Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
29.05.08, 13:19   #251 (linkki)
upap
(Vierailija)

Pakko vielä, ratiossa sanottiin että naiset ottaa nykyään mielummin kumppanikseen koiran kuin miehen! Ihan tosi...eipä yllättänyt. Voisko vaihtaa tässä vaiheessa???? Mikähän kenneli ottais vastaan täältä yhen olion, voin ottaa parikin koiraa vaihdossa.
Tosin... onhan siinä yksi "pikku" propleema... tiiätte varmaan ;)
  Vastaa viestiin
29.05.08, 13:26   #252 (linkki)
Aurora Vee
(Vierailija)

Kiitos lohdun sanoista. Eniten tosiaan surettaa tämän ihmisen täyskäännös. Ystäväni oli kaikista ystävistä se "paras" ystävänä: kaikkein eniten välittävä, sydämellinen ja ihana, perhekeskeinen ihminen. Tuntuu hämmentävältä huomata miten paljon hän on muuttunut - ei kuulemma pidä edes omiin, myöskin syvästi kristittyihin vanhempiinsa juurikaan yhteyttä.

Minun on myöskin hyvin vaikea ymmärtää millainen kristinusko pistää ihmisen kääntämään selkänsä toisille jotka hänestä välittävät - hyvin erilainen usko kuin mitä ystäväni aikanaan "edusti". Ei myöskään kovin toimiva kristinuskon levittämistä ajatellen. Mutta nyt mennään jo syvällisyyksiin, jatkan näitä pohdintoja kaveripiirin keskuudessa...
  Vastaa viestiin
29.05.08, 17:33   #253 (linkki)
joox vielä
(Vierailija)

JESH !

Uus hiiri !! ;O) Kyllä nyt kelpaa surffata taas.
  Vastaa viestiin
29.05.08, 19:05   #254 (linkki)
Mirkku33
(Vierailija)

Isovanhemmista ollut puhetta, kait..??

Taas huomaan murehtivani, miksi välit anopin kanssa ovat niinkuin ovat. En kelpaa kait hänelle millään, syytä en tiedä. Aiemmin, ennen lapsia käytiin yhdessä ostoksilla, käytin lääkärissä jne., eli silloin välit oli ns. paremmat.
Lasten jälkeen kaikki muuttui. Toki näennäisesti on tyytyväinen, mutta pinnan alla kuohuu, ja tutummat ihmiset huomaa kylmän suhtautumisen minuun. Syytä en tiedä, ja vaikka kuinka olen omaa käytöstäni tai suhtautumista asioihin ja muihin ihmisiin tarkkaillut, en löydä suoranaisesti vikaa itsestäni. Toki varmasti jotain voi olla, mutta koskaan en ole loukannut ketään sanomisillani tai tekemisilläni, ja kenenkään elämää/asuntoa/olemusta tms. ole väheksynyt tai halveksinut, niinkuin eräät toiset..
Meidän lapsista anoppi ei ole kiinnostunut. Toisten sisarusten lapsia kaitsevat mielellään, käyvät kylässä, kehuvat ja puhuvat vain niistä lapsista jopa silloinkin kun meidän lapset yrittävät heille jotain asiaa esittää. Ja kuitenkin, meidän lapset ovat yhtä lailla pieniä ja kaipaavat isovanhempien kiinnostusta. Kaitsemisen lisäksi mitään yö-kylää tms on turhaa haaveillakaan. Ihan kateeksi käy niitä, joiden lapset saavat olla isovanhempiensa luona edes silloin tällöin yötä, itsellenikin sopisi että edes yksi silloin tällöin pääsisi nauttimaan jakamattomasta huomiosta, vaan ei...

Oma äitini ei juuri kummempi ole. Ehkä hän ainoita lapsenlapsiaan kuuntelee, mutta suoraan sanoen, en koe minkäänlaista luottamusta että voisin edes sinne yhtään yöksi päästää.
Ja välillä hän itse on kuin pikkulapsi; ei saa kaupassa käytyä ilman että minulta kyselee; mitä ostaisi... >:o/.

Joten, olkaa te joilla on osallistuvammat isovanhemmat, heistä onnellisia!
  Vastaa viestiin
29.05.08, 20:37   #255 (linkki)
joox täällä
(Vierailija)

Komppaan Mirkkua !
Eikä tietenkään atrvitse pyydellä anteeksi mitenkään, Aurora !
Ole onnellinen tuollaisista isovanhemmista, jooko ?
Ja tieteski muutkin, joilla on osallistuvat sellaiset ;o)

Meillä tää kouluongelmainen poika on saanut jonkun stipendin !
( ei muistanut, minkä....näkeehän sen sitten lauantaina,
kun saa siitä oikeen paperin kotiin ) Mutta voitte vaan kuvitella kuinka pollea
on nuorimies !!
  Vastaa viestiin
30.05.08, 07:34   #256 (linkki)
Aurora Vee
(Vierailija)

Huomenta!

Mirkku, on tosi ikävää jos anoppisi ongelmat sinun suhteen tulevat ilmi käyttäytymisessään lapsia kohtaan. Aikuisen ihmisen luulisi pystyvän pitämään lapset erossa mahdollisista aikuisten välisistä skismoista. :-( Oletko miettinyt itseksesi tai kenties kysynyt toisilta (jopa anopilta itseltä), mistä kylmä suhtautuminen on voinut saada alkunsa? Onko jokin yksittäinen asia jäänyt kalvamaan?

Joox, kiva uutinen tuo stipendi - onnittelut pojalle ja äidillekin! Mahtavaa! Tekee varmasti hyvää nuoren miehen itsetunnolle ja ajatuksille koulusta. :-)

Sitten itsekeskeistä tilitystä...

Eilisilta oli vähän ikävänpuoleinen. Tuntui että maailma pyörii liian kovaa, itku oli herkässä ja pinna kireällä. On työtä, työmatkaa, kiireistä "loma"-matkaa, lyhyitä yöunia, levottomia lapsia, vauvamietteitä, ystäväongelmia... Sanoin miehelle juuri ennen kuin nukahdin, että tiedän mitä hän ajattelee: ei vauvaa tähän kiireeseen ja kireään tunnelmaan. Valitettavasti olin oikeassa.

En tiedä miten pystyisin selittämään, että viime viikot ja varsinkin viime päivät ovat olleet aika raskaita, myös siksi että emme ole ehtineet jutella vauvahommasta. Alkuviikosta mulla oli vielä tosi myönteiset fiilikset sen suhteen. Mies on koko kevään epäillyt jaksamistani raskaana ja vauvan kanssa, ja ymmärrän toki miksi, mutta kun ukko ei näytä tajuavan minkä paineen alla olen ollut koko toukokuun ja miten paljon ystäväni "kohtalo" (josta kerroin eilen) surettaa. Tämän päivän surut eivät vaikuta siihen miten hoitaisin vauvaa ensi keväänä!

Pistän vähän meiliä herralle. Tykkään häiritä sitä töissä yksityisasioilla. Oikeesti, se tuntuisi olevan ainoa tapa keskustella asioista nykyään, kun illalla ei ehdi/jaksa! :-/

Iltapäivällä lähdemme Varsinais-Suomeen ylppärijuhliin ja kavereita tapaamaan. Kaksi yötä hotellissa pistää lasten iltarutiinit koville. En halua ajatella miten väsynyt olen maanantaina. Positiivisin mielin vaan eteenpäin! Vaikeeta on... ;-)
  Vastaa viestiin
30.05.08, 07:57   #257 (linkki)
Haidi kirjautumati
(Vierailija)

Huomenet
Täällä sitä ollaan ja edelleen pyrstöä parannellaan. Karmee räkätauti päällä...viimeinen koulupäivä ja viimeinen tentti alkaa tunnin kuluttua...ristikää kätenne että menee läpi, sillä en oo ehtiny/jaksanu lukee. Aamulla aikaisin vähän katselin papereita enkä tolkunnut niistä mitään:(
Maanantaina täytys aloittaa työt, toivottavasti tauti hellittää ennen sitä.
Oviksen tikutuskin unohtui aloittaa toissapäivänä. Eilen kp15 eikä viivaa tullut...jos muistaisin tänään jatkaa sillä oireita pukkaa kuitenkin, ehkä se vaan taas menee pidemmälle ennen kun viivat napsahtaa tikkuun.
Palaan taas eetteriin kun ehdin lukea teidän kaikki kirjoitukset...kuulumisiin.
  Vastaa viestiin
30.05.08, 08:18   #258 (linkki)
Mirkku33
(Vierailija)

Aurora Vee; mä olen viimeiset seitsemän vuotta kokeillut selvittää mistä on kyse, ja anopilta kysyttäessä ei mitään syytä ole ja tilanne ehkä muuttuu joksikin aikaa, mutta palautuu ennalleen jonkin ajan kuluessa.
Uskon perimmäisesti olevan kyse siitä että olemme mieheni kanssa täysin "eri paria", ainakin ulkopuolisten mielestä. Mitään yhteistähän meillä ei voi olla. Luulenkin että jos anopin olisi pitänyt antaa jokin todennäköisyysluku meidän avioliiton rikkoutumisesta minun syystäni ajalta ennn lapsia, olisi se ollut varmaan jotain 90%..
Kuitenkin yhtä köyttä ollaan vedetty jo pian 15v ja ainakaan toistaiseksi loppua ei ole näköpiirissä. Meillä ei ole koskaan edes mitään parisuhdekriisiä ollut vaan elo on ollut "tappavan tasaista".
Eikäpä oikein muukaan lähipiiri osaa sanoa syytä suhtautumiseen, heidän kanssaan välit on ihan ok.
Ja muuten, eräs ystäväni on joskus minulle sanonut, että vaikutan ulospäin niin varmalta ja oman elämän täysin hallitsevalta ihmiseltä, että vähänkään epävarman henkilön on ehkä vaikea lähestyä mua. Kuitenkaan en ole mikään besserwisser, näin minulle on sanottu. Liekö siinä jokin selitys, en tiedä. Koskaan en kuitenkaan ole väheksynyt saamiani neuvoja esim. lastenhoidossa, vaikka oma näkemys onkin voinut olla eri.

Menipä omanapaiseksi, sorry.
  Vastaa viestiin
30.05.08, 08:53   #259 (linkki)
Titti*
(Vierailija)

Huomenta!!

Kympiltä olis se ultra, jännittää!!! Palaan sitten enemmän asiaan, toivottavasti iloisissa merkeissä!!!
  Vastaa viestiin
30.05.08, 09:23   #260 (linkki)
joo Xo)
(Vierailija)

Hitsi tää kirjottaminen on tosi vaikeeta kädet ristissä
ja peukut pystyssä...
Haidille tsemiä ja onnea vimppaan koulupyrähdykseen sekä taudin selättämiseen !

Tittille runsain mitoin tsemitystä tarrasukkia vauvaliimaa ja bd b dbd b db db dbd:tä
ultraan ;o) !!

Aurora; tajuan ton turnajaisväsy-fiiliksen,
mutta oikeassa olet kyllä; ei se vaikuta siihen päivään,
kun vauva tulee...nuo hassut oliot ei tajua,
että tilanteet ja fiilarit muuttuu ( siis ainakin meillä naisilla )
kun ite ovat samoilla fiilareilla toimivia joskus vuosikausiakin...

Mirkku: toi voi olla muuten totta toi että anoppi tuntee jotenkin
olevansa heikommilla, jos ajattelee sun olevan vahva ja varma ihminen,
nimim:"kokemusta omaava"....
mä kyllä sanoin anopille,( jonkun ihmehässäkän jälkeen )
et pidä sä vaan mykkäkoulua typeristä pikkujutuista,
enhän mä ole sulle mitään velkaa, etkä sä mulle.
Mutta jos muutat mielesi, täällä ollaan....

Kas; kolme viikkoa meni, anoppi otti yhteyttä jostain ihan jaapati-jaa-jutusta,
ja nyt jopa soittaakin joskus mulle ja pystyy käymään meillä
kylässäkin, tytön synttäreillä kerran vuodessa.
Samoin kuin mekin käydään heillä - kerta vuoteen riittää ihan hyvin.
Hän haluaisi meidät ja ainakin tyttöä sinne useammin,
jopa yökylään, mutta tyttö ei halua sinne.
(Mummi on tylsä,kun se vaan istuu ja kattoo telsuu....ja haisee pahalta,
kun se polttaa tupakkaa....)

Ei mut nyt mä alan täpöillä jänskäämään Tittiä !!
Kivaa aurinkoista päivää jokaiselle yhdessä ynnä erikseen,
jos en ehi enää tänne *=o} !!
- Juu, ja viikonloppua !!

Vastaa viestiin
30.05.08, 09:33   #261 (linkki)
Aurora Vee
(Vierailija)

Komppaan Jooxia peukutuksissa sekä kommentissa Mirkulle: ehkä anoppisi tosiaan kokee jäävänsä jotenkin alakynteen, tulkitsemalla olemuksesi väärin. Joillakin on vaikeuksia itsevarmoilta ja puheliailta vaikuttavien ihmisten kanssa... Nimimerkki kokemusta on...

Meilläpäin miehen veljen vaimo, eli toinen porukan miniöistä, on ilmaissut ongelmansa olla kanssani, kun olen kuulemma liian dominoiva ja muita ohjaava ja aina mennään meidän perheemme aikataulujen mukaan. Mutta mitään ei ole voinut sanoa näitten vuosien ajan... Aina kun pitäisi päättää tekemisistä, kukaan muu ei ole sanonut mitään joten minä olen esittänyt ehdotuksia.

Plaah, ei siitä sen enempää, nyt ollaan ihan kohteliaissa puheväleissä, mutta mikään ei ole palanut ennalleen. Harmittaa vaan jos yhden ihmisen ongelma aiheuttaa kireyttä ja perhesuhteiden viilenemistä koko suvussa. :-(

Kirjoitin ukkokullalle mietteitäni, vastasi juuri joten siirryn sitä lukemaan... Vähän mälsää tekstiä näytti tulevan. :-(
  Vastaa viestiin
30.05.08, 09:47   #262 (linkki)
Tehotyttö.
(Vierailija)

Pikaisesti huiskuttelemassa!
Pakko pitää ruho liikkeessä, max parin minuutin pysähdys. Olen heränny neidin kanssa tänään VIIDELTÄ. Illalla nukkumaanmeno oli tosi myöhään, koska pakko on olla joskus omaakin (tai siis olion kanssa kaksistaan) aikaa ja tietysti myös yöllä syötetty neiti. Nukahdan, jollen pysy liikkeessä :-/ Niinpä rätit ja huiskut heiluu ja kohta siirrytään pihamaalle. Eilen oli ihan p****a iltakin taas esikoisen takia tällä kertaa, joten fiilis on aikas uupunut!

Mutta Tittille kovasti tsemppiä ultraan!

Tehis
  Vastaa viestiin
30.05.08, 09:51   #263 (linkki)
Aurora Vee
(Vierailija)

Täältä tulee Tehikselle pari tulitikkua luomien väliin laittamista varten: \
Ole hyvä, mulla on koko aski jos jollekin toisellekin kelpaa!
  Vastaa viestiin
30.05.08, 12:31   #264 (linkki)
Titti*
(Vierailija)

JIHUU JIPPIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kaikki on loistavasti!!! Np oli 0,7, pääperämitta 5,6 cm ja siellä se pieni viuhto menemään niin pirusti!!! Ai että tipahti 500 kg harteilta... Upea fiilis!!!!!!!!

Aika jännä juttu muuten, voikohan siitä päätellä mitään kun istukka taas etuseinässä niinkuin kolmessa ekassakin ja viimeksi huonosti käyneessä raskaudessa takaseinässä????? Jos mulla on huono takaseinä??? X D No joo, kunhan mietiskelen..

Ai että on mukava aloittaa loma, vähän kun saisi vielä töitä tehtyä työkaverille valmiiksi niin voisi hyvin mielin tänään lähteä laitumille... Meitin paikallislehdessä luvattiin maanantaille 27 astetta!!! Mä en kyllä kauheesti tykkää kuumasta ja auringosta mut silti...

Se siitä omasta navasta nyt. Mitäs muilla oli, isovanhempijuttuja.. Mun äiti asuu 350 km päässä eikä kauheasti apua siitä ole muutenkaan kun sillä vasen puoli halvaantui pari vuotta sitten. Anoppi asuu ihan vieressä mutta kun sillä on se alkoholistimies niin en lapsia sinne kyllä ikinä päästä!! Pari kertaa se on ollut meillä hoitamassa, viimeksi silloin tammikuussa. Ensi vuonna se pääsee eläkkeelle niin katotaan mitä sitten tulee. Vaareja kummaltakaan puolelta ei oli, mikä on harmi. Pienimmälle olen yrittänyt mun vanhinta veljeä (52v) saada varavaariksi mutta ei sillä meinaa aika riittää. Poika kyllä viime kesän rakastu siihen ihan täysillä mutta työ vie veljen aikaa ihan kauheasti, erityisluokan ope on meinaan. Mut jos taas tänä kesänä olisi enemmän aikaa...

Joo, nyt pakko tehdä vähän töitä, palaillaan!!
  Vastaa viestiin
30.05.08, 13:34   #265 (linkki)
Aurora Vee
(Vierailija)

Ihania uutisia, Titti!! Näissä merkeissä onkin ihanaa lähteä viettämään viikonloppua!

Meitsi lähtee tästä hakemaan perhettään. 100km ylimääräistä ajoa siksi etten voinut kulkea julkisilla aamulla (=3 kulkuvälinettä ja min. 1½h vrt. autolla alle 40min ovelta ovelle). Joudun nyt sitten "tsemppaamaan" tuolla reissussa, kun mies epäilee sitä, löytyykö minulta voimia kolmanteen lapseen. Ottaa päähän joutua todistamaan tällaista omalle miehelle. Mutta tsempataan sitten.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja onnistuneita kevätjuhlia kaikille niitä järjestäville!
  Vastaa viestiin
30.05.08, 17:14   #266 (linkki)
joox Titti*lle
(Vierailija)

JESH ! Jesh ! JESSSSSSSS!!
Mä tiesin sen...ihanaa, Titti. Onnea, onnea sinnepäin ja kaunista ihanaa
sekä paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon keveämpää lomaa *=`o} !!
  Vastaa viestiin
30.05.08, 20:02   #267 (linkki)
Titti*
(Vierailija)

Kiitos!!! Kyllä nyt hymyilyttää... Nii ja toi pääperä mitta oli 6,5 cm, muistin väärin... Paljon isompi kuin muut tässä vaiheessa joka mun mielestä ainakin kertoo että ollaan muutaman päivän edellä. No joo, ei sillä joulukuussa sit ole väliä...

Äiteekin tupsahti kylään kun tosiaan huomenna siskonlikan lakkiaiset, se katteli heti että tyttömaha on.. Niin munkin mielestä mutta mies on ehdottomasti pojan kannalla. Mut kyllä me naiset tiietään... ; )

Vitsit että väsyttää, vois mennä ajoissa nukkuu, huomenna tulee rankka päivä kun pitää kolmet juhlat juhlia...
  Vastaa viestiin
01.06.08, 09:59   #268 (linkki)
Haidi kirjautumati
(Vierailija)

Huomenet ja kesäkuuta kaikille
Onnittelut titille hyvistä poimuista:)
Meillä täällä vuosisadan räkätauti, koko porukka ryystää räkää ihan urakalla. Hemmetti huomenna pitäs lähetä töihin, eikä ääntä tule kun jokatoisella tavulla jos silloinkaan...kiva mennä huutamaan huonokuuloisille...kyllä ne tuijottaa mua.
Täytys alkaa pakata likkojen laukkuja, isompi lähtee ratsastusleireille avustajaksi ja pienempi mukaan, ettei tarvitse olla yksin kotona. Kaksi viikkoa ovat, mutta viikonlopuksi tulevat kotiin. Meillä on siis olion kanssa omaa aikaa kun esikko viilettää ulkona iltaisin:)))
Viivat tuli tikkuun eilen, joten tänään täytyy sitäkin hommaa taas jatkaa...häntäluusta huolimatta...kyllä se siitä suttaantuu...kun etsii oikean kulman:))
Yritän siis huomenna aloittaa työnteon...mutta jos näyttää ettei se onnistu ylä tai alapään vuoks niin sit on pakko hakee saikkua, nyt en uskalla kun ei oo vielä nimiä työsopparissa.

Vastaa viestiin
02.06.08, 08:26   #269 (linkki)
joox täällä
(Vierailija)

Huomenet kaikille !
Pojilla alkoi kesälomat, sikahuonot todistukset kyllä masentaa hiukan...
muuten hyvä fiilis kesäkuun alkuun poksahti,
kun kirurgi soitti ja lupaili leikkauksen syksymmälle....
tiedä sitten, kuinka pitkälle menee, mutta mä oon tyytyväinen,
etten kesähelteillä sairaalassa makoile tai ole toipilaana kotosalla ;o)

Haidi pääsee tositoimiin taas, peukutukset täältä !!
Meill äei paljon kaatoja ole edes ehtiny miettimään,
senverran on omat ja naapurien lapset taas työllistäneet...
Mutta takana ihana viikonloppu, sain raavittua kukkamaatakin esiin
ihan kiitettävästi rikkiksien alta - hyvä minä !

Mitäs muille ?
  Vastaa viestiin
02.06.08, 08:26   #270 (linkki)
joox lisää
(Vierailija)

Haidille tsemityksiä ja onnea ekaan työpäivään !!
  Vastaa viestiin
02.06.08, 08:47   #271 (linkki)
Aurora Vee
(Vierailija)

Aloitan uuden ketjun kesäkuun kunniaksi...
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku