| |  | | |
20.06.05, 09:38
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | vko 29 jännääjät
Menkat pukkasivat päälle, niin aloitetaanpas uusi kierto, jos vaikka aloittajan taialla saataisiin meillekin salamatkustaja kyytiin. : )
Minä 22, mies 30, 3. yrityskiertoa viedään, kp 5/31-33 eli viikon 29 alussa jännäilen.
Liittykääpä jännäilemään!
| |
| | |
20.06.05, 20:46
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: vko 29 jännääjät
Moikka!
Liitynpäs minäkin mukaan jännäämään!
taustoja: molemmat ollaan 23v. ja esikoinen haaveissa. Pillerit jätin pois jo viime lokakuun alussa, mutta kiertoja ei oo ehtiny kertyä niin paljon, koska mulla usein aika pitkä kp.
Nyt lähtee kuitenkin jo kahdeksas yritys liikkeelle, joten tällä palstalla on tullu pyörittyä jo jonkin aikaa...
Mulla nyt menossa kp.1 (menkat alko puolituntia sitten) ja tällä kertaa oon tosi onnellinen tädin tulosta. Yleensä mun kp on 32-35, mutta viime kierrossa mun menkat jäi kokonaan tulematta, joten oon ollu tässä terolut- kuurilla. Tämä tapahtu mulle kerran aikasemminkin, sillon tais olla kolmas yrityskierto menossa. Kuurin jälkeen mulla muistaakseni tuli täti kylään kp32, joten siihen kohti oottelen niitä nytkin, sillon mun jännimmät päivät osuis just tuohon vko 29 keskelle.
Viime kierrossa olin jo välillä tosi varma tärpistä, kun olokin oli aivan erilainen kun aikasemmin, mutta niin se testi vaan negaa näytti. Mulla oli tuolloin ekaa kertaa ovistikut käytössä ja olin niihin niin tyytyväinen, että tilaan heti lisää niitä tähänkin kiertoon!
Mutta, mutta parkkeeratkaahan kaikki tänne, niin saadaan oikeen hyvä ketju! :)
| |
| | |
20.06.05, 21:13
|
#3 (linkki)
Olipas positiivinen yllätys saada tänne jo nyt seuraa! Minä jo ajattelin joutuvani nostamaan tätä kiertoa monta kertaa ennen kuin kukaan liittyy seuraan... Jännäysviikkoon on vielä niin pitkä aika ja monella on sen verran lyhyempi kierto, että he jännäävät vielä edellistä kiertoa. Kiva siis, että kirjoittelit, omena!
Minä juuri aloin miettimään, että jos en ovuloinutkaan edellisessä kierrossa, kun ei ollut mitään ovis-fiiliksiäkään. Jäävätkö ovis-tuntemukset pois, jos ovista ei ole?
Mukavaa ketjua ja paljon plussia toivoen...
| |
| | |
21.06.05, 22:31
|
#4 (linkki)
Heippa taas!
Kyselit tuossa oviksesta ja sen tuntemuksista ja niiden puuttumisesta. Ite oon monesti miettiny kans samoja asioita ja musta tuntuu, että aika vaikee sitä on loppujenlopuks ite tietää mitä tuolla sisällä tapahtuu :)
Mulla on itellä kaikissa seitsemässä kierrossa ollu selvät ovistuntemukset, mutta yrityksistä huolimatta yhtään tärppiä ei ole tullut, joten en ihan satavarma edes ole omasta ovuloimisestani. Viime kierrossa kun aloitin tuon tikuttamisen, niin mulla jäi tuo hormonihuippu plussalle oviksen jälkeen, eikä laskenut ollenkaan (normaalisti laskee n. parin päivän sisällä) aattelin että syynä vois olla se, ettei munasolu päässytkään irtoamaan, mutta jatkoi vain hormonin erittämistä ja tästä syystä ne menkatkin jäi tulematta ??? mutta vaikeehan sitä on varmasti mitään sanoa.
Kävin just kattomassa aconin testejä ja aattelin tilata sellasen paketin, missä oli 7 ovistestiä ja 3 raskaustestiä. Musta on mukava tikuttaa, niin saa vähän vihiä kropan toiminnasta ja eikä tarvi koko kahta viikkoa viettää vällyjen välissä ( mulla kierto heittelee, joten oviksen ajankohtaa välillä turhauttavaa arvailla)
Mutta toisaalta, vaikka ovistesti näyttääkin plussaa, niin se ei kuitenkaan takaa sitä, että munis oikeesti irtoaisi, joten ei niilläkään kaikkeen saa selvyyttä. Mutta ite olin kyllä tyytyväinen niihin, kun otin ne puolen vuoden turhan yrittämisen takia vähän tueksi tähän haaveiluun.
Ihanaa, eka menkkapäivä kärsitty, elämä voittaa taas!!! :D
| |
| | |
22.06.05, 16:47
|
#5 (linkki)
Pillereittä yli vuosi, ensin yritetty vältellä ovisaikaa, nyt ollaan vähän jo relattu ja mieskin alkaa taipua ""lapsellisuuteen"". Viime kierto oli kai ensimmäinen, jossa olis ollut edes mahiksia, vaikka aiemminkin jo toivoin kovasti. Ja suoraan sanottuna aion kyllä huolehtia siitä, että tällä kertaa ovisaikaan pannaan oikein urakalla (kunhan nyt ei hampaat irvessä kuitenkaan) - ettei ainakaan jää siitä kiinni...
Ehkäpä eka kertaa jopa kokeilen ovistestejä, kun tuo oman kropan tuntemukset saattavat vähän pettää. Ja näissä asioissahan mikään ei ole varmaa, vaikka keho kävisi kuin kello.
Nyt kp 2/28-32, joskus on venynyt pidemmäksikin, kun pco kiusaa. Yli kolmekymppisiä ollaan, joten korkea aika esikoiselle! Olis se niin ihanaa...
| |
| | |
22.06.05, 23:09
|
#6 (linkki)
kp 1/28
Tervehdys vko 29 jännääjät. Tuossa laskeskelin että tänne nyt sitten istahdan seuraavaksi kuukaudeksi. Seilori onkin mulle jo tuttu edellisestä kierrosta, mutta Nana ja omena terve teille. olen 26 ja mies 29 ekaa yritellään ja toinen luomukierros lähtee käyntiin. Edellinen kiekka ei onnistunut peuhailujen suhteen oikeaan aikaan, mutta nyt lomien alla yritetään tosissaan ja toivon että pääsis sitten jo testailemanaankin. Ei muutakuin toivotaan jännää seuraavaa neljää viikkoa ja ensin tietysti ovistelut parin viikon kuluttua! YEP.
| |
| | |
25.06.05, 20:54
|
#7 (linkki)
Heissan kaksonen ja kaikki muutkin!
Vaipat housuissa siis kuljetaan, kp 4/29.Taustaa: Oon 31 ja mies 33,ekaa alettiin tos pari kiertoa sitten yrittämään.
Oon aina ollu tosi lapsirakas ja nyt elämäntilanne olis sopivanpuoleinen.Saapa nähdä kuinka meidän käy.
Mukavaa jussinjatkoa!!!
| |
| | |
27.06.05, 10:33
|
#8 (linkki)
hellurei kaksysit!
Juhannus meni menkkoja tutkaillen. Edelleen tulee niukkaa ruskeaa vuotoa, toivottavasti ei jatku ihan koko viikkoa. Eli kp 6 menossa. En malta odottaa ensi viikkoon kun ovistelut olisi käsillä, nyt onneksi viikko on mennyt tosi nopeesti eikä juhannuksena paljon ehtiny kuukautisiakaan miettiä. Sen huomasin näistä ekoista pillerittömistä menkoista että todella runsaat olivat! Ei vanhat suojat enää riittäneet piti ostaa tehokkaampia. Me ollaan näköjään Annikan kanssa ihan samoissa päivissä. Mutta mitäs muilla?
| |
| | |
27.06.05, 19:51
|
#9 (linkki)
Moikka vaan kaikille!
Liitynpä minäkin tähän ketjuun.. olin aikaisemmin tuolla kakskutosissa jännäilemässä.
Taustaa: minä 24, mies 28. Pillerit pois lokakuussa -04, eli yhdeksäs yrityskierto aluillaan.
Tällä hetkellä menossa kp2/28-34, joten ""moonisten"" kourissa tässä kärvistellään!
Aloitin ovistikuttelun viime kierrossa ja tässä kierrossa olisi tarkoitus jatkaa. Aion nyt tikuttaa vähän aiemmin, kuin viimeksi, koska ed. kierrossa sain vahvan viivan heti kättelyssä. Haluaisin kuitenkin nähdä, miten se viiva siitä ajan kanssa tummuu...
Toivotaan, että tässä kierrossa tärppää!
| |
| | |
28.06.05, 19:24
|
#10 (linkki)
Apua!
Eihän me oltu enää edes sivulla!!!
Aika rauhallista tää alkukierto näköjään kaikilla...
| |
| | |
28.06.05, 20:42
|
#11 (linkki)
Hellurei!
Liityn myös jännittäjiin. Kp 6 menossa. Seuraava yrityskierto olisi sitten niinkun neljäs, minä olen 26 ja ukko 30. Tässä kuussa otan ovistikut käyttöön, vaikka ovulaatiopäivän tunnistaminen ei vaikeaa ole ollut, en vain enää luota tuntemuksiini..Hyvää viikkoa kaikille!
| |
| | |
29.06.05, 09:11
|
#12 (linkki)
Minäpäs liityn myös viikon 29 jännääjiin tuolta edellisestä ketjusta. Kp 9 menossa tällä hetkellä. Eikä mitään ihmeellisiä tuntemuksia...
Meinasin vielä olla käyttämättä ovistikkuja, edelleen menetelmänä on ""tulee jos on tullakseen"". Nyt siis käynnissä 4. yrityskierto.
| |
| | |
29.06.05, 13:51
|
#13 (linkki)
kp 8. Alavatsassa on edelleen outoa kipua. Hmm aika omituiseen aikaan kuukaudesta. Onkos täällä tikuttelijoita? Minä päivänä meinaatte kokeilla?
| |
| | |
29.06.05, 14:07
|
#14 (linkki)
Tarkastin juuri kalenterista, että kiertoni onkin ollut siis vain 27pv. Ovistestin ohjeen mukaan kp10 pitäis tehdä eka testi. Ajattelin kuitenkin, että maanantaina 4.7. aloitan tikuttelun, niin en ainakaan myöhästy!
Käytän aconin testejä, ja viime kierrossa tein testin aina aamuvirtsan jälkeisestä virtsasta. Väliä oli se pari tuntia. Olisikohan kuitenkin parempi tehdä se iltapäivällä??? Miten te muut olette tehneet? Aconin testiä kun ei saa aamupissasta tehdä.
Mulla on vielä menkat täyttä häkää päällä! Nyt on kp4 menossa ja toivon vaan, että viikonloppuna olisin jo ""kuivilla"".
Tosi rasittavaa!!! Huomasin muuten, että mulla on ollut kesäkuussa KAHDET kuukautiset! PLAAH!
Onko kukaan muuten hommannut sitä kuukautiskuppia? Minä ajattelin sen jossain vaiheessa ostaa.. kunhan tämä rahatilanne tästä vähän tasoittuu. Mitä merkkiä suosittelisitte??
Tällä erää ei muuta. Laittakaahan tilannekatsauksia! | |
| | |
29.06.05, 14:11
|
#15 (linkki)
Moikka!
Mä liityn myös seuraan.Kp 6 meneillään ja tänään tuli postin mukana aconin ovistestit.En ole aiemmin niillä tikutellut,mammaksin sivuilta joillakin muilla testeillä kyllä ja kovinkin ahkerasti.
Yritystä takana n.1,5 vuotta.Pillerit olen lopettanut 2 vuotta sitten.Nyt vasta vihdoin ja viimein olen saanut tilattua ajan tohtorille että päästäisiin etenemään asiassa.
Kaksonen mainitsit että alavatsassa outoja kipuja...täällä myös.Mä ehdinkin jo testata menkkojen aikana et jospa sittenkin olisi + näyttänyt,pieleen meni...on vaan ollut niin outoja tuntemuksia menkkojen aikana..outoa.
| |
| | |
29.06.05, 23:29
|
#16 (linkki)
Moikka moi!
Nyt on menkat taas mennyttä elämää ja kohti ovista suunnataan! Olin taas aatellu nuo aconin ovistestit tilata, mutta meillä on tuossa kuun lopussa lomareissu tiedossa, joten aattelin säästää nyt vähän rahaa, joten tämä kierto mennään sittenkin ihan vaan "" veikkaamalla"" niitä oikeita ajankohtia. Nyt kun on tuo reissu tiedossa, niin tulevat menkat ei välttämättä ois niin musertava kohdata ku yleensä, mutta tottahan sitä haluais nytkin raskaaksi tulla.
Ihan mukava kyllä, että voi ottaa tämän kierron vähän rennommin, jos ei tärppiä tule, niin sitten voin ainakin bilettää siellä matkalla kunnolla.
Nyt menossa kp 10/ 32-35(?) ja vielä oon ihan rauhallisin mielin. Ite kokemuksen perusteella arvelisin oviksen osuvan siihen kp18 paikkeille, joten sitä tässä odotellaan!
Palaillaan!!! :D
| |
| | |
30.06.05, 08:11
|
#17 (linkki)
Moi!
Liityn minäkin näihin vko 29 jännääjiin. Huhtikuussa jäi pillerit pois, ja sen jälkeen on tullut kahdet niukat menkat. Eka kierto oli 35 ja toinen 38 päivää, joten epäsäännöllistä on. Ovistikkuja en ainakaan vielä ole hankkinut, joten en tiedä koska ovuloin, jos ovuloin ollenkaan - mitään ovistuntoja mulla ei ole, ei ole koskaan ollutkaan. Tämä on eka todellinen yrityskierto, joten jännittää tosi paljon :)
Kummatkin ollaan yli 3-kymppisiä ja esikoinen on haaveissa.
Kiva jännätä yhdessä muiden kanssa :)
Hooligan
| |
| | |
30.06.05, 08:39
|
#18 (linkki)
Tervetuloa mukaan Hooligan!
Toivotaan, että joillakin meistä tärppäis tässä kierrossa...mahdollisimman monella tietenkin!!
| |
| | |
01.07.05, 11:33
|
#19 (linkki)
Saisinko näin todella pöljänä tiedustella, Inkku, mikä ihme on kuukautiskuppi?! Olen myös viikon 29 jännääjä enkä ajatellut liittyä ketjuun kun lomakausi menossa enkä kuitenkaan ehtisi olla loppumetreillä mukana jännäämässä, mutta tuon asian kyllä haluaisin tietää!
| |
| | |
01.07.05, 12:46
|
#20 (linkki)
Kuukautiskuppi on sellainen kuminen (?) kuppi, jota pidetään siis esim. tamponin sijasta kuukautisten aikaan. En oikein osaa tarkemmin kuvailla, mutta googlettamalla sanalla ""kuukautiskuppi"" tai ""mooncup"" löytyy kyllä kuviakin.
Olen kuullut, että käyttäjät ovat olleet tosi tyytyväisiä. Kuukautiskuppi kun on kestävä, eikä mikään kertakäyttötuote. Sen avulla säästää pitkän pennin, vaikka se maksaakin jotain 30€. Kuppi keitetään ennen käyttöä ja käyttöpäivien aikana riittää vain tyhjennys ja huuhtaisu. Tästä aiheesta oli jossain vaiheessa enemmänkin keskusteluja..
Laitanpa tässä samalla vähän omaa tilannekatsausta.. Eli nyt on menossa kp6 ja menkat näyttäis olevan ohi. Ensi viikolla pitäis alkaa armoton touhuilu, mutta nyt näyttää pahasti siltä, että ukko joutuu lähtemään reissuun! Ovis on varmaankin viikon lopulla, perjantaina ehkä. Toivottavasti saan ukon kotiin edes ennen sitä!!!
Ja eikun hyvää viikonloppua kaikille!!! | |
| | |
01.07.05, 13:20
|
#21 (linkki)
Heips!
Minäpä vastailen Inkulle ja Kysyvälle kuukautiskupista omia kokemuksia... Tilasin sellaisen joulukuussa ja olen kyllä ollut tyytyväinen! Eli kuminen kuppi, joka kerää menkat, eikä ole kyllä ainakaan falskannut. Yöt nukun paremmin kuin siteiden kanssa, ja myös ärsyttävä haju on jäänyt pois. Eipä roiku uimahallissa narut eikä hierrä ratsastaessa. Ajattelin tilatessa että saas nähdä tulenko käyttämään, mutta nyt en kyllä enää luopuisi! Ainoa haitta on, että poisottoon tarvin aikaa, kun on vähän ahtaat paikat. Sitä en sitten tiedä että miten pitkään sitten täytyisi käyttää, että hinta tulee takaisin, mutta en enää välitäkään, niin olen tyytyväinen. Suosittelen :).
Ja täällä mennään kp 11/28-32. Ovistikku (joita siis nyt kokeilen ekaa kertaa) näytti aamulla hailakkaa viivaa, kuten myös tiistaina ja eilen. Aloitin testauksen jo turhan aikaisin, mutta kiinnosti, kun muistan lukeneeni että pco häiritsee tuloksia. Pitää kokeilla että miten käy.
Nyt aurinkoista viikonloppua kaikkiin suuntiin!
| |
| | |
02.07.05, 08:52
|
#22 (linkki)
Heippa!
kp 11/28. Alavatsa kipuja siis todella alhaalla, ihan häpykummun takana tuntui muutama päivänä, mutta häipyneet. Ovista odottelen ja kehittys näyttäisi olevan samanlainen kuin viime kuussa, eli menkkojen jälkeinen kuiva aika alkaa olla takana. Kesäloma käynnissä ja nyt tosi yritys päällä. Pyrin että pääsisimme hommailemaan joka päivä, mutta jos se ei onnistu niin sitten ainakin vähintään joka toinen. Tässä nämä kuulumiset, odotan malttamattomasti jännäys viikkoa!
| |
| | |
02.07.05, 17:03
|
#23 (linkki)
Heissan Kaikille!!
Kp 11/29-30 menos ja muutenki kuulumiset voi melkeenpä lukea kaksosen viestistä...samois mennään.Oon tikutellu 2 edellistä kiertoa,mut nyt aattelin ottaa rennosti.Tiedän kyllä ilmanki oviksen ajan parin päivän tarkkuudella.
Päätin myös, et nyt en yhtään mieti tuntemuksia...niitä tuntuu tulevan esiin sitä mukaa ku päivät etenee.Eli petyin viime ja edelliskierrossa.
Plussatuulia kaikille!!Viihtykää peiton alla :)
| |
| | |
03.07.05, 12:19
|
#24 (linkki)
Heinäkuun alkua kaikille!
Onkos kukaan teistä muista viikon 29 jäännääjistä lukenut kirjaa Ruuhkavuosi (kirj. Pauliina Susi)? Suosittelen lämpimästi! Luin sen itse itkun ja naurun kanssa, niin hyvä, lämmin ja aidontuntuinen se oli! Eli kannattaa tutustua, jos ette oo vielä lukenut.
Mulla nyt kp 13/29. Touhuiltu ollaan silloin kun on keretty ja sama meno jatkuu...
Lämpöisiä kesäpäiviä teille kaikille!
| |
| | |
03.07.05, 18:40
|
#25 (linkki)
Moikka!
Mun kaveri kans suositteli tuota samaa kirjaa, on kuulemma tosi hyvä ja sopii hyvin tähän elämäntilanteeseen ;)
Täällä ei mitään uutta. Kp 14 taitaa jo olla menossa, joten pian taitaa oviskin olla käsillä. Ihanaa, taas saa alkaa jännäilemään! :D
+++++
| |
| | | | |