Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vanhempana
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.08.07, 16:52   #1 (linkki)
Äippä87
(Vierailija)

Lävistys lapsella

Moikka... oon parikymppinen äippä ja itellä on paljon tatuointeja ja lävistyksiä, kieles, poskes, molemmis huulis, nenäs kolme, molemmis silmäkulmis ja sit vielä käsivarres. Pidän niistä tosi paljon. :) Mun nelivuotias tyttö on varmaan tullut äitiinsä kun haluaisi lävistyksen itsellensä johonkin, mutta hieman epäilyttää kun on vasta noin pieni? Lävistin tytön korvat viime keväällä, mutta nyt pitäisi saada vähintään huuleen tai silmäkulmaan lävistys... Onkohon siitä jotain haittaa noin pienelle, jos sille tekisi ihan pienellä neulalla ja laittaisi ohuimman mahdollisen korun silmäkulmaan... Tietenkin nuo remuaa ja kaatuilee vielä, joten se on altis repeämään, mutt siitähän sitten oppii - näin ajatellen. Mukavaa syksyä!
  Vastaa viestiin
30.08.07, 17:07   #2 (linkki)
oona3
(Vierailija)

moi.

mä en vielä uskaltaisi noin pienelle tehdä/teettää. en sen takia, mitä muut ajattelee vaan siksi, että tosiaan remutessa melko varmasti repeää irti. mä sanoisin, että korvikset saa riittää toistaiseksi ja katotaan sit koululaisena uudelleen asiaa (alakoulun lopuilla ite voisin suostua).

kerro mihin päädyit :)
  Vastaa viestiin
30.08.07, 17:48   #3 (linkki)
anaan
(Vierailija)

lävistys lapsella

no en kyllä suosittelis noin pienenlle lävistystä laittaa. sehän repee tosi helposti leikeissä ja tämmösissä.
  Vastaa viestiin
30.08.07, 17:52   #4 (linkki)
lollobrigida
(Vierailija)

Eiks tää sama provo ollut jossain muuallakin kerran -suoli24:ssa?
  Vastaa viestiin
30.08.07, 17:54   #5 (linkki)
isomummeli
(Vierailija)

Mikset samantien ota sille kroppaa täyteen tatuointeja?
  Vastaa viestiin
30.08.07, 20:43   #6 (linkki)
Nikkeliallergia
(Vierailija)

Oletko tullut ajatelleeksi, että altistat itsesi tuolle riesalle moninkerroin noilla lukuisilla lävistyksillä ja koruilla? Älä laita lastasi alttiiksi samalle. Hänhän voi reagoida siten jo lapsena, jos nyt jo aloitatte.

Oma allergiani puhkesi nelissäkymmenissä, vaikka olin käyttänyt ainoastaan aitoja kultakorviksia eikä mitään muita allergioita ole koskaan ollut. Korvat märki ja valui visvaa. Sen jälkeen en ole voinut käyttää suoraan iholla mitään metallikoruja ilman ihon reaktioita, liivien hakasetkin ovat ongelma.
  Vastaa viestiin
30.08.07, 21:04   #7 (linkki)
Siis häh
(Vierailija)

Eikö ole kiellettyä alle 18-v. tehdä tatskoja ja lävistyksiä?
  Vastaa viestiin
31.08.07, 09:19   #8 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2007
Tämähän on selkeä provo ja voisinpa sanoa yhden jutskan..

Äitinä, jolla on tatuointeja ja pari lävistystä, en paljoa arvosta tällaista provoilua.
Kohtaan muutenkin jatkuvasti turhia ja TYHJIÄ ennakkoluuloja, jotka kohdistuvat äiteihin ketkä näyttävät "erilaisilta", eikä tällaiset p-puheet yhtään auta asiaa.

Ihan vain selventääkseni muillekin provoa.. henkilö, jolla on tatuointeja ja lävistyksiä, tietävät lain puitteissa olevat ikärajoitukset yms.

Eikä meillä ole mitään intressejä siirtää ulkonäkömieltymyksiämme jälkipolvillemme, korkeintaan ymmärrämme mikäli lapsi itse vanhetessaan päättää näin. Kuinka paljon te muka lapsina / nuorina halusitte olla juuri sellainen kuin omat vanhempanne....enpä taida tuntea ketään :}
  Vastaa viestiin
31.08.07, 12:03   #9 (linkki)
Äippä87
(Vierailija)

Sorry vaan mut teen itse näitä lävistyksiä semiproona kaverille ja muile, joten todellaki tiedän miten nämä hommat menee... Jos tkee turvallisesti ja pitää hygieeniasta huolta niin ei ole riskiä. Jos laitetaa muksulle joku lävistys ni sitten kultakoru ettei tule mitää nikkeliallergioita! PALJOO EI KIINNOSTA SELLASTE MIELIPITEET JOTKA ON HARRASTELIJOITA!!!! Montako tatuointia ja lävistystä sulla muka on? Voitan taatusi!!!!!
  Vastaa viestiin
31.08.07, 12:13   #10 (linkki)
jättäisit lapsellesi valinnan mahdollisuuden
(Vierailija)

Hyvä Äippä87!Lapsesi on pieni vielä, liian pieni päättämään tykkääkö lävistyksistä vai ei, asia voi kiehtoa paljonkin, mutta olisi sääli jos lapsesi syyttäisi Sinua sitten vanhempana siitä, että olet pilannut hänen kauniin vartalon tyhmillä lävistyksillä. Otatko vastuun siitä, että lapsesi inhoaa Sinua kenties koko loppuelämänsä??
  Vastaa viestiin

31.08.07, 12:30   #11 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2007
Hyvä Äippä87 ( = teinisirpa kutosluokalta, äidinkielestä ehdot..).
Jos puheesi olisivat tosia, tietäisit että lävistyksissä käytetään mm.titaani- tai kirurgiteräskoruja, joiden materiaalia käytetään myös lääketieteessä..ei koskaan nikkeliä.
Nyt sulla on sitten vähän enempi tietoa seuraavaa provoasi varten, onnistut hieman paremmin..

Että kaunista syyspäivää sinnekin.
  Vastaa viestiin
31.08.07, 12:50   #12 (linkki)
Luuvitonen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä87
Sorry vaan mut teen itse näitä lävistyksiä semiproona kaverille ja muile, joten todellaki tiedän miten nämä hommat menee... Jos tkee turvallisesti ja pitää hygieeniasta huolta niin ei ole riskiä. Jos laitetaa muksulle joku lävistys ni sitten kultakoru ettei tule mitää nikkeliallergioita! PALJOO EI KIINNOSTA SELLASTE MIELIPITEET JOTKA ON HARRASTELIJOITA!!!! Montako tatuointia ja lävistystä sulla muka on? Voitan taatusi!!!!!
Koulu on ainakin jäänyt kesken ja äikästä tullut ehdot, niin niissä teiniraskauksissa saattaa käydä.

Täti neuvolassa ehkä puuttuu tilanteeseen jos huomaa tuon ikäisellä muita lävistyksiä kun korvakorut.

Vastaa viestiin
31.08.07, 13:39   #13 (linkki)
Äippä87
(Vierailija)

Titaani... heh heh oot tainnu lukee liikaa jotain teräsmiehiä. Tiedän kyllä nämä hommat iha riittävän hyvi, joten minkään PULLUKAN ON TURHA TULLA MUSSATTAMAAN MITÄÄN!
  Vastaa viestiin
31.08.07, 14:04   #14 (linkki)
kasva vielä hieman
(Vierailija)

^^Kovin on aikuismaista kielenkäyttöä! Ja yleensä ne käytöstavat ovat sitten sitä samaa luokkaa! Ikävä kyllä.

Vastaa viestiin
31.08.07, 16:33   #15 (linkki)
Voi ei!
(Vierailija)

Kaikenlaiset sitä lapsia tekevät... Anna nyt lapsen olla lapsi, kyllä se sitten täysi-ikäisenä kerkeää kehonsa ruhjomaan halutessaan.
  Vastaa viestiin
31.08.07, 19:23   #16 (linkki)
toivottavasti on provo, mutta...
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ohdakkeenkukka
Tämähän on selkeä provo
Ei välttämättä, Suomessa nimittäin saa lisääntyä millainen idiootti tahansa, jos vehkeet vaan pelaa. Valitettavasti...
  Vastaa viestiin
31.08.07, 19:59   #17 (linkki)
djembe
(Vierailija)

minäkin olen kuivan valkoviinin vannoutunut ystävä... myydäänköhän 5-vuotiaille mikkihiirikuvioisia viinilaseja?

okei, huono läppä
  Vastaa viestiin
01.09.07, 19:59   #18 (linkki)
ei tavatonta!
(Vierailija)

Näin juuri yhden vauvan jolla oli korvakorut. Ihmettelin kyllä missä on laitettu. Kyseisen lapsen isä tosin taitaa olla eteläeurooppalaista sukujuurta ja äitikin ihan hörhö.
Mutta ei todellakaan ole vähän etelämpänä yhtään tavatonta että tyttölapsi lävistetään jo ennen ristiäisiä, ja poika silvotaan esinahan osalta..
  Vastaa viestiin
01.09.07, 20:52   #19 (linkki)
amismutsit
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ei tavatonta!
Näin juuri yhden vauvan jolla oli korvakorut. Ihmettelin kyllä missä on laitettu.
Ehkä senkin mutsi on "semiproo" näissä asioissa, eli stendaria vähän näytetään hakaneulalle ja eikun rei'ittämään ;)
  Vastaa viestiin
10.01.08, 20:34   #20 (linkki)
yyjjygnn
(Vierailija)

yhghghgyh
  Vastaa viestiin

10.01.08, 20:36   #21 (linkki)
moivaann...
(Vierailija)

mun äiti ei antais mun laittaa varmaan ees vaikka oisin jotain 16vuotias.. :P oon nyt 13v. ... :P
  Vastaa viestiin
10.01.08, 20:37   #22 (linkki)
moivaann...
(Vierailija)

mistä se jothtuu ettei vanhemmat anna ottaa näin nuorena?
  Vastaa viestiin
12.01.08, 14:34   #23 (linkki)
Lävistetty äiti
(Vierailija)

Elä Elä äiti vielä...

Eihän se lapsi rukka edes ymmärrä niiden lävistysten tarkoitusta.
Pyytää niitä VAIN siksi, koska niitä on äidillä.
Jätä hyvä äiti lapsellesikin jotain ihan oman järjen mukaan valitsemista SITTEN KUN HÄN ON VALMIS AJATTELEMAAN omilla (ehkä joskus 16-18v.) aivoilla.
Minä en ainakaan edes ehdottelisi saati sitten antaisi ottaa/tehdä lävistyksiä ennen kuin lapsi ymmärtää ITSE niiden merkityksen.
  Vastaa viestiin
12.01.08, 15:25   #24 (linkki)
liuku.
(Vierailija)

Mun mielestä ton ikäselle voi laittaa korviin (jos hän itse sitä haluaa), ei muualle vielä aikoihin! Vaikka itsellä on lävistyksiä ja tatuointeja, niin uskon että lävistetty 4-vuotias on järkky näky.
  Vastaa viestiin
12.01.08, 15:29   #25 (linkki)
liuku.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja amismutsit
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ei tavatonta!
Näin juuri yhden vauvan jolla oli korvakorut. Ihmettelin kyllä missä on laitettu.
Ehkä senkin mutsi on "semiproo" näissä asioissa, eli stendaria vähän näytetään hakaneulalle ja eikun rei'ittämään ;)
Mä olen käsittänyt, että ulkomailla (en tiedä missä maissa tarkalleen) on ihan yleinen tapa rei'ittää tyttövauvan korvat. En nyt kyllä ymmärtänyt tuota amisjuttua.. siis mitkä amismutsit? Ai ammattikouluopiskelijaäidit? Miten se nyt liittyy mihinkään?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku