Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
21.07.05, 15:02   #1 (linkki)
ärsyttää
(Vierailija)

(ei otsikkoa)

Mun on nyt pakko kirjoittaa kun mua ärsyttää ihan valtavasti se, että aina naisille toittotetaan sitä, että lapset tulisi hankkia nuorena jne. Eks Vanhanenkin just vähän aikaa sitten sanonut niin telkussa tai jossain!? Mä olen kyllä sitä mieltä, että nämät puheet tulisi suunnata miehiä kohti. Melkein jokaisella täällä palstalla kirjoittajillakin on tai on ollut sellainen ongelma, että miten saa miehen suostuteltua lapsen hankintaa. Onko ketään muu ajatellut samaa?
  Vastaa viestiin

21.07.05, 16:27   #2 (linkki)
niinpä
(Vierailija)

Re: (ei otsikkoa)

Olen samaa mieltä.

Miehillä on helppoa siinä suhteessa, että he voivat hankkia lapsia vielä yli 50-vuotiainakin. Niinpä he yleensä helposti lykkäävätkin lasten hankkimista, koska heillä ei ole samanlaista ""ikäpakotetta"" kuin naisilla. Naisethan synnyttävät lapsia useimmiten välillä 18-40v ja enää harvat yli 45 vuotiaana.

Olisi hyvä, jos miehille annettaisiin jo kouluissa sukupuolivalistuksen lisäksi muunkinlaista tietoutta (miksei myös tytöillekin?). Lapsettomuus on lisääntynyt paljon, koska lasten hankkimista lykätään nykyään vanhemmalle iälle. Toki elämäntilanteet vaihtelevat ja aina ei voi lapsia hankkia ""nuorena"" (=ennen 30v?), mutta jäisi ainakin pois sellainen virheellinen luulo, että lapsia vain hankitaan, kun oikeasti niitä saadaan.
  Vastaa viestiin
21.07.05, 17:10   #3 (linkki)
*Karpalo*
(Vierailija)

Nimenomaan!

Siksi toisekseen kaikilla ei käy niin hyvä tuuri, että löytäisivät elämänkumppanin nuorena. Minäkin löysin mieheni vasta 26-vuotiaana, ei sitä heti suhteen alkumetreillä aleta perheenlisäystä miettimään!!
Nyt ollaan vuosi yritetty vauvaa, ikää on jo(?) 29v.
Eipä näitä ikävuosia voi oikein poiskaan ottaa.

Jos olisin ""tehnyt"" lapsia nuorena, olisin nyt melko varmasti yksinhuoltaja.
  Vastaa viestiin
21.07.05, 20:57   #4 (linkki)
Totta
(Vierailija)

Ihan sama juttu meillä!! Itte tapasin nykyisen mieheni vasta 31 vuotiaana, sitä ennen ei vaan ollut löytynyt sitä oikeaa. Eipä sitä voi/halua ihan heti muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen ruveta lasten hankkimista suunnittelemaan. Nyt onkin jo ikää 36 v., yritystä takana reilu 2 v. eikä oo vielä haikara tänne kulmille osannut...
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku