Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
11.06.07, 19:55   #1 (linkki)
flower*
(Vierailija)

Kuinka pian raskausoireita?

Tällänen kysymys :) Itselläni menossa nyt kp 21/44 ja kovasti jännäilään :)
  Vastaa viestiin

11.06.07, 20:17   #2 (linkki)
Nasu78
(Vierailija)

Täällä myös sama tilanne,

jännäillään olisko tärpänny tässä kierrossa, nyt menossa kp 21/29-30, toinen yrityskierto menossa. Alavatsalla tuntuu nippailua ja tuntuu kuin rinnat olisivat pinkeämmän tuntuiset kun aiemmin, mutta tämä kaikki voi tietää menkkojen tuloa, en näihin oireisiin luota...
  Vastaa viestiin
11.06.07, 20:20   #3 (linkki)
flower*
(Vierailija)

Meillä vasta nyt alotettiin tässä kierrossa varsinainen yritys :)
  Vastaa viestiin
11.06.07, 20:26   #4 (linkki)
flower*
(Vierailija)

Mulla nyt väsymystä ja vessassa saanu ravata. Alamahan turvotus on ihmetyttänyt tässä iltasin turvottaa.
  Vastaa viestiin
11.06.07, 20:34   #5 (linkki)
Kysymys Flowerille
(Vierailija)

Onko sulla varmasti tullut tohon ekaan viestiin kierron pituus oikein? siis 44? Jos sulla on nyt vasta kp21, niin oviskaan ei olisi vielä edes takana eli kaikenlaiset oireet olisivat TÄYSI mahdottomuus. Lisäksi, jos kierrot ovat säännöllisesti yli 35 vrk on hieman epätodennäköistä, että ovulaatiota edes tapahtuisi vaan hormonit eivät ole ihan tasapainossa..
  Vastaa viestiin
11.06.07, 20:39   #6 (linkki)
flower*
(Vierailija)

Juups. Mulla epäsäännölliset kierrot. Pari viikkoa sitten olin tuntevani jo oviksen. Mutta en sit tiedä oliko. Eipä kannata niin vakavasti noita oireita ottaa :)
  Vastaa viestiin
11.06.07, 20:46   #7 (linkki)
Kysymys Flowerille
(Vierailija)

No, jos sun ovis olisi ollut n. 2vkoa sitten, olisi se ollut kp7 maissa, joka on aika "epänormaali" aika ovuloida. Ja menkkojenkin pitäisi nyt sit alkaa tai raskauden näkyä testissä. Onko sun epäsäännöllistä kiertoa tutkittu aikaisemmin eli onko tietoa mistä johtuu? Entä onko sulla varmuutta, että ovuloit?
  Vastaa viestiin
11.06.07, 20:46   #8 (linkki)
flower*
(Vierailija)

Ja tuo kysymys oli muuten vain, kun kiinnostaa :) Kaikille plussaonnea!
  Vastaa viestiin
11.06.07, 21:30   #9 (linkki)
flower*
(Vierailija)

Niin kirjoitinkin etten ole aivan varma oliko se ovulaatio? Pco on todettu joskus aikaa sitten. Ja nyt ilman terolutteja kierto ollut kp 35, kp 36 ja nyt viimekierto kp 44.
  Vastaa viestiin
11.06.07, 21:32   #10 (linkki)
flower*
(Vierailija)

Tunsin mahdollisen ovulaation aikaan nipistelyä alavatsalla ja kummallakin puolen munasarjaa "jomotusta". En sit tiedä mikä lie ollut jos ei ovulaatio.
  Vastaa viestiin
12.06.07, 09:15   #11 (linkki)
vastaus kysymykseen
(Vierailija)

Mulla raskausoireet alkoi raskausviikolla 6 eli kaksi viikkoa siitä, kun olin tehnyt positiivisen raskaustestin. Silloin aloin oksennella, sitä ennen ei tuntunut yhtään miltään.
  Vastaa viestiin
12.06.07, 09:20   #12 (linkki)
flower*
(Vierailija)

Voihan nuo olla menkkaoireitakin jo? Jospa ne tuloillaan. Elekee vakavasti ottoo ;)
  Vastaa viestiin
12.06.07, 09:21   #13 (linkki)
flower*
(Vierailija)

Minun mielestä jos epäsäännölliset menkat niin ovulaatio voi tapahtua milloin vain. Tai olipa epäsäännöllinen tai säännöllinen. On jopa mahdollista että tapahtuisi monta ovulaatiota. Jostai kuullut.
  Vastaa viestiin
12.06.07, 09:29   #14 (linkki)
Kuivuva
(Vierailija)

minä kyllä oli "varma" raskaudesta jo 9-10pvä oviksesta (jonka varmistin testillä).
Iho muuttui heti paremmaksi ja KUIVAKSI. Yleensä on aika rasvoittuva ja tuo ihon kuivuminen onkin ollut nämä 3 kertaa kun raskaana olen ollut se eka merkki josta olen ollut melkein 100% varma raskaudesta.
Toinen on virtsan tummuminen.
Muuten on ollut enemmän oireita silloin kun en ole ollut raskaana, eli mieli tehnyt kepposet :)

+++ onnea kaikille!!
  Vastaa viestiin
12.06.07, 10:38   #15 (linkki)
Tuleva pallomaha
(Vierailija)

Mulla jonkinlaiset oireet alkoivat jo oikeastaan oviksesta, tai siis tunsin tällä kertaa ovulaation vielä normaaliakin selkeämmin, ja sen jälkeen olo oli koko viikon "jotenkin outo". En tiedä kuvittelinko kaiken, mutta turvotusta, kuvotusta, alavatsanippailuja ja ruoka-/juomatapojen muutos jotenkin vain alkoi jo silloin. Kp 21/29 testasin negan, joka oli muutaman tunnin päästä katsottuani muuttunut haamuksi. Tämä oli viime pe ja sen jälkeen en ole vielä uskaltanut testata, mutta menkkamaiset alavatsakivut ja hillitön iltaturvotus jatkuvat, samoin runsaahko valkovuoto (normaalisti nyt pitäisi olla "kuivat päivät") ja uutena on tullut nenän tukkoisuus, jano ja suun uskomaton kuivuminen yön aikana. Niin ja mielialat myös heittelevät hillittömästi, itken aivan naurettavista syistä (esim. Selänteen Stanley Cup voitolle kahdesti!) ja suutun myös miehelleni sekunnissa ilman mitään syytä. Tiedä sitten onko nämä menkkaoireita (tosin tooodella pitkään kestäisi ilman vuodon alkua), flussaa ja hellettä yhtä aikaa vai luulotautia... ;) Mutta varmasti kun ei voi tietää ennen kuin viikon lopulla/viikonloppuna, joten voi olla aikasia oireitakin.

Plussaonnea muillekin!
  Vastaa viestiin
12.06.07, 11:19   #16 (linkki)
Omalaatuiset ovikset
(Vierailija)

No, ei kaikilla mene ovikset aina oppikirjan mukaisesti, harmillista välillä. Mulla on raskaus aikana ultrassa todettu ovis ajat olleet kaikkea muuta kuin "säännölliset", totes lääkäri jopa hyvin aikaisesta oviksestani että silloin saattoi olla kaksikin kertaa ovulaatio.. Kierto oli silloin 35pv.
  Vastaa viestiin
12.06.07, 11:28   #17 (linkki)
Huh huh
(Vierailija)

Kaksi ERIAIKAISTA ovulaatiota samassa kierrossa on yksinkertaisestai MAHDOTONTA! Kun ovulaatio tapahtuu, muuttuu hormonitasapaino sen verran, että muut follikkelit lopettavat kasvunsa. 2 follikkelia voi kyllä puhjeta yhtä aikaa eri puolilta.
Ja noita nipistelyjä.. Niitä on naisella pitkin kiertoa, ennen ja jälkeen ovulaation, sekä sen aikana. Kaikki ei tarkoita mitään erityistä ovulaation, raskautumisen tms. kannalta. Maallikon on aika vaikeakin paikallistaa, että tuliko pistely esim suolistosta tai munasarjoista, jos siis pitkin kiertoa tapahtuvista nipistelyistä puhutaan. Varsinkin pco:ssa, jossa hormonitasapaino on sekaisin eli kaikenmaailman nipistelyä tapahtuu (esim. follikkelit kasvavat isona ryppäänä, mutta yhtään johtofollikkelia ei ole, kuten ns. normaalissa kierrossa).
Kaikki on toki mahdollista, mutta..
  Vastaa viestiin
12.06.07, 11:32   #18 (linkki)
flower*
(Vierailija)

No hei haloo eipä kannata niin TOSIKKO olla!!!
  Vastaa viestiin
12.06.07, 11:35   #19 (linkki)
Huh huh:ille
(Vierailija)

Mä olen kyllä kans monesti lukenut että kaksikin kertaa voi hyvinkin ovuloida samassa kierrossa, varsinkin jos on pitkä kierto ja kierrot yleensäkin epäsäännölliset. Toki hyvin harvinaistahan se on mutta mahdollista kyllä.

Ap:n kysymykseen vastaus: ekassa raskaudessa oireet tuli pari päivää plussaamisen jälkeen. Tein plussatestin tasan 2 viikkoa oviksesta (oviksen löysin tikuttamalla). Oireina oli aluksi rintojen arkuus ja alavatsan turvotus, pissalla sai rampata tiheään.
Nyt toisessa raskaudessa ei vielä ole muita oireita kuin että menkat on pois ja välillä viluttaa kamalasti. Nyt rv 7+0. Mulla myös ollut kierrot tosi epäsäännöllisiä ja välillä olen syönyt terojakin kun menkat jäi kokonaan pois. Ovistestejä suosittelen lämpimästi sullekin:)
  Vastaa viestiin
12.06.07, 11:41   #20 (linkki)
Omalaatuiset ovikset
(Vierailija)

No, olisiko tämä synnytystieteiden ja naistentautien erik.lääkäri keksinyt tuon ihan herjana omasta päästään???????

Ja ap;n kysymykseen, mulla ei ole ollut muuta oireilua kuin tuo masun turvotus ja väsymys myöhemmin.
  Vastaa viestiin
12.06.07, 11:45   #21 (linkki)
Huh Huh
(Vierailija)

Lääkäreillä on niin monia mielipiteitä kuin on lääkäreitäkin. Mutta 2 eri aikaista ovista samassa kierrossa on mahdotonta, anteeksi vaan. Jos luette hieman biologiaa, näette mitä alkaa ovulaation jälkeen tapahtumaan ja se juna kulkee sitten loppuun asti (eli menkat/raskaus) eikä toista ovulaatiota voi tulla. Paitsi ehkä 0,0000001 tapauksissa maailmassa, jos hormonit ovat megasekaisin. Mahdollisuus olisi kuitenkin niin olematon, ettei sellaista kannata ajatella.
Eikä tässä missään tosikkuudesta ole kyse. Harmittaa vain, kun monet kirjoittaa näitä juttuja, että nyt kp3, olenkohan raskaana, ja sitten moni, joka ei tiedä lisääntymisestä mitään, alkaa näitä miettimään ja panikoimaan. Ja pitämään jotain varmana merkkinä raskaudesta. Ja testaamaan kp10/35 ja ihmettelemään, kun ei vielä näkynyt mutta voisinko kuitenkin olla.. Jotain tolkkua sentään :) Vaikka eihän se multa ole pois, harmi vaan, että olen liian rationaalinen luonne tällaiseen hömppään.
  Vastaa viestiin
12.06.07, 15:32   #22 (linkki)
elina2
(Vierailija)

shokissa

testasin juuri positiivisen raskaustestin. Menkat 5 päivää myöhässä. Oireita ollut muutaman päivän huonoa oloa, ruoka ei maistu, väsy, pissalla täytyy käydä usein.
Olen yllättynyt, vaikka sitä jo oireista aavistelin. Mulla tehtiin alkuvuodesta kolme inseminaatiota, joista ei tulosta. Nyt oltiin jonossa koeputkihedelmöitykseen, jonka hoidot piti alkaa tämän kierron jälkeen. Ihanaa, ettei tarvitse siihen ryhtyä. Kunhan kaikki vaan menis hyvin, yks keskenmeno 1½ vuotta sitten..
  Vastaa viestiin
12.06.07, 15:48   #23 (linkki)
Nasu78
(Vierailija)

Voi Onnea elina2

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja elina2
testasin juuri positiivisen raskaustestin. Menkat 5 päivää myöhässä. Oireita ollut muutaman päivän huonoa oloa, ruoka ei maistu, väsy, pissalla täytyy käydä usein.
Olen yllättynyt, vaikka sitä jo oireista aavistelin. Mulla tehtiin alkuvuodesta kolme inseminaatiota, joista ei tulosta. Nyt oltiin jonossa koeputkihedelmöitykseen, jonka hoidot piti alkaa tämän kierron jälkeen. Ihanaa, ettei tarvitse siihen ryhtyä. Kunhan kaikki vaan menis hyvin, yks keskenmeno 1½ vuotta sitten..
Hirmuisesti Onnea !! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja varmasti meneekin, ajattele positiivisesti :) Nyt vaan nautit ajatuksesta, että sisälläsi kasvaa pieni ihminen...
  Vastaa viestiin
12.06.07, 16:34   #24 (linkki)
Elina2
(Vierailija)

Kiitos!

Kyllä sitä onnea tarvitaan. Kun vaan pystyis nauttiin, mutta väkisinkin pelkää, että se tulee taas pois.
  Vastaa viestiin
12.06.07, 16:56   #25 (linkki)
Hölmöä
(Vierailija)

Aivan turhaa säilyttää jakyylätä raskaustestitikkua vielä muutamien TUNTIEN kuluttua. Johan niisä ohjeissakin jo sanotaan, että 10-15 min testituloksen ilmestymisen jälkeen ei ole enää luotettavaa tulosta luettavissa!!!

Ei sitä raskaaksi nyt ihan pelkän mielikuvituksen avulla tulla.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku