Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
12.05.08, 15:40   #101 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/2007
Liliania:Onko menkat vieläkään alkaneet?Jos ei niin testaa vielä uudestaan!!

Mites Miisa???Mitkä on fiilikset????

Miten on mahdollista ettei kukaan ole kirjoitellut mitään klo 8 jälkeen???Hei hallooo!!!!Onko vähän tylsää surffata täällä kun ei oo mitään kivaa luettavaa.....:)

Mä en jaksais odotella enää ensi viikkoon...Miten nää piinaviikot voivatkaan tuntua niiiin pitkiltä...Ihan kun olis menny jo joku 3 viikkoa oviksesta...Toivon todellakin ettei se ollut viime viikon lopulla sillä seksiä ei ollut silloin...

Wilma ja tuskastuttavat kp21

P.s. Tänään kasvohoitoon,ihanaa!!!
  Vastaa viestiin
12.05.08, 16:00   #102 (linkki)
Noa

Rekisteröitynyt: 12/2007
Joo, mikäs täällä oikein on tilanne? Miisa plus muut lähipäivien jännääjät? Tänne kertomaan tilanteita ja mun kans tonne tammikuisten ketjuun, kun siellä ei ole vielä ketään muita! Tai ainakaan kukaan ei ole tunnustanut :)

Vastaa viestiin
12.05.08, 16:49   #103 (linkki)
Sinililja
(Vierailija)

Liliana, varmaan sun oman mielenrauhan takia hyvä käydä gynellä tsekkaamassa tilanne. Mutta "vasta" 7.kuukausi meneillään eli luultavasti vielä hyvät mahikset tulla raskaaksi ilman mitään apukeinoja. Tekisi mieli nyt hokea tässä näitä perinteisiä "kyllä se siitä, ensi kierrossa sitten"-tyyppisiä lauseita, mutta ei ne juuri nyt taida yhtään lohduttaa. Mutta koitan siis sanoa, että älä nyt vielä menetä uskoasi, ihan hyvin voit tulla muutaman kk:n sisään raskaaksi. Vaikka sieltä kuopasta nouseminen tädin jälkeen onkin aina yhä hankalampaa. Paitsi että tätiä ei ole vielä näkynyt?

Loistavaa Wilma! Varmaan ihan hyvä fiilis siellä :) Tuolta ne sun kirjoitukset kuulostivatkin, kyllähän sun mies yrityksen on tiedostanut, kun noin pitkään ootte menneet ilman ehkäisyä. Ja siis hyväksynyt sen. Nyt vaan toivotaan, että tärppi kävisi pian eikä tarttis sen enempää aiheesta enää jauhaa.. ;)

Mä sain äsken vihdoin kaksi viivaa o-testiin, tosin haalean vielä. Aina aiemmin oon tikuttanut jo viikonloppuna ensin haaleat ja sitten sen vähän vahvemman, nyt ei siis tullut mitään. Eli mun jännäilyt varmaan siirtyy muutamalla päivällä. Mutta odottelen nyt ensin sen oviksen ja muutan sitten noita päiviä. Pitäisi nyt raivata jostain aikaa ja voimia ton haalean viivan hyödyntämiseen.. huoh, saa nähdä onnistuuko näin väsyneenä.. pakko ;)

Mites muut?

Sinililja kp 15
  Vastaa viestiin
12.05.08, 17:05   #104 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2007
mulla meni varmaan puol vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen ennen ku kierto alko olee suht normaalia ja bongasin ekan oviksen ikinä.. tosin senkin limoista kun olin niin huono tikuttamisen kanssa, mutta siis tikulla varmistin asian...
eli tosiaan saattaa mennä kauankin aikaa ehkäisyn lopettamisesta ennenkuin raskaus olisi edes mahdollinen.. pitkää pinnaa siinä tosiaan tarvitaan :/
  Vastaa viestiin
12.05.08, 17:27   #105 (linkki)
Liliania
(Vierailija)

Kiitos rohkaisevista sanoista. Tosiaan ei ole tätiä vielä näkynyt eikä kuulunut. Vatsassa sellaista kipuilua kuitenkin. Tai sellaista tunnetta, että kuin kohtuun olisi ilmaa pumpattu. Tein siis pe. sellaisen apteekin r-testin, jonka pitäisi näyttää raskaus jo 10 päivää hedelmöittymisen jälkeen, ja koska en siihen saanut plussaa aattelin, et ei sitten ole mitään. Herkkä testi jne.

Otin lauantaina usemman pullon oluttakin siinä vitutksissani ilta-auringossa istuessa. Huomenna pitäisi mennä yhden kustantajan kevätpirskeisiin, ehkä teen toisen r-testin ennen sitä...varmuuden vuoksi.

Niin tosiaan, mulla on ens ma sitten varattu aika omalle gynelle...

Ja vielä yksi asia...kävin hankkimassa kummilusikan mun siskon vauvalle. Heille siis syntyi vauva maaliskuussa. Aivan ihana tuhiseva tyttö ja musta tulee sen kummi. <3

Ja jännäilijät kommentoimaan tänne..

-L-
  Vastaa viestiin
12.05.08, 17:28   #106 (linkki)
Lumikukka''
(Vierailija)

Lilianille rutistukset negasta! Näköjään samassa veneessä mennään ja kyllä tämä alkaa tuntua kierto kierrolta vaikeammalle. Viikonloppuna olin baarissa ja mietin sielläkin, miten mukavaa olisi, jos tilanne olisikin toinen... Ehkä tuo äitienpäiväkin on nyt vetänyt mieltä alaspäin... Media on ollut täynnään äitiyden ylistystä... Syksyllä olisi sitten tutkimusten aika, toivottavasti tulisi tärppiä sitä ennen. Tiedän kyllä, että asiat voisivat olla paljon huonomminkin, mutta ei se silti lohduta.

Välillä menee pitkäänkin, ettei asiaa edes ajattele. Mutta viimeisimmän negan jälkeen on jäänyt vähän sellainen alakulo päälle.

Hyvä Wilma, että saitta miehen kanssa nostettua kissan pöydälle.

Plussatuulia!
  Vastaa viestiin
12.05.08, 17:28   #107 (linkki)
Liliania
(Vierailija)

Ai niin yksi juttu vielä. Puhuin mun miehelle mun peloista, että jos ei voidakkaan saada lasta, niin hän oli hyvin ymmärtäväinen vaikka pitikin pelkoa turhana...oli kyllä hyvin suostuvainen sperma-analyyseihin sun muihin jos niikseen tulee. Mua helpotti hirveästi, kun hän oli niin suopea asioille.
  Vastaa viestiin
12.05.08, 17:31   #108 (linkki)
Lumikukka''
(Vierailija)

Se on hyvä, että mies on samoilla linjoilla :)
  Vastaa viestiin
12.05.08, 18:04   #109 (linkki)
~Miisa
(Vierailija)

Moikka vaan!
Edelleen epätietoisuutta on ilmassa, pitihän se testi tehdä eilen ja negaa näytti kuten aavistelinkin. Jotenkin nyt ekaa kertaa kun jännäili niin ei hermo pitänyt ton testaamisen kanssa :D vieläkään ei menkkoja kuulu, eikä kyllä ole tuntemuksiakaan mihinkään suuntaan. Oletettavasti käyn poistamassa itseni jännäyslistalta keskiviikkoon mennessä, on vain sellainen tunne.

Kyllä mä olen sitä mieltä että kannattaa käydä gynellä jos joku asia askarruttaa. Mä kävin maaliskuussa ennen yrityksen aloittamista ihan vain siksi että tsekataan että kaikki on ok. Ei tosin tehty mitään ultria tms kun gyne sanoi että siistit on paikat ja eikun yrittelemään. Eli mulle se oli ainakin positiivinen käynti (tosin tilanne mulla kuitenkin eri kun teillä jotka olette jo jonkin aikaa yrittäneet) Monesti kun asioita pyörittelee itekseen niin sitten se voi helpottaa että ihan asiantuntijan kanssa käy niitä läpi, vaikka ei nyt mistään lapsettomuusjutuista oliskaan kyse, vaan vaikka just kierron säännöllistämisestä tms.

miisa kp 26/24-25
  Vastaa viestiin
12.05.08, 18:06   #110 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2007
Täällä on myös gyneaika varattu, mulla on ens tiistaina. Ainakin nyt perustarkastus ja papakoe..

Liliania ja Lumikukka: mä jotenkin oon vielä positiivisella mielellä. Mä uskon ettei meillä oo vielä hätäpäivää vaikka ollaankin pisimpään yrittäineitä täällä. Tiitilläkin tais olla useampi kuukausi takanapäin? Tsemppiä tytöt! Eiköhän se meidänkin aika tule viel plussata :)

Tuuhan sitte Liliania kertomaan maanantain jälkeen mitä gyne sanoi. Varasitko ajan perustarkastukseen vai meinasitko esim. ultrausta pyytää? Niin ja eihän sitä tiedä vaikka vielä plussan saisit tällä viikolla tikkuun..
  Vastaa viestiin
12.05.08, 18:08   #111 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2007
Piti vielä kommentoida, että tuo äitienpäivä se sai kyllä mullakin mielen matalaksi. Tänään on ollu jo huomattavasti parempi fiilis :D
  Vastaa viestiin
12.05.08, 18:34   #112 (linkki)
Liliania
(Vierailija)

Joo en mä sillä lailla ole kirvestä kaivoon heittönyt, mutta kun olen luonteeltani tällainen utelias niin pakkohan kaikki on saada tietää.

Varasin ihan perus ajan. Mutta mulla on aina sisätutkimuksen yhteydessä katsottu ultralla eli nyt siis ilmeisesti myös ultra. Itse veikkaan, että lääkäri otta multa verikokeet, ja katsotaan hormonitasoja..mutta infoan kyllä heti kun olen käynyt.

Äitienpäivä oli kyllä raskas.

*puhaltelee plussatuulia*
  Vastaa viestiin
12.05.08, 18:35   #113 (linkki)
Liliania
(Vierailija)

Miisa, tehdään yhdessä kohta toiset testit vielä!
  Vastaa viestiin
13.05.08, 09:43   #114 (linkki)
Sinililja
(Vierailija)

No hyvä, että täällä ollaan positiivisemmissa tunnelmissa!
Meillä alkoi vasta viides yrityskuukausi, mutta kieltämättä viimeksi oli ekaa kertaa todella paska fiilis viikon ajan tädin tulon aikaan ja silloin aloin jo miettimään, mitä kaikkea voisikaan olla pielessä.. mutta kummasti sitä mieli muuttuu oviksen lähestyessä. Nyt ei enää mietitytä, mielessä ihan muut asiat.. ;) Mutta pitäisi varmaan minunkin käydä perustarkastuksessa gynellä, edellisestä on jo liian kauan. Ikäni puolesta sain kutsun papatestiin viime syksynä, mutta ehkä ei olisi haittaa perustsekkauksesta täälläkään. Mutta kesän yli odotan, luotan siihen, että kesällä valoisan aikaan lomatunnelmissa tänne ilmaantuu plussia kasapäin! :)

Harmittelut negasta :( Mutta ehkä sieltä tulee vielä ylläri loppuviikosta!

Mä sain eilen suht vahvan viivan o-testiin, mutta illalla oltiin niin puhki että jäi tilanne hyödyntämättä. Mutta toivottavasti viiva vielä vahvistuu, niin ei sitten olla tänään liian myöhään liikkeella. Ei oo kyllä kevään aikana aiemmin ollut ovis näin myöhään, mielenkiinnolla odotan kuinka pitkäksi tää kierto venyy. Mun säännöllinen 28 päivää taitaa nyt rikkoutua, höh.

Mutta mukavaa tiistaipäivää!
Sinililja kp 16
  Vastaa viestiin
13.05.08, 11:36   #115 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/2007
Nyt on niiiiiiiin hirvee vauvakuume et tunnen sen joka paikassa...Oon siis sellaisessa työssä missä olen äitien ja vauvojen kanssa tekemisissä viikoittain ja kahvittelen niiden kanssa paljon. *Huokaus* Saan aina pidellä niitä vauvoja ja tulee välillä sellainen surku olo, että ainako vaan muiden vauvoja pitelen...??

Lusekelen tässä just vau*kirjaa, sellainen minkä odottavat saa neuvolasta ja siinä kerrotaan äidille ja isälle eikseen kaikista viikoista, ruokavaliosta yms. faktaa ja kuvia.Ihana kirja!!Siihen saa sitten itsekin kirjoittaa päiväkirjaa...Milloinkas sitä ite pääsis sitä kirjaa selailemaan niinku oikeesti!!Vauva-lehteäkin luen ihan duunin puolesta....Pää lähtee pian. Kuitenkin tietty nautin siitä, että saan tavata kivoja äitejä ja vauvoja...

Ihan kauheeta...mun koko kroppa ja sieli huutaa kun kaipaa sitä vauvaa niin. Tää on niin kokonaisvaltainen tunne tää vauvakuume. Ja pahinta on se, että mun kollega (meitä on 2 jotka tehää tiiviisti töitä yhdessä) joka on 34 on kans vauvakuumeinen ja ilm. myös "yrittävät" eli saa nähä milloin se kertoo "uutisia" ja joudun seuraamaan sen odotusta tosi läheltä. Tai voihan olla et mulla natsaa ensin???Toiv. molemmilla natsais!!!Tää projektihomma on aika epäsäännöllistä ja pitkästyttävääkin välillä, joten mammaloma ei olis pahitteeksi. Hohhoijaa!

T.Todella vauvakuumeinen Wilma jolla vielä 1vko jännäiltävää....
  Vastaa viestiin
13.05.08, 15:43   #116 (linkki)
*tiiti
(Vierailija)

Milloinkahan olen tänne edes viimeksi kirjoitellut. Työt, muutto ja opiskelut ovat pitäneet kiitettävän kiireisenä.

Pahoittelut kaikille negan testanneille ja tädin uhriksi joutuneille. Kunhan murehtimiset on murehdittu niin uusin asein uuteen kiertoon...

Sinililjalla on jännät paikat. Toivottavasti ovis löytyy pian ja kierto pysyy mukavissa mitoissa. Millaisia testejä olet käyttänyt tässä kierrossa?

Wilman tekstistä kyllä kuuluu vauvakuume. Mulla oli alkuvuodesta ihan samanlaisia tunteita, kaipuu tuntui ihan kipuna. Ihan kamala tunne... Toivottavasti pääsisit ensi viikon jälkeen täyttämään omaa vau-kirjaa ;)

).( ovis meni viime viikolla. Hyödynnettiin ovisplussa-päivä, jäi sitten sen varaan koska pahainen matka sotki taas kuviot. Muutettiin loppuviikosta ja äkkiä onkin aika hujahtanut. Rinnat on todella kipeät, vatsallaan olo hankalaa. Oikeaa nivusta vihloo ja lämmöt on koholla. Samanlaisia oireita kuitenkin olen tuntenut joskus aikaisemminkin eivätkä ole olleet merkkinä mistään, joten odotellaan vielä viikko :(

Pitkästä aikaa on tämän vauvakuumeen kanssa ihan rauhallinen olo, ei ahdista ja kaipuu on siedettävissä mitoissa. Ehkä se on tää kesä joka piristää mieltäkin.
  Vastaa viestiin
13.05.08, 19:05   #117 (linkki)
Lumikukka''
(Vierailija)

Wilma: mitä teet työksesi?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta: