Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
26.06.08, 10:41   #101 (linkki)
vilukisu
(Vierailija)

G: Miks ei, toisaalta miks kaikkien pitää saada jus KESÄhäät? Minua ainakin ahdistaa kun kesän vähäiset viikonloput menee toisten juhlissa. Ts jos olis kolmet häät samalle kesälle, tod.näk myös kolmet polttarit, joten siinäpä meniskin Suomen lyhyen kesän viikonlopuista jo puolet.
Itse oon tykännyt kavereiden syys/talvihäistä paljon enemmän. Pimeeseen, synkeeseen vuodenaikaan tapaamista kavereiden kanssa (polttareissa), ja lämmintä tunnelmaa kynttilöiden valossa häissä.... Ja sillon ei kuitenkaan olis muuta tekemistä vkoloppuisin, ja ko häitä odottaa kivana piristeenä, ei pakkopullana.

Mulla oli tänään aamulämpö 35.8.
Mitäköhän toi nyt taas tarkoittaa? meneillään kp6, kolme ed päivää ollu ka. lämmöistä 36.2 Joku mulle valaisikin jo että ennen ovista lämmöt romahtaa ja sit taas nousee. No mutta, mun kierto 35 päivää, ei pitäis olla ison O:n vielä lähiviikkoinakaan... Pitäisköhän jättää koko lämpöjen kyttäily niin ei tulis stressiä tästäkin...

Plussatuulia prätkikselle ja muillekin!
  Vastaa viestiin
26.06.08, 11:14   #102 (linkki)
*tiiti
(Vierailija)

Munkin mielestä talvihäät on ihanan tunnelmalliset. Eikä sää ole ikinä pettymys. Kesähäissähän automaattisesti odotetaan aurinkoa ja lämpöä ja jos sitä ei ole on juhlat olevinaan pilalla. Talvella ei ole olettamusta että hirveästi pitäisi ulkona käyskennellä, joten ilma saa olla mitä vain eikä pilaa juhlaa.

Talvihäissä voi polttaa kynttilöitä ja luoda niillä tunnelmaa. Usei tunnelma onkin paljon romanttisempi kuin kesällä, jolloin on niin valoisaa. Toisaalta näähän on makuasioita, jonkun mielestä keskikesän häät voi olla romanttisinta ikinä.

Onko kolmet häät liikaa samana kesänä, riippuu vähän miten sitä katsoo. Jos vieraat ovat samat kaikissa häissä, voi olla että pitäisi ostaa kolme juhla-asua. Itse olen ainakin niin turhamainen etten voisi käyttää samaa asua joka juhlassa. Ja jos häät ovat hienot, saa asuihin menemään aika lailla rahaa (nimim. häihin mekon juuri ostanut). Vieraat joutuvat hankkimaan kolme lahjaa. Tarvittaessa matkustamaan kolmesti häihin jos eivät asu paikkakunnalla. Olisi harmi jos osa vieraista tulisi vain johonkin näistä häistä sen takia että häitä on liikaa yhdelle kesälle.... Jos vanhemmat maksavat häät niin useampien häiden järjestäminen samana kesänä vaatii aikamoisen panostamisen, puhumattakaan muusta avusta (askartelu, koristelu.....). Toisaalta jos häät ovat simppelit ja pienet ja sukukin asuu paikkakunnalla ei kolmien häiden juhliminen ole varmasti mikään ongelma.
  Vastaa viestiin
26.06.08, 11:24   #103 (linkki)
Sinililja
(Vierailija)

:D Toi mekkopointti on ehkä tärkein tässä asiassa! Meillä oli yhdessä vaiheessa todella monet häät aina kesässä ja silloin oli kyllä aikamoinen vaatestressi joka viikonloppu.. ja häät ja polttarit vei suurimman osan kesäviikonlopuista. Alkoi hiukkasen puuduttamaan loppua kohden.. Ja tosiaan miksi aina kesähäät? Mutta eiköhän kaikki aina järjesty, yhdet häät alkukesään ja toiset loppukesään, niin kaikki on tyytyväisiä!

Vilukisu: noi lämmöt voi kyllä varmaan heitellä muutenkin, ei kait kovin luotettava menetelmä loppujen lopuksi.. Mutta ihan mielenkiintoinen kuitenkin!

Lilianalle tsemppiä!! Tuu sitten kertomaan, että mahassa on kaikki kuten pitääkin, jookos?

Sinis, jonka työnteko tökkii edelleen..
  Vastaa viestiin
26.06.08, 11:40   #104 (linkki)
Lumis
(Vierailija)

Oletko vilukisu kokeillut ovistikkuja? Lämpöjen mittailua en ole kokeillut, mutta tuntuu vähän epäluotettavalta menetelmältä. Tosin joillekin tulee tikuttamisesta stressiä. Mutta niin kait sitä tulee lämpöjen mittailustakin.
  Vastaa viestiin
26.06.08, 13:54   #105 (linkki)
Wilmis80
(Vierailija)

Häistä vielä...Mun miehen suku on aika iso vs. mun, mut melk. kaikki kaverit yhteiset, kun ollaan tunnettu jo yli 10.v, joten oon laskenut, että häihimme kutsuttaisi n.120henk. vaikka kuinka tiivistäisi. Musta ihan kivaa vaikka paljon oliskin populaa, sillä mulla kun on pieni suku ja vanhemmat eronneet ei oikeastaan koskaan mitään isoja juhlia ole ollut. Miehen perheen juhlissa oon pyörinyt monet kerrat. Sen serkut menee naimisiin nyt kaikki peräkkäin, joten siellä nämä tyypit tapaavat nyt useamman kerran. Tänä vuonna hänen suvussaan 3 häät ja ensi vuonna siis 2, joten siksi ajattelen, että olis ehkä kivempi järjestää ne meidän tulevat (!?) häät v.2010. Tuntuu vaan, että sinne on niin piiiitkä aika vielä...

Ja toukokuu olis meistä kiva kuu siksi, ettei tarvisi sitten koko kesää stressata niitä omia häitä vaan sais jo olla vaimo!!;) Mieluummin sitten suunnittelen syksyn ja talven läpi häitä...ja hoidan sitä vauvaa joka toiv. keväällä 2010 on jo kuvioissa. ;)

No mutta, voinhan mä suunnitella kaikkea pientä jo ja ottaa vinkkejä näistä muista häistä missä käydään sitä ennen. Tuleepahan meidän häistä sitten tosi hyvät, kun ollaan saatu hyviä vinkkejä!!Ja tässä sitä tulee mukavasti muuta ajateltavaa kun voi miettiä kaikkia hääjuttuja, vaikka ei vielä oo kosittukaan. Pitää olla paljastamatta niitä omia ideoita lähipiirille, ettei kukaan nappaa niitä parhaita ideoita...:)

Mun mies soitti just ja sanoi et sillä on ensi viikolla yhden tosi mielenkiintoisen ja innostavan duunin työhaastis!Oon niin innoissani sen puolesta!!!Toiv. se saa sen duunin niin on itekin paremmalla "touhutuulella"...:)

Wilma ja huoleton kierto kp?
  Vastaa viestiin
26.06.08, 16:10   #106 (linkki)
vilukisu
(Vierailija)

En ole ovista tikuttanut, enkä koe sitä edes mielekkääksi vaihtoehdoksi. Kiertoni ollut ennen tätä viimeaikaista tasoittumista (jo neljäs 35 kierto putkeen!) niin epätasainen, että ei olis ollut hajuakaan missä vaiheessa kiertoa kannattais ruveta tikuttamaan. (Lyhin kierto ollut 28, ja pisin 42 päivää...)

Lämpöjäkin jotenkin "vahingossa" rupesin mittaileen loppukuusta kun väsyä ihmettelin. Huomasinkin lämpöjen olevan korkealla normaaliin 36 pintaa hipovan sijaan, vaikkei kuumetta ollutkaan. Sitten ihan mielenkiinnosta jatkoin mittailuja vielä menkkojen alettuakin, ja huomasin että menee niinkuin "pitääkin", eli laski lämmöt menkkojen alettua.

Tätähän tää on, oman kehon toimintojen opettelua... :)

ps. Joo, mekkopointti tärkeä, ja siihen vielä päälle polttarikulut jotka karanneet näinä kaksipäiväisten polttarien aikakaudella käsistä, plus matkakulut hääpaikalle (ja polttareihin) ja mahd. yöpymiset siellä, häälahjat jne. Kalliiksi käy jos monet häät kesässä.
  Vastaa viestiin
26.06.08, 16:25   #107 (linkki)
Prätkämimmi
(Vierailija)

Kiitos tsemppauksesta. Kaikki oireet katosi ainakin toistaiseksi, mutta testailla en kyllä aio ennen kun menkat on pari päivää myöhässä. Siis kun ne ei vielä ole varsinaisesti myöhässä tai no on. Eli punaista tai mitään muutakaan ei ole havaittu. Mut voihan se olla ettei sitä ovulaatiota oo ollut vaikka sen muka bongasin. Onkohan tää mun kirjoittelu nyt hiukan sekavaa. Mulla ei ees suklaata tee mieli tai niitä normi raivareita ole ollut. Vaihdevuodet ;)

Prätkis kp 27/25-26
  Vastaa viestiin
27.06.08, 08:02   #108 (linkki)
Prätkämimmi
(Vierailija)

Täti saapui yöllä..Plääh :( Eli kai ne sit on vaihdevuodet :) Mut ei siinä mitään. Fiilikset ihan ok! Viikko enää töitä kun saan olla kuukauden lomalla.

Prätkis kp 1/25-26
  Vastaa viestiin
27.06.08, 08:17   #109 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2007
Pahoittelut prätkikselle :(

Mä haluaisin kysyä roskishaamusta tai viivanpaikasta testissä? No tänä aamuna sitten viimein testailin ja negahan siitä tuli, jos siis testiajan puitteissa (5min) testiä katsoi. Tosin heti viiden minuutin jälkeen alkoi erottumaan se paikka mihin pitäisi plussausviivan tulla. Siis jos oikein oikein tarkasti katsoi. Kyseessä on David Pregnanacy Test, mammaksilta tilattu. En mä oikein tiedä miten pitäis tulkita. Eihän se viiva tullut siihen testiajan puitteissa, joten negahan se valitettavasti sit on. Mutta pitäiskö siinä ylipäänsä näkyä se viivan paikka. Ei mulla ole aikaisemmin näkynyt edes silloin kun vielä olen roskiksesta kaivanut ja tähyillyt.

No, mutta negahan se ja joku luonnonoikku olen kait. Luultavasti mulla nyt sitten oli se ovis kaks viikkoa vain myöhässä, jos se silloinkaan tuli oikeasti. Nimittäin tän viikon kuluessa pitäis menkkojen alkaa, jos ovis oli myöhässä ja tuli.
Ens viikolla kait sitte uutta testiä kehiin ellei ole tätiä tänne kuulunu.

Miks tää menee näin vaikeeksi :/:( Jos ei kerta plussata nii vois ees täti tulla, että pääsee uudestaan yrittämään.

Häistä puheen ollen olen alkanut itsekin miettimään budjetteja ym. Miten sais järkättyä pienen budjetin häät? Vieraita kun oli kuitenkin 50-100.
  Vastaa viestiin
27.06.08, 09:07   #110 (linkki)
Prätkämimmi
(Vierailija)

Hippu.. toihan kuulosti lupaavalta :) Ei kun teet parin päivän jälkeen testin uudestaa, sit siellä näkyy jo muutakin kuin testiviivan paikka. Mulla ei oo ikinä ees tullu viivanpaikkaa näkyviin, tosin en mikään himotestaaja ole ollutkaan. Vain ehkä viisi kertaa oon testin tehnyt. Toivon sulle parasta mahdollista tulosta ++++++ Tuuhan kertoon sit heti hyvät uutiset :) :)
  Vastaa viestiin
27.06.08, 09:24   #111 (linkki)
*tiiti
(Vierailija)

Pahoittelut Prätkämimmille. Eikun nokka kohti uutta kiertoa, loma varmasti vähentää stressiäkin. Teette lomavauvan :) Äläkä manaile mitään vaihdevuosia, niissähän päinvastoin kai alkaa kierrot lyhenemään eikä pitenemään. Mä pidän peukkuja että plussaat vielä kesän aikana!!!

Hipulla on hankala tilanne, mutta lupaavaltahan tuo kuulostaa. Mä en osaa viivanpaikoista sanoa, mutta olen kuullut että yleensä negaan testi ei reagoi mitenkään. Testaa uudelleen parin päivän päästä. Mikä kp sulla on menossa?

Vilukisu, mulle gyne sanoi että lämmöt ovat erittäin epäluotettava keino kierron tarkkailuun, eikä suositellut sitä käytettäväksi juuri tuon stressaamisen takia. Toisaalta joillakin on siitä hyviäkin kokemuksia. Olen jostain kuitenkin lukenut, että jos lämmöistä haluaa jotain päätelmiä tehdä, tulee seurantaa toistaa useampi kuukausi. Tämän jälkeen lukemat alkavat olla vertailukelposia, kun sulla on pitkältä ajalta faktaa lämpöjen vaihtelusta. Netissähän on sivusto: Fertility Friend johon voi noita lämpöjä merkkailla ja ohjelma kertoo milloin niiden mukaan ovis on.

Omaan napaan ei mitään erikoista. Ovis varmaankin jo ollut, mutta varmistellaan viikonloppuna huvin vuoksi :) Rauhallisin mielin odotellaan ensi viikon ahdistuksia...
  Vastaa viestiin
27.06.08, 10:05   #112 (linkki)
vilukisu
(Vierailija)

Ok, kiitos vastauksesta *tiiti! Yritän olla ottamatta vakavasti.

Harmi harmi prätkis! Mutta ensin kylmä siideri loman kunniaksi ja eikun uuteen yritykseen! ;) Minäkin lomailen ens kuun, joten ehkä harvaksemmaltaan tänne pääsen!Onneks on kaikkee kivaa suunnitteilla, niin ei tää raskaudettomuus niin sureta että loma menis pilalle.
  Vastaa viestiin
27.06.08, 10:17   #113 (linkki)
Wilmis
(Vierailija)

Hippu mä varmaan friikkaisin moisesta haamusta totaalisesti, sillä mä ottaisin mieluusti vaikka sen haamun vaan vastaan, että sais vähän edes toivoa. Mikset koklaa heti vaikka jollain toisella testillä?Sit jos taaskin tulee haamu niin odota pari pv ja uusi testi. IIIIIK!!!Se vois olla....no en sano mtn. Peukutan vain!bdbdbdb

Eilen taas puhuttiin miehen kanssa häistä ja se vihjaili jotain kosinnasta, kun sanoin, että jos vuoteen 2010 "joudun" odottamaan olisin mielelläni kihloissa sen odotusajan (hih!"odotusajan"!). Se kattoi mua virnistäen ja sanoi, että pistää viestiä eteenpäin. APUA!!Mä en tiiä miten pysyn nahoissani nyt...Toivon tavallaan, että kosinta olis tullut meidän 4.v pvnä, mutta toisaalta olin ni krapulassa silloin viime la, että ehkä parempi. Ja paikalla oli niin monta muutakin...Mielummin sitten intiimi kosinta kahden kesken kuin kesken juhlien. ;) APua,apua...nyt vasta tajusin....!Toiv. ei sitä kosintaa tarvii enää hirveen kauaa odottaa....

Mä koetan olla kurkkimatta tänne palstalle hirveesti kesiksellä, et jos se vaikka auttaisi stressittömyyteen, joten älkää ihmetelkö. En ole unohtanut teitä, tää on mun henkireikä!!!Mut jos jotain kerrottavaa on, tietty kerron...:)Mut siihen on vielä aikaa...

Ihanaa viikonloppua kaikille ja erityisesti teille jotka aloitatte lomanne tänään!Mulla vielä 5pv töitä ens vkolla....ja ovi?s!!!Jee!

Wilma
  Vastaa viestiin
27.06.08, 10:30   #114 (linkki)
Sinililja
(Vierailija)

Saamari täti, jättäisi jo nyt meidät rauhaan! Mutta hyvä, että Prätkiksen fiikikset on ihan hyvät. Koskas teidän karvainen vauva tulikaan kotiin? Saat vähän tyydytettyä tuota hoivaviettiäsi :)

Hippu: mä oon kanssa miettinyt tota viivanpaikkaa. Tein testin tän viikon maanantaina (clearblue) ja negahan se oli, mut jonkin ajan päästä siinä oli mun mielestä viivan paikka, kun oikein sitä tiirailin. Olin unohtanut sen kylppäriin ja illalla kotiin tullessani siinä oli selkeä ohut viiva (kymmenen tunnin päästä testauksesta). Mutta menkat siis alkoi samana päivänä. Mutta en oo koskaan saanut edes tuollaista, joten elämäni ensimmäiset viivat raskaustestiin :) kymmenen tunnin päästä.. Ehkä ensi kerralla jo nopeammin.. :) Mutta sulla se tuli nopeasti eli voihan se olla, että jotain olisi kuitenkin tapahtumassa? En tiedä.

Täällä on taas elämä taas käynnissä :) Näköjään menee muutama ilta kotona harmistuksissa, mutta sitten piristyy. Eilen innostuin leipomaan ja muuta puuhailemaan ja se piristi kovasti ja tänään alkaa loma!!!! Sen kunniaksi menen terassille ja tempaisen pari kylmää siideriä huiviin! Siis ONNEKSI en ole raskaana... ;) Uskoitteko?

Sinis
  Vastaa viestiin
27.06.08, 10:34   #115 (linkki)
Sinililja
(Vierailija)

Niin ja Wilma, koitahan pysyä pöksyissäsi siellä ;) Mutta ihanaa, että olet innoissasi! Pitäisi nyt keksiä innostumisen aiheita, niin saisi nää vauva-asiat pois mielestä. Mutta mä jään nyt lomalle ja ainakin nyt loman alkuun on ohjelmaa tiedossa, niin eiköhän seuraava ovis ja menkatkin humahda ohi nopeasti!
  Vastaa viestiin
27.06.08, 10:50   #116 (linkki)
Noa

Rekisteröitynyt: 12/2007
Moi!

Taas täällä kurkkimassa :) Hipulle omasta kokemuksestani: kerran testasin negan clearbluella eikä siihen mitään viivanpaikkaa tullut, vaikka kuinka kävin kurkkimassa myöhemmin. Sitten tässä viimeisessä kierrossa jossa raskauduin ja ekaa kertaa testasin, niin testiajassa siihen ei tullut viivaa, vaan se vahvistui pikkuhiljaa siten, että jonkin ajan päästä se viiva oli jo erottuva. Seuraavana päivänä taas hieman vahvempi, mutta ei vieläkään mikään megaselvä. Eli älä heitä vielä toivoa, vaan testaa vaikka huomenna uudestaan! Tsemppiä! bdbdbdb

Ja hyvää lomanalkua kaikille siitä nauttimaan pääseville!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku