Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
23.06.05, 23:21   #1 (linkki)
turvallista?
(Vierailija)

pepsi max

Onko Pepesi Max turvallinen juoma raskaana olevalle? Kun se on suuri intohimoni!
  Vastaa viestiin

25.06.05, 10:37   #2 (linkki)
On
(Vierailija)

Re: pepsi max

Kyllä pitäis olla. Käsittääkseni sakariinilla ja syklamaatilla makeutetut olis kiellettyjä ja vissiin vaan Lidlin light-limut on sellasia!
  Vastaa viestiin
25.06.05, 13:15   #3 (linkki)
*
(Vierailija)

ehkä odottajien puoli olis parempi tuollasii kysymyksii....
  Vastaa viestiin
26.06.05, 20:03   #4 (linkki)
minna
(Vierailija)

minä olen kuullut että ei suositella!?
  Vastaa viestiin
27.06.05, 12:41   #5 (linkki)
*
(Vierailija)

Aspartaami ja asesulfaami ovat normaalin käytön rajoissa täysin sallittuja myös raskausaikana. Sakariinilla tai syklamaatilla makeutettuja tuotteita tulisi raskausaikana välttää, niiden turvalliset annokset ovat hyvin pienet. Virvoitusjuomat (ja monet karkit) on yleensä makeutettu juuri a-alkuisilla joten ovat ihan ok, kunhan ei nyt kymmeniä litroja päivässä juo :) Eri asia sitten miten hampaat kestävät, ne kun ovat raskausaikana kovilla muutenkin ja reikiintyvät normaalia herkemmin ja hiilihapolliset juomat ""syövät"" kiillettä.
  Vastaa viestiin
29.06.05, 22:26   #6 (linkki)
Vanilja
(Vierailija)

Täällä toinen joka on ""huolissaan"" miettinyt samaa asiaa :)
Onkohan ko. limppariin on pistetty jotain addiktoivaa uutetta...
  Vastaa viestiin
30.06.05, 03:23   #7 (linkki)
tohtori sykerö
(Vierailija)

Niin, aspartaamihan on todettu koe-eläin tutkimuksissa syöpää aiheuttavaksi aineeksi
  Vastaa viestiin
30.06.05, 11:58   #8 (linkki)
aa
(Vierailija)

Aspartaami on turvallinen normaalissa käytössä. Koe-eläintutkimuksissa on saatu selville että suuret määrät voivat aiheuttaa syöpää, mutta ihminen ei normaalielämässä sellaisia määriä saa koskaan.

Kysymyksen lähettäjä Nimetön:

Olen raskaana viikolla 21 ja koko raskauden ajan olen käyttänyt Pepsi Max -juomaa. Nyt olen huolissani luettuani artikkeleita aspartaamin vaikutuksesta ihmiseen. Edellisessä raskaudessani jouduin sokerirasitustestiin ja niin joudun nytkin, tällä kertaa myös painoindeksini takia. Voiko aspartaami vaikuttaa lapseen? Pepsi Maxissa on myös asesulfaami K:ta, joten se on kahden maketusaineen seos. Juon noin 1/2 - 1 litran päivässä.

Vastauksen lähettäjä Tuula Heikkinen:

Hei!

Voit käyttää keinotekoisesti makeutettuja virvoitusjuomia raskauden aikana mainitsemasi määrän.

Aspartaami ja asesulfaami-K on todettu turvallisiksi myös raskauden ja imetyksen aikana. Jos sinulla on alttiutta raskaudenaikaiseen verensokerin nousuun, on syytä korvata sokeripitoiset tuotteet kuten virvoitusjuomat keinotekoisesti makeutetuilla. Mutta sokeriahan eli hiilihydraatteja tulee muistakin elintarvikkeista kuin tavallisesta sokerista.

http://www.novodiabetespalvelu.fi/view.asp?expertShow=1324&id=892

""Makeutusaineista sakariinin ja syklamaatin käyttöä ei suositella raskauden ja imetyksen aikana. Aspartaami ja asesulfaami on sallittu. ""

http://www.tampere.fi/teksti/terveyspalvelut/neuvonta/ravitsemus/raskaus.html

Vastaa viestiin
04.02.10, 11:39   #9 (linkki)
HaLo
(Vierailija)

Ei suositella raskaana oleville..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aa Näytä viesti
Kysymyksen lähettäjä Nimetön:

Olen raskaana viikolla 21 ja koko raskauden ajan olen käyttänyt Pepsi Max -juomaa. Nyt olen huolissani luettuani artikkeleita aspartaamin vaikutuksesta ihmiseen. Edellisessä raskaudessani jouduin sokerirasitustestiin ja niin joudun nytkin, tällä kertaa myös painoindeksini takia. Voiko aspartaami vaikuttaa lapseen? Pepsi Maxissa on myös asesulfaami K:ta, joten se on kahden maketusaineen seos. Juon noin 1/2 - 1 litran päivässä.

Vastauksen lähettäjä Tuula Heikkinen:

Hei!

Voit käyttää keinotekoisesti makeutettuja virvoitusjuomia raskauden aikana mainitsemasi määrän.

Aspartaami ja asesulfaami-K on todettu turvallisiksi myös raskauden ja imetyksen aikana. Jos sinulla on alttiutta raskaudenaikaiseen verensokerin nousuun, on syytä korvata sokeripitoiset tuotteet kuten virvoitusjuomat keinotekoisesti makeutetuilla. Mutta sokeriahan eli hiilihydraatteja tulee muistakin elintarvikkeista kuin tavallisesta sokerista.

NovoDiabetespalvelu on uudistunut -

""Makeutusaineista sakariinin ja syklamaatin käyttöä ei suositella raskauden ja imetyksen aikana. Aspartaami ja asesulfaami on sallittu. ""

http://www.tampere.fi/teksti/terveys...s/raskaus.html
Itse olen aiheesta kyllä täysin eri mieltä.. Aspartaamia ei ainakaan aiemmin ole suositeltu raskaana oleville ainakaan lääkärien toimesta. Miksi nauttia synteettisiä aineita lapsen hyvinvoinnin kustannuksella? Kirjoitin pari päivää sitten artikkelin aspartaamin vaikutuksista elimistösämme. Kirjoitus löytyy täältä:

HaLo – Pieni aikuinen
  Vastaa viestiin
13.03.11, 09:30   #10 (linkki)
Anti-aspartaami
(Vierailija)

Nyt ihmiset herätkää

lukekaa tuo ja pohtikaa sitten uudelleen

ASPARTAAMI - myrkky mikä myrkky
  Vastaa viestiin
20.04.11, 12:37   #11 (linkki)
kohtuullisesti
(Vierailija)

Itse join pepsi maxia vaikka kuinka paljon raskauden aikana ja sen jälkeen. Eipähän noille lapsille ole tainnut juomisesta tulla mitään sivuvaikutuksia. Eri asia tietysti, jos litrakaupalla juo päivittäin. eli kohtuus kaikessa.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku