Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
28.07.05, 16:48   #1 (linkki)
Koska?
(Vierailija)

Pillerit pois

Hei kaikki!

Kyselisin, että kuinka aikaisin kannattaa jättää pillerit pois jos tulevaisuudessa on vauvahaaveita? Minulla ei varmaan vielä vähään aikaan ajankohtainen asia, mutta ehkä muutaman vuoden päästä.

Asia askarruttaa lähinnä sen takia, että olen syönyt pillereitä yli puolet elämästäni. Kestääkö normaalin hormonitasapainon saavuttaminen siksi pidempään? Lisäksi olen ylipainoinen ja tupakoin, eli hedelmällisyys saattaa olla senkin takia alentunut. Pelottaa vähän, että lapsen alulle laittaminen ei ole ihan yksinkertainen juttu.
  Vastaa viestiin

28.07.05, 18:04   #2 (linkki)
miia
(Vierailija)

Re: Pillerit pois

Raskauden yrittämisen voi aloittaa heti kun pillerit on lopettanut. Jotkut lääkärit suosittelevat että odotettaisiin yksi luonnollinen kuukautiskierto ennen raskaaksi hankkiutumista, jotta laskettu aika olisi helpompi selvittää.
  Vastaa viestiin
28.07.05, 18:20   #3 (linkki)
jaa-a
(Vierailija)

vaikea sanoa, toisilla kun onnistuu heti kun jättää pillerit pois, vaikka ois syönyt niitä 20 v, ja tupakois ja jois viinaa ym, toisilla taas ei tärppää moneen vuoteen vaikka eläis kuinka tervettä elämää eikä ois niitä pillereitä edes kauaa ehtinyt syödä. Luntoäiti se on niin ihmeellinen!!
  Vastaa viestiin
28.07.05, 20:22   #4 (linkki)
unna
(Vierailija)

Ei se vaikuta mitenkään, että kuinka kauan niitä pillereitä on syöty. Joillain hormonitoiminnan palautuminen saattaa kestää jopa puolesta vuodesta vuoteen, toiset saattavat tulla heti ensimmäisestä yrityskierrosta raskaaksi...
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku