| Re: Lapsettomuuden pelko
Niin helppohan se on sanoa toiselle, että älä stressaa, mutta siitä ainakin voisi aloittaa. Voisitko aloittaa uuden harrastuksen, jotta voisit siirtää ajatukset muualle.
Meillä oikeaa yritystä takana nyt vasta yksi kierto, mutta ilman ehkäisyä ollaan oltu jo puolitoista vuotta. Ja välillä on puuhailtu sellaiseenkin aikaan, että jos vauva olisi ollut tullakseen helposti niin olisi kai jo tullut. Ikää mulla on jo 29, mutta tuskin se vaikuttaa erityisemmin. Naimisiin mentiin 2000 ja silloin syksyllä oltiin sitä mieltä, että vauva saa tulla jos on tullakseen, mutta eipä kuulunut.
Minä tosin epäilen, että en ovuloi läheskään joka kuukausi ja ovulaation ajankohtakin vaihtelee (ainakin omien tuntemusten mukaan).
Totta kai itsekin tulee luettua näitä palstoja kiinnostuneena, mutta olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa sen enempää. Jos omia lapsi emme koskaan saa niin se varmasti satuttaa, mutta omassa lähipiirissäni on tällaisia tapauksia ja he ovat surustaan selvinneet, joten enköhän minäkin.
Pahinta oikeastaan omalla kohdalla on se vihjailu sukulaisten ja läheisten osalta. He kun eivät ymmärrä sitä, että lapsia ei niin vain tehdä.
|