Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
03.05.08, 09:47   #1 (linkki)
shocked12
(Vierailija)

50% mahdollisuus vammaiseen lapseen

olen pitkään haaveillut meille vauvaa ja yrittäminen alkoikin alkuvuodesta. sain vasta kuulla että minulla on suvussa esiintyvän geenivirheen takia 50% mahdollisuus saada kehitysvammainen lapsi, kun normaalisti riski on kaikilla 3% . olen itse geenivirheen oireeton kantaja.

Lisäksi kyseinen geenivirhe saattaa aiheuttaa minulle ennenaikaiset vaihdevuodet jo esim. 35 vuotiaana. vielä on menkat olleet normaalit, en tiedä voidaanko hedelmällisyyteni todeta gynekologilla? tietääkö joku?

olen saamistani tiedoista järkyttynyt, en ole vielä päässyt perinnöllisyysneuvontaan, olen jonossa.
onko muita kohtalotovereita.? Sitä miettii että uskaltaako tässä enää luomusti jatkaa yrittämistä vai pitääkö miettiä muita tapoja.
  Vastaa viestiin

27.05.08, 15:12   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2007
Luomusti vai ei

Hyvä Shocked. Jos sinulla on tuollainen geenivirhe jossa on 50% todennäköisyys kehitysvammaiseen lapseen, niin voit ajatella asian joko niin, että siinä on myös 50% todennäköisyys terveeseen lapseen. Muut vaihtoehdot ovat sitten luovutettu munasolu, jolloin sinun geenivirheesi ei siirry lapseen koska sinun geenisi eivät siirry. Tällöin kysymykseen tulee siis hedelmöityshoito, jossa punktiolla kohtuusi siirretään valmiiksi hedelmöitetyt alkiot jossa siis siittiö tulee mieheltäsi ja munasolu joltain luovuttajalta.
Gynekologilla voidaan tehdä tutkimukset hedelmöittymisestäsi, eli onko sinulla ylipäänsä mahdollisuuksia tulla raskaaksi. Kannattaa kysyä koko asiaa myös gynekologilta suoraan, koska saat varmaan paremmat vastaukset kuin täältä palstalta.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku