Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vanhempana
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
12.04.11, 11:36   #26 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Salon seutu
Anoppi sitten muutti meille asumaan kun ei yksin pärjää. Saatiin hänelle kalustettuu oma pieni huone. Siellä on kyllä vessakin muttei sitä voi käyttää ja pyykiteline on pakko siellä huoneessa olla.
No, hää mahtuu hyvin siellä nukkumaan.
Huomenna menee tyttärensä luo kun met miehen kans lähdemme tukholmaan perjantaiaamuna, tyttären luona kastejuhla lauantaina.
Toinen tytär lähtee tyttärensä kans hautajaisiin perjantain, että sillai ne suunnitelmat muuttuivat kun hänenkin piti lasten kans lähtee tonne tukholmaan. Hänestä tulee isosiskonsa tytön kummi, mutta joskus tulee näitä yllättäviä poismenoja. tai ei niin yllättäen vaan äkkiä.
Anopin asunto kirkolla todennäköisesti varataan nuorimmalle tyttärelle ja hänen vaavilleen joka on jo 4:kk. Pääsee pois tuolta ensikodista.
Tää pikkuneiti jokeltee tosi paljon ja kääntyy vattalleen ja vääntää sylissä jo istumaankin. Hyvin on kehittynyt.
  Vastaa viestiin
12.04.11, 14:29   #27 (linkki)
kiiruska*
(Vierailija)

Niin se elo kuljettaa... Mamalla ja pojalla jännä vuosi menosssa, no aikansa sitäkin...
Joko olet mummouteen tottunut?

Annin tyttärien tyttäristä olen jo ihan pyörällä päästä, onko Tukholmaan syntynyt taas uusi vaavi?
  Vastaa viestiin
12.04.11, 14:34   #28 (linkki)
Inkku***
(Vierailija)

Lämpimät onnittelu mamalle ja koko suvulle!

Miten satuinkaan juuri tänään kurkkaamaan tätä ketjua. Mummoksi tuleminen on varmasti upeaa. Ootkos ihan täpinöissä?

Hienon työn teette, Anni, kun otatte anopin luoksenne. Ja niin se vaan teidänkin suku lisääntyy. Olet jo monikertainen mummo.

Kiiruska on tainnut palata merien takaa. Toivottavasti oli antoisa reissu.

Oikein mukavaa kevättä kaikille! Meillä on lunta vielä kymmeniä senttejä takapihalla. Saapas nähdä näkyykö nurmikko vappunakaan. Tänään on Toivon vesipeuhulapäivä. Ollaan käyty koko alkuvuosi siellä. Joutuu äitikin sitten uimaan, vaikka viimekerralla kokeilin vesijuoksua. Ihan hauskaa sekin oli.
  Vastaa viestiin
12.04.11, 16:23   #29 (linkki)

Jaahas... kun lastenlapsia on jo kuusi menee kyllä jo itekkin sekaisin ja ainakin nimet vaihtuu jos ei muuta kun he kaikki ovat tyttöjä.

Vanhimmalla tyttärellä joka asuu tukholmassa on kaksi tyttöö 3-v ja 10:Kk joka siis nyt vasta kastetaan lauantaina.
Seuraavalla tyttärellä niinikään kaksi tyttöö 7-v ja 2-v ja tällä nuorimmalla tyttärellä 2,6-v ja tää 4:kk, hänellä tää 2,6-v huostaan otettu aikoja sitten. Nyt tään toisen tytöt kans onkin mennyt huomattavasti paremmin ja hoitaa ihan niinkun äidin pitääkin hoitaa.
Ja nää mun isot tytöt ovat 26-v, 24-v ja 21-v.

Jos nyt Kiiruskakin pysyisi paremmin kärryillä..:)
  Vastaa viestiin
31.05.11, 17:49   #30 (linkki)
Kiiruska*
(Vierailija)

Toukokuun viimeinen päivä ja suvivirren aika, tosin minä taidan päästä sitä kuulemaan vielä kerran lauantaina ylioppilasjuhliin tädin ominaisuudessa ;)
Tänään kääntyi iso lehti minun tai oikeestaan poikani elämässä, hän sai ammattillisen perustutkinnon opiskelut tänään päätökseen ja edessä on työnhaku ja siltä osin uudet kuviot...

Tämä ketju on mennyt niin hiljaiseksi, että täytyy ihan vähän käydä välillä ravistelemassa vanhojen aikojen muistoksi ;D
  Vastaa viestiin

01.06.11, 08:45   #31 (linkki)

Niin se kesäkuukin alkoi ja kohta loppuu nuorimmankin peruskoulu. Ompas aika mennyt hurjaa vauhtia, 9- vuotta mennyt hurahtaen.
Lauantaina pidetään pienimuotoiset kemut, kutsuttu vain naapurit ja kummitäti sekä mamma haetaan kahville. Vanhin tytär tulee huomenna lasten kans niin sit on tupa täynä pieniä. Löytyy 6:kk, 11:kk, 2-v, 3-v ja 7-v.
Tyttäreni tyttö nytkin täällä kun eskari loppus ja hää lähtee toiseen mummilaan perjantaina kahdeksi viikoksi.
Lauantaina mennään sinne koululle jonne on kutsuttu vain vanhemmat kun sitä tilaa ei paljon siellä oo. Kahdet kukkaset oon tilannut, pojan luokanvalvojalle sekä koulun rehtorille joka sattuu asumaan melkein naapurissa.

Oikein mukavaa ja lämpöistä kesäkuun alkua, täällä ainakin nyt lämmin +19 nyt jo....!!
  Vastaa viestiin
10.09.11, 12:39   #32 (linkki)
Kiiruska*
(Vierailija)

Taitaa olla tämä ketju je menneen talven lumia, muistuin vain mieleen että olihan se elämänvaihe tämäkin haaveiluineen, minulle ei näistä muistoista ole paljoa käteen jäänyt, paitsi yksi hyvin arvokas asia, ystävä jonka luokse saamme tänään mennä ... innolla jo iltapäivää odotan :)
  Vastaa viestiin
10.09.11, 17:57   #33 (linkki)

Meitil on tapahtunut paljon nyt alkusyksystä. Saatiin se lämmitys vihdoinkin tuolta kartanosta elikkä hakkeelle lämpiää niinkun muutkin kartanon rakennukset. Eikä siinä kaikki....
Koko talo remointoidaan sieltä -80 luvulta tähän vuosituhennelle. Jokainen huone uudistuu ja samalla sisäikkunatkin.
Tuttu kirvesmies on hommissa ja mieheni auttelee, myös putkimies on tuttu ko on naapuri ja vielä kaivinkoneen kuljettajakin on tuttu. Ei oo outoja ihmisiä ympärillä touhuumassa.
Remontti vasta alkanut, että kestää ennenkun kaikki on valmista.
  Vastaa viestiin
20.09.11, 12:09   #34 (linkki)
mama*
(Vierailija)

Mikähän minuun meni kun niin vaan tuli vanha ketju mieleen:=) Kesä meni menojaan ja nyt syksy on jo ihan hyvällä mallilla. Tässä istuskelen toimistossa ja odottelen poikaa pois koulusta. Tänään on ohjelmassa pianotunti ja partio. Niin lapsen harrastukset rytmittävät elämää. Pojalla on kolme harrastusta, olen miettinyt, että onhkohan liikaa? Pitäis olla aikaa ihan vaan oleiluunkin eikä aina vaan suorittamiseen. No viikonloput pyhitetään tänä syksynä oleiluun, luonnossa liikkumiseen ja rauhoittumiseen. Ainakin me pojan kanssa teemme näin... mies kärsii vieroitusoireista, jos ei saa käydä viikonloppuna töissä, mutta se on se yrittäjä-syndrooma se!
Aurinko paistaa ja syksyiset värit loistavat kauniisti :=)
  Vastaa viestiin
15.04.12, 10:06   #35 (linkki)
Kiiruska*
(Vierailija)

Kuinkas näin kevään korvalla tuli mieleen miettiä vieläkös tämä ketju on täällä, no kovin oli alhaalle vajonnut, no monihan meistä vanhoista törmäilee facessa joskus, mutta Inkkua kaipaan, jos täällä jokskus vielä käyt laita vaikka privana viestiä, mitä teille Toivon kanssa kuuluu?

Hyvää kevättä ja aurinkoista tulevaa kesää kaikille kulkijoille ja satunnaisille lukijoille!
  Vastaa viestiin
15.04.12, 11:57   #36 (linkki)

Mukavaa kevättä. Aurinko paistaa täällä mutta tuuli on vielä kylmää.
Talo on remontoitu sisältä joskin ikkunalistat sisältä vielä puuttuu. Uusi kattokin tulee ensikuussa ja ties mitä muuta vielä.
Varmaan maalataankin kaikki seinät ja noi ikkunapielet.
Pikkuhiljaa ollaan uudistettu huonekaluja ja poika saa uudet vaatekaapit ja työpöydän. Olohuone uudistuu ihan kokonaan pikkuhiljaa. Kahden vuoden päästä pitää ollakkin kunnossa sillä silloin varmaan vietetään ylioppilasjuhlia. Pojan eka lukiovuosi kohta takana ja hyvin on mennyt, samalla käy datanomia ammattiopistossa. Niitä jaksoja on ollut vasta kaksi ja joulukuussa kuuleman seuraava.
Seitsemäs lastenlapsi syntyy kesäkuussa, toiseksi vanhimmalle tyttärelle se on kolmas. Tytöt ovat 8-v ja 3-v.
Että näin täällä meillä.
  Vastaa viestiin
25.04.12, 19:50   #37 (linkki)
mama*
(Vierailija)

Hassua että, tämä ketju vielä löytyi etusivulta.
Mitähän kaikille vanhoille kamuille kuuluu?
Annille ainakin tulee lapsenlasia ihan yhtenään :=)
Tänään on ollut erittäin aurinkoinen ihana keväinen ilma, lämpötilakin lähenteli 15 astetta. Oikein hyvä päivä siivota :=)
  Vastaa viestiin
02.05.12, 21:37   #38 (linkki)
onneli
(Vierailija)

miten tää toimii...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mama* Näytä viesti
Hassua että, tämä ketju vielä löytyi etusivulta.
Mitähän kaikille vanhoille kamuille kuuluu?
Annille ainakin tulee lapsenlasia ihan yhtenään :=)
Tänään on ollut erittäin aurinkoinen ihana keväinen ilma, lämpötilakin lähenteli 15 astetta. Oikein hyvä päivä siivota :=)
Jostain tuli, että mene nyt ja katso onko ketju vielä tallella...ja täällähän se. Nyt en tiedä että tuleeko teksti ketjuun lainkaan, joten testaan vaan kevyesti. Kaikki hyvin täällä ja meidän Onneli kohta 6 vee. Minulla lastenlapsia kaksi ja kolmas tulossa. Ihana olla mummo! Aurinkoa elämäänne!
  Vastaa viestiin
04.05.12, 18:27   #39 (linkki)
Inkku***
(Vierailija)

Mikähän auringonsäde tännekin pilkahti, kun tuli mieleen katsoa Elleihin :-) Kiva kuulla, että mukavasti ketjukavereilla menee.

Ja niin menee meilläkin. Onnelin tavoin Toivo täyttää tänä vuonna 6 vee ja aloittaa syksyllä eskarin. Lapsenlapsista en siis voi haaveillakaan ainakaan 15 vuoteen, mutta lämpimät onnittelut mummoutuneille.

Välillä aina tulee katsottua Toivon vauvavideoita ja mietittyä miten vanhaa ja kulunutta sanontaan, jonka mukaan lapsista ajan kulumisen huomaa. Se on kyllä niiiiin totta.

Toivo on reipas ja ihana lapsi, mutta olisi ollut varmasti hänelle parempi, jos olisi saanut sisaruksen. Mutta eihän kaikki käy niin kuin suunnitellaan tai toivotaan. Joskus mietin, että olisiko pitänyt adoptoida kaveri, mutta toisaalta, en varmaan olisi osannut olla tasapuolinen äiti.

Nyt kun olemme taas löytäneet ketjun, olisi kiva kuulla mitä kunkin elämään kuuluu. Siis enemmän siitä mummoutumisesta, mutta myös kaikesta muusta.

Mä olen muuten tietoisesti pysynyt poissa Naamakirjasta. Pelottaa, että jään liikaa koukkuun, kun olen tällainen addiktoitumiseen taipuvainen ihminen :-D
  Vastaa viestiin
04.05.12, 20:37   #40 (linkki)
Kiiruska*
(Vierailija)

Kiva kun osasitte bongata herätyksen, tein sen ihan kokeeksi, että vieläkö löydätte tänne ;)

Ihana huomata, että moni *vanha* löysi tänne vielä.

En minäkään mummoksi ole vielä *päässyt*, no en tiedä haluaisinko edes oikeasti vielä, muistatte varmastikin että minulla on vain yksi lapsukainen ja hänkin ns. *erityislapsi*, no asioiden kanssa oppii elämään ja väistämättömän hyväksymään...

Meillä on ihana kummipoika, hänen vanhempnasa ovat myös *vanhoja*, joten emme ole saaaneet vielä kovin montaa hoitohetkeä, ja ainut sellainenkin meni pojan itseskellessä ikäväänsä, mutta olemme häntä kuitenkin tavanneet usein ja hän on meille hyvin rakas, toivon että tulevaisuudessa saamme paljon hyviä hetkiä jaettavaksi :)

Elämämme sisältää edelleen paljon matkoja vapun vietimme Berliinissä ja talvilomalla kävimme Floridassa, työrintamalla olen hieman *edennyt*, ja vastikään suoritin yhden ammattitutkinnon lisää tälläkertaa myynnin puolelta, mutta samalla alalla vielä työtäni teen, mutta toisaalta mietin onko tämä nykyinen työni sitä mitä oikeasti haluan tehdä, kutsumukseni on *pelastaa syrjäytymisvaarassa* olevat nuoret, erityisesti ne jotka ovat valinneet saman ammatillisen tien kun itselläni ja haaveenani on päästä lähemmäksi sitä työtä, mutta asiat ovat hyvin vaiheesssa, ja opettajaksi kouluttautuminen ei ole minun juttuni ainakaan tässä iässä enää, ja nuorempana en sille tielle *uskaltanut* lähteä, joten palkkani saan edelleen alamme markkinajohtajan leivissä vaikka arvomaailmani yrityksen kanssa ei aina kohtaa, mutta jotain on tehtävä jotta saa asuntolainan maksettua ja pojan omille jaloille, sen jälkeen voi vaikka miettiä uudelleen elämän suuria valintoja ja niiden suhdetta omaan ajatusmaailmaan ja rahan merkitystä elämässä.

Olen oppinut elämään asioiden kanssa joita en voi itse muuttaa, ja pyrin uskomaan että kaikella tapahtuneella on tarkoituksensa, vaikka en aina itse ymmärrä mikä, mutta ehkä sen aika näyttää...

Toivon todella että kuulen teistä lisää, ja tule vain rohkeasti Inkku naamakirjaan, kaveripyyntöä kehiin ja siitä se lähtee, minäkin ensiksi vannoin etten sinne mene, mutta kuinkas sitten kävikään, siellä ollaan kaikki muut tänne tähän mennessä kirjoitttaneet :)

Aurinkoista kevättä kaikille siitepölyongelmista huolimatta, palaillaan!
  Vastaa viestiin

12.10.12, 22:44   #41 (linkki)
Kiiruska*
(Vierailija)

Tervehdys, syksy jo pitkällä ja tämä ketju ilmeisesti jo aikansa elänyt, kun ei kukaan ole käynyt enää herättelemässä :(
  Vastaa viestiin
16.10.12, 14:56   #42 (linkki)

Minä ny oon unohtanut koko ketjun, hyvä kun joku muistuttaa täänkin olemassa olon.
Meille syntys kesäkuussa 7:mäs lastenlapsi ja samalla seitsemäs tyttö. Nyt on pieniä ja jossain vaiheessa saadaan varmaan kaikki samaan kuvaankin, ainakin olisi tarkoitus.
Elämä nyt taas ihan mallillaan, tos vuoden alusta oli jos jonkinlaista juttuu mutta asiat ovat järjestyneet.
  Vastaa viestiin
06.11.12, 17:48   #43 (linkki)
Inkku
(Vierailija)

Kiitos herätyksestä kiiruska :-D

Mä oon luonut FB-profiilin. Tosin en on sinne mitään muuta tehnytkään. Mutta jos ryhmä vielä on toiminnassa, laita kutsua kehiin. Jos siis muistat nimen...
  Vastaa viestiin
10.11.12, 15:09   #44 (linkki)
*kiiruska
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Inkku Näytä viesti
Kiitos herätyksestä kiiruska :-D

Mä oon luonut FB-profiilin. Tosin en on sinne mitään muuta tehnytkään. Mutta jos ryhmä vielä on toiminnassa, laita kutsua kehiin. Jos siis muistat nimen...
Luulen muistavani, joten kokeilin laittaa kaveripyynnön :)
Maman ja Äipän ja Hadin löydät kaverilistaltani kunhan vaan muistat nimet, ja jos minut löydät niin aina voin jelpata sieltä käsin, varsinaista omaa rymää meillä ei siellä ole mutta kuulumisia ollaan muutenvaan vaihdeltu :)
  Vastaa viestiin
10.11.12, 18:39   #45 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja *kiiruska Näytä viesti
Luulen muistavani, joten kokeilin laittaa kaveripyynnön :)
Maman ja Äipän ja Hadin löydät kaverilistaltani kunhan vaan muistat nimet, ja jos minut löydät niin aina voin jelpata sieltä käsin, varsinaista omaa rymää meillä ei siellä ole mutta kuulumisia ollaan muutenvaan vaihdeltu :)
Mää oon myös FB....jos jottain kiinnostaa..!!!
  Vastaa viestiin
10.11.12, 19:56   #46 (linkki)
*K
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Anni62 Näytä viesti
Mää oon myös FB....jos jottain kiinnostaa..!!!

Juu, sorry Anni, unohdin mainita Sinut, olet myösminun facen kaverilistalla :)
  Vastaa viestiin
11.11.12, 19:25   #47 (linkki)
Isänsä kaltainen
(Vierailija)

Minun isäni

Tänään vietetttin Isänpäivää ja minulla on onneksi ollut aivan ihana isä. Hänelle on ollut aina kaikkein tärkeintä oma vaimo ja nyt jo aikuiset lapset. Hän leikki meidän lasten kanssa 60-luvulla
hiekkalaatikolla, vaikkei pehmoisät olleet vielä muodissa.
Minun isäni on ihmisenä hyväntahtoinen ja lämmin. Työelämässä hän oli aina reilu, rehellinen ja oikeudenmukainen. Ja sellainen minäkin olen pyrkinyt olemaan, vaikka olen aikuinen nainen.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku