06.12, 13:41
|
#219 (linkki)
| | (Vierailija) |
EF - ISO-BRITANNIA - LONTOO
Yhdyn edellisiin negatiivisiin kommenteihin EF:stä. Mikään ei toimi ja oppilaita syyllisestetään, sekä heille luodaan paha mieli. Jos vähänkin sanoo vastaan / ihmettelee toimintatapoja, joutuu mustalle listalle ja saa kuulla piikittelyä kaikilta opettajilta + tutoreilta. + jos lähettää vihaista sähköpostia tutorille (jos tämä ei ole hoitanut hommiaan), suomen päästä tulee vastaus, että pyydä anteeksi :O!
Isäntäperheelle tosiaan olet vain "student", vaikka mukava onkin silloin tällöin, jos sillä päällä on. Aamupalaksi tosiaan vaaleeta leipää voilla/hillolla ja iltapalaksi yleensä valmisruoka. Kodit pölyisiä ja homeisia, itsellä astma-oireet alkanut täällä + koko ajan kipeänä homeen vuoksi. Tähän koulusta tulee vastaus tutorilta, että "mielestäni et vain jaksa käydä koulussa. Meillä täällä Englannnissa on paremmat ja hygieenisemmät talot, kuin suomessa!"
Neuvoja ei saa, ellei kysy ja vingu ja silloinkin semi-huonoja. Raha on asia, mikä täällä merkkaa esim. kaikki vapaa-ajan tapahtumat maksavat. Suomesta luvataan tulla katsomaan, mutta yhtäkkiä kaikki työmatkat "peruuntuvat" kummasti. Isäntäperheessä asuntona on oma huone, sanotaan, että olohuoneeseen voi tulla, mutta sitten eleillä annetaan ymmärtää, että antakaa meidän olla rauhassa.
Itse olin EF:n kautta Lontoossa, ja kaikki EF:n oppilaat, joiden kanssa olen puhunut, eivät TODELLAKAAN SUOSITTELE EF:ää!! En suosita minäkään.
Harmi, että jäi se mukava vaihto-oppilasvuosi kokematta, vaikka reissu oli melkein 20 000 € arvoinen.. Valitkaa ihmeessä jokin muu yhtiö, kuin EF, ellette halua ****** kohtelua ja rahanahneita ihmisiä. + paikallisiin vaikea tutustua, ellei ole kontakteja (onnekseni minulla oli), muuten englannin opiskelu tapahtuu huonoa englantia puhuvien muiden vaihtareiden kanssa.
EN SUOSITTELE EF:ää edes pahimmalle viholliselleni, varsinkaan Lontoota!! Koulurakennus todella pieni verrattuna oppilaiden määrään, eikä tauoilla ehdi ostamaan kahvia, koska koko kantiini on täynnä jonottavia oppilaita. Käytävät täynnä, liian pieni koulu noin monelle oppilaalle. Jos juna/dlr on myöhässä, se ei ole mikään selitys, että pääsisi tunnille sisälle. Opettajilla ei ole edes opettajan koulutusta, mikä kummastutti paljon (ja sen huomasi!), lukujärjestyksiä ei lähetetä sähköpostitse, eikä kursseja saa valita (toisin kuin väitetään). Lisäksi opettajat sun muu henkilökunta tekee pilaa oppilaista, ja jos on vähänkin fiksumpi, khuomaa kyllä vittuilut. Mutta britit tunnetusti ovat tyhmiä, eivätkä voi uskoa, että joku muu olisi fiksumpi, saatika sitten oikeassa!
Olisinpa lukenut kommentteja matkayhtiöstä ennen päätöksen tekoani, niin olisin varmasti valinnut jonkin toisen yhtiön... 20 000 € taivaan tuuliin, eikä kielitaito todellakaan ole kehittynyt haluamallani tavalla. Lisäksi joka päivä saa pelätä, mitä tänään tulee..
Töykeää henkilökuntaa ja likaisia, sairastuttavia taloja.
SAY NO TO EF!!!!
| |
| | |
11.06.12, 13:50
|
#220 (linkki)
| | (Vierailija) |
+ matkavakuutuksesta sanottiin, että osta tämä (n. 400-500 €), niin yhteistyölääkärit lontoossa hoitavat sinut ilmaiseksi, lasku lähetetään suoraan ERIKA-matkavakuutukseen. varmistin asian vielä monta kertaa ennen lähtöä, mutta paikan päällä minulle selvisi, ettei yhteistyölääkäreitä ole Lontoossa. Jos ei Lontoossa, niin missä sitten? Ei missään.
Olen jopa ajatellut haastaa EF:n oikeuteen katteettomien lupausten takia. Saa nyt nähdä, miten käy. Niin moni ollut pettynyt EF:ään, että varmasti voittaisin keissin.
| |
| | |
21.06.12, 12:01
|
#221 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja SWAG MOI ! onks kukaan lähös kesäl 2012 EF:n kautta maltan st pauls baylle 27.6 alkaen??? (---: ois kiva tutustuu ennen matkaa ;) ite meen kolmeks viikoks isäntäperheeseen. kokemuksiiki ois kiva kuulla ! (: |
moi :) mä oon lähössä maltalle samaan aikaan, samaan paikkaan ja mäki oon kolme viikkoo :)
minkä ikänen oot ??
ois kiva tutustuu ennen matkaa :)
t. kia
| |
| | |
24.06.12, 15:36
|
#222 (linkki)
| | (Vierailija) |
Moi! Oon tyttö 12 v. ja haluaisin mennä kielimatkalle Lontooseen tai jonnekkin päin Amerikkaa 2013. 8) Voisiko joku suositella järjestöä, joissa olisi hyvät leaderit (ne kiinnostavat äitiäni eniten D:)? EFää en haluaisi kokeilla, niin paljon negatiivisia kokemuksia olen kuullut.
Kiitos avusta jo etukäteen~
| |
| | |
24.06.12, 16:34
|
#223 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja no minä (: Moi! Oon tyttö 12 v. ja haluaisin mennä kielimatkalle Lontooseen tai jonnekkin päin Amerikkaa 2013. 8) Voisiko joku suositella järjestöä, joissa olisi hyvät leaderit (ne kiinnostavat äitiäni eniten D:)? EFää en haluaisi kokeilla, niin paljon negatiivisia kokemuksia olen kuullut.
Kiitos avusta jo etukäteen~ | no minä täällä taas :D onko kenelläkään kokemuksia Lisa!n järjestämistä kielimatkoista?
| |
| | |
24.06.12, 19:42
|
#224 (linkki)
| | (Vierailija) |
olisin menossa kielimatkalle brightoniin vuonna 2013 tai 2014. yksin olisin menossa ja ekaks ajattelin mennä ef'n kautta mut siitä on kauheesti negatiivista palautetta et ehkä sittenkin menisin sts'n kautta. joten voisko joku kertoo jos on ollu brightonissa isäntäperheessä niin ootteko menny ef'n vai sts'n kautta? ja mimmosia kokemuksia sieltä on :)
| |
| | |
01.07.12, 19:59
|
#225 (linkki)
| | (Vierailija) | kielikurssi/vaihto-oppilas kokemukset Uudessa-Seelannissa
Hei,
onko täällä sellaisia joilla olis kokemusta kielikursseilusta tai vaihto-oppilaisuudesta Uudessa-Seelannissa? Muuallakin kuin Aucklandissa, Wellingtonissa, Christchurchissa tai Queenstownissa... :) Mielelläni kyllä kuulisin matkakertomuksia myös noista kohteista mut minnuu kiinnostais nyt eniten jostakin muusta paikasta, esim. Coromandelista (Speak&Fun sivustolla oli semmoinen kurssikohde).
Haluaisin toden teolla Uuteen-Seelantiin joko kielikurssille/vaihto-oppilaaksi, mutta jälkimmäisessä mättää se, että hinta on ihan liian hunajainen tälle taloudelle. Tuo kielikurssikin näyttäis olevan useimmissa paikoissa siinä ja siinä että ehkä pääsisin lähtemään jos oikein säästäisin.
Mutta niin, niitä matkakertomuksia Uudesta-Seelannista, kiitos... esim. miten meni lennot, minkälaista siellä yleensäkin oli. Olisin kiitollinen.
| |
| | | | |