Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
29.07.05, 13:35   #26 (linkki)
Mervi
(Vierailija)

Re: poikavauvaa

Mä toivon jostain syystä, että saamme poikalapsen... Mies on jo nimenkin keksinyt pojalle ja hyvä nimi onkin.

Mutta enhän edes ole vielä raskaana, että pitää toivoa, että lapsen saamme ja terveen oli sitten poika tai tyttö.
  Vastaa viestiin
20.07.09, 16:25   #27 (linkki)
Rooon09
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina
Kuten sanoin jo aiemmin, mulla ei siis ole tyttöjä tietenkään mitään vastaan. Sisarukset on vaan kaikki saanut tähän asti vaan tyttöjä, yht. 9kpl, että poikakin sukuun olisi tervetullut. Itse olen näitä tyttölapsukaisia hoidellut, että jotenkin kai kaipaa niitä sinisiä nuttuja ja jalkapalloja prinsessojen sijaan. Mutta se tulee mikä on tullakseen, kunhan mietin ja ainahan sitä voi yrittää kikkailla, vaikka seistä päällänsä jos uskoo sen auttavan. illanjatkoja!
Voi tytöillekin käyttää sinistä nuttua ja opettaa jalkapalloa. Ihmeellistä, että vielä nykyaikanakin lapset kasvatetaan pienestä pitäen tiukkaan sukupuolimuottiin.
  Vastaa viestiin
20.07.09, 23:42   #28 (linkki)
ainomaarit
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rooon09

Voi tytöillekin käyttää sinistä nuttua ja opettaa jalkapalloa. Ihmeellistä, että vielä nykyaikanakin lapset kasvatetaan pienestä pitäen tiukkaan sukupuolimuottiin.
Mun yks tuttu joka on vielä lastentarhassa töissä mietti mitä ostaisi lahjaksi kummitytölleen. Miespuolinen ystävämme ehdotti lasten työkalusettiä, johon tämä täti huudahti että eihän tytölle voi sellaista ostaa! Minusta on aivan hirveää, että näin asenteelliset ihmiset kasvattavat vielä toistenkin lapsia. Hirveää, jos tarhassa syötetään tuollaisia sukupuolirooleja....

Itse kyllä pikkutyttönä kuuluin mimmiliigaan ja rakastin jalkapalloa, pelasin sitä siis itse ja seurasin televisiosta. Olisi ollut hirveää, jos vanhempani eivät olisi suostuneet ostamaan minulle jalkapalloa... Aivan käsittämättömän asenteellisia kyllä tuon Tiinan puheet. Harmittaa, että nykyajan naiset seisovat omien lastensa tasa-arvon tiellä tuolla tavalla... Eihän se tyttölapsi leiki autoilla jos hänen äitinsäkään ei koskaan aja tai huolla autoa. Lapset ottaa mallia omaa sukupuoltaan olevasta vanhemmasta. Kotona pitää toteutua tasa-arvo, jotta lapsi voi sen oppia. Jos äiti leikkii prinsessaa, niin ei tyttökään halua muuta tehdä. Itse en koskaan leikkinyt prinsessaleikkejä, ehkä kiitos siitä kuuluu hieman räväkämmälle äidilleni.
  Vastaa viestiin
21.07.09, 14:35   #29 (linkki)
Autopoika
(Vierailija)

Olen vähän eri mieltä kanssasi ainomaarit. Meillä on nyt 1,5 v poikalapsi, jolle ei ole missään vaiheessa tuputettu mitään poikien juttuja. On saaneet olla rauhassa nukke ja muut tuolla leikkikalulaarissa. Kun hän ensimmäisen kerran näki joskus kylässä ollessamme 10 kk ikäisenä leikkiauton...ei siitä enää paluuta ollut. Meillä ei näytetty minkäänlaista erityistä mallia siitä, että isä ajaa autolla tai että auto leluja olisi ostettu kotiin. Autoja ei siis oikeasti ollut kotona. Kyllä se on ainakin meillä ollut pojallamme verissä, että hän on kiinnostunut kaikista autoista, moottoripyöristä, lentokoneista, polkupyöristä, sähkölaitteista yms. Nukke ja muut tyttömäiset lelut makaavat koskemattomina. Viikko sitten kaivoin omat vanhat My Little Ponyt kaapista ja koetin tarjota niitä pojalleni. Ei kelvannut, valkkasi noista leluista poneille terkoitetut kärryt, joissa oli renkaat, työnteli ja pärisytteli niillä :)
Tietenkin lapsen kanssa täytyy toimia sillai, kun hän osoittaa kiinnostusta. Eli jos tyttö tykkää palloista, täytyy kannustaa ja ohjata sen pariin esim juuri jalkapalloiluun. Useimmiten sitä vaan huomaa, että pikkuiset tytöt tykkää prisessahommista ja pojat vähän raisummista jutuista. Toki on tapauksia, joissa tytöistä tehdään prinsessoja ja isät koulii pojasta kunnon miestä.. Tällainen ei kyllä minuakaan miellytä. Luin eräästä kirjasta, että pojat ja tytöt kiinnostuisivat eri leikeistä siksi, että he näkevät eri tavalla. Tytöt kiinnittävät huomiota pikku asioihin ja tarkkaan näpertelyyn, kauniisiin asioihin, kun taas pojat havannoivat enemmän liikkuvuutta yms.

