Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
29.07.05, 15:16   #1 (linkki)
Evita
(Vierailija)

Ovulaatioaikaan..

Heips!

Olen joskus ehkä kuullut, että ovulaatioaikaan on ihan normaalia, jos vuoto on ihan hiukan veristä..? Tyyliin yhtenä päivänä. Onko jollain tästä tietoa tai kokemusta? Mulla on clomien käytön myötä tullut tällainen ilmiö. Mistähän tuollainen johtuu? Kertokaa.:)
  Vastaa viestiin

29.07.05, 22:07   #2 (linkki)
jaa-a
(Vierailija)

Re: Ovulaatioaikaan..

En tiedä tarkkaan mistä johtuu, mutta itselläni oli esikoisen syntymän jälkeen vuoden ajan joka kierrossa 1-2 veriviiru-päivää ennen ovulaatiota ja usein 1-2 päivää myös oviksen jälkeen. Eli sellaista vaaleanpunaista/kirkasta verta liman seassa, joskus aika paljonkin. Gynellä kävin kerran ennen ovista ja hän selitti vuodon johtuvan kohdun limakalvon herkkyydestä ja että ennen ovulaatiota tuleva niukka verenvuoto on yleistä, harmillista mutta täysin vaaratonta. Ainoa ""hoito"" olisivat olleet e-pillerit.. Seuraavasta kierrosta tärppäsi toinen lapsemme.
  Vastaa viestiin
01.08.05, 10:30   #3 (linkki)
Evita
(Vierailija)

Kiitos vastauksestasi! Kiva kuulla, että lääkärisi oli sitä mieltä, että on normaalia ja yleistä. Tuo ei itseäni haittaa. Verta on tullut niin vähän, että juuri olen huomannut ja vain yhtenä päivänä. Mietitytti vain.
  Vastaa viestiin
01.08.05, 12:17   #4 (linkki)
(Vierailija)

Siis ovulaatioajan kohtana pieni verenvuoto johtuu siitä että kohdun limakalvot ovat paksuimmillaan, valmiina ottamaan vastaan hedelmöittynyt munasolu ja tästä johtuu että ne vuotavat herkästi pieniä määriä verta. Toinen syy verenvuotoon on munasolun irtoaminen, joka joillekin aiheuttaa pientä verenvuotoa. Eikös clomeja käytetä että tämmöinen ilmiö tapahtuisi (siis limakalvojen paksuneminen ja munasolun irtoaminen)...
  Vastaa viestiin
01.08.05, 14:09   #5 (linkki)
Evita
(Vierailija)

Mikä siinä munasolun irtoamisessa sitä verenvuotoa aiheuttaa? Tuleeko se veri sit jostain sieltä munasarjasta..? Joo, clomit on munasolun irtoamiseen, mutta joillain ne voi ymmärtääkseni ohentaa kohdun limakalvoa, joillain ehkä vahvistaakin, en tiedä (pitäisi käydä ultrassa aina tarkistuttamassa, miten reagoi). Ei mulla mun mielestä aiemmin ole ollut tällaista, ihan parissa viimekierrossa. Joillekin clomit määrätään voimistamaan ovulaatiota. En sitten tiedä mitä se tarkoittaa, mutta kai se voimistuminenkin voi aiheuttaa jotain pientä verenvuotoa ovulaation aikaan, vaikka ennen ei olisi ollut..
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku