Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arvelus Mä olen jostakin lukenut että lasillinen greippitäysmehua päivässä riittää. Jos juo laimeampaa versiota niin annoksen voi tuplata. Greippimehu vaikuttaa limakalvoihin ja limoihin. Limaa erittyy enemmän, tämä helpottaa siittiöiden liikkumista ja limakalvoihin vaikutusta siten että kiinnittyminen helpottuu. jos käytössä on lääkkeitä kannattaa selvittää miten greippi niihin vaikuttaa, sillä kun on yhteisvaikutuksia joidenkin lääkkeiden kanssa.
Punaviinin vaikutusta en tiedä. Jostain olen kuullut että se perustuisi siihen että punaviini lisää kohdun verenkiertoa? Mutta ei ole mitään varmaa tietoa. Määriä en osaa arvailla enkä sitä kuinka kauan pitäisi nauttia. Mutta jos ajattelee että vaikutus perustuisi kohdun verenkierron paranemiseen niin hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy 4-5 päivän kuluttua hedelmöittymisestä. Olisiko vaikutus hyvä juuri tuona aikana???
Lisäksi olen kuullut seuraavilla arkisilla asioilla voivan olla vaikutusta:
- tulehduskipulääkkeet voivat vaikuttaa häiritsevästi (estää) ovulaation ja vaikuttaa epäsuotuisesti limakalvon paksuuteen. On ollut joskus jopa selittävä tekijä lapsettomuudelle.
- ruotsalaistutkimuksen (miten luotettava sitten onkaan) mukaan rasvattomat maitotuotteet lisäävät lapsettomuutta / vaikeuksia tulla raskaaksi.
- antihistamiinit voivat vaikeuttaa raskaaksi tulemista. vaikuttavat ovulaatioon.
- kalanmaksaöljyllä voi olla positiivisia vaikutuksia koska parantaa limakalvojen kuntoa. voi helpottaa kiinnittymistä kohtuun.
- joidenkin lähteiden ennen ovulaatiota harrastettu seksi on hedelmällisempää kuin ovulaation jälkeen. eli suurempi mahdollisuus raskautua seksillä joka on päivääkin ennen ovulaatiota kuin vaikka heti ovulaation jälkeen. siittiöt elävät keskimäärin 1-4 päivää.
- jos siemenneste on huonolaatuista kannattaa seksiä harrastaa päivittäin. joskushan ohje on ollut joka toinen päivä.
- mun gyne sanoi että kaksikin kertaa seksiä viikossa riittää raskauden alkamisen kannalta.
- lähetyssaarnaaja asento olisi paras, siittiöt menevät automaattisesti syvälle. jos nainen laukeaa miehen jälkeen tämäkin voi helpottaa siittiöiden perille pääsyä. |
Jos siemenneste on huonolaatuista, suositellaan nimen omaan kahden tai kolmen päivän väliä rakastelujen välille, jotta vähäinen siementuotanto pysyy perässä.
Ja siittiöt elävät keskimäärin 2-5 päivää, yleensä vähintään kolme päivää. Täydellä varmuudella siis vähintään kaksi vuorokautta eli joka toinen päivä kun rakastelee sperman laadusta riippumatta niin riittää varmasti.
Miehen kannattaa pitää kivekset viileinä, jotta siittiöiden tuotanto on maksimaalista. Kivesten pitäisi olla koko ajan yksi astetta ruumiinlämpöä viileämpiä, jottei siittiöiden laatu kärsi. Siksi esimerkiksi rekka- ja taksikuskeilla on todettu enemmän lapsettomuutta kuin muilla.
Stressihormonit vaikeuttavat ovulatiota ja voivat estää sen jopa kokonaan. Ne vaikuttavat myös alkion kiinnittymiseen. Ota siis rennosti äläkä stressaa turhia! :)
Punaviini lisää verenkiertoa ylipäätään, ei pelkästään kohdussa. Alkoholilla voi olla vakavia vaikutuksia munasoluun, eikä turvallisia määriä ole mahdollista sanoa, joten mitään alkoholia ei todellakaan kannata nauttia, jos yrittää tulla raskaaksi. Voit aiheuttaa munasoluun vaurioita, joiden takia raskaus voi mennä kesken heti alussa tai alkio ei kiinnity "viallisuuden" vuoksi ollenkaan.
Onnea kaikille raskautumiseen!