Minä ymmärrän kyllä sen, että toivoo jompaa kumpaa sukupuolta. Itsekkin toivon, että seuraava lapsi olis tyttö. Eikä se tosiaan tarkoita, että toista sukupuolta oleva olisi jotenkin ei toivotumpi. Tärkeintä on, että lapsi olisi terve. Saa sitä silti olla toiveita eikä se tässä tapauksessa haittaa yhtään vaikkei toive toteutuisikaan. Pojat on ihania! Olenkin miettinyt vähän samanlaisia ajatuksia kuin ap, paitsi toki päinvastoin :) Tämä vaan on tosiaan aihe, josta saa usein aika syyttelyt niskaan..
  Vastaa viestiin
21.07.09, 15:08   #30 (linkki)
Tupakka pois lähipiiristä (jos on)
(Vierailija)

Tupakoitsijat saavat keskimäärin enemmän tyttöjä. Luin jostain että poikasiittiöt ovat herkempiä tupakan haitoille. Ja kas, kaikki tuttavani jotka tupakoivat ennen raskautta ja/tai mies tupakoi ovat saaneet ensimmäiseksi tytön!
  Vastaa viestiin
21.07.09, 15:44   #31 (linkki)
tyttöhaaveissa-edelleen
(Vierailija)

Ymmärrän ap:ta ihan täysin ja ymmärrän pointtisi siitä, että toista sukupuolta vain sattuu toivomaan enemmän. Niin minutkin toivotettiin alimpaan helvettiin ja säälittiin poikiani, jotka ovat tuollaisen hirviöäidin saaneet. Mutta, sympatiat sinne ja toivottavasti saatte poitsun!! (on ne niin suloisia)

Ps. kerran on ultrattu keskustelun aloituksen jälkeen ja toinen ultra varmisti: poika tulossa ja ihan ihanalta tuntuu, enkä ole adoptoimassa pikkuista toiseen perheeseen ;). Kerran vielä yritetään ja sitten loppuu, tuli kumpi tuli!

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1782138,100
  Vastaa viestiin
21.07.09, 20:49   #32 (linkki)
Sustiina
(Vierailija)

Heh tiedän pariskunnan joilla on viisi tyttöä ja ei ainoata poikaa. Yksi näistä tytöistä on naimisissa pojan kanssa, jolla on neljä veljeä! Siis hänen vanhempansa ovat saaneet viisi poikaa. Jotkut siis vain saa niitä poikia poikien perään tai tyttöjä ja taas tyttöjä, mistä lie johtuu. Kyllä kai sitä saa toivoa jompaa kumpaa jos haluaa, koska kyllähän lähes kaikissa tapauksissa lapsi on yhtä rakastettu vaikkei se sitten olisikaan juuri sitä sukupuolta mitä enemmän toivoi.
Itsellä kävi niin sanottu tuuri (typerästi sanottu) että esikoisesta toivoin tyttöä, ja syntyi tyttö, ja nyt toista odottaessa toivoin vähän että tulisi toinen tyttö ja tyttö on tulossa :) Poikaa rakastaisin yhtä paljon mutta tyttöjä tuli mulle :) Eikä poikaa ees enää aleta yrittää, nämä riittää :)
  Vastaa viestiin
27.07.09, 13:08   #33 (linkki)
Nana456
(Vierailija)

Autoista

Tuon nukke/hoivaus/tytöt yhdistelmän jotekin kai voi perustella hoivavietillä (vaikka omien lapsieni kohdalla tämä ei sukupuolen kautta menekään). Mutta tätä autoasiaa en oikein ymmärrä. Autoja on ollut olemassa vain joitakin vuosikymmeniä ja ihmisen evoluutiokehitys ei ihan näin nopeasti pysty sukupuolia roolittamaan. Hepoilla ja hevosvoimilla tätä on hankalaa perustella, kun aiemmin hevoset ja kärryt olivat miesten juttuja ja nykyään enemmän naisten osaamista. Eikö sen autoasian ole pakko olla jotain muuta kun geeneissä oleva koodaus?

Itselläni on rauhallinen poika ja villikkotyttö, molemmat leikkivät mieluiten hirviöitä..
  Vastaa viestiin
27.07.09, 14:06   #34 (linkki)
Autopoika
(Vierailija)

Nana456, voisin kuvitella, että jos pitää paikkansa tutkimus, että poikien silmät olisivat useammin herkempiä havainnoimaan liikettä, selittyisi se autokiinnotus tavallaan geenien koodauksella, vaikkei autoja ole kauaa ollutkaan olemassa. Huh, mikä lausehirviö :) Liikettä, olkoon se sitten auton, hevosen, juoksevan petoeläimen, jousipyssyn nuolen, on ollut aina olemassa, mutta liikkuva asia on vain muuttanut muotoaan ajan kuluessa. Itse voisin hyvin ymmärtää kyllä tämän teorian. Mutta mikäs minä olen tietämään, kunhan vain pohdiskelen.

Aplle vielä, että meillä poika sai alkunsa ovulaation aikaan, joten siihen kannattaa tähdätä. Kaverini sai tytön pari päivää ennen ovulaatiota tapahtuneeseen tarkoituksella ajoitettuun yhdyntään. Periaatteessa ne menee noin, mutta käytännössä tuuripeliähän se on.
  Vastaa viestiin
27.07.09, 15:04   #35 (linkki)
vanhakansa
(Vierailija)

Taas näitä vanhan kansan viisauksia, että touhujen jälkeen kun heittää kuperkeikkaa niin pitäis tulla poika... :D

T. Pikkumiehen äitee *hih*
  Vastaa viestiin
28.07.09, 15:56   #36 (linkki)
vanha kansa tiesi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sustiina
Heh tiedän pariskunnan joilla on viisi tyttöä ja ei ainoata poikaa. Yksi näistä tytöistä on naimisissa pojan kanssa, jolla on neljä veljeä! Siis hänen vanhempansa ovat saaneet viisi poikaa. Jotkut siis vain saa niitä poikia poikien perään tai tyttöjä ja taas tyttöjä, mistä lie johtuu. Kyllä kai sitä saa toivoa jompaa kumpaa jos haluaa, koska kyllähän lähes kaikissa tapauksissa lapsi on yhtä rakastettu vaikkei se sitten olisikaan juuri sitä sukupuolta mitä enemmän toivoi.
Itsellä kävi niin sanottu tuuri (typerästi sanottu) että esikoisesta toivoin tyttöä, ja syntyi tyttö, ja nyt toista odottaessa toivoin vähän että tulisi toinen tyttö ja tyttö on tulossa :) Poikaa rakastaisin yhtä paljon mutta tyttöjä tuli mulle :) Eikä poikaa ees enää aleta yrittää, nämä riittää :)
Muistan erään kaverini häistä. Siskosparven isä totesi juhlapuheessaan että nyt hän vasta sen ymmärtää mitä vanha kansa tarkoittaa, kun sanovat että tytöillä saa poikia :)
Nyttemmin kaikki tuon perheen kolme rakkaudella kasvatettua nuorta naista ovat saaneet kunnolliset miehet. Ystävän isä "sai" siis myös kolme hyvin kasvetettua poikaa.
  Vastaa viestiin
30.07.09, 14:05   #37 (linkki)
blöppp
(Vierailija)

Luin muuten jostain, että mies, jolla on monta veljeä, yleensä siittää itsekin poikia.
  Vastaa viestiin
30.07.09, 14:33   #38 (linkki)
Hepsu_88
(Vierailija)

Hmm..

Ihan kuin olisin lukenut joskus jostain että esim. lama aikoina syntyy enemmän tyttölapsia (eli silloin kun ruuasta on pulaa, syödään säästeliäämmin ja ehkä jopa terveellisemmin?) ja poikia silloin kun on hyvät ajat. Käy ihan järkeen että luonto haluaisi tällä tavalla säädellä lisääntymistä.. =) Mutta tiedä sitten miten paljon perää tuossakaan jutussa on.. :D
Rupesin ainakin itse syömään todella monipuolisesti kun sain tietää olevani raskaana.. aamulla ruispuuroa yms. +leipää, maitoa. Lounaalla tuhti monipuolinen ateria ja säännöllisiä välipaloja. Poika tuli;) mutta en sano ettenkö itsekin HIEMAN epäilisi tämänkin tutkimuksen todenperäisyyttä=) MUTTA tokihan sitä voi leikkimielellä kokeilla. Eli paljon ruispuuroa ja ruisleipää + proteiineja=)

Hmm.. itselläni tällä hetkellä olisi haaveissa saada tyttö.. siis ihan sen takia kun meillä poju nyt 1v2kk.. ikäeroa alkais olla sopivasti ja ai kun olisi ihanaa saada pikku prinsessa jonka hiuksia vois letitellä ymsyms.. :D Mutta en siis sano etteivätkö pojat ole ihan yhtä ihania, ainakin meidän pikku vesseli on täys 10=)

-Vauvakuumeinen
  Vastaa viestiin
30.07.09, 20:36   #39 (linkki)
tilastot
(Vierailija)

Tilastojen mukaan niukkoina aikoina (ravinnon määrällä ja laadulla mitattuna) syntyy enemmän tyttöjä, ja hyvinvoivina aikoina enemmän poikia. Eli jos poikaa haluaa, kannattaa syödä erityisen hyvin yritysaikana, ja muutenkin viestiä keholle, että tässä menee nyt niin hyvin, että vois sen poitsusiittiön sieltä valita. :)

Paitsi että serkkutyttö on saanut aikaiseksi jo kolme poikaa, vaikka on pitänyt itseään muista syistä hyvin niukalla ruokavaliolla, joten onkohan tässäkään perää.
  Vastaa viestiin
31.07.09, 16:15   #40 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/2008
Kannattaa tehdä se lapsi johtajuuteen taipuvaisen miehen kanssa. Sellaisilla miehillä on kuulemma (tutkimusten mukaan) keskimäärin enemmän poikalapsia.
  Vastaa viestiin
31.07.09, 22:49   #41 (linkki)
hoivaaminen
(Vierailija)

..Ja niinhän se taisi mennä muutenkin, että esikoinen on usein poika, koska miehellä, jolla ei ole kokemusta isyydestä, on hormonitoiminta erilainen, kuin miehellä joka on jo isä. Siis liittyen pienen lapsen hoivaamisen ja suojelemisen synnyttämiin hormonimuutoksiin miehen elimistössä.
  Vastaa viestiin
03.08.09, 14:34   #42 (linkki)
ei väliä
(Vierailija)

Minä toivoin ekassa raskaudessa tyttöä ja tytön sain. Toista odottaessa toivoin myös tyttöä, mutta poika tuli. Kun kuulin tämän rakenneultrassa, olin hieman pettynyt. Mutta kun poika syntyi, en enää edes muistanut tyttötoivettani, poika oli niin ihana ja täydellinen pieni vauva. Ikävästi vaan myöhemmin selvisi että hän oli vakavasti sairas ja vaikka hän parani, tuntui koko ajatus toisen sukupuolen toivomisesta ihan naurettavalta.

Tämä ei siis osoittele ketään, enkä yritä väittää että olisi väärin toivoa jompaa kumpaa sukupuolta, mutta ainakin minä opin jotain asioiden tärkeysjärjestyksestä. Ja jos kolmannen lapsen vielä saamme, ei sukupuolella ole väliä.
  Vastaa viestiin
24.05.10, 17:42   #43 (linkki)
tiivi
(Vierailija)

entä sitten jos vauva ei ole terve? etkö huoli häntä sitten?
sattuman kauppaa kumpi sieltä tulee.
  Vastaa viestiin
08.01.11, 03:14   #44 (linkki)
miiii
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja blöppp Näytä viesti
Luin muuten jostain, että mies, jolla on monta veljeä, yleensä siittää itsekin poikia.

miehelläni on 6 veljeä mutta saimme tytön :D
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku