| apua!
Mulla on tässä nyt pienoinen ongelma. Sairastuin jo 17v. endometrioosiin, ja kun olin vasta 18v, kehotti lääkäri heti lapsenteko puuhiin. No, siinä oli lukio kesken joten homma jäi sen vuoksi. Olen nyt 20v, ja lukiokin on käyty. Amk:ssa odottaa opiskelupaikka sairaanhoitajaksi. Mentiin naimisiin pari viikkoa sitten, ja jätin pillerit nyt pois. Eli lapsi olis tervetullut. Kuitenkin ajoittain mietityttä et oonko valmis? Onko muilla tämmöstä? En vain tuon endon takia uskaltais odottaa. Mulle on tehty keskeytyskin kun olin 16v. joten en ikinä antais itelleni anteeksi jos vauvaa ei mala kuuluun. Leikkauksessa (tähystys) oon käyny jo kahdesti ja kuukausi sitten taas lääkäri antoi vaihtoehdot:Leikkaus tai lapsenteko yritys. Leikkauksen jälkeen olisi ollut hyvä taas yrittää. Joten turha menä leikkaukseen. Huolettaa vaan et onko sitä valmis? Kun oon lukenu näitä viestejäkin, surua ja tuskaa kun testi kuukaudesta toiseen näyttää yhtä viivaa ja huomannu kuinka yleistä tuo endometrioosi on lapsettomuuden syyksi. Sekin vielä et miten amk:ssa on mahdollista opiskella vauvan kanssa? Onko kokemusta?Kyllä me nyt ollaan tää lapsipäätös tehty, mieluummin nyt kun et oottas sen opiskeluajan ja kun sit 4 vuoden päästä ei tärppäiskään.
|