Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
01.08.05, 11:56   #1 (linkki)
tytsy
(Vierailija)

apua!

Mulla on tässä nyt pienoinen ongelma. Sairastuin jo 17v. endometrioosiin, ja kun olin vasta 18v, kehotti lääkäri heti lapsenteko puuhiin. No, siinä oli lukio kesken joten homma jäi sen vuoksi. Olen nyt 20v, ja lukiokin on käyty. Amk:ssa odottaa opiskelupaikka sairaanhoitajaksi. Mentiin naimisiin pari viikkoa sitten, ja jätin pillerit nyt pois. Eli lapsi olis tervetullut. Kuitenkin ajoittain mietityttä et oonko valmis? Onko muilla tämmöstä? En vain tuon endon takia uskaltais odottaa. Mulle on tehty keskeytyskin kun olin 16v. joten en ikinä antais itelleni anteeksi jos vauvaa ei mala kuuluun. Leikkauksessa (tähystys) oon käyny jo kahdesti ja kuukausi sitten taas lääkäri antoi vaihtoehdot:Leikkaus tai lapsenteko yritys. Leikkauksen jälkeen olisi ollut hyvä taas yrittää. Joten turha menä leikkaukseen. Huolettaa vaan et onko sitä valmis? Kun oon lukenu näitä viestejäkin, surua ja tuskaa kun testi kuukaudesta toiseen näyttää yhtä viivaa ja huomannu kuinka yleistä tuo endometrioosi on lapsettomuuden syyksi. Sekin vielä et miten amk:ssa on mahdollista opiskella vauvan kanssa? Onko kokemusta?Kyllä me nyt ollaan tää lapsipäätös tehty, mieluummin nyt kun et oottas sen opiskeluajan ja kun sit 4 vuoden päästä ei tärppäiskään.
  Vastaa viestiin

01.08.05, 12:10   #2 (linkki)
Emmi
(Vierailija)

Re: apua!

Jos oikeasti haluatte lapsia ylipäänsä yrittään, niin ota asenne, että juuri nyt on oikea hetki yrittää. Kyllä koulut järjestyy ja AMK:ssa voi opiskella jotakin kirjatenttejä etänä tai pelkästään tenttimällä ja saat vuoden tuosta vaan pitää taukoa, eli ilmoittautua poissaolevaksi. Tuet katkaistaan siksi ajaksi (opintotuki) ja sitten taas palaat koulun penkille seuraavan vuoden opiskelijoiden sekaan.

Vastaa viestiin
02.08.05, 00:16   #3 (linkki)
Katsu
(Vierailija)

Re: apua!

Jep,

Jos kovasti lasta haluatte, niin ei se koulu varsinaisesti mikään este ole. Asioilla on tapana järjestyä...
Itse aloitan juuri kolmatta lukuvuottani AMK:ssa ja lapsi on kovasti toiveissa. Kerran tässä jo kesän aikana olinkin raskaana, mut sen kanssa kävi valitettavasti huonosti. Joten uutta yritystä olis syksyn mittaan tarkoitus aloittaa..

Mä olen myös hoitoalalla ja ainakin meidän koulussa suhtaudutaan ihan ymmärräväisesti tähän asiaan ja HOPSeja (henkilökohtaisiaopetussuunnitelmia) voi aina tehdä ja niiden mukaan edetä.

Onnea yritykselle :)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku