| |  | | |
16.02.08, 09:32
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | *Aurinkovauvat 62*
Täältä tulee uusi ketju vanhan ja pitkän tilalle ;-)
| |
| | |
16.02.08, 16:57
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2006
|
Heissan kaikille!
Hieno ilma sattui nyt viikonlopuksi, alkaa olla kevättä rinnassa kun aurinko paistaa ja linnut laulaa :)
Mulla on menossa kp 23/28-29, eli ens viikolla voi sitten alkaa jännäilemään että miten käy. Yhtään ei kyllä ole sellainen tunne, että olis tärpännyt, mutta toivotaan että olen väärässä.
Mulla on oviksesta lähtien nippaillut vatsassa, mutta epäilen että ne on ihan tavallisia vatsanpuruja, kun mulla on aina ollut vähän ongelmia ruoansulatuksen kanssa... Parina viime päivänä rinnat on olleet ehkä ihan pikkuisen arat, mutta hyvin luultavasti kuvittelen senkin. On jännä huomata, miten sitä kuuntelee omaa kroppaansa ihan eri tavalla nyt toivoo olevansa raskaana, aikaisemmin en olisi kiinnittänyt mitään huomiota pieniin nippailuihin tai siihen mihin aikaan rinnat ovat kipeät :)
Minäkin olen muutaman kerran miettinyt, että mitä Frizzantelle kuuluu. Toivottavasti suru alkaa pikkuhiljaa helpottaa!
Nyt täytyy lähteä ruuanlaittoon, rentouttavaa viikonvaihteen jatkoa kaikille!
| |
| | |
19.02.08, 14:02
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Taitaa olla kiireinen viikko ketjukavereilla, kun olen "viikonavaaja" :-)
Mitäs tässä kertoisin. Taisi olla ovis aikaisemmin kuin etukäteen uumoilin ja ehkä ei taaskaan tullut hyödynnettyä sitä täsmäiskulla. Kyllä nyt taitaa olla se hetki, että tämä täti lähtee menkkojen jälkeen ovistikkuostoksille. Ei tästä muuten taida tulla mitään ja tuleeko senkään jälkeen, mutta ainaki on parhaansa yrittänyt. Monikos teistä käyttää ovistikkuja tällä hetkellä? Mulla tuo kierronpituus vaihtelee niin paljon, että tikkuja kuluu tosi paljon per kierto. Ehkä pitäisi peiliin katsoa, kun oon ostanut tikut apteekista kalliilla hinnalla. Netistä saisi paljon halvemmalla.
| |
| | |
19.02.08, 18:34
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Heissan!! Olin tässä neljä päivää reissussa, äiteen luona käymässä. Oli oikein rentouttava loma. Ovista odottelen, nyt kp 15 eikä selkeitä oireita vielä ole oikein tullut, saattaapi kroppa olla vielä sen verran sekaisin että kierto venyy. Tai sit muuten vaan käyttäytyy erilailla. Ihan hyvä vaan jos ovis on vasta tulossa kun mies ei ollut reissussa mukana joten harmittaa jos sen takia ois mennyt tärppipäivät sivu suun.. ; )
Juuh, huomenna taas arki alkaa, töihin olisi raahauduttava, onneksi vain kolme päivää. Työkaveri jo soitteli että tosi hiljaista on, saatan siis runoilla huomenna tänne enemmänkin... Nyt kaivamaan jääkaappia löytyykö sieltä mitään syötäväksi kelpaavaa, mies kun ei todellakaan ole kaupassa käynyt koko neljään päivää...
| |
| | |
20.02.08, 07:24
|
#5 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Inkku... jokos kerkesit tekeen nettitilauksen o-tikuista... Mulla nimittäin jäi paketillinen kotitestit.comista tilattuja tikkuja... Tilasin niitä melkoisen määrän ja käyttämättä jäi toi 1 pkt... Ostin 10 kpl pakkauksen 10e:llä.. .Samaan hintaan+postikulut voisin laittaa tulemaan sinnepäin, jos kiinnostaa... Nää on muuten sitte taikatikkuja... kahdelle tai kolmelle oon tikkuja tarjonnu, eivät oo innostuneet ja parin kierroksen päästä ovat plussanneet...
Mut ihan oikeesti jos kiinnostaa sua tai muita Aurinkoisia, niin laita mailia senora_65@hotmail.com
Kiva, että Tittikin on lomaillut ja rentoutunu... Toivotaan, että kroppa palaa entiseen rytmiin piakkoin... Mulla oli ainaki sen km:n jälkeen kierrot ihan mitä sattuu..
| |
| | |
20.02.08, 08:11
|
#6 (linkki)
|
|
Huomenta kaikille,
Kiva että Titillä oli rentouttava loma, voi kun itsekkin voisi pitää vaikka pidennetyn viikonlopun! Mä olen nyt jostain syystä tosi väsynyt, vaikka eilenkin menin nukkumaan jo yhdeksän jälkeen.
Mulla on käytössä ovistikut, vaikka olisin kyllä bongannut oviksen ilman tikkujakin :) Mutta onhan se hyvä saada varmuus siitä oviksen ajankohdasta, kun ei ne oireet aina niin selkeitä ole...
Ja ne tikut kannattaa tosiaan hankkia netin kautta, tulevat tosi paljon halvemmiksi kuin apteekista ostettaessa. Tosin olen lueskellut näiltä keskustelupalstoilta, että ne netin tikut ei välttämättä ole niin luotettavia kuin apteekin, tiedä sitten mikä on totuus. No, mulla ne ainakin ovat antaneet plussatulokset molemmissa kierroissa, joita niitä olen käyttänyt.
Mulla menossa kp 27/28, eli tätiä täällä odotellaan. Luultavasti se sieltä kurvaa paikalla, koska ei ole minkäänlaisia oireita suuntaan eikä toiseen. Yleensä mulle kyllä tulee hirvee turvotus ennen menkkoja, mutta nyt ei ole sitäkään. Mutta kyllä melko varma olen siitä, että plussaa ei tässä kuussa tule. Eli valmistaudun tässä jo seuraavaan yritykseen :)
| |
| | |
20.02.08, 09:34
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hei kaikille, minullakin on menneiltä vuosilta kokemusta noista oviksentikutteluista, ja ostin niitä sekä apteekista, että netistä, ja tosiaan netistä sai paljon halvemmalla niitä, ja minulla ainakin ovis näkyi molemmissa, tosi ei ihan joka kuukausi, mutta sekin on normaalia sanoi tohtoritäti...
Meilläkin on tänään vähän lunta, että sellaista helmikuuta ei kumemmepia kuulu minun eloon, kunhan vaan käväisin täälläkin välillä... | |
| | |
20.02.08, 12:45
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minna, tuohan kuulostaa minusta lupaavalta raskausoireelta tuo väsymys!! Eihän luovuta toivosta ennekuin täti kurvailee paikalle!!
Mulla on omituista vatsakipua, mietinkin tässä voisiko ovulaatio oireilla tällä lailla... Ei kyllä ole ennen ollut mutta monia tarinoita kuullut että kroppa on ruvennut eri lailla pelittää keskenmenon jälkeen. Mitään muita oireita ei oikeastaan ole ellei lasketa eilisiltaista miehen kampitusta vällyjen väliin, normaalisti arkena ei tod jaksa ajatella asiaa väsymyksen vuoksi mutta nyt kyllä kutkutteli mieltä ihan tosissaan!!! Jaa jaa, täytynee varmaan vaan katella päivä kerrallaan. En taida tuota tikuttelua enää jaksaa ruveta harrastamaan kun kuitenkin tjottailu meiningillä meinataan tässä mennä, ei oikeastaan ihan megakatastofi taitais olla vaikka ei enää tärppäis kun noita lapsukaisia on jo niin paljon. Muut haaveillahan aina saa!! ; )
Nyt täytyy taas tehdä välillä töitä, toi pomo taas häiriköi täällä työpaikalla... ; D
| |
| | |
20.02.08, 13:01
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos senoralle tikkutarjouksesta. Katotaan nyt tämä kierto loppuun ja sitten mietitään tosissaan tikutusta. Se on vaan niin orjuuttavaa ja apteekin tikuista aikanaan en koskaan löytänyt sitä tasavahvaa tai vahvempaa viivaa. Kait mä silti ovuloin kun kaksi kertaa tulin raskaaksikin. Olisi varmaan pitänyt tikuttaa kahdesti päivässä. Hyvin siis viiva aina vahvistui ovista kohti ja yhtenä aamuna se oli taas himmeämpi, mutta tasavahvaa ei tullut.
Minnallahan on oireita, kun ei oo tavallisia pms-oireita :-) Jännätään... Ja Titillä kenties ovis osumaisillaan.
Kiiruska kun kertoi, ettei ovista näkynyt joka kuukausi, niin mulla kyllä hormoni vahvistui aina, kun tikutin. Taisin tehdä sitä yhteensä kymmenenä kiertona. Mutta toisaalta taas se, että ovistikkuun tulee viiva, ei takaa sitä että ovis oikeesti tulee. Näin ainakin olen antanut itseni ymmärtää. | |
| | |
21.02.08, 10:40
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Juu, voihan se tosiaankin olla niin, että minäkään en tikuttanut tarpeeksi tiheästi, mutta silloin kun hoitoja kokeilimme, ja kiertoa kartoitettiin, niin ainakin todistettavasti ovis kävi kylässä, mutta ei se yksistään riitä, ja meillä kun taisi sitten perimmäinne syy olla noissa munasoluhjen laadusta, lienee ikätekijä ja alkioiden kiinittymisessä, mutta ne on jo menneen talven lumia...
Nyt eletää kuin "pellossa" ei taida olla syytä huoleen, että "vahingossa" raskaaksi tulisin, tuntuu edelleen niin vaikealta ajatus ehkäisyn aloittamiseta, vaikka en enää aktiivisesti vauvasta haaveilekaan, tai en tiedä oikeasti haluaisinkohjan enää pientä "huutavaa Kääröä" elämääni, tuosta 16-vuotiaastakin on ollut viimeaikoina niin paljon murhetta, että sydämeen sattuu, ja olenhan minäkin pian 43-vuotias, että ekä jo liikaa vauvahaaveille minun kohdallani,vaikka tuohan on vain numero loppupeleissä, ja kovin yklsilölliasiä nämäkin jutut...
Päivänjatkoja tännekin! | |
| | |
21.02.08, 12:56
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niinhän tuo vauvahaaveilu on, että monta asiaa voi mennä mönkään. Vaikka ovis onkin, niin se ei kyllä riitä, jos hedelmöittymistä ei tapahtu tai alkio ei kiinnity. Sitä vaan tarkoitin sanoa, että plussa ovistikussa itsessään ei tietääkseni tarkoita takuuvarmaa ovista. Ottakaa kantaa asiaan, jos vaikka olenkin metsässä ja polku kotiin hukassa. Kiiruskalla tietysti tutkittiin ovistakin ultraamalla ja mitaamalla hormonitasoja ja mitä sitä nyt voidaankaan tehdä. Ja näin varmistettiin, että ovis todella toimii.
En mäkään oikein voisi kuvitella aloittavani ehkäisyä. JOS kakkonen tulisi, voisin harkita sterilisaatiota, mutta nyt se tuntuu aika kaukaiselta ajatukselta. Tekeeköhän ne niitä sterilisaatiota vielä samalla sairaalareissulla, kun on synnyttämässä? Näin ainakin eräälle tutulle oli tehty, tosin monta, monta vuotta sitten.
| |
| | |
21.02.08, 13:47
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mä jo tässä viimeisimmässä raskaudessa kyselin sitä sterilisaatiota synnytyksen yhteydessä niin mulle sanoi että voi tehdä jos synnytys on viikolla mut viikonloppuisin ei niitä tee. Kait sekin riippuu vähän sairaalasta. Mulle suositteli kuitenkin hormonikierukkaa kun vuodot mulla niin pitkiä, kerran vaan senkin jo kokeillut ja olipa peräti kaksi viikkoa ja sit piti poistaa. Oli kait vähän väärin laitettu. No mut nyt päivä kerrallaan, mietitään asiat sitten kun ne tulee ajankohtaisiksi.
| |
| | |
22.02.08, 09:43
|
#13 (linkki)
|
|
Huomenta!
Voi kurjuus, kaikki se keskiviikkona satanut lumi suli sitten pois :( Ja nyt tulee sitten vettä taivaan täydeltä, kiva talvi meillä!
Menossa siis kp 29/28-29 ja tädistä ei tietoakaan. Eikä edelleenkään minkäänlaisia oireita...
Jos täti ei tänään saavu visiitille, niin saatan ehkä huomanna testata, niin tiedän sitten että saako viikonloppuna juoda viiniä ruuan kanssa vai ei :) Osaatteko muuten sanoa onko siitä suurta haittaa, jos testi huomenna näyttää negaa ja juon muutaman lasin viiniä ruuan kanssa ja sitten esim. ensi viikolla testi näyttäiskin plussaa?
Ihanaa, että tulee viikonloppu! Mua ainakin väsyttää tämä harmaa ja masentava ilma...
| |
| | |
22.02.08, 10:26
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Voi hitsi Minna, isot peukut sulle nyt!!! Ihan rauhassa voit viiniä nauttia, ei pitäisi vielä olla mitään vaikutusta kun mahd raskaus on niin alussa vasta. Monethan testaakin vasta kun ovat viikko-pari myöhässä ja kaikki on mennyt hyvin vaikka muutama drinksu on juotu siinä välissä. Vaikka tätä ei kyl nyt pitäisi sanoa ääneen niin siskonlikka oli jo jotain 16 viikolla raskaana kun sai tietää siitä ja oli kyl railakasta elämää viettänyt siihen asti ja poika oli ihan terve syntyessään. Ehkä vähän tuuriakin oli sit siinä.
| |
| | |
22.02.08, 13:06
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nyt peukut pystyyn Minnan puolesta! Toivotaan, että se plussa olisi selkeä jo huomenna, niin ei tarvitsisi jossitella. Pari-kolme lasia viiniä ei varmaankaan haittaa. En tiedä vaikuttaako enemmänkään, mutta ehkä itselle olisi helpompaa olla juomatta enempää, ettei sitten mahdollisen plussan jälkeen harmittaisi. Kait nuo alkoholirajoitukset on enemmänkin niitten riskikäyttäjien takia. Jokin raja pitää antaa, sillä muuten homma karkaa heiltä käsistä. Aina puhutaan, ettei ennen menkkojen poisjäämistä ole syytä miettiä asiaa, sillä vasta sen jälkeen istukka alkaa kehittymään ja aikanaan kuljettamaan ravinteita ja samalla myös mahdollisia myrkkyjä sikiön verenkiertoon.
| |
| | |
23.02.08, 16:11
|
#16 (linkki)
|
|
Huh huh, tänään on riittänyt touhua ja nyt olen ihan väsy... Aamulla heti ensimmäiseksi jumpaan ja sen jälkeen talossa kunnon siivousrupeama. Äsken käytiin sitten vielä ruokakaupassa, joten nyt ei enää jaksais kyllä enää tehdä mitään. Mutta ruokaa on kyllä vielä pakko laittaa, täytyy ensin vähän levähtää sohvan nurkassa, vaikka sen punaviinilasin kanssa :)
Tänään se täti sitten saapui. Ei mua oikeestaan harmita yhtään, kun olin jo etukäteen melko varma siitä, että tässä kierrossa ei tärpännyt. Eli nyt vaan täytyy suunnata energia uuteen yritykseen.
Aurinkoista viikonlopun jatkoa kaikille!
| |
| | |
23.02.08, 18:37
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
No voi hitsi harmi!!! No eikun uutta yritystä kohden vaan!!!
Mä en oikeen tiedä missä mennään kun tää kroppa on ollut koko vuoden niin omituinen että... Siis ovisoloja on ollut koko viikon mut en nyt ole kyl varma onko se mennyt vai tulossa. Kp olis nyt niinkun... pitää ihan laskea... 19 eli vielä jonkin aikaa saa odotella. Se on vaan tylsää, se odottelu.
Tänään olis ihan sellainen olo että voisi lähteä vaikka tanssimaan, pienimmäisen kummitäti on maisemissa ja voisi sen verran käyttää sitä että illan viettäisi kummipoikansa kanssa. Viime vuosina tuo kahdenkeskinen aika miehen kanssa jäänyt vähän vähemmälle, täytyy irroitella aina kun pystyy, noin puolen vuoden välein. ; ) Hyvää lauantaita kaikille!!
| |
| | |
24.02.08, 19:18
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Heippuli!
Olen ollut tovin nettipimennossa kun kone oli kauan huollossa joten enpä ole ehtinyt kertoilemaan kuulumisia...
Hyvinkään jälkitarkastus meni hyvin: eihän sitä syytä taaskaan saatu selvitettyä kuten ei kohtukuolemankaan osalta vuosi sitten. Ämmälä (Siis se ylilääkäri) oli asiallinen ja sanoi että uutta yritystä saa vaikka heti jos siltä tuntuu... ikäkysymystä se vähän hymisteli ja mietti että mitäs 34-vuotiaalle semmosta on luennoitu... Yritystä siis pukkaa, ihan kuin päätä ei olisi jo seinään riittävästi hakattu.
Meidän perhe lehdestä ottivat yhteyttä että voisivatko laittaa mut "mitä heille kuuluu nyt" osioon joka on seuraavassa lehdessä. (Minusta oli juttu viime kesänä kyseisessä lehdessä kohtukuolemasta). Toki suostuin, pieni juttu mutta nostaa tuon kipeän aiheen taas ison yleisön tietoon. Onhan meitä sentään enemmän kuin liikenteessä kuolee ihmisiä vuodessa... mutta hys hys, ei meistä saa puhua ettei turhaan järkytetä odottavia äitejä. Kaapista ulos vaan, sanon minä.
Tuossa meidän mitä kuuluu nyt-osassa ei sitä onnellista kuulumista ole, mutta näyttääpä nyt senkin ettei tarinoille aina tule onnellista loppua, ainakaan heti.
Menkkoja odotellessa, pitäisi alkaa näinä päivinä.
Terkuin S
| |
| | |
25.02.08, 11:00
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiva kuulla sinustakin Sanna! Meinasin jo vähän huolestua että oletko saanut musertavia uutisia kun ei mitään kuulu. Onneksi asiat on sinullakin hyvin ja kuulostatkin jo pirteämmältä. Ei muuta kuin onnea yritykseen teille!! Jos vaikka samaan marrasketjuun päästäisiin... ; ) Mulla ensi viikolla jännät päivät että alkaako vaiko eikö ala. Nyt ainakin nippailee masua ihan tosissaan, en oikein osaa sanoa miksi. Mut nyt syömään, palaillaan taas!!
| |
| | |
25.02.08, 11:25
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Maanantaita meiltäkin. Viikonloppu oli ja meni mukavasti, vaikka eilen olikin karmea keli, niin lauantaina oli aivan fantsu ulkoilupäivä.
Vai löysi se täti sittenkin Minnan luokse kylään. Harmi juttu, mutta hyvällä asenteella oot kuitenkin liikkeellä. Uusi yritys alkaa aina vanhan loputtua :-) Ja Sannalla meni lopputarkastus nappiin. Hieno homma. Ja peesaan kyllä lääkäriäsi, enkä voi ymmärtää, että miksi sinulle on iästä naputettu. Luin aikanaan jutun teidän perheestänne ja kolahti kovaa. Varmasti nämä uudet vastoinkäymiset laittavat monet ajattelmaan sitä, miten vauvansaaminen ei ole koskaan itsestäänselvyys. Toki uuden jutun jälkeen joudut puhumaan aiheesta enemmän, mutta voihan se toimia terapeuttisestikin.
Menkkoja täälläkin aletaan odottamaan. Toivottavasti tulisi lyhyt kierto, sillä lähdemme ensimaanantaina lomamatkalle, enkä millään haluaisi tädin änkeävän mukaan reissuun. Toki saisi jäädä kokonaan tulematta, mutta taitaapi olla turha toivo, kun ovis oli tosi aikaisin, jos sitä oli ollenkaan.
| |
| | |
25.02.08, 14:04
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
Inkku: Olen koko ajan puhua palpattanut aiheesta Kohtukuolema ummet ja lammet, omaa kokemusta, faktaa ja kaikkea mahdollista. Tuo puhuminen juuri minut on pelastanut siitä tilanteesta missä olimme/olemme. Olen myös käpy:n tukihenkilö vastaavan kokeneille ja kovasti elämäni on saanut tästä surullisesta asiasta elämäntehtävää ja tuulta purjeisiin. :) | |
| | |
25.02.08, 15:28
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
On hienoa, että Sinä Sanna jaksat papattaa tuosta aiheesta, kuitenki tuo kohtalo osuu aika usean kohdalle, minäkin tunnen äkkiseltään ajateltuna kaksi tapausta, tosin ei ihan lähipiiristä, mutta kuitenkin...
En halua mitenkään vähätelllä, enkä edes ikäviä asioita rinnastaa, ikäänkuin surun koon suhteen, tuo odotetun lapsen kuolema on niin suuri asia, etten voi sitä edes omalla järjellä käsittää... Meillä ei onneksemme ole noin suurta menetystä tullut eteen vaan olemme joutuneet taistelemaan vain pettyyksien kanssavaikka emme toiveista huolimatta vauvelia saaneet, mutta ihan tuosta puhumisen helpottavasta vaikutuksesta sanoisin, että minäkin olen huomannut puhumisen terapeuttiseksi, minä sitten papatan siitä, että ivf-hoidot eivät ole mikään tae, että hoidoilla lapsia saataisiin, (vaikka niin moni uskoo/luulee, toki nuo hoidotkin monia auttavat, en sitäkään tietenkään halua vähätellä) ja sitten kun tarpeksi asioista puhuu, tekee samalla itselle sitä surutyötä päästäkseen ikävien asioiden yli, muistoja ei tarvitsekaan poistaa, vain sen verran aikaa ja armoa, että elämä jatkuu pettymyksistä huolimatta luojan tarkoittamalla tavalla. Vastoinkäymiset on tarkoitettu voitettaviksi, ja mikä ei tapa niin vahvistaa sanoo vanha kansakin...
Voimia ja auringonpaistetta kaikille ja plussasäteitä niitä toivoville! | |
| | |
27.02.08, 12:17
|
#23 (linkki)
|
|
Heippa kaikille!
Onpas ketjussa taas ollut hiljaista. Kiva että Sannankin jälkitarkastus meni hyvin, onnea vaan yritykselle, toivotaan että tärppää pian.
Inkku on siis lomalla, voi onnellista! Mulla on vielä 6 viikkoa ennen hiihtolomaa. Vaikka olinhan mä just vähän aikaa sitten lomalla, mutta jotenkin sitä vain on koko ajan niin väsynyt ja kiirettä töissä, että tauko tekis taas hyvää :)
Mulla on siis menossa kp 5/29 eli nyt vaan odotellaan ovista tulevaksi reilun viikon kuluttua.
| |
| | |
27.02.08, 13:08
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
No niin, hyvältä näyttää ainakin loman kannalta, sillä täti tuli jo käymään. Kierroksi taas vain 24, mahtaako olla jo liian lyhytkin kiinnittymiselle, jos sattumalta hedelmöityminen onnistuisi.
Täti toi mukanaan energiapuuskan, sillä olen jo tähän mennessä ehtinyt imuroimaan, luomaan lumet ulkoa, pesemään vessan, tekemään ruokaa ja pesemään kaksi koneellista pyykkiä. No eihän tuo nyt jollekulle muulle ole mitään ihmeellistä, mutta minulle, patalaiskalle kotirouvalle, se on :-) Oli muuten tajuttoman raskasta lunta, ihan hiki tuli.
Hyvä Sanna, että olette huolehtineet siitä, että ikäviä asioita ei jää yksikseen märehtimään. Vaikkei tapahtuneet miksikään muutu, niin varmasti niiten jakaminen auttaa. Tukihenkilönä toimiminen on todella hatunnoston arvoinen juttu.
| |
| | |
01.03.08, 11:10
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kun tässä itse on nyt joutunut hyväksymään kroppansa vanhenemisen, niin kommentoisin tuohon Kiiruskan (vai Inkun?) mainitsemaan munasolujen laatuun.
Itse en enää pysty hedelmöittymään, kuten tutkimuksissa alkuvuodesta tuli ilmi. Otin yhteyttä Suomeen kahdelle yksityisklinikalle ja keskustelin mm. erään lääkärin kanssa, joka sanoi, että yleensäkin yli 44-vuotiaille tehdyistä ivf:istä onnistuu noin prosentti (siis omilla munasoluilla). Lääkäri myös sanoi, ettei hänen tekemänsä ivf ole koskaan onnistunut minkään ikäiselle, jos FSH-arvo on ollut yli 15 (arvonhan pitäisi olla alle 10).
FSH-arvoa ei voi tietää ilman sen mittauttamista. Esim. itse edelleen ovuloin ja kuukautiset ovat säännölliset. Jos ovulaation tikuttaminen stressaa, ja joka kuukausi miettii kuumeisesti, onko raskaana vai ei, voisi olla ihan aiheellista käydä mittauttamassa FSH. Lääkäri myös kertoi, että arvo voi tosiaan heitellä hieman, mutta jos se kerran on mitattu korkeaksi, se yleensä sitten on korkea.
Omassa tapauksessani selvän faktatiedon saaminen on helpottanut elämää, vaikka itsetunto onkin ollut viime viikot aika matalalla. Ainakin tiedetään, missä mennään, eikä tarvitse enää pelata ovulaatioiden ja lämmönmittausten kanssa. Myös seksi maistuu paremmalta, kun sitä ei tarvitse kalenterin kanssa harrastaa.
PS. Frizzantelle terveiset; kevättä kohti mennään... toivottavasti kaikki on olosuhteisiin nähden hyvin ja alat toipua keskenmenosta.
Voimia myös muille ketjulaisille, ja suruista huolimatta hyvää viikonloppua! | |
| | | | |