Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
21.07.05, 21:36   #1 (linkki)
karo
(Vierailija)

neuvokaa???

hei

olen raskaana viikolla 6. vuodin ruskeaa vuotoa pari viikkoa ja nyt se on ollut poissa 4 päivää. Voinko huokaista helpotuksesta, että kaikki on hyvin jos vuoto ei koskaan palaa, vai onko yhä mahdollista,että vauva on esim. mennyt kesken vatsaan mutta ei ole vain tullut ulos? eli onko kellään kokemusta? joko uskallan varata neuvolan?
  Vastaa viestiin

21.07.05, 22:42   #2 (linkki)
(Vierailija)

Re: neuvokaa???

Hei Karo

Vuotoa voi alkuraskaudesta olla etenkin tuollaista niukkaa, joten voit melko varmaan olla huoleti ja varaa ihmeessä neuvolaan aikaa.

Keskenmenossa yleensä vuotaa kyllä runsaasti kirkasta verta hyytymien kera ja alavatsakivut ovat tuntuvia. Jos tuohon vuoteluusi on liittynyt harvinaisen kovaa alavatsakipua tai kipua jommassa kummassa lonkassa tai reidessä, se voisi olla kohdun ulkopuolisen raskauden merkki. Jos tällaisia oireita ei ole esiintynyt, niin eiköhän ole ihan hyvin asiat. Onnea odotukseen.
  Vastaa viestiin
22.07.05, 09:13   #3 (linkki)
Tintti
(Vierailija)

En halua mitenkään pelotella, varmasti kaikki on ihan kunnossa, mutta kerronpa kuitenkin omasta tapauksestani. Mulla oli nimittäin myös pientä ruskehtavaa tuhruttelua, joka tosin oli välillä ihan kirkasta punaistakin. Niukkaa vuotoa kuitenkin. Ekassa ultrassa sitten todettiin tuulimunaraskaus. Mutta jos olet vuodosta jo eroon päässyt, niin todennäköisesti kyseessä on vain alkuraskauden tuhruttelu, eikä mikään sen vakavampi. Onnea odotukseen!
  Vastaa viestiin
22.07.05, 09:17   #4 (linkki)
*E*
(Vierailija)

Keskenmeno voi olla myös melkein oireeton. Esim. mun keskenmenoni oli täysin kivuton. Verta tiputteli hieman.
Toivottavasti alkuperäisellä on kuitenkin kaikki kunnossa.
  Vastaa viestiin
24.07.05, 11:13   #5 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

En haluaisi olla fiiliksen pilaaja, mutta mutta... selvittäkää ihmeessä niitä vuotoja ja tiputteluja. Itselläni km viikko sitten, kehitys oli loppunut viikolle 6, kun viikkoja olisi pitänyt olla 9.
Kaikki meni näin: n. rv 6+4 yhden päivän ruskeaa tiputtelua, siis todella ihan muutama tippa vain. Soitin jo joka paikkaan, ja kaikki sanoivat, että ihan normaalia, relaa vain. Siitä viikon kuluttua taas muutama tippa ja vahän suurempi verensekainen tippa. Päätin, etten stressaa ja menin suoraan sairaalaan päivystykseen. Sanoin, että odotan ensimmäista ja olen hermoromahduksen partaalla. Ultrattiin ja todettiin että ollaan viikolla 6, ei sydänääniä (vaikka oikeasti olisi pitänyt olla viikko 9 siis).
Viikon kuluttua uudelleen kontrolliin, jossa todettiin että kehitys on todella loppunut. Seuraavana päivänä lääkkeellinen hoito ja siitä on nyt viikko. Jos vielä raskaudun aion mennä lääkäriin juuri siitä ensimmäisestä pisarasta, vaikka olisi kuinka normaalia. Odottelu ja stressaaminen on vielä niin tuoreessa muistissa, että sitä en koskaan enää halua, enkä kenelleekkään toivoisi!
  Vastaa viestiin
24.07.05, 12:24   #6 (linkki)
karo
(Vierailija)

ja mulla alkoi nyt se vuoto uudestaan. verisempänä kuin aikaisemmin. oishan se pitänyt arvata. huomenna meen lääkäriin toteen, että vauva on varmaan kuollut mahaan. olisi mielenkiintoista tietää että miksi se ei tule automaattisesti ulos vaan kuolee sinne kohtuun ja jää sinne ""mätätnemään"". miksi joillakin ihmisillä kohtu tyhjenee automaattisesti?
  Vastaa viestiin
24.07.05, 17:44   #7 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

älä vielä heitä kirvestä kaivoon, odota lääkärin arvio ensin.. Sitä, kun kohtu ei lähde tyhjenemään automaattisesti kutsutaan nimellä keskeytynyt keskenmeno. Minulle lääkäri sanoi, että kyllä se sieltä itsestäänkin riittävän ajan kuluessa tulisi ulos. Onneksi on kuitenkin lääketiede ja tuota tapahtumaa ei sitten tarvitse jäädä odottelemaan. Homman voi nopeuttaa ja siten uusi yrityskin nopeutuu!
Minulle siis tehtiin lääkkeillä jälkihoito. Vuoto kesti viikon, kivut pari tuntia ja ""siinä se"", ei jäänyt traumoja.

Tsemppiä kuitenkin sulle Karo, tulethan heti kertomaan miten kävi! *peukut pystyssä*
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku