Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
05.11.06, 12:47   #1 (linkki)
Testi murhe
(Vierailija)

vauvahaave ja isyystesti

Miehen kanssa tuli puheeksi perheenlisäys. Mies sanoi ettei hän tunnustaisi haaveilemaani vauvaa omakseen ilman isyystestiä. Tarkoituksemme oli mennä naimisiin keväällä, mutta miehen kuultua ettei testi olekkaan enää silloin ilmainen hän haluaa siirtää häät mahdollisen vauvan syntymän jälkeen. Hän ei mielestään epäilisi minua uskottomuudesta, vaan haluaisi testin varmuuden vuoksi.

Miksi siis haluta testi, jos ei epäilisi minun käyvän vieraissa? Mies selittää asiaa sanomalla rakastavansa mahdollista vauvaa enemmän verikokeen kerrottua hänen olevan isä ja kohtelevansa lasta muutoin vain minun lapsenani. Kuinka rakkaus voi tulla isyystestin kylkiäisenä? Minulle vaatimus testistä tarkoittaa suurta epäluottamusta minua kohtaan, mielestäni testiä ei tarvita ilman epäilystä asiasta.
  Vastaa viestiin

05.11.06, 12:50   #2 (linkki)
hamada
(Vierailija)

Kuulostaa aika karulta. Itse en sulattaisi edes avioehtoa, tuo menisi aivan yli sietokyvyn.
  Vastaa viestiin
05.11.06, 13:16   #3 (linkki)
Huh
(Vierailija)

Melkoinen epäluottamuslause.. Kannattaa ehkä harkita kannattaako tämän miehen kanssa niitä lapsia ylipäätään hankkia.
  Vastaa viestiin
05.11.06, 15:17   #4 (linkki)
ei oo totta!?
(Vierailija)

siis oikeesti, ihan aikuisten oikeestiko miehesi sen testin haluaa? ei millään pahalla, mutta ei kuulosta ihan täyspäiseltä ihmiseltä :/. en sulattaisi minäkään tuollaista epäluottamuslausetta. törkeää!!
  Vastaa viestiin
05.11.06, 16:05   #5 (linkki)
Testi murhe
(Vierailija)

Aivan oikeasti mies testin haluaa, eikä aio muuttaa mieltänsä asian suhteen. Hänellä on edellisestä suhteestaan lapsi, jolle on isyystesti tehty. Sanojensa mukaan hän alkoi rakastaa lastaan vasta testin tulosten tulemisen jälkeen.

Hänen mielestään minun tulisi rakastaa hänen lastaan kuin omaani, mutta hän ei olisi valmis rakastamaan omaa lastaan ilman testiä. Joku tässä ajatusmallissa nyt mättää ja pahasti.
  Vastaa viestiin
05.11.06, 16:49   #6 (linkki)
neito
(Vierailija)

Miten mies on sinulle asian selittänyt? Testin haluaminen on ainakin minulle selvä todistus siitä, että hän epäilee sinun käyneen vieraissa. Jos et ole käynyt vieraissa ja silloin siis olet rakastellut vain kyseisen miehen kanssa, niin lapsen isä on hän eikä kenelläkään ole syytä epäillä muuta. Isyystesti on mielestäni syytä tehdä vain silloin kun on selvä epäily siitä, että lapsen isä ehdokkaita on useampi.

Siis minkä varmuuden vuoksi hän haluaa testin, jos ei epäile sinun käyneen vieraissa? Onko hänellä syytä epäillä sinun käyneen vieraissa? Aika outo logiikka miehelläsi... Siis ei epäile sinua pettämisestä, mutta haluaa isyystestin? Uskooko hän neitseestä sikiämiseen?

Mielestäni asia on hyvin vahva epäluottamuslause sinua kohtaa, ja miettisin kaksi kertaa ennen kuin edes harkitsisin lasta kyseisen ajatusmallin omaavan miehen kanssa.

Kannattaa varmasti keskustella asiasta miehen kanssa, ja pyytä selittämään miksi hän näin ajattelee, jos hän jatkossakin ajattelee samoin, niin hylkäisin ajatuksen lapsesta hänen kanssaan. Mahtaisiko hän testistä huolimatta huolehtia ja rakastaa lasta? Hylkäisikö hän lapsen mahdollisten vastoinkäymisten takia? Miten hän ylipäätään suhtautuu lapsiin?
  Vastaa viestiin
05.11.06, 18:03   #7 (linkki)
Testi murhe
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neito
Miten mies on sinulle asian selittänyt? Testin haluaminen on ainakin minulle selvä todistus siitä, että hän epäilee sinun käyneen vieraissa. Jos et ole käynyt vieraissa ja silloin siis olet rakastellut vain kyseisen miehen kanssa, niin lapsen isä on hän eikä kenelläkään ole syytä epäillä muuta. Isyystesti on mielestäni syytä tehdä vain silloin kun on selvä epäily siitä, että lapsen isä ehdokkaita on useampi.

Siis minkä varmuuden vuoksi hän haluaa testin, jos ei epäile sinun käyneen vieraissa? Onko hänellä syytä epäillä sinun käyneen vieraissa? Aika outo logiikka miehelläsi... Siis ei epäile sinua pettämisestä, mutta haluaa isyystestin? Uskooko hän neitseestä sikiämiseen?

Mielestäni asia on hyvin vahva epäluottamuslause sinua kohtaa, ja miettisin kaksi kertaa ennen kuin edes harkitsisin lasta kyseisen ajatusmallin omaavan miehen kanssa.
Mies selittää asian sanomalla, että alkaisi rakastaa lasta vasta testin jälkeen ja ettei epäile minun pettäneen tai pettän. Mitään syytä hänellä ei ole epäillä minun pettävän nyt tai tulevaisuudessa.

Minä olen Neidon kanssa samaa mieltä, että testiä tarvitaan vain, jos isä ehdokkaita on useampia. Testin tahtominen varmuuden vuoksi on mielestäni melkoinen epäluottamuksen osoitus.

Lainaus:
Kannattaa varmasti keskustella asiasta miehen kanssa, ja pyytä selittämään miksi hän näin ajattelee, jos hän jatkossakin ajattelee samoin, niin hylkäisin ajatuksen lapsesta hänen kanssaan. Mahtaisiko hän testistä huolimatta huolehtia ja rakastaa lasta? Hylkäisikö hän lapsen mahdollisten vastoinkäymisten takia? Miten hän ylipäätään suhtautuu lapsiin?
Asiasta olen yrittänyt keskustella miehen kanssa useamman kerran. Hänen mielestään testin pitäisi olla pakollinen kaikille ja hän sanoo etten ymmärrä asiaa ollenkaan hänen kannaltaan. No en todellakaan ymmärrä. Tosin ei hänkään nää asiaa minun kannaltani, eli ettei isä ehdokkaita ole kuin yksi ja hän on silloin isä eikä mitään testejä tarvittaisi.

Kyllä hän ainokaista lastaan rakastaa ja huolehtii lapsestaan hyvin. Lapsi asuu isänsä ja minun kanssani, joten siitä minulla ei ole pienintäkään epäilystä.

Nyt olen laittanut stopin kaikille suunnitelmille ja mietin asioita. Tärkein asia lienee on kannattaako koko suhdetta enää jatkaa. Isyystestin vaatiminen on mielestäni niin suuri loukkaus hänen taholtaan, että en heti keksi mikä voisi loukata enemmän.
  Vastaa viestiin
05.11.06, 18:15   #8 (linkki)
omituista
(Vierailija)

Siis todella omituinen on miehesi ajatusmaailma! Oletko vastaavanlaista epäloogisuutta huomannut hänessä muihin asioihin liittyen? En ole ikinä kuullut moisesta. Siis hänen mukaansa kaikkille syntyville lapsille tulisi tehdä isyystesti? Tulisi kyllä kalliiksi yhteiskunnalle :) Asettaisin kyllä kyseisen henkilön mielenterveyden kyseenalaiseksi. Jostain äärimmäisestä epävarmuudesta tuo kai kertoo ...?
  Vastaa viestiin
06.11.06, 10:41   #9 (linkki)
xxx
(Vierailija)

No huh huh

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Testi murhe

Nyt olen laittanut stopin kaikille suunnitelmille ja mietin asioita. Tärkein asia lienee on kannattaako koko suhdetta enää jatkaa. Isyystestin vaatiminen on mielestäni niin suuri loukkaus hänen taholtaan, että en heti keksi mikä voisi loukata enemmän.
En ole IKINÄ kuullut omituisempaa/pöyristyttävämpää ajatusta. Olet todella oikeassa, kun mietit kannattaako suhdetta jatkaa. Minäkin miettisin tilanteessasi, vakavasti. Miehesi vaatimus on paitsi loukkaava, myös niin outo, että miettisin vakavasti mitkä miehen elämänarvot oikein ovat, ja ajatusmaailma ylipäänsä.

Mies joka 'varmuuden vuoksi' haluaa isyystestin ei olisi se mies, jonka kanssa minä lapsia haluaisin. Ja onko hänen ainoa syynsä rakastaa lasta se tosiaan se, että lapsi kantaa hänen muka-niin-erinomaisia geenejään? Ja olisiko esim. vammainen lapsi kyllin 'kelvollinen' rakastettavaksi? Kai hän on jo pyytänyt sinua kartoittamaan mahdolliset perityvät sairaudet, jotta synnytät hänelle varmasti laatulapsen?

Huh huh.
  Vastaa viestiin
06.11.06, 10:45   #10 (linkki)
H
(Vierailija)

Lainaus:
Aivan oikeasti mies testin haluaa, eikä aio muuttaa mieltänsä asian suhteen. Hänellä on edellisestä suhteestaan lapsi, jolle on isyystesti tehty. Sanojensa mukaan hän alkoi rakastaa lastaan vasta testin tulosten tulemisen jälkeen.
Jaa-a, tiedätkö miksi edellinen suhde päättyi? Mä voisin asettaa pari hyvää arvausta tämän perusteella... Jätä tommonen ääliö, kyllä niitä on hyviäkin miehiä. Ihan tosi!
  Vastaa viestiin
06.11.06, 11:22   #11 (linkki)
Testi murhe
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H
Jaa-a, tiedätkö miksi edellinen suhde päättyi? Mä voisin asettaa pari hyvää arvausta tämän perusteella... Jätä tommonen ääliö, kyllä niitä on hyviäkin miehiä. Ihan tosi!
Miehen edellinen suhde päättyi, kun miehen ex löysi uuden ja lähti tämän matkaan. Lastaan äiti ei muistanut muutamaan kuukauteen, joten mies sai hankittua huoltajuuden itselleen.

Mies on nyt kääntänyt asian niin, että minulla täytyy olla jotain salattavaa, jos en testiin suostu. Ilman salattavaa testissä ei hänen mielestään pitäsi olla mitään ongelmaa.

Nyt näyttää siltä, etten tule saamaan lapsia tämän miehen kanssa. En hyväksy testiä varmuuden vuoksi, enkä häiden siirtämistä testin saamiseksi ilmaiseksi. Kumpikaan ei anna tuumaakaan periksi tässä asiassa. En tiedä kuinkan koko suhde voisi enää jatkua, sillä luottamus mieheen on aikalailla mennyttä.

Vastaa viestiin
06.11.06, 11:37   #12 (linkki)
ehjä elämä
(Vierailija)

Miten voit kuvitellakaan avioituvast moisen henkilön kanssa?Jos hän ei voi luottaa sinuun näin tärkeässä asiassa,mitä luulet tapahtuvan pienempien asioiden kohdalla,jos hän saa päähänsä jotain vastaavaa??
Häntä on varmasti loukattu edellisessä suhteessa,mutta sinun ei tarvitse sietää mitään näin pöyristyttävää keneltäkään!!
  Vastaa viestiin
06.11.06, 12:54   #13 (linkki)
Tilla
(Vierailija)

Mikä olisi tilanne sitten jos saisitte useamman kuin yhden lapsen, eli pitäsikö toinen, kolmas jne. lapsikin testata? Silloinhan te olisitte jo naimisissa ja testi maksullinen... Oikeasti miehesi on esittänyt NIIN vakavan epäluottamuslauseen etten aikakaan itse pääsisi sellaisesta yli. Voimia ja selkeitä ajatuksia Sinulle!
  Vastaa viestiin
06.11.06, 13:11   #14 (linkki)
Huh huh
(Vierailija)

MInä en yhtään ihmettele jos miehen ex on lähtenyt etsimään itselleen normaalia ihmissuhdetta. On varmaan poljettu niin matalaksi liitossaan, että on päättänyt pelastaa ensin itsensä, silläkin uhalla että lapsi on jäänyt isälleen, vaikka mies on vain ehdollisesti rakastanut lastaankin. En jäisi noin sairaaseen kuvioon mukaan.

Kuinka kauan olette seurustelleet, missä vaiheessa tällainen ehto on vasta tullut esille?
  Vastaa viestiin
06.11.06, 13:15   #15 (linkki)
entäs toisinpäin?
(Vierailija)

Eikös sitä pitäis jotenki testata myös miehen uskollisuus? Niitähän on olemassa testejä, jotka kertoo, onko mies käyny vieraissa. Vaadi tällaista!!
  Vastaa viestiin
06.11.06, 13:31   #16 (linkki)
anne
(Vierailija)

Olen xxxx:n kanssa samaa mieltä. Eikös tuommoinen isyystestin vaatiminen ja varmistaminen, että lapsi on 'mitä pitääkin', osoita myös sen että jos kaikki ei olekaan lapsen kohdalla kohdallaan hän ei hyväksyisi lasta. Eli jos lapsella olisi kehityshäiriö olisiko se silloin vain 'sinun' lapsesi, josta hän ei ota vastuuta.

Tuntuu hassulta, jos joku todella on sitä mieltä että ilman testiä ei voisi rakastaa. Käykö myöhemmin niin, että jos lapsi ei saa koulussa täysiä kymppejä mies rakastaisi vähemmän. Vaatiiko aina jotain näyttöä?
  Vastaa viestiin
06.11.06, 15:09   #17 (linkki)
piip
(Vierailija)

Hei,

Vain sinä olet oikea henkilö sanomaan, onko suhteenne hyvä vai ei. Kyllä jokainen suhde kestää toisen ihmisen omituisen päähänpinttymän, tai molempien, jos kaikki muu kulkee kohdallaan. Olet keskustellut jo asiasta hänen kanssaan, mutta vieläkö voisit tehdä sitä lisää?

Minun mielestäni miehillä on keskimäärin vähän heikompi empatian kyky kuin naisilla, ja siksi runsaat esimerkit tyyliin "miltä sinusta tuntuisi, jos minä..." auttavat joskus keskusteluissa eteenpäin. Minusta olisi ihan järkevää kysyä kumppaniltasi, kävisikö hän mielellään testissä, joka kontrolloisi, onko hän pettänyt sinua. Kysy, onko pettäminen hänelle jostain syystä erityisen vaikea tai pelottava asia, tai onko hänellä tästä trauma taustallaan.

Voisit kysyä häneltä, pystyisikö hän rakastamaan adoptiolasta. Tai mitä, jos sinulla olisi edellisestä suhteestasi lapsi, miten hän lasta kohtaan tuntisi?

Toivoisin, että sinulle olisi tästä apua!
  Vastaa viestiin
06.11.06, 17:03   #18 (linkki)
Testi murhe
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tilla
Mikä olisi tilanne sitten jos saisitte useamman kuin yhden lapsen, eli pitäsikö toinen, kolmas jne. lapsikin testata? Silloinhan te olisitte jo naimisissa ja testi maksullinen... Oikeasti miehesi on esittänyt NIIN vakavan epäluottamuslauseen etten aikakaan itse pääsisi sellaisesta yli. Voimia ja selkeitä ajatuksia Sinulle!
Mies sanoo ettei aio tunnustaa yhtään lasta omakseen ilman testiä, sillä hän on vakuuttunut että 99,9% naisista pettää puolisoaan! Ilman testiä aikoisi kohdella lasta vain minun lapsenani eikä yhteisenä! Ja että minulla ei ole enää aikaa vuosikausia väitellä asiasta hänen kanssaan. Eikä hän suostuisi kuin yhteen yhteiseen lapseen, sillä hänen lapsensa ei halua sisaruksia eikä hänkään välitä enempää saada.

Aion ruveta katselemaan iteselleni omaa asuntoa, sillä miehen puheet ovat oleet mielestäni niin loukkaavia.
  Vastaa viestiin
06.11.06, 18:24   #19 (linkki)
Eräs vaan
(Vierailija)

Älä mene naimisiin, vaikuttaa aivan sairaalta tuo miehesi!!! Varo!
  Vastaa viestiin
06.11.06, 18:48   #20 (linkki)
neito
(Vierailija)

Lainaus:
Oletko kertonut miehellesi, että koet testin vaatimisen suurena loukkauksena? Kuinka hän on siihen suhtautunut? Oletko kertonut miltä sinusta tuntuu, kun mies sanoo rakastavansa lasta vasta testin jälkeen, mutta ei muka epäile sinun pettävän? Miehesi viesti on mielestäni varsin ristiriitainen. Jos hän ei epäile sinun pettävän, ei hänellä ole syytä epäillä isyyttänsä. Kuinka empaattinen miehesi on? Kuinka hyvin hän ottaa muiden tunteet huomioon ylipäätänsä? Millainen hän on luonteeltaan? Ymmärtääkö hän loukkaavansa sinua? Onko hänen mielestään hänen sanoissaan ristiriitaa? Siis siinä, ettei epäile sinun pettävän, mutta haluaa testin "varmuuden" vuoksi?

Toivon sinulle kaikkea hyvää. Toivon, että miehesi ymmärtäisi myös sinun näkökannan asiaan, mutta ihmistä on vaikea muuttaa ellei hän sitä itse halua tai näe itsessään mitään vikaa. Silloin sinun on päätettävä, onko tämä asia kynnyskysymys suhteen onnistumiselle. Onnea elämällesi!
  Vastaa viestiin
06.11.06, 22:08   #21 (linkki)
elisa
(Vierailija)

elisa

hän on vakuuttunut että 99,9% naisista pettää puolisoaan! I

Mielestäni olennaisin kysymys on, voiko suhteestasi tulla mitään sellaisen henkilön kanssa, joka on niin omien ennakkoluulojensa ja oikeassa olemisensa vanki, ettei edes sinun luotettavuutesi, vakuuttelusi ja rationaalinen perustelusi saa häntä horjumaan.

en lähtisi kasvattamaan lasta sellaisen ihmisen kanssa, joka on noin erehtymättömän oikeassa ollessaan noin päättömän, loukkaavan, pöyristyttävän väärässä. en ymmärrä, miten arjesta, parisuhteesta tai itse lapsesta voisi koskaan tulla millään tavalla onnellista tai tasapainoista.
  Vastaa viestiin
07.11.06, 10:44   #22 (linkki)
Fiksut pärjää
(Vierailija)

Lainaus:

Aion ruveta katselemaan iteselleni omaa asuntoa, sillä miehen puheet ovat oleet mielestäni niin loukkaavia.
Varmasti paras ratkaisu. Onnea matkaan ja voimia! Kyllä se hyvä mies sua jossain jo odottelee, ei kannata jäädä kiinni tuollaiseen hirviöön!

Vastaa viestiin
07.11.06, 11:08   #23 (linkki)
Tilla
(Vierailija)

"Aion ruveta katselemaan iteselleni omaa asuntoa, sillä miehen puheet ovat oleet mielestäni niin loukkaavia."

Jokainen tietysti itse tietää parhaiten tilanteen kokonaisuudessaan, mutta sinuna, näillä tiedoilla kokisin ja toimisin samoin. Tsemppiä!
  Vastaa viestiin
07.11.06, 11:13   #24 (linkki)
Testi murhe
(Vierailija)

Lainaus:
Oletko kertonut miehellesi, että koet testin vaatimisen suurena loukkauksena? Kuinka hän on siihen suhtautunut? Oletko kertonut miltä sinusta tuntuu, kun mies sanoo rakastavansa lasta vasta testin jälkeen, mutta ei muka epäile sinun pettävän? Miehesi viesti on mielestäni varsin ristiriitainen. Jos hän ei epäile sinun pettävän, ei hänellä ole syytä epäillä isyyttänsä. Kuinka empaattinen miehesi on? Kuinka hyvin hän ottaa muiden tunteet huomioon ylipäätänsä? Millainen hän on luonteeltaan? Ymmärtääkö hän loukkaavansa sinua? Onko hänen mielestään hänen sanoissaan ristiriitaa? Siis siinä, ettei epäile sinun pettävän, mutta haluaa testin "varmuuden" vuoksi?
Olen sanonut miehelle, että en tiedä millä hän voisi loukata minua pahemmin kuin testin vaatimisella. Miehen mielestä en vain näe asiaa hänen kannaltaan. Hän sanoo, että jos lapsi ei olekkaan hänen näköisensä hänelle tulee kuitenkin epäilys isästä, eli siis kuitenkin epäilee uskollisuuttani vaikka muuta sanookin. Hän myöntää kyllä teoriassaan olevat aukkokohdat, mutta ei silti aio tinkiä periaatteestaan ja tietää kuitenkin olevansa oikeassa. Hänen mielestään asiassa ei ole mitään loukkaavaa, jos minulla ei ole mitään salattavaa.

Mies sanoi myös, että hän voisi aivan hyvin käydä sterilisaatiossa tietämättäni ja sitten suostua "yrittämään" lasta kanssani ilman isyystestin tekemistä. Olisi siis valmis pettämään luottamukseni, muuta haluaa olla 100% varma ettei hänen luottamustaan petetä.

Kaiken keskustelun ja väännön jälkeen olen vakuuttunut etten halua lasta hänen kanssaan. En myöskään näe mitään syytä jatkaa suhdetta luottamuksen täysin mentyä ja koska en hänen kanssaan tule koskaan saamaan haaveilemaani lasta. Onneksi tuo asia selvisi nyt eikä liian myöhään.
  Vastaa viestiin
07.11.06, 11:35   #25 (linkki)
bansku
(Vierailija)

Tuo on aivan sairasta! Hankkiudu eroon koko miehestä ennenkuin on liian myöhäistä!Tuo on kyllä ihan uskomaton loukkaus sinua kohtaan! Psykopaatti mies!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku