| viime raskaudesta aikaa
onko muita, joiden viime raskaudesta on aikaa jo vierähtänyt vähän enemmän? Itselläni on 11 vuotias lapsi ja olen jo useamman vuoden haaveillut toisesta. Mies ei vaan oikein lämpeä ajatukselle- vielä-, mutta onhan näistä asioista kyllä puhuttu ja paljon.
Vuonna 99 tulin vahingossa raskaaksi ja miehen painostuksesta päädyin silloin aborttiin, jonka ylitse en ole vieläkään päässyt. Pelkään myös, ettei se toinen raskaus niin helposti enää alakaan, kun tätä ikääkin on jo 34. Mies ei taida ymmärtää, vaikka olen kertonutkin peloistani ja siitä, että mitä jos lasta ei sitten kuulukaan, kun hän siihen on
valmis. Tunnen kroppani ja se huutaa lasta -nyt! Pelkään, että kohta on myöhäistä, enkä edes halua olla kovin vanha äiti.
Pillerit olen jättänyt pois jo puolitoista vuotta sitten ja toivon vahinkoa, käytämme ehkäisynä kondomia. Pari kertaa on riskeerattu ilman. Mies tietää tarkkaan naisen ovulaatiokierron ym. joten tuskin tässä vahinkoja sattuu. Pari kertaa ovat kuukautiset olleet myöhässä ja olen testaillut, mutta negaa tuli. Miehelle en ole kertonut testailuista, tuskin ymmärätäisi. Ajattelin jopa alkaa tikuttaa ovista ja toivoa, että voisimme rakastella ilman ehkäisyä. Onko muita joilla sama tilanne???
|