| |  | | |
26.11.07, 09:20
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Alkumetreillä 4
Tässä siis uutta ketjua uuden viikon kunniaksi. Mie tein sen nyt, kun näköään minun tekstit näyttää vievän eniten tilaa edellisestä ketjusta ;-) Voisittekos te hieman vaikka tähän alkuun päivitellä omia "kierroksianne"? Minä aloitan omallani eli:
-mammaksi plussasi 24.11 La 1.8.2008
Uusi viikko alkaa siis hiljalleen, hittaasti tosiaan, kun en millään meinaa päästä sängystä ylös! Kaikenlisäksi maito on loppu, en saa edes aamukahvia.
| |
| | |
26.11.07, 09:27
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Huomenta! Se vanha ketju olikin jo aikas täynnä, joten ihan hyvä tämä uusi avaus..
Mahassa tuntuu aikas kiukkuisin vihlaisuja välillä.. Ja en muista kirjoitinko jo turvotuksesta, mikä minua vaivaa? No kuitenkin, mahassa on iltaisin turvotusta ja sitten uutena vaivana on tullu turvotus jalkoihin.. Nilkoissa on sen verran nestettä, että sukan resori jättää sellaisen kolosen nilkkaan. Aika erikoista.. Viime raskaudessa tällainen ilmiö tuli loppupuolella, kun oli rasksusmyrkytysoireita..
Posti tuli juuri, mutta ei tuonut vielä kirjettä niistä tuloksista, ihan kuin epäilinkin.. Huominen on toivoa täynnä!?
| |
| | |
26.11.07, 10:10
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tässä olis vielä tämä lista meikäläisistä. Päivitin niiltä osin, mitä tiesin. Päivityksiä saa tehdä itse kukin...
Itseasiassa innostuin laittaan meidät vielä järjestykseenkin aloituskuukausien mukaan. Toivottavasti ketään ei haittaa. Tälläsellä pilkun viilaajalla on helpompi seurata ketjua järkevämmin näin.... ;)
Miini -81 26+26 TJOT 02/07
Maijuliini81 26+26 TJOT 08/07, poika 08/06
Naksuli 27+32 TJOT 08/07, tyttö 08/06
Milla-80 27+27 09/07
minisun 24+26 09/07
Minttuska 25+30 09/07
VilmaAurora 27+28 TJOT 09/07
Jenninen 20+25 10/07
Kesähelena 24+24 TJOT 10/07 tyttö 11/04
LiuLiu 23+23 TJOT 10/07
mminttu 21+22 10/07
Miisa* 25+31 10-11/07 poika 10/06
Liisaleena 24+27 TJOT 11/07 tyttö 09/04
Amilda79 28+25, TJOT12/07
Lydia 28+31 12/07 (ehkä...)
Plussanneet:
mammaksi 30+30 TJOT 10/07 poika 11/99 + 11/2007 | |
| | |
26.11.07, 10:19
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niin ja siis, tuosta listaltahan puuttuvat ainakin Laura77, Viulu83 ja Tinttiliini! Laittakaahan itsenne toki mukaan! Ja anteeksi, jos en nyt muista jotain joka puuttuu kanssa. Eli listaan jatkeeksi vaan....
Ja onkos tämä nyt sit viimeisin jännäyslista:
Miisa* viimeistään.18.11
Miini -81 20.11
Tinttiliini 25.11
VilmaAurora 27.11
Lisätkää ihmeessä nimenne myös jännäyslistaan.
Mä en vielä laita itseeni. Ovista täällä vasta odotellaan saapuvaksi ensi viikonlopulle, eikä siis ole edes varmuutta vielä, tullaanko sitä hyödyntämään vaiko ei, joten ei tiedä, ollaanko tässä tulossakaan jännäyslistoille sit siinä joulukuun puolenvälin tienoilla.
| |
| | |
26.11.07, 10:26
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Amilda: Toi olikin hyvä juttu, että lista on aloituskuukauden mukaan järjestyksessä.. Helpompi seurata.
Ei muutakun ovista hyödyntämään sitten ensi viikonloppuna =)
| |
| | |
26.11.07, 10:28
|
#6 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2007
|
Lisään omanikin jännäyslistaa, mut tuskin on mitään jännättävää. Kp 24 menossa. Nyt pojalle tekemään lounasta, palaan taas myöhemmin linjoille :)
Miisa* viimeistään.18.11
Miini -81 20.11
Tinttiliini 25.11
VilmaAurora 27.11
Maijuliini81 3.12
| |
| | |
26.11.07, 10:50
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Miisa hyvä ihmine SOITA LABRAAN!! Me muut tullaan hulluiksi muuten!! Sitä paitsi jos ne postittaa tiedon niin kirjeen saapumiseen menee pari päivää siitä kun tieto on niillä... Tosin sinä kyllä kiilaisit heinäkuun mammoihin plussallasi, tai no kiilaat, kun tuolleen turpoilet ;-) Minä aloin miettiin "turboilua" sen jälkeen kun olisitko lauantaina maininnut siitä. Myönnän, iltaa kohti turpoaa paikat, niin jalat, maha kuin rinnuskin. Ei minullakaan tällaista edellisen kanssa ollut, minähän menin synnyttääkin "normaalit" varkkarit jalassani (viikko ennen pojan syntymää vedin vielä teollisuuspalokunnan harjoituksia täysin sujuvasti)
Ja sit mammaksin päivitys omaan tilaan: fibromyalgian vuoksi eka neuvolakäyntini onkin jo 10pv ja eka ultra 20pv. 20pv saan myös mielenrauhan, jos (ja pitää uskoa, että kun) sydänäänet kuuluvat. Meillä pääsee tässä kunnassa normaalisti kahdesti ultraan sairaalalle, mutta neuvolalla on pari vanhaa konetta joilla katselevat itse. Neuvolan parempaa konetta tosin käyttää vain lääkäri, "tätit" saa käyttää aataminaikaista doplerina ;-)
Miisa heips siitä saksasta vaunujen tilaamisesta, katselin www.rotalis.biz sivuja ja en ihan ymmärtänyt paljonko pramy luxet tulisi kaikkiaan maksaa suomeen ja kuuluuko niiden hintaan suht kaikki mitä suomessakin. Nettikaupoissa ei vissiin muuten nykyään pysty maksaa kuin visalla tms luottokortilla??
Ja ne tutut jotka nyt mahdollisesti minut teksteistäni tunnistaa niin hys hys, kukaan muu ei viel tiedä kuin te lukijat.
| |
| | |
26.11.07, 10:53
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Amilda79 Plussanneet:
mammaksi 30+30 TJOT 10/07 poika 11/99 + 11/2007 | Kun mie en tässä kuussa synnyttänyt niin korjaisin tän selvyyden vuoksi muotoon:
mammaksi 30+30 TJOT 10/07 poika 11/99 ja la 1.8.2008 | |
| | |
26.11.07, 11:03
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mä jotenkin oon ihan pihalla siitä, että miten toi luku ilmoitetaan.. Eli siis yritys alkoi 11/07 ihan tosissaan, mutta mitä muuta piti ilmoittaa? Mulla kun vasta pillerit lopettaneena ovat nuo kiertopäivät vielä varsin hakusessa..
| |
| | |
26.11.07, 11:36
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Laura77: Eka nuero on sinun ikäsi + toinen numero miehesi ikä. Sen jälkeen tulee kuukausi, jolloin yritys tai tjottailu aloitettu. Esim, kun itse olen 28 vuotias ja miehení 25 vuotias ja meillä alkaa tuo "tulee jos on tullakseen" ensi kuussa, joten mulla tiotpina on: 28+25 TJOT 12/07. Kiertopäiviä seuraillaan vasta sitten jännityslistassa...
Ja Miisa* nyt heti soittamaan sinne labraan. Hus, hus palstalta siksi aikaa!!!
| |
| | |
26.11.07, 11:38
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
suomi-Amilda-suomi sanakirja: mulla tiotpina... = mulla tietoina...
| |
| | |
26.11.07, 11:43
|
#12 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 10/2007
|
Onnea paljon mammaksi! Toivottavasti meitä muitakin pääsee sun seuraksi elokuuta odottelemaan!
Laura77: tuohon listaan ei tarvi mitään kiertopäiviä, siinä on nimimerkki, oma + miehen ikä, milloin yritys tai TJOT (=tulee jos on tullakseen) on alkanut ja mahdolliset lapset.
Munkin piti käydä kurkkimassa noita vaunuja... Ihania. Esikoisen vaunut on tosiaan jo myyty pois, ja ne ostettiin aikoinaan käytettynä. Nyt tahdon kyllä pikkukakkoselle ihka uudet menopelit, nyt tiedän jo mitä vaunuihin haluan ja mitä en. Heittoaisa on ehdoton ja aisan korkeuden säätö, koska mies on mua parisenkymmentä senttiä pitempi. Myöskin haluaisin kovan kantokopan, esikoisella oli vaan sellanen pehmeä kantopussi. Oli se ihan ok, koska esikoinen oli syysvauva, mutta keväällä tai kesällä sitä ei voisi käyttää. On kuuma, niin kuin joku makuupussi.
Meillä oli ihanasti edellisellä paikkakunnalla, kun lähes joka neuvolakerta ultrattiin ja sai nähdä vaavin liikuskelua... (siellä oli myös sellanen vanha vekotin, jota "tätit" käytteli sydänäänten katteluun) Tällä uudella paikkakunnalla ei kuulemma ole kuin yksi ultra, sen ajoituksesta ei mitään tietoa. Vai olikohan peräti niin, että uudelleensynnyttäjiä ei ultrata ollenkaan... No, sittenpä sen näkee. Jos tässä ensin yrittäis raskautua ennen kuin alkaa ultria miettimään.
| |
| | |
26.11.07, 11:45
|
#13 (linkki)
|
|
Ohos, Amilda oli nopeampi vastaamaan Lauralle :) | |
| | |
26.11.07, 13:40
|
#14 (linkki)
|
|
Lisään vielä itseni jännäyslistaan. Täällä mennään kp 30, yritän ehtiä testata 1.12, koska silloinon isot bileet tiedossa. Päivä on tosin myös meidän muuttopäivä, mutta ehkäpä sitä ehtii aamulla tikkuun suihkimaan. :) Tuskin oon raskaana, koska ei mitään tuntemuksia. Varmaankin kiero venyy vain stressauksen vuoksi...
Miisa* viimeistään.18.11
Miini -81 20.11
Tinttiliini 25.11
VilmaAurora 27.11
LiuLiu 1.12
Maijuliini81 3.12 | |
| | |
26.11.07, 14:47
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
täällähän on taas kirjoiteltu vaikka kuinka paljon!
Ihanaa kyllä kun mammaksi plussasi jo näin nopeaa... toivottavasti toit plussa-aallon mukanasi :)
Meillä lähestyy muutto uhkaavasti, torstaina jo pitäis muuttaa ja meillä on vasta huimat kolme laatikkoa pakattuna! :D pitäis kyllä ottaa itseensä niskasta kiinni ja lappaa tota turhanpäivästä tavaraa laatikoihin niin ei ois sitten vikana päivänä niin paljon hommaa.
Pitäiskö ottaa galluppia näin uuden viikon kunniaksi?
Onko teillä lemmikkieläimiä, ja jos on miten olette ajatellut selvitä niiden kanssa vauvan tultua kotiin? esim. oletteko miettineet että kissa voi livahtaa nukkumaan vauvan sänkyyn tai koira voi olla todella mustasukkainen vauvasta?
Itselläni on koira ja kissa ja todella jännittää kuinka niiden kanssa sitten käy kun vauva on tullakseen. koira on todella mustasukkanen ja jopa tulee väliin jos mies tulee halimaan ym. vartioi minua ihan koko ajan.
Kissassa taas pelottaa juuri se että menee sitten vauvan sänkyyn ja pahimmassa tapauksessa jopa päälle makaamaan nimittäin sillä on jo nyt tapana nukkua öisin minun päälläni. Olenkin miettinyt sitä vaihtoehtoa että kissasta luovun jos vauva tulee, sillä en haluaisi turhia riskejä vauvan kanssa.
| |
| | |
26.11.07, 15:18
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
G: Meillä on myös kissa ja koira. Tutulle kissanomistajalle syntyy pian esikoinen, meinaan sieltä käydä urkkimassa vinkkiä miten kissan saa pidettyä kurissa. Koiran kanssa tulee varmasti myös säätöä, miten vauva saa oltua rauhassa lattialla, mustasukkaisuus, jne... Olen kuitenkin varma että käytännön asiat ovat vaan järjestelykysymyksiä. Meidän karvaturrit ovat järjettömän hyväluontoista sorttia ja monet perheet pärjäävät lemmikkiensä kanssa - ellei aikaisemminkaan ole ollut ongelmia.
Mikä minua huolettaa paljon enempi on uuden perheenjäsenen mahdolliset allergiat. Ei olisi helppoa luopua karvaturreista lapsenkaan takia. Olen joutunut luopumaan lemmikistä eron yhteydessä ja se oli käsittämättömän kamalaa. Olen myös joutunut viemään sairaan lemmikin lopetettavaksi. Tiedän että se oli parasta mitä kärsivälle eläimelle saattoi tehdä, mutta helppoa ei ollut sekään. Tervettä lemmikkiä en voisi lopettaa, mutten myöskään voisi sitä antaa kenelle tahansa....
| |
| | |
26.11.07, 15:28
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ok, kiitos selvennyksistä. Siispä minä 30 v, mies 30 v ja yritys alkoi tämän kuun alussa. Tein tänään ihan kokeilemalla ovulaatiotestin ja niinpä vaan on, että tänään on selkeä ovulaatio! JIHUU! Siis yrittämään ekaa kertaa :) Onneksi tuli eilenkin jo peuhattua. Pitäkää peukkuja ja jännätään sitten muutaman viikon päästä.
| |
| | |
26.11.07, 15:28
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
G: esikoisen syntyessä meillä oli iso rotikka. Se oli sitä äksyä sorttia, joka vahti omiaan kuin haukka. Vauva kun tuli kotiin niin raukka pelkäsi sitä kuin tautia. Seuraavana aamuna poika rääkäisi ja se siitä, sen jälkeen koira ei päästänyt ketään ulkopuolisia pojan, se oli hänen vauva! Pinnasängystä piti laskea yhdestä kulmassa pehmusteet, että Hän näki nukkuvan vauvan itse maatessaan sängyssä. Pissalle meni vain jos näki minun seisovan vauvan kanssa ovella. Hän eli Koira oli kasvatti, lähti meiltä pois ja se oli kova pala. Poikakin muistaa koiran vielä, vaikka oli vasta 1,5v koiran muutettua. Hän oli muuten pojan kävelytuki jne, muulloin syöksyi ovelle/ikkunaan ammuksena kuullessaan jotain, mutta jos poika oli päällä tai puristi peppukarvoista kävellessä niin Hän oli tyyni kuin tuulettoman sään veden pinta.
Nyt meillä on ulkokoira, tuo tuskin mitään pienistä välillää, kun eroaa lampaasta vain ravinnon suhteen.
| |
| | |
26.11.07, 17:49
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Amilda79 Tässä olis vielä tämä lista meikäläisistä. Päivitin niiltä osin, mitä tiesin. Päivityksiä saa tehdä itse kukin...
Itseasiassa innostuin laittaan meidät vielä järjestykseenkin aloituskuukausien mukaan. Toivottavasti ketään ei haittaa. Tälläsellä pilkun viilaajalla on helpompi seurata ketjua järkevämmin näin.... ;)
Miini -81 26+26 TJOT 02/07
Maijuliini81 26+26 TJOT 08/07, poika 08/06
Naksuli 27+32 TJOT 08/07, tyttö 08/06
Milla-80 27+27 09/07
minisun 24+26 09/07
Minttuska 25+30 09/07
VilmaAurora 27+28 TJOT 09/07
Jenninen 20+25 10/07
Kesähelena 24+24 TJOT 10/07 tyttö 11/04
LiuLiu 23+23 TJOT 10/07
mminttu 21+22 10/07
Miisa* 25+31 10-11/07 poika 10/06
Liisaleena 24+27 TJOT 11/07 tyttö 09/04
Amilda79 28+25, TJOT12/07
Lydia 28+31 12/07 (ehkä...)
Viulu83 24+35 11/07
Plussanneet:
mammaksi 30+30 TJOT 10/07 poika 11/99 + 11/2007 | Lisäsin itteni tuohon listaan... | |
| | |
26.11.07, 18:02
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mäkin olen ajatellut sitä kun mulla on kissanpentu sellainen 8kk vanha. Ja todella villikissa. Kerkiää joka paikkaan että jos mä saisin vauvan niin olis kyllä vahtimista. Ku tää kissa hyökkäilee. Olen koittanut saada siltä sitä pahetta pois. Suihkauttamalla vettä sen päälle suihkepullosta.
vielä pari päivää niin näkee sitten onko raskaana keskiviikkona 28 päivä. on tää jännäämistä.
Plussa onnea kaikille jotka jännäilee!
| |
| | |
26.11.07, 18:37
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
Viulu : munkin kissa teki sitä vielä tossa iässä mutta lopetti sen n.1,5 vuotiaana. nyt jo kolme vuotiaana on kun mikäkin vanhus. sen päiväohjelma koostuu lähinnä nukkumisesta ja ikkunalla istuskelusta (kahtelee siinä aina lintuja).
peukkuja sinulle että plussa tulis!
| |
| | |
26.11.07, 19:09
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Iltaa kaikille!
Oli niin kiireinen työpäivä että ei ehtinyt ollenkaan palstailemaan.Gallupiin:Meillä ei ole lemmikkejä(vielä).Koirakuume on kova.Mutta ollaan päätetty että yritetään nyt ensiksi jos se vauva saisi alkunsa..:)
Mua tympii kun mies lähtee aamyöllä työmatkalle ja on siellä koko viikon.Ja nyt niillä on töissä jotain ongelmia että se on vieläkin siellä eikä tiedä koska tulee.Ja sitten kun se tulee niin se menee kuitenkin nukkumaan,että jaksaa herätä aamuyöstä.Plääh..
| |
| | |
26.11.07, 20:03
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulle sanottini labrasta kun kävin, että labratädit ei saa antaa tuloksia. Kysyin, että enkö voi soittaa niitä, mutta tyyppi sanoi, että ei käy. Ajattelin kuitenkin huomenna kokeilla soittaa, jos lappua ei tule. Hermot tässä menee!
mammaksi: Onko sinullakin turvotusta jaloissa? Luulin jo, että minulla on sydänvika.. Mutta jos se olisikin raskaudesta johtuvaa..
Jos olen raskaana, niin laskettu aika menee tod.näk elokuulle..ovis on ollut myöhään.Niin oli viimeksikin, että laskettuaika siirtyi parilla viikolla.
Käyn myöhemmin katsomaan nitä vaunuja, nyt pitää lukea kokeisiin =)
G: Meillä oli koira, mutta jouduttiin luopuaan siitä. En suostu enää ikinä ottamaan mitään eläintä.. Tosin esikko on allerginenkin, että ei voisikaan.
| |
| | |
26.11.07, 20:09
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
moro!
Meillä on kans sellanen vuoden ikänen tosi villikko kissa ja pelottaa jo kans etukäteen kaikki mahollinen mitä vois tapahtuu. Kaverilla on 2 kissaa ja koira ja niillä on kyl tosi hyvin menny niiden kanssa (ja siis vauvakin tietysti) että uskon et sitten kaikki kääntyyy hyväks mutta miten te meinasitte hoitaa ne kissanjätökset sitten raskaana? Ooon lukenu ettei sais tyhjentää hiekkalaatikkoo?
| |
| | |
26.11.07, 20:23
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
miksei sais tyhjentää hiekkalaatikkoa? | |
| | | | |