| |  | | |
02.06.08, 08:50
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | ISOMMASTA pesueesta haaveilevat 22
Tässä tämän ketjun porukka:
Haidi 32v, poika-91 ,tyttö-94, tyttö-97...km 2/01, 5/03, 11/04
Papu 32v, lapset poika -94, poika -00, tyttö -04, km 09/06
joox3 kaksospojat -98, tyttö -03, ukko -68, talo -77 ;O)
Ohdakkeenkukka -80, t -98, p -00 ja -03, mies -71 + vknloppulapsoset t -98 ja p -96
Mirella76, mies72 ja -97-03-05 syntyneet lapset
Aurora Vee 28, mies 27 t-05, p-06
Tehotyttö :-) ks. tiedot jo synnyttäneistä
Kukkis79, lapset 4 v ja 1,5 v
Safiiri 35v, poika -00, poika -03,tm 05/04, tyttö -05, km 05/06, 01/07, tyttö -08
Plussanneet :
Vieläkö yksi v,lapset poika -96, tyttö -98, poika -01 la 06/08
Titti 38 v, t -97, t -99, p -05, enkelityttö 01/08, mies -64, sen lapset -89, -91, -93 /La 12/08
Jo vauvan saaneet :
Maisa 34V. Pojat -97, -99, -05 , tyttö syntyi 8.2007
ÄssÄ 28v, tytöt -00 ja -02, km11/06,Tyttö syntyi 20.9.2007( LA 20.9.)
Tehotyttö 36v., lapset poika -96, tyttö -98, poika -05, km 10/06, Tyttö syntyi 25.10.2007
Marjuli, lapset tytöt -98, -00, poika -03
Safiiri 35v, poika -00, poika -03,tm 05/04, tyttö -05, km 05/06, 01/07, tyttö syntyi 10.2.08
Mirkku 33v, lapset poika -00, poika -02, tyttö -04 , Tyttö 05/08
| |
| | |
02.06.08, 08:59
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Toivottavasti tuli viimeisin lista!
Terveisiä vaan Turust!
Reissu meni hyvin, joskin vauhdikkaasti... Lapset olivat aika täpinöissä, mutta hengissä selvittiin ja aika ajoin jopa nautittiin! :-D Sää oli mahtava ja oli kiva olla niin tiiviisti koko perheen kanssa. Vasta kotimatkalla takapenkiltä kuulunut marina ja kiljunta rupesi kiristämään hermoja...
Vauvaprojektin suunnitelmat ovat VIELÄKIN auki! Oikeesti, olis jo hmm... kp 7/27-28, ja herra lupasi eilen "muutaman päivän sisään" ilmoitella mitä on päättänyt. AAARGH! Haluaisin kuitenkin ehtiä vähän sulattelemaan mahdollista vauvantekolupaa, ettei tule tehtyä mitään hätiköityä.
Reissun vauhdikkuus ei ainakaan johtanut kielteiseen päätökseen, vaikka itse myönsin epäileväni jaksamistani kolmen kanssa tuollaisten matkojen jälkeen... Joten kyllä tuo ukkokulta ihan tosissaan asiaa pähkäilee!
Oi voi, kellokin on jo noin paljon... Töitäkin pitäisi tehdä.
Haidille työn iloa! Teet ainakin hyvän ensivaikutelman noilla krempoillasi! Pikaisia paranemisia koko perheelle!
Muillekin toivotan kesäistä viikkoa!
| |
| | |
02.06.08, 09:35
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos, Aurora *=o} !
Mä laitan tähän nuo edelliseen just kirjoittamani viestit.
Huomenet kaikille !
Pojilla alkoi kesälomat, sikahuonot todistukset kyllä masentaa hiukan...
muuten hyvä fiilis kesäkuun alkuun poksahti,
kun kirurgi soitti ja lupaili leikkauksen syksymmälle....
tiedä sitten, kuinka pitkälle menee, mutta mä oon tyytyväinen,
etten kesähelteillä sairaalassa makoile tai ole toipilaana kotosalla ;o)
Haidi pääsee tositoimiin taas, peukutukset täältä !!
Meill äei paljon kaatoja ole edes ehtiny miettimään,
senverran on omat ja naapurien lapset taas työllistäneet...
Mutta takana ihana viikonloppu, sain raavittua kukkamaatakin esiin
ihan kiitettävästi rikkiksien alta - hyvä minä !
Mitäs muille ?
Tänään, 08:26
joox lisää (vierailija)
Haidille tsemityksiä ja onnea ekaan työpäivään !! | |
| | |
02.06.08, 09:37
|
#4 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 12/2006
| Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora Vee Tässä tämän ketjun porukka:
Ohdakkeenkukka -80, t -98, p -00 ja -03, mies -71 + vknloppulapsoset t -98 ja p -96
Kukkis79, lapset 4 v ja 1,5 v
Safiiri 35v, poika -00, poika -03,tm 05/04, tyttö -05, km 05/06, 01/07, tyttö -08
Plussanneet :
Vieläkö yksi v,lapset poika -96, tyttö -98, poika -01 la 06/08
Titti 38 v, t -97, t -99, p -05, enkelityttö 01/08, mies -64, sen lapset -89, -91, -93 /La 12/08
Jo vauvan saaneet :
Tehotyttö 36v., lapset poika -96, tyttö -98, poika -05, km 10/06, Tyttö syntyi 25.10.2007
Marjuli, lapset tytöt -98, -00, poika -03, ja poika syntyi 23.01.2008
Safiiri 35v, poika -00, poika -03,tm 05/04, tyttö -05, km 05/06, 01/07, tyttö syntyi 10.2.08
Mirkku 33v, lapset poika -00, poika -02, tyttö -04 , Tyttö 05/08 | | |
| | |
02.06.08, 09:43
|
#5 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 12/2006
|
Laitoin tuohon tuon meidän viimeisimmän syntymäpäivän!
Nyt on taas pari päivää ollut sellainen olo että ei enää yhtään lasta meille, mutta aamulla mietin että jos kävisi vähän aikaa äippäloman jälkeen töissä ja sitten yrittäisi josko sittenkin vielä yksi!
Karmea flunssa (tai allergiaoireita) koko porukalla päällä, täytyy yrittää antihistamiinia jos vähän olo kohentuisi.
Mutta aamutoimiin kesälomalaisten kanssa![list]
| |
| | |
02.06.08, 09:56
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Moo.
Ostin sitten meille uuden vihannesleikkurin. Ja torstai-iltana kävimme päivystyksessä ompeluttamassa peukalon takaisin kasaan.
Sen lisäksi on joku yrjöpöpö päällä, mahaan koskee, kipu säteilee selkäänkin eikä voi syyä, toistaiseksi kaikki mitä on saanu nieltyä, on kuitenkin sisällä pysynyt eli ei viittiny jäädä kotio. Kipeetä kuitenkin tekee, peukkuun, mahaan ja selkään. Tana, kele, ttu.
Tulin tänne marisemaan koska kotona en voinu marista ääneen, kun koitin vongata oliota ;} en kuitenkaan onnistunut, silläkin koski mahaan :P
Titille onnia ultrasta :} nyt varmaan loma maistuu entistä paremmalta.
Jooxilla koko komppania nyt sitten kotosalla, Pinkki pääsee viihdyttämään isoveljiään. Onnea leikkausajasta, syksy on hyvä aika sellaiseen, ei tarvi kesää tuhrata..
Auroran haaveilut on siis edelleen voimissaan, nyt vielä viimeinen niitti olion arkkuun, ostat sille jotkut pikkuruiset vauvatohvelit lahjapakettiin ;}
Marjulin perheelle paranemisia!
Meillä tuli koululaisilla ihan ok todistukset. Pojalle oli odotettavissa huipputokari ja tytölle ei niin huippu, mutta ihan hyvä tuli sieltäkin loppujenlopuksi. Huomioitavaa oli kohdissa Yhteistyö, Toisten huomioonottaminen ja Tavaroista huolehtiminen. Ei yllätyksiä siinäkään ;D
Nyt on koululaiset mummolassa pari viikkoa. Kotosalla siis Olion ja räkänokkaeemelin kanssa, eli ihan laatuaikaa :} | |
| | |
02.06.08, 10:01
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tittille onnittelut ihanista ultranäkymistä!!!! Ja tietenkin oikein leppoisaa lomaa!
Vilkutuksia kaikille muillekkin!!
Papu (Hui kauhistus OKukka sun peukkuas!)
| |
| | |
02.06.08, 10:36
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Sieluni silmin näin Okukan taistelunhetket vihannesleikkurin kanssa....
onneksi saatiin peukku taas kokoon,
muutenhan ei vois peukuttaa bd bd bd:tä kelleen....
Nyt vaan paranette massutaudista ja vietätte rentoa (-hah ) laatuaikaa ;o)
Meille oli muuten perjantaina tai lauantaiaamuna joku jättäny postilaatikkoon
ihan pikkuruisen vauvansukan....oisko enne ? pliis ?
nostin sen postilaatikon ulkopuolelle, tippunu varmaan joltain.
Nyt on taas sellainen kausi jotenki meneillään,
että tää kotiäitinä olo ois ihan kivaa hommaa.
Sais vaan jostain rahaa tarpeex ni vois jäädäkin.
Ja tehdä vielä sen vauvan...
Noh, katsotaan...enhän mä vielä edes tiedä, mikä musta tulee isona,
kun se alanvaihtokin on edessä.
Jospa ne maksais hyvää palkkaa - tai edes jonkunlaista - tosta kotiäitiydestä,
että sais edes asuntovelat makseltua ja olion pidettyy siinä suhteessa
tyytyväisenä...niin sitte ryhtyisin siihen homman ihan vakkarii.
Jahas, Papukin ehti ! Mikäs räkätilanne ?
onkos pää täynnä vai ohi jo ? | |
| | |
02.06.08, 11:40
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Joox, mulla on ratkaisu:
ryhdyt tietenkin peepeehooksi ja alat ihan laillisin keinoin ottamaan rahaa naapurien mukeloiden hoitamisesta. :-) Monta ongelmaa ratkeaisi kerralla. (pitkistä työpäivistä ja alipalkkauksesta ei varmaan kannata mainita)
Meilläkin ukko murehtii jaksamisen lisäksi paljon taloudellisia asioita kolmatta suunnitellessa. Mulla on rennompi ote niihin, ja siksi hän pääseekin aina napauttamaan että "JONKUN pitää niitäkin asioita miettiä!". Päläpälä. Ollaan me tähänkin asti pärjätty ja tällä hetkellä tienataan yli tuplasti sen millä pärjättiin esikoisen syntyessä.
Luulen että vauvatossujen antaminen ukolle saisi sen pistämään mut johonkin laitokseen parantumaan. On se niin insinööriluonne, tunnepuolta ei auta herätellä. Jos sen sijaan kiikuttaisin vakituisen työsopparin kotiin, ukko varmaan kantaisi (105kg vaimoa!) makuuhuoneeseen.
Takaisin töihin...
Peeäs: miten pahasti peukku meni Ohdis? b b b
| |
| | |
02.06.08, 12:37
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onkos kukaan tietoinen Vieläkö Yhdestä????????????
*Kukkuu????*
Mahtaako olla jo AadaOlavi maailmassa...?
| |
| | |
02.06.08, 12:58
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pikkasen repesin Auroran peukutuksille b b b :'D
Leikkurin terä meni peukun ulkosyrjästä sisään puoliväliin saakka, niinkuin olisi yrittänyt sormenjälkeä vuolla pois muutaman millin syvyydeltä. Muutama tikki, hengissä selvitään. Onneksi ei ollut ranskanperuna-terät, olisi tullut ikävämpää jälkeä ;}
Totta, Jooxista pph. Sehän nyt on ihan selkee juttu! Niistä on kauhee pulakin, eli hommia kyllä piisaisi.
Joox, oisit ottanu sen vauvasukan ja pistäny sen johkin odottamaan pahaa-aavistamatonta oliota. Sit se ois saanu sitä pyöritellä ja miettiä, onko se jokin enne ;}
Pidin muuten aikanaan enteenä pihaan eksynyttä tuttia. Ja niinhän se olikin..
Hmmm..jokohan tosiaan AadaOlavi on syntynyt..
| |
| | |
02.06.08, 13:15
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Päivää!!
Olipa upeeta aloittaa loma, herättiin puoli kymmenen!! Yksitoista tuntia tuli vedettyä unta, taisi tulla tarpeeseen... Silti on vähän hutera olo, oisko hemppa vähän matalalla tai jotain.. Ei varmaan eilisellä kävelylenkillä ole osuutta, oltiin neljä tuntia maailmalla!! Ensin keskustaan syömään jätskit ja sit veljelle syömään grillattua poronkyljystä, nam. Ja sit vielä kotiin. Olin to-del-la poikki!!! Lauantaikin oli tosi rankka, ensin tyttöjen juhlat, tunti seisomista. Sitten miehen vanhimman pojan lakkiaiset, tunti seisomista. Sitten siskonlikan lakkiaisiin, onneksi sai jo istua. Ja illalla vielä miehen kavereille pariksi tunniksi istumaan iltaa. Huhhuh... Ilmankos tänään heikottaa... Ja siivotakkin pitäis, ukon veli perheineen tulee vielä kylään. Argh!!!
Nii, noista raha-asioista, teidän murheet on vielä aika pieniä!! ; ) Meillä tosiaan kuusi, tai no viisi kun vanhin lähti tänään inttiin, elätettävää nyt ja tuleva vauva ei kyllä huoleta ollenkaan!! Ei se kuitenkaan enää niin paljon aiheuta menoja että tässä konkurssissa enää tuntuisi missään... ; ) Isot lainat on meilläkin mut luottoa löytyy että kyllä me aina jotenkin pärjätään... Itellä ollut kanssa viisi sisarusta ja ei todellakaan mitään ylimääräistä koskaan lapsena ollut, kyllä sitä silti jotenkin pärjättiin. Minusta tuntuu että noi raha-asiat on vaan miesten tekosyy!!! XD Elkää naiset luovuttako!!!
Ohdiksen peukulle puhallus ja paranemista!! Muitakin oli täällä kipeinä, paranemisia sinnekin kaikille!!!
Olikos Papun "Neitsyt Maria" vertauksella mitään tehoa?? Siis laittoiko miestä yhtään miettimään?? Toivottavasti kun kerran niin innoissaan tuntui olevan mahd vauvauutisista..
Nii ja vielä lasten todistuksista, esikolla oli kaikki muut erinomaisia paitsi "aktiivinen työskentely ryhmässä", on vähän ujo niin siitä aina tulee sanomista. Kakkosella on selvästi ongelmia koulun sääntöjen tottelemisessa, vähän riehuu ja pulputtelee omiaan tunneilla, käyttäytymisessa oli miinuksia. Muuten täytyy olla todella tyytyväinen!!
Jaha, oliskos siinä ollut tärkeimmät, jos menisi imuroimaan...
| |
| | |
02.06.08, 13:45
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kuulkaas hyvät naiset.
Olen kyllä harkinnut tota pph:n hommaa jo moooontamonta kertaa,
mutta luulen ettei mun hermoilla sitä hommaa tehdä.
( Tässä meidän talossa aiemmin asuikin pph, joilla itellä myös 3 lasta j akaikki nämä naapuruston tenavat oli tässä hoidossa...)
Jotenkin tuntuu että on ihan tarpeex näissä omissakin,
ei sitä jaksas enää päivällä monta tuntia muiden mukuloita+ omat
ja sitten illalla vielä nää omat.
JOS joku sieltä nyt lähettelee mulle niitä hermoja miljoona kiloa postissa,
niin sitten voin ehkä harkita....
Tää päivä on nyt kyllä mennyt ihan perseelleen,
saan kokoajan huutaa pojille,
kun vaan nahistelevat keskenään, eivät suostu ulos menemään,
"eioomitääntekemistä" ja "sielontyyyyylsää",
eivät osaa mitään, telsuu pitäis vaan katsoo ja nuhjata toistensa kimpussa,
alla ja päällä ihan koko ajan.........AAARGH !!
Olen saanut kaikkien riemuksi jo muutaman kerran kunnon kilarit >:o(
Nyt nuo hipsivät ulos, vihdoin !
Pinkkis meni tarhaan tänään , kun olikin jo melkein 2 kokonaista viikkoo mun kans,
ja kyllästyi totaalisesti muhun.
Saa olla tarhassa vielä pari viikkoa ( siis 3 pv/ vko ) ja sitten jää lomalle.
mä jotenki luulen, et taas alkaa PeeÄmÄssät jylläämään,
kun on herrrmo niin piukeella.
Tai sitten pitäis päästä kotonurkista jo johonkin,
edes stadiin käymään....mut ei ole rahaa eikä aikaa moiseen.
Phöh ja pah.... no-mut se näistä.
Jokohan AadaOlavi on sylkissä ??
Voi oispa, oispa ;o)
Olen tuntevinani hienoista vauvantuoksua ilmassa leijumassa....nuuh*nuuh*
Voi vitzi ! Mun täytyy käydä luuraamassa, jos sukk aon viel tallella;
otan sen ja paan olion tyynyn alle...kjähkjäh !
Niin, noista raha-asioista; kun me otettiin tää talolaina,
oltiin kumpikin töissä.
Nyt kun olen ollut saikulla jo 1,5 v, ni kummasti huomaa sen,
kuinka kaikki tuleva raha menee lainaan, edes ruokiin ei liiemmälti ole.
( makaronilaatikko-hernesoppa-makaronilaatikko-hernesoppa...jne)
Saati lasten harrastuksiin tai muuhun.
Et kyllä mun ois pakko töitä saada jostain tai joudutaan pian muuttamaan,
kun asumiskustannukset vaan kasvaa kokoajan.
Nii, ja lasten menot....
Et ainakin sen puolivuotta töitä ( mahd.hyvällä palkalla, tieteski ! )
ja sitten ehkä vois harkita vauvaa tuo oliokin....
jaa mut sit mä oon jo vanhus...hmph!
Mitähän täs ny tekis oikeen tänkii asian kans..?
Jos ottais nyt päiväunet ja miettis sit lisää.
| |
| | |
02.06.08, 14:15
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitti, Titti puhalluksesta :} pikkasen hyvältä kuulostaa noi grillatut poronkyljykset. Aloin jo kuolaamaan onnessani, kun meillä on hirveä pakastimessa, mutta sitten tulikin vilkastua ulos..kuka tonne sateeseen viittii lähtee grillaileen :/
Joox, sä nyt kuitenkin oot treenannu sitä karjumista siihen malliin, että mietis nyt vielä ;} ja nykyäänhän muuten ei saa pph ottaa enää niin montaa lasta kuin ennen, joku raja siinä oli..esmes mun kummipojan äiti ois saanu vaan yhden hoitolapsen ja yhden puolipäiväsen kun sillä oli kaksi koululaista ja kaksi pienempää.
Raha-asioita täällä on pohdittu..mitähän tohon kommentoisi. En ole koskaan ennen ollut näin "hyvätuloinen" ja "varakas" mitä nyt vaikka nautinkin aika pientä palkkaa ja omaisuuskin on oikeasti pankin :D
Me kulutetaan just se mitä tuleekin, joten se Oliolle luvattu useamman satasen palkankorotus saisi luvan tulla voimaan pikkuhiljaa! Se lupailtiin ekan kerran jo kuukausia sitten vaan eipä ole näkynyt tai kuulunut, Oliolle vaan kasataan koko ajan isompaa hommaa, muttei korvausta vastaavasta työstä ole tullu. Mut se ei vaan haluu luovuttaa, on niin kunnianhimoisen projektin kimpussa, että ennemmin tekisi sitä vaikka ilmaiseksi kuin tappelisi lisäpalkasta..
Toisaalta, mäkin voisin työssä olla ahkerampi, niin nauttisin provisiotakin enempi ;}
Ja voitte muuten uskoa, että puoli vuotta ennen äippälomaa tää repii töitä siihen malliin, että varmaan tulee kivat korvaukset..
| |
| | |
02.06.08, 16:19
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vitsit kun ehtis kaikille jotain kommentoimaan, hyvää että edes koneelle koskaan ehdin :o//. Neiti pitää mut kiireisenä ja silloin kun ei, isommat otattelee yhteen kokoajan. Pojat varsinkin on nyt sotajalalla kokoajan, tai tekevät jotain todella kiellettyä, ei ihan pikkujuttuja... en tiiä. Joskus, kuten tänään tuntuu että pää leviää.
Todistuksista oli puhetta; ekaluokkalainen sai minusta ihan hyvän, tekstimuotoisen toikkarin. Vähän pitää lukemista treenata ja isoilla numeroilla laskemista loman aikana, mutta muuten olin kyllä tyytyväinen. Mikään hikipinko ei tarviikaan olla, kunhan parhaansa oikeesti yrittää. Mummo antoi hieman taskurahaa, samoin minä. Tuli pojalle hyvä mieli :o).
Rahasta niinikään puhetta; mä ehdin olla töissä kaksi vuotta, ja tosi hyvän paikan ehdin saavuttaa. Molemmilla meillä on vakkariduunit ja oltu talossa pian 20v (mies, mä pian 15v.)joten tehtävät ja palkkaus on keskitasoa paremmat.
Säästöön jää joka kuukausi rahaa, jos mitään isompaa hankintaa ei ole tehty. Lainaa taloon on todella vähän, ehkä viiden vuoden kuluttua on maksettu pois vuonna -00 rakennettu talo.
Muita lainoja ei olekaan, autot sun muut on aina ostettu käteisellä, musta kun noi muut lainat on hinnoiteltu niin törkeiksi, ettei ole mitään mieltä. Jos itsessään lainan korot ei pahat ookkaan, mutta sitten rahoitusautojen muut kulut onkin sitten sikamaiset... taas mun lempi-aihe; autot XoDD!!
Mulla alkaa työt vajaan kahden kuukauden kuluttua, jännittää jo nyt!! Päätettiin miehen kanssa, että hän jää vanhempainvapaalle ja mä palaan töihin. Käytännössä siis siirryn keittiö/olohuone-tiloista makkariin työpöydän ääreen :o), joten olemme molemmat sitten kotona. Helpottaa varmasti kummasti päivien suunnittelemista, kun on koululainen, kuljetettava eskarilainen, kotona leikkiva neljä-vee sekä vauva. Ei tarvii yhden revetä joka paikkaan, ja vauvan eväät kun kulkee mulla, niin näppärää tuoda vaavi vaan syötölle ja sitte isi pesee kakkapyllyt sun muut ;o). mulle kyllä sopii.
Työaika kun mulla on varsin vaihteleva, ja itse voin määritellä ajankäyttöni. Varmaan menee taas 2h+3h+3h jaksotettuina hiljaisimpiin aikoihin. Näppärää. Ja käytännössä palkkatulot pienenee vain n.300e, koska työmatkakuluja tms. ei tule ollenkaan, eikä työpaikkaruokailuja tms.
Ai niin, siis takas aiheeseen eli rahaan; se on kumma vaikka sillä ei onnellisuutta saa, niin ihmeesti se helpottaa kun sitä on riittävästi elämiseen, eikö? Liekö sitä koskaan tarpeeksi (ainaki mulle kelpais enemmänki) mutta toistaiseksi näilläkin ollaan toimeen tultu.
Muuten, heitänpä tällaisen GALLUPIN, kun tuolla säästöpossu-palstalla monesti kysellään kuukausittaisia ruokamenoja, niin millaisilla summilla te ruokitta perheenne kuussa?
Oma äitini päivittelee kun meillä, nykyisin kuusihenkisellä perheellä menee ruokakauppaan ja kahviloihin ja ruokaravintoloihin (eli kaikkeen mitä suusta alas menee) 450-550e/kk riippuen tosiaan siitä paljonko ruokaillaan ulkosalla. Meistä se on aika normia, eikä missään erityisemmin pihistellä, muttei törsätäkään. Eineksia en käytä, vaan valmistan itse ruuat. Miehen pitkän työmatkan vuoksi polttoaineisiin menee rahaa aikatavalla toistaiseksi, mutta esim. viime kuun s-bonukset kertyi 750e kuukausiostoista. Polttoaineet ostetaan 99% tarkkuudella abc:ltä noiden bonuksien toivossa. Tai tää vuosi on oikeestaan sellainen testi-vuosi, katsotaan millaisiin lukemiin päästään. Mites muilla?
Jassoo, johan pitkästi ehdinkin...kutsu käy!
Mirkku33 ja neiti E 1kk1pvä
| |
| | |
02.06.08, 16:38
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vielä ennen kotiinlähtöä vastailen Mirkun galluppiin: Meillä ruokaan menee rahaa noin 750€ (5 henkeä plus joka toinen vnkloppu miehenkin kaksi lasta) ja bensaan noin 400€. Eli paljon. Liikaa.
Mirkulla on aika hyvin tiedossa järjestelyt, kiva kun voi mieskin jäädä kotiin. Meillä todennäköisesti tulee vastaavanlainen järjestely sitten joskus..minä voin tehdä kotoa käsin töitä ja olio jäädä vanhempainvapaalle :}
Ainakin lastenhoitokustannuksissa meille säästyy jo siinä vaiheessa 340€ joka kuukausi plus sitten varmasti ruokakuluissa, kun ei kumpikaan syö töissä (300€) ja muutenkin kun on aikaa ja jaksaa taas itse kokata.
Nyt ostetaan aina sellaista mistä pienellä vaivalla saa maittavaa ruokaa, hinnasta viis :/ kotiäitinä tein leivätkin itse, nyt ei jaksa edes ajatella sellaista.
| |
| | |
02.06.08, 17:21
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pikaisesti laskettuna noin 450 - 500 e menee meidän ruokakuluihin kuussa,
vaikka syötäisiin kerran- pari pizzat tai hampurilaiset.
Liikaa !
Bensaan menee kun olion on pakko töissä käydä sillä ja
ajella työajoja päivän aikana,n.500 e.IHAN LIIKAA !!
( Mutta saahan tuo kilometrikorvauksia takaisin joskus jopa 150 e kuussa )
phah. Pitäis noita kuluja pienentää taas - tai saada lottovoitto....
kumpihan on helpompi keino...?!
| |
| | |
02.06.08, 19:43
|
#18 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2007
|
Tulin kertoo:
Pieni poika 48cm ja 2920g näki päivänvalon lauantaina 31.5 rv 38+1!
Nyt on koko perhe aivan myytyjä pienestä rakkauspakkauksesta :)
| |
| | |
02.06.08, 20:19
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | ONNEA Vieläkö Yhden perheelle *=o} !!!
Jih-Hu-Huu !!
JiPii iiiiiii !!!
Arvasin !
Onnea * ONNEA * Onnea * ONNEA......olinkii aistivinani vauvantuoksua ilmassa ;o)
Lähetäthän tännepäin tuoksuja, laitan olion tyynyn alle muhimaan....
Onnea vielä koko perheelle Prinssistä !
PeeÄs : mä en löytänyt sitä vauvasukkaa enää postilaatikoilta ;o/ | |
| | |
02.06.08, 20:21
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Päivitys
Tässä tämän ketjun porukka:
Plussanneet :
Jo vauvan saaneet :
Marjuli, lapset tytöt -98, -00, poika -03, ja poika syntyi 23.01.2008
Mirkku 33v, lapset poika -00, poika -02, tyttö -04 , Tyttö 05/08
Vieläkö yksi v,lapset poika -96, tyttö -98, poika -01 Poika syntyi31.5.08 | |
| | |
02.06.08, 21:22
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kipeetä perää, paljon räkää, kiirettä...sitä kuuluu tänne. Töissä ekapäivä takana ja käyntiinhän se lähti vanhasta muistista. Olioo kaadettu yöllä ja päivällä ja sitä rataa, nyt se jo kuorsaa tuolla. Täytys mennä suihkuun ja kömpii viereen, aamulla taas ylös nousu ennen kukonlaulua. Yritän pysyy kärryllä mitä täällä tapahtuu, vaikka en ehtis kunnolla kirjoittaa:)))
Ohdikselle puhallus sormeen...puuuhhh...noin nyt se paranee kun melkein valmis hoitajatäti puhalsi pipin pois:) | |
| | |
03.06.08, 07:47
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onnea Vieläkö yhdelle pikku-Olavista!! Ihania uutisia!
Taisi Olavi käydä eilen kuiskuttamassa korvaan päätöksen meitin miehelle - päätös on miehen osalta tehty. Mutta mua alkoi pelottamaan. Meinaan LUPA TULI VAUVALLE!!!!
Tänään täytyy vielä sulatella koko asiaa, sillä nyt kun mies suhtautuukin myönteisesti, on mun vuoro jänistää. Näin se aina menee...
Päätös oli kuulemma kypsynyt oikeastaan eilen, mikä oli hämmästyttävää kaoottisen viikonloppumatkan sekä eilisen tyypillisen maanantain (=kaikkia kiukuttaa) jälkeen. Mies uskoi kynnyksen myönteiseen päätökseen vain kasvavan lasten varttuessa. Vauvaprojektin siirto hamaan tulevaisuuteen voisi johtaa siihen ettei koskaan enää uskalla ryhtyä hommaan. Jos sitä hetkeä koskaan tulee, se on nyt. Hän on aivan oikeassa, ajattelen samoin. Nyt on "putki päällä" vaipparumban kanssa. :-D
Mies kylläkin sanoi, että voisi elää näinkin, eikä toisenlainen päätös olisi erityisemmin harmittanut. Siitä tietysti pelästyin, tekeekö mies näin vain mun mieliksi, mutta hän vakuutti myös haluavansa tätä. Äänensävystä kuuli että hitaasti lämpiävä oli lämmennyt. :-)
Joten katsotaan nyt sitten pari kuukautta ja toivotaan että tärppäisi yhtä nopeasti kuin kakkosen kanssa (1kk). Esikoisesta meni 6kk. Koskaan ei tiedä... Mulla on enemmän painoakin kuin viimeksi, enemmän kuin laki sallii.
| |
| | |
03.06.08, 08:01
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jaa, kulut... Vähänks vaikee keskittyy.
Ömm, plussakortin tilastot näyttävät joka kuukausi jotain 350-450e, siihen kuuluu myös sekalaista vaatetta ja kenkää eli ruokaan menee n. 70-80e/vko.
Käytämme pienempää lähimarkettia ja ostamme jonkun verran valmisruokaa, kun tuntuu ettei viikonloppuisinkaan ehdi tehdä ruokaa varastoon. Halvemmallakin pääsisi - ihmeen halvalla te selviätte! Meillä on sentään vain KAKSI PIENTÄ lasta, kun suurin osa teistä muista ruokkii jo nuoria miehiä ja naisia!
Lisäksi syömme töissä (n. 200e/kk). Bensaan menee 250-300e/kk riippuen siitä paljonko on ajoa mun työmatkojen lisäksi. Vaatteisiin menee hyvin vaihtelevasti 0-200e kuussa riippuen sesongista (esim. lasten kevätgarderoobin uusiminen oli kallis keikka kun en ehdi enää surffata huuto.netissä). Lasten hoitopaikat ovat 380e/kk. Ja asumiskulut ovat syksystä alkaen yhteensä n. 1000e/kk.
Nipistää voisi siis ruoasta (esim. töissä voisi syödä halvemmalla) sekä vaatteista. Toisaalta lapset tarvitsevat hyvät kamppeet ja töissäkin on oltava suht fiksuna (minä varsinkin olen "edustusduunissa"). Kotona kompensoin asiaa reikäisillä, parin vuosikymmenen ikäisillä yöpaidoilla. :-D
Huomaatteko, miten yritän välttää työntekoa?
| |
| | |
03.06.08, 08:32
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Haidi; mulla on kans joskus tyttössä murtunut häntäluu ja olihan piru kipee monta kuukautta. Joten täys myötätunto sun takamukselles ;o).
Aurora Vee; onnittelut miehen "ympäripuhumisesta" ja eikun pökköä pesään ja melaa mekkoon XoD!!!!
Sullahan tuo kotivaatetus menee samoilla linjoilla ku mulla :o)), muutenkin sama juttu ku sulla; edutusvaatetusta pitää hankkia aina silloin tällöin, vaikkakin teen töitä kotona. Mut sitte kun "joudun" poistumaan ihmisten ilmoille, pitää olla vimosen päälle vaatteet; jakkupukua tai housupukua tms.
Niin, äitini siis ihmettelee, kun meillä menee niin vähän rahaa ruokakuluihin, ainakin hänen mielestään. Heillä, kahden aikuisen taloudella menee suunnilleen sama, mutte he polttaa tupakkaa sekä syövät valmisruokia. Ne on kalliita.
Ja noista meidän kuluista vielä, kun laitoin, että kaikki mikä menee suusta alas.. no, tohon kuuluu myös shampoot, wc-paperit, vauvan vaipat, eli ei kaikkea syödä ;o).
Normaalisti myös polttoaineisiin menee enemmän; huhtikuussa en ollut oikein enää liikkuvassa kunnossa, että olisin missään jaksanut käydä. Liikkumissäde oli suunnilleen sohva - jääkaappi - wc - oma sänky, ja sama toisinpäin XoD.
Mut siis tavallisesti mulla menee suunnilleen sama raha tankkiin ku miehellä, vaikkei työajoja tule yhtään. Mulla onkin sitten kaikki muut ajot; kaupunkiin marketti-reissut, lääkärit sun muut plus jonkin verran huviajoa.
Huh. Vita että ottaa kuulaan tää homma. Mä oon aika-ajoi niin puhki etten tiä mitä tekis. Eilis-illan neiti huusi nuppi punaisena, mies kävi onneksi lykkimässä vaunuja tuolla metsäautotiellä, että edes hetkeksi pääsi eroon... rumasti sanottu :o(.
Maha-vaivat jatkuu, joskin ovat ehkä hieman rauhoittuneet vyöhyketerapia-harjoittelujen jälkeen, joita pyrin tekemään joka toinen päivä. Silti olen ihan naatti toisinaan. Päivällä on turha kuvitella että pääsis oikaseen ittiä missään vaiheessa ku isompienkin kanssa pitää puuhata aina jotain, etteivät jää paitsioon. Tänään leivotaan kahden litran takina, hahhaa! Mitähän siitä tulee, jos ei muuta niin kauhea sotku. No jaa, niinkuin se jollain tapaa eroais nykytilanteesta :o/.
Jotenki tuntuu etten millään ehdi tekeen kaikkia kotitöitä. Siis vaikka normalisti olen oikein aikaansaava. Nyt vaan neiti vie niin paljon aikaa/tarmoa että. Syö kahden tunnin välein ympäri vuorokauden. Ja se vessahomma on tullut pysyäkseen eli kakkoja ei ala tekemään vaippaan kuin pakon edessä (eli esim.kesken automatkan) hirveän huudon säestyksellä. Joten potta pitää lähteä kaivelemaan varastosta, tavara kun alkaa olla sen verta jähmeää ettei altaalle oikein enää viitsi teettää. On se vaan erikoista kuinka noin pieni voi tajuta(?) kakkahädän ja alkaa huutamaan, mutta kun vaippa otetaan pois, hiljenee heti kun tietää pääsevänsä vessaan asioilleen. Toimii just ku meidän kakkonen :o). Niin, siis sinällään toi on hyvä homma mut aikaa kuluu siinä vessarituaalissakin, joten se sama aika on pois kotitöiltä :o/. Muutoinkin neiti on sellainen iholla-olija, joten sylittelyä vaatii aktiivisesti. Pitäisi ehkä hankkia se kantoliina, rintarepussa ei tykännyt olla, ja taitaa olla liian pienikin vielä siihen.
Ikkunat on muuten vieläki pesemättä, entä taida ehtiäkään ennen ristiäisiä jotka on kahden viikon kuluttua. Mutta yritän olla stressaamatta koko asialla. En vaan millään ehdi/jaksa, niitä kun on liian monta..
Jaahas, pitää mennä. Mukavaa tiistaita kaikille!
| |
| | |
03.06.08, 09:16
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos kauniista kannustuksesta Mirkku! ;-D
Vedä verhot ikkunoiden eteen ja toivo sadesäätä ristiäisiksi, ei näy likaiset lasit. Ja hei, vieraat eivät ehdi katsoa ulos kun on liian kiire ihastella teidän söpöliiniä!
Ikävää että vauvalla on vatsavaivoja. Meidän esikoisella oli samaten, ja se oli rankkaa vaikka silloin ei muuta ollutkaan kuin aikaa hoitaa ja hyssytellä.
Pidä ihmeessä kiinni kakkausrutiinista vaikka se vie aikaa. Kaverini kaksi lasta ovat olleet ihan samanlaisia ja heidän esikoisensa taisi olla kokonaan kuiva alta 1,5-vuotiaana! Ja kaikki tämä ihan sattumalta - hän ei ole mikään vaipattomuus-fanaatikko. Vauva vaan ilmoitti ilmiselvästi hädästään. Kun lisäksi käyttivät kestovaippoja, selvisivät he vaipparumbasta halvalla.
Siitä tulikin mieleen kustannuksista vielä, että meillähän on yksi vaippahousu-housuvaippailija + isosiskolla yövaippa, niihin menee tajuttomasti rahaa (vrt perheissä joissa lapset jo isompia). Varsinkin kun päiväkodissa vaihtavat jatkuvasti kuivaan.
| |
| | | | |