| |  | | |
17.06.08, 09:51
|
#51 (linkki)
| | (Vierailija) |
Haidi, ei luovuta toivosta!! Eikö raskausoireet oo monesti ihan samanlaisia kuin menkkaoireet - miten sulla on ollut yleensä? Tarjoan tästä sulle perintöpiironkimme, jonka kiilata oven eteen. *työntää parimetristä täyspuukaappia hiki roiskuen* Tätä olen kotona siirrellyt joskus itsekseni, muutossa siihen tarvittiin neljä miestä. :-D
Tietysti testaan heti jos testit ovat tulleet, mitäs luulitte tämän rupeaman jälkeen..? ;-) Täytyy taas pidätellä koko iltapäivän, automatka on aika tuskaa.
G:
Joox onkin lörpötellyt raskaudesta ventovieraille ensimmäiseksi! :-DD Aika hyvä... Esikoisesta tieto pulpahti suusta kun miehen veli vaimoineen kertoi heillä olevan esikoinen tulossa: "Niin meillekin, ai niin ja onneksi olkoon!" Viikkoja oli silloin noin 5, toisella miniällä 9. Samalla soitettiin äidilleni joka kiljui "minusta tulee mummo!" Tallinnan kaduilla.
Toisesta kerrottiin vähemmällä dramatiikalla ja viralliseksi asia tehtiin esikoisen 1-vuotissynttäreillä.
Tästä mahdollisesta kolmannesta joudumme varmaan kertomaan jo juhannuksena, saa nähdä miten homma etenee. Ikävää jos menkat alkavatkin siellä... Mutta saanpahan sitten sen pettymyksen joka nostattaa haaveet uudelle tasolle. :-/
| |
| | |
17.06.08, 09:51
|
#52 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hah ha haa rouva kirjotushärö on huomannut, että muutkin tekevät kirjotusvirheitä:))))) meillä on tää näppis välillä jumissa ja todellakin saattaa kirjoitus olla mitä sattuu. Älä siis joox huoli, et ole ainoa jolla sormet sekoo...tai on liian nopeet:) | |
| | |
17.06.08, 09:53
|
#53 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ai ekalle ULKOPUOLISELLE.... Hmm... Ei tule mieleen mitään hauskaa tarinaa, taisi olla pihan äitikavereille?
| |
| | |
17.06.08, 09:59
|
#54 (linkki)
| | (Vierailija) |
Siis täällä kolme isointa vielä nukkuu... Nuorin jo vetäisi aamapäivätirsatkin ja lauleskelee nyt tässä sylkyssä.
Voi hitsi, se tätipirulainen sitten tuli Haidille juhannuskylään :-(
JuhannusG.. Mennään tuonne maalle perinteiseen malliin eli ns. vanhaan mammalaan. Riippuu nyt kovasti kelistä.. Tarkotus vähän pihasiivouksia siellä touhuta ja ikkunoita pestä (EN MINÄ, kiintiö täys!!!!)
Ja plussakertomisG.. Pahan laittoi Joox. Ekasta en kyllä muista yhtään. Tosi pitkään pantattiin, itekin tiedettiin vasta joskus rv 7-8 ;-)
Tokasta kerroin heti plussan tultua yhdelle ystävälle, tiesi jo yrityksestäkin, joten yhdessä jännäiltiin :-)
Kolmosesta tiesi ekana varmaan ellien kesäkuu-05 odottajat :-)
Ja nelosen ennen isäntää ex-kermitit :-D
| |
| | |
17.06.08, 11:37
|
#55 (linkki)
| | (Vierailija) |
ÄssÄ;lle kovasti vilkutuksia *viuh viuh*, joko siitä todellakin on 9kk!!!!
Tehiksellä hienot varpajaiset olleet ja hyvin onnistuneet!
Voimia alkavaan muistelo urakkaan!
Joox, ompas ollut/tulee olemaan rasittava hapihoitokäynti!
JA HEEEII, AURORA!!!!! JippIJIiiiIIIiiiiI! Kyllä se plussa on, voihan vinde, ihanaaaaa!!!!!!
Haidille tätipahoittelut!
PlussaG;tä... hmmm... mites onkin voinut noin unohtua...
Ekasta testattiin pariin otteeseen terpparilla (oli pissatulehdus ja sanoin että voisin olla/mahdollisesti olen raskaana) ja sitten se grrrrr tätsy sanoi, että tämä testi nyt on vähän epävarma, että tuleppa huomenna uudelleen...
Tokasta tein ite töissä terpparilla testin ja yritin pärjätä pokerilla loppupäivän... mutta kerroinkos kellekkään... hmmm...eka ulkopuolinen taisi olla ystäväni joka soitti ja takellellen aloitti kertomaan että hän on raskaana (oli vannonnut ettei ikinä enään!) ja enhän minä meinannut naurultani saada sanottua, ettän niinhän minäkin. Lapsosilla on siis viikko ikäeroa!
Kolmannesta kerroin toiselle ystävälleni, hän meinasi heittää vanhoja raskaustestejään roskiin kun olimme käymässä. Totesin hänelle että jos minä nyt yhden niistä tekisin.... + (siis testit ei olleet vanhoja, hän vain luuli ettei tarvitse niitä enään)
Neljännestä oli pakko kertoa ystävälleni joka väen väkisin vänkäsi minua hyvin kosteaan illanviettoon, mutta sehän meni sitten kesken aikas alussa.
Jätinköhän ite vastaamati tuohon jussigeehen... no, kotona meillä vietetään perinteiset jussijuhlat; ruokaa, saunaa, ruokaa, saunaa, ruokaa ja katsotaan kuka väsähtää eka ;) Kuten aijemminkin on tullut todettua, me ollaan syöppöjä ;)) Meillä siis kaikki vastaavat juhlat on ruokajuhlia XD .
Vieraita tulee jonkin verran.
| |
| | |
17.06.08, 12:10
|
#56 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tilasin just kotitestistä YHDEN r-testin :-)
Ehkä testaan tällä viikolla, ehkä ensi viikolla.. Ihan turhaan, mutta pakko varmistella välillä. Menkkaoireita(?) kun on taas jo pitkään ollut :-/ Enkä sitä plussaa edelleenkään isommasti himoitse.
Vai meinaa Papu syöpötellä koko jussin.. :-)
Laita sitten ennen ja jälkeen -kuvat suljetulle! :-D
Täällä oli joku aika sitten gallupia noista ruokamenoista. Siis huuli pyöreänä kyllä lueskelin teidän vähäisiä kuluja! Siis osalla..
Meillä menee joka kuukausi 700-800e, eikä mitenkään ihmeellisen paljon tai herkkuja syödä :-) Ihan normaalia kotiruokaa, ei valmista juurikaan. Kasvikset ja hedelmät kyllä maksaa äkkiä paljon, varsinkin kun ympäri vuoden syödään kotimaisia. Ja sikanautaan en minä kyllä koske! Possustakin kelpaa pääasiassa vain sisäfile.. No, kinkku menee. Ehkä sitten vähän kalliimpaa sapuskaa kuitenkin, en tiedä?!? Kovasti yritän säästelläkin, mutta eipä se juuri tuota tulosta. En kerta kaikkiaan ymmärrä, miten noissa ruokakuluissa pystyisi säästämään?!?!
| |
| | |
17.06.08, 12:11
|
#57 (linkki)
| | (Vierailija) |
Siis ei me kotimaisia hedelmiä syödä ympärin vuoden.. Vähempi ainaski melpäi kasvaa banaaneja :-) Kasviksia tarkoitin lähinnä!
| |
| | |
17.06.08, 12:31
|
#58 (linkki)
| | (Vierailija) |
Katsokaas, kuinka lupaavalta näyttää tän päivän horoskooppi *=o}
Pitääkin laittaa tukka hyvin ja viehkeät alusvaatteet - ja
ryhtyä niihin keilailuhommiin ....
SKORPIONI 24.10. - 22.11.
Tiedät, mitä haluat saada eräältä. Se ei ole niin helppoa kuin haluaisit. Tänään saat otettua kuitenkin ratkaisevan askeleen. | |
| | |
17.06.08, 12:34
|
#59 (linkki)
| | (Vierailija) |
Joox, vaikuttaa lupaavalta! Myös meidän 1½-vuotiaalle skorpparipojalle joka aina havittelee siskon leluja... Melkein sama siis kuin teillä.
| |
| | |
17.06.08, 13:07
|
#60 (linkki)
| | (Vierailija) |
Näin on!
Kaverin leluja havitellaan, ko huvittais hiukan leikkiä *=o}
| |
| | |
17.06.08, 14:05
|
#61 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulla on kyllä ajatuksen langanpäät jossain ihan hukassa, joten jääpi varmaan tämäkin kommentointi lyhykäiseksi. Kuka mun piuhat vei?
Jokos se AaVee ois menossa kotiopäin tarkistamaan postia? ;}
Tää ketju kaipaisi meinaan kunnon plussatuulahdusta :P | |
| | |
17.06.08, 14:10
|
#62 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mä komppaan Ohdista !!
Plussia kehiin ;o) !
Joo ei me olla yhtään kärsimättömiä, AaVee ( ja ketäsmuita ?? )
Hei, MIKSEN MÄ OO TAJUNNU TÄTÄ:
Otan illalla hyvän kirjan käteen sängyssä ja keskityn lukemaan....
Yleensä silloin ( JOS oikein muistan ) olio saa kähmintähepulin ;o)
jospa vaikka....hmmmmm...pitänee oitis koittaa tänään.Jep.
Nyt kun pojat on poissa, on meillä pikku korviakin vähempi,
ei niin hissunkissun tarvii olla touhuissa...kjähkjäh ;P
AaVeeeee ??
Uutisia ?? | |
| | |
17.06.08, 14:53
|
#63 (linkki)
| | (Vierailija) |
Huoh, hengissä vielä... Iiiison kasan lappuja sain arkistoon, jee!! Ja ilmeisesti ruokamyrkytys ollaan nyt siitä kiinalaisesta hankittu... Kaksi yötä nyt valvonut, viime yö meni pöntöllä... Maha on ollut aikasen kipiä, kauheat paniikit siitäkin nyt ollut kun syksyllä kävin juuri vk 15 äippäpolilla asti ihmettelemässä niitä kipuja silloin. Mut nyt alkaa onneksi helpottaa jo, aamu meni täällä yökkäillessä. Olio kotona valitteli pöntöllä juuri omia vaivojaan. Toivottavasti ei vaaville mitään vaivaa tästä, ainakin kopsuttelee iloisesti tuolla nivusiin... = )
Voi että, tästä se plussajuna alkaa puksuttaa, Haidi ehtii vielä vikaan vaunuun kun puristaa tarpeeksi oliota kulkusista... ; ) Jooxin strategia kuulostaa hyvälle!!!
Meillä muuten pomo eilen totesi vauvauutisista että "vitsi mä oon kade, sä oot ainakin saanut tänä vuonna"!!! Noo, eihän se tarvinnu kun sen kaksi kertaa... ; )
Huih, kohta jyrähtää täällä, normaalin kaavan mukaan meillä paukkuu 2-4 elektronista laitetta että jos ei mitään kuulu niin yhteys maailmaan on poikki...
| |
| | |
17.06.08, 18:24
|
#64 (linkki)
| | (Vierailija) |
Joku mainitsi keskustelut ruokalaskuista. Onko sellainen ollut omana ketjunaan vai jossain jonkun ketjun sisässä?
Mua ainakin kiinnostaisi aihe. Tuntuu että vähällä pärjää mutta kyllä sitä rahaa saa ihan hullun paljonkin meneen ruokakauppaan.
| |
| | |
17.06.08, 21:02
|
#65 (linkki)
| | (Vierailija) |
Helou,
postissa ei ollut EDELLEENKÄÄN tullut mitään, joten onneksi en ole jäänyt odottelemaan sitä, vaan käyttänyt pienen omaisuuden jokapäiväiseen apteekkireissuun. :-D
Onneksi tallessa oli Apteekin oma testi ja rakko täynnä pissiä (herkulliset yksityiskohdat). Vartin sisään siihenkin ilmestyi haamun haamu, joka nyt illaksi on ylennetty pelkäksi haamuviivaksi.
Pakko sitä on nyt uskoa kun ainakin kolme erimerkkistä testiä sitä väittää. Mutta kun ärveet ovat vielä ömm... komiat 3+1, niin tässähän voi tapahtua vaikka mitä. Sitten kun menkat jäävät pois, alan uskoa.
Täytynee opetella uudestaan nämä odotusajan säännöt. Eilenkin vetäisin vanhenevaa homejuustoa kylmänä hyvällä ruokahalulla, tarkistamatta mitään pastörointia - vaikka olin ajatellut välttää näitä "haitallisia" aineita varmuuden vuoksi. Viime raskauteni jälkeen kahvikin on laitettu vältettävien listalle, kun silloin ennen vanhaan (v. 2006) sai vielä juoda 3 kupillista päivässä. Höh. Aamu- ja iltapäiväkaffet aion kyllä juoda jatkossakin, mutta kupista enkä jättimukista tästedes.
Nyt sohvalle loikoilemaan...
PS. Terveyssisar, tämän porukan keskuudessa kyseltiin menoista jokunen viikko sitten. 2-3 ketjua taaksepäin?
| |
| | |
18.06.08, 07:52
|
#66 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos AaaVeelle vastauksesta. Täytyy käydä lukaisemassa aiheesta.
Olisi niin ihana jo itsekin olla tuossa vaiheessa että ostaa sen raskaustestin ja saa siihen sen plussaviivan :o) Tosin, muistan kyllä aiemmista raskauksistani, että mulla meni yli viikko ennen kuin alkoi näyttämään positiivista siitä kun olisi kuukautisten pitänyt alkaa. Ekan kohdalla ostin joka päivä uuden testin ja tein niitä ahkeraan, tokan kohdalla posootin viikon jälkeen jo tutulle gynekologille joka näki ultrasta että kohdun limakalvo on niin paksua että suurella todennäköisyydellä olen raskaana koska ennen kuukautisia ei kuulemma sentään ole ihan noin paksua limakalvokerrosta kohdussa. Ja sitten odotin muutaman päivää lisää ja tein testin sain plussan :o)
Josko sitten kolmannen kohdalla, jos tärppää, malttaisin mieleni, mutta eiköhän sitä taas täpinöissään rikastuta apteekkia kun haen testejä sieltä :o)
En tiedä mitä olette aiemmissa ketjuissa keskutelleet mutta millaisia perhekokoja teillä on toiveissa? Haaveiletteko nyt vaan siitä yhdestä lisää, vai kenties useammasta. Ei välttämättä suurperheestä, mutta että millaista lapsilukua olette ajatelleet vai oletteko ajatelleet ollenkaan?
Joskus mietin, että kun perhe kasvaa niin sehän tuo haasteita. Esim jossain vaiheessa (jos ei siis ole jo nyt) pitäisi hankkia enemmän tilaa, varmaan mitä enemmän lapsia sitä miellyttävämpää olisi ihan oma talo omalla pihalla, auto tarvisi olla isompi jos haluaa porukalla kulkea jonnekn ym. käytännön seikkoja. Meillä ei edes ole autoa.
Oletteko muut miettineet käytännön asioista? Vai oletteko vaan kuumeilijoita? Mulla on vauvakuume ja asuntokuume/talokuume, mutta tykkään miettiä paljon käytännön asioistakin. Ajattelisin näin, että olisi mukava varautua asioihin vaikkakin monestikaan se ei ole mahdollista kaikissa asioissa. | |
| | |
18.06.08, 08:07
|
#67 (linkki)
| | (Vierailija) |
Huomenta kaikille!
Terveyssisaren galluppiin vastaan:
Mieheni sanoi kolmen lapsen olevan jo kipurajoilla hänelle, joten todennäköisesti kolmonen tulee olemaan viimeinen. Itse voin kyllä kuvitella haluavani joskus neljännenkin, mutta siihen menee varmasti useampi vuosi (iän puolesta ei ole kiirettä). Kolme mahtuu autoomme ja asuntoomme, neljäs vaatisi jo isompia muutoksia.
Käytännön asioita mietimme syksyllä ensiasuntoamme ostaessamme: päädyimme neliöön kolmion sijasta, jotta ei tarvitse muuttaa heti pois. Hiljaa itsekseni mietin myös että siihen mahtuu kolmaskin lapsi ainakin pariksi vuodeksi (meillä vain yksi pikkuvessa ja ahdas kph). Asunto on vaatinut pieniä uhrauksia, sillä talossa ei ole hissiä ja rattaatkin ovat hankalasti kellarissa. Mutta ollaan totuttu.
Nyt täytyy mennä...
| |
| | |
18.06.08, 08:15
|
#68 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niin, lisään vielä että yllätyksiin ei olla ehkä varauduttu yhtä hyvin kuin aiemmin, eli kaksoset (epäilyttää tämä varhainen plussaus...), allergiat ja sairaudet. Ei olla laskettu tällä kertaa tarkalleen miten budjetti kestää, mutta sen verran on tuloja ja isovanhempia tukemassa että ongelmista selvitään.
Kun on rankempaa, yritän aina ajatella ettei sellaista taakkaa anneta mitä ei jaksa kantaa (vaikken olekaan uskonnollinen). En tietenkään tarkoita etteikö saisi pyytää apua jos ei jaksa, mutta uskon jollain tapaa että kaikella on tarkoituksensa vaikka se joskus tuntuu käsittämättömältä.
Näin syvällisiä mietteitä heti aamusta... Huoh.
| |
| | |
18.06.08, 08:36
|
#69 (linkki)
| | (Vierailija) |
Huomenet!
PIkaisesti vastaan Terveyssisaren kyssäriin...
Perustin tämän ketjun, kun aloimme haaveilla&yrittää neljättä :-) Silloin tarkoitus oli kyllä, että neljäs varmaan se vimppa olisi, vaikkakin olen aina viidestä haaveillut. Matkan varrellahan lapsiluku meinasi jopa kahteen jäädä. Tästä oli joku aika sitten juttua. En jaksa nyt sitä romaania kirjottaa..
Meillä laitettiin autoasiat jo kolmannen synnyttyä -05 kuntoon. Ykkösautona tila-auto, johon mahtuu viisi lasta. Selvää kun oli ainakin se neljäs ehkä vielä... Ja meillä kun autot ovat vain turvallisuusvälineitä, niin tuolla nyt pärjätään! Kakkosautoon ei mahdu minä ja kaikki lapset, jos on viisi.
Talo meillä on myös riittävän kokoinen ja laajentaakin voi, jos ihan pakko on. Mutta tosiaan mahdutaan kyllä.
Mutta VIISI on meillä IHAN EHDOTON MAKSIMI, oikeesti :-D
Auroralle pidän peukkuja, että pian kunnon viivaa saat tikkuun. Itse olen niin skeptinen noiden haamujen suhteen, että onnittelen vasta sitten :-)
Pitää mennä, moi!
Tehis
| |
| | |
18.06.08, 09:02
|
#70 (linkki)
| | (Vierailija) |
Piti vielä palata, nimittäin jos laitan tässä kans pientä jännitysnäytelmää pystyyn.. ;-)
Huvikseni ajattelin pitkästä aikaa katsoa lämmöt. Sillon joskus testailun aikaan noin 3 vkoa sitten muistaakseni koklasin ja oli siellä lähellä 37 astetta.
EDELLEEN mittari näytti 36,8.. Normaalilämpö mulla 37,3-37,4.
Eihän noihin lämpöihin ole tuijottamista, mutta jos on monta viikkoa ollu koholla (en tiedä..), niin saattaahan tuo olla merkki jostain tai sitten ei.
En oikein tiedä itsekään kumpaa toivoisin edelleenkään :-)
| |
| | |
18.06.08, 09:13
|
#71 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hehheh, siis normaalilämpö on kyllä astetta alempi ;-) En mä sentäs noin kuuma ole, vaik skorppari oonki..
| |
| | |
18.06.08, 09:24
|
#72 (linkki)
| | (Vierailija) |
Huomenta! Tehis täällä yksinpuhelua pitänyt... ; ) Jaa että oiretta taas pukkaa?? Sullahan on kohta niitä enemmän kuin raskaana olevilla!! XD Ei vaan, onnea nyt jompaankumpaan tilanteeseen vaan, kumpaan nyt sit päädytkään... Vaikka sieltä plussa tupsahtaisikin niin varppina olisit ihkuonnellinen, elä sitä huolehdi turhaan. Kyllä tänne niitä plussia enemmänkin kaivattais...
Mä sain viime yön jopa nukuttua, olo on siedettävä. Mahaa juilii vieläkin ajoittain tosi paljon, ihan kuin välillä olisi kestosupistus päällä... Kasvukipuja??? En tiiä mutta paniikkia aina välillä pukkaa ja se taas lisää kipuja... Viddu mä sanon että jos tässä nyt loppuun asti päästään, tai siis loppuuhan se jokatapauksessa jossain välissä mut joulukuuhun asti siis niin kaivan vaikka ite nuo romppeet tuolta mahasta pois ettei tarvi ikinäikinäikinä enää panikoida näin!!! Tää on ihan hanurista!!! Joo tosi onnellinen odottaja...
Pöh, pakko pakertaa töitäkin ettei tarvi jussina täällä istua...
| |
| | |
18.06.08, 09:29
|
#73 (linkki)
| | (Vierailija) |
Terveyssisar, siin munhan ei pitäny haluta lapsia lainkaan :oD!
Kyllä meillekin Tehiksen tapaan viisi on maksimi, ihan käytännön(kin) syistä. Jo pelkästään autojen takia; mä en halua mitään pikkubussia, vaan seitsenpaikkainen auto on riitettävä. Muuten tilaa talossa on yllin kyllin (rakennettu itse ennen lapsia) ja autoissa vara valita millä liikkuu(=piha täys). Mut siis toi viisi on maksimi, mulle. Mies kait voisi ehkä enemmänkin tahtoa, kait. Koskaan ei puhetta ole ollut.
Mut siis tällä hetkellä meillä on neljä lasta, enkä siis sano, että vielä edes tuosta viidenestä edes haaveiltaisi, ainakaan konkreettisesti. Mut siis ehkä joskus, EHKÄ..
| |
| | |
18.06.08, 09:51
|
#74 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pukeakin pitäis, mutta täällä mä haahuilen.. :-)
Katotaan sitten Mirkku miten tässä loppujen lopuksi käy. Siis meillä, joilla viisi on ehdoton maksimi..:-) Tuleeko vielä se: jos kumminkin yksi. Niin, mitään takeitahan ei ole, että sitä viidettäkään saisi.
Niin, noista oireistä.. En ole tainnut muutamaan viikkoon/kuukauteen enää niitä kertoilla, enkä aiokaan. Tää lämmönmittaus oli ihan hetken mielijohteesta tekaistu.. Oireilut oli siis sillon helmikuussa ovisplussan aikaan ja siitä eteenpäin :-/ Välillä enempi välillä vähempi. Nykytilasta ei mainintaa... ;-)
Vieläks kaikki muut nukkuu vai?! Tai paiskii töitä ehkä..
Täällä koneet hyörii, mutta muuten vähän seisoo.. Siis niinku hommelit :-D
Koklasko Joox jo sitä uutta keilaustaktiikkaa? Tuloksia?!
| |
| | |
18.06.08, 10:05
|
#75 (linkki)
| | (Vierailija) |
Huomenta päivää!
Ja heti anteeksi pyynnöt Tehis, mutta en voi muuta kuin hihitellä.. "Mutta VIISI on meillä IHAN EHDOTON MAKSIMI, oikeesti :-D" XD...
Ja oireitakin pukkaa edelleen,kuumana käydään ja niin edelleen, koskas olikaan se testipäivä??
Auroralle nyt vain kovasti kyytiläiselle tarrasukkia!
Samoin Tittille! Iiiiiiso kasa tarrasukkia, vauvaliimaa ja kaikkea vastaavaa! Huh, aikamoinen kiinalaisreisu,yöks!
Taisin unohtaa Terveyssisarelle eilen moikata (joo ja varmaan muutakin...), eli moiks!
Ja sitten tähän suunnittelupuoleen... hmmm... siis suunnitelmia?? Öh.. kai sitä joskus jotain on suunnitellut... No, yleensä aloittelen suunnittelun vasta plussattuani. Nuorimmainen on ainoa jota suunniteltiin pidempään ennen varsinaista tekoa :)
Pojat on tehty, siis niinkuin.. tekemällä tehty, ilman ihmeellisimpiä suunnitelmia.
Meillä olis 7 paikkanen auto, joten tilaa olis. Talossakin on tilaa, huoneita järjestelemällä, mahtuis sinne useampikin vielä ;)
Työasioiden takia vaatisi järjestelyä ja suunnittelua, tähän kun olen lähtenyt... ja vielä omasta tahdostani.
Niin, autosta piti vielä sanomani, että meillä auto on ehdoton, kun ei edes linkkaria kulje lähimaastosta, kauppaan on sen verran matkaa, ettei todellakaan tulis mieleen pyörällä kuskata aina nälkäisille pojilleni apetta. Pitäisi olla sitten sellainen potkukelkka jossa on pyörät ja peräkärry.
Laskeskelin että meillä menee päälle 300kg perunaa vuodessa :O !! Onneksi puolet ainakin tulee omasta pellosta.
Ja tuosta tuli mieleeni, kun mittailtiin mukeloita toissaehtoona, niin sentti/kuukausi on poikien kasvuvauhti ja sen kyllä huomaa ruoan menekissä!
Jokos Ohdiksen piuhat löytyi?
Ja Joox, saitkos otettua ratkaisevan askeleen? Tippuiko kirja lattialle??
Ja sitten sää; Meillä kävi ihan hirrrrvittävä myräkkä eilen, kamala ukkonen joka nosti hirvittävän tuulen, kaatoi puunkin (ei onneksi talon vieressä) niin että rysähti, valot toimivat diskotyyliin puolentuntia.
| |
| | | | |