Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
15.06.10, 16:32   #126 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Uusi haaveilija ilmoittautuu joukkoon :)

Ehkäisy on virallisesti jätetty pois tänään, kävin ottamassa hormonikierukan pois. Se saa nyt sitten olla 30-vuotislahjani itseltäni. Ultrassa näkyi, että seuraava ovulaatio voisi olla parin viikon päästä. Ei kyllä haittaa vaikkei siitä vielä tärppäisi, on sen verran kiirettä ja stressiä tiedossa muutenkin loppukesällä. Saa nyt nähdä kuinka kauan tässä projektissa sitten menee. Kyseessä on siis ensimmäinen lapsi.
  Vastaa viestiin
24.06.10, 12:21   #127 (linkki)
Ire_
(Vierailija)

Onnea yritykseen Sudenmarja! :)

Ite en oo vielä saanut aikaseksi varattua sitä lekuriaikaa,,,Tuntuu, että tässä on niin paljon kaikkia kiireitä, ettei oikeen ole kerennyt edes ajattelemaan asiaa. Olen miettinyt, et jos siirtäis sen lääkärin vaikka elokuun puolelle, jos ei itestään tärppää sitä ennen. Ei tässä kuitenkaan ole mikään hengenhätä just NYT tulla raskaaksi, vaikka aikamoinen on tuo vauva-kuume päällä :)
Heinäkuu on niin täynnä ohjelmaa jo muutenkin, että ei oikeen siellä lääkärissä edes ehtisi käymään.. :/
Olisihan se raskaus melko suuri piristys pimenevään syksyyn..<3 :)

Ei ole meillä sitten koiraakaan enään.. :( mutta onneks on nuo kissat, jotka on aivan mahtavia pikku karvapalloja <3

Hyvää juhannusta muuten kaikille!!<3
  Vastaa viestiin
08.07.10, 20:33   #128 (linkki)
Jospa meillekkin :)
(Vierailija)

Googletin lapsi 2011 ja törmäsin tähän ketjuun :) Nyt vihdoin ja viimein olen saanut myös miehen "innostumaan" vauvan tekemisestä :) Nyt 3vuotta seurusteltu ja miehellä 10vee tyttö ed. suhteestaan ja lapsi asuu äitillänsä. Olen "kuumeillut" jo pari vuotta ja välillä ollut aika tuskaisaa ja vielä enemmän ollut tuskaisaa se, että mies ei ole halunnut. Nyt toivotaan parasta, koska yksi keskenmeno takana elämässäni (1,5v sitten). Tänään jopa puhuttiin tulevista tarvikkeista vauvalle, heh. Niin ja minulla ikää 24 ja mies on 33. Kokemusta miehellä ainakin on, joka on mielestäni plussaa :)
  Vastaa viestiin
09.07.10, 10:07   #129 (linkki)
Merimari
(Vierailija)

Tervetuloa vaan kaikki uudet haaveilijat! On tainneet nämä helteet tehdä tepposet ja kukaan ei oikein jaksa koneen äärellä tällaisilla keleillä istuskella, ellei ole aivan ääretön pakko. Nautitaan kesästä nyt kun se on. :) Tsemppiä kaikille yrityksiin! Meillä jatketaan toistaiseksi ehkäisyä.
  Vastaa viestiin
16.07.10, 13:23   #130 (linkki)
Jospa meillekkin :)
(Vierailija)

Haamu tuli tänään testiin (32/32). Jospa meillekkin, vihdoin :) Jänniä aikoja elellään.. Toivotaan, että pysyisi sisällä ja kaikki menisi hyvin..
  Vastaa viestiin
02.08.10, 13:35   #131 (linkki)
Annulee
(Vierailija)

Heippahei, ilmottaudun nyt tänne palstalle :) Vauva siis haaveissa.

Meillä esikoinen 5 v ja tässä välissä on välillä aika tiuhaankin yritetty pikkusisarusta mutta ei ole onnistunut ja nyt yrittäminen on ollut pois kuvioita pidemmän aikaa. Oli vähän parisuhteessakin ongelmia ja eikä ne nyt kokonaan ole vieläkään kaikonnut, mutta, polte on kova että esikoiselle pitäisi sisarus saada... täytin itse kesällä 37 joten aika viimoset hetket alkaa olla käsillä. Se mitä parisuhteelle sitten tpaahtuu jää nähtäväksi, mutta, vauvan haluaisin :) Ajattelin että josko tässä muutaman kuukauden yrittäisi. Odotukset ei kovin korkeella ole, juuri sen takia kun ei sitä raskautumista ole tapahtunut....clomejakin söin useamman kierron verran. Esikoistakin yritettiin pitkälti yli vuosi.

Näin siis meillä. Nyt eka yrityskk takana tällä erää....sen tuloksia ootellaan parin viikon päästä.

Annulee
  Vastaa viestiin
03.08.10, 17:04   #132 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Näyttää siltä, että täällä tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta :)

Vähän olisi vielä voinut odottaa, myöhemmin syksyllä olisi ollut helpompaa töiden kanssa. Nyt raskautenikin luultavasti paljastuu työkavereille jo tosi aikaisin. Minä kun ajattelin, että tässä menee useita kuukausia... Melkein hävettää onnistua samantien kun jotkut yrittävät ties kuinka pitkään.

Kuukautisia ei tullut siinä kierukan poiston jälkeen kuin pieni tahra. Kierto oli tosin aika pitkä, ovulaatio oli vasta kp 23 tienoilla ja viime torstaina, eli kp 40, testasin ensimmäisen kerran kun kuukautisia ei kuulunut. Ja positiivistahan se näytti. Eli nyt on viikko 5 jos ovulaation myöhästymisen ottaa huomioon.
  Vastaa viestiin
06.08.10, 12:27   #133 (linkki)
Annulee
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sudenmarja Näytä viesti
Näyttää siltä, että täällä tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta :)

Vähän olisi vielä voinut odottaa, myöhemmin syksyllä olisi ollut helpompaa töiden kanssa. Nyt raskautenikin luultavasti paljastuu työkavereille jo tosi aikaisin. Minä kun ajattelin, että tässä menee useita kuukausia... Melkein hävettää onnistua samantien kun jotkut yrittävät ties kuinka pitkään.

Kuukautisia ei tullut siinä kierukan poiston jälkeen kuin pieni tahra. Kierto oli tosin aika pitkä, ovulaatio oli vasta kp 23 tienoilla ja viime torstaina, eli kp 40, testasin ensimmäisen kerran kun kuukautisia ei kuulunut. Ja positiivistahan se näytti. Eli nyt on viikko 5 jos ovulaation myöhästymisen ottaa huomioon.

No ONNEA. Aika harvinaista vrmaan että heti tärppää...a kun hetken aikaa olet sulatellut ajatusta, huomaat että tämä on juuri se oikea hetki :) Koska aina tulee sellasii juttuja, ett jos tämän jälkeen ja tämän jälkeen. Nauti :)
  Vastaa viestiin
06.08.10, 15:37   #134 (linkki)
miikku79
(Vierailija)

Moikka kaikille, uusille ja vanhoille ja ihan ensiksi onnittelut plussanneille!!!!

kesä vetelee loppujaan ja aurinko sen kuin porottaa, ihanaa!! Enpä ole töihin vielä lähdössä ainakaan tänä vuonna, vaan lapsosten kanssa kotosalla jatkan. Esikoinen menee ensi viikolla kerhoon, jotta pääsee vähän ikätovereitten kanssa leikkimään ja askartelemaan ohjatusti. kaksi kertaa viikossa pari tuntia. On ihan passeli, kun kuitenkin aika paljon kyläillään ja puistoja kierretään, joissa muita lapsia tapaa.

Täällä ei vieläkään vauvaa aloitettu "tekemään", mutta luulenpa (lue toivon =))että piakkoin. Mieskin alkaa nähdä kolmannessa lapsessa hyviäkin puolia =) ( tai sitten puhelee mun mieliksi, jotta voidaan sitten vaihtaa puheenaihetta)Mutta ei ole kuitenkaan antanut vielä lopullista suostumusta. Mulla on reilun viikon päästä synttärit ja silloin sattuu olemaan myös aika varmat ovisajat, joten fiksuna tyttönä toivoin mieheltä synttärilahjaksi suojaamatonta seksiä ja mielellään ihan loppuun asti =) Saapi nähdä.. syksyllä jos tärppäisi, niin tulisi kakkosen ja kolmosen väliin vähintään se ikäero, jota itse pidän ihan miniminä.

En kyllä edelleenkään ala painostamaan, vaan tämän vuoden loppuun katselen ja sitten jos on ei, niin sitten ei. Sitten rupean katselemaan tosissaan työjuttuja ja lapsiluku saa jäädä kahteen. Onhan sekin kuitenkin ihan hyvä määrä ja elämä oikeasti helppoa.

Plussatuulia kaikille ja nauttikaa lämmöstä, niin kauan kun sitä vielä piisaa!!

Miikku79
  Vastaa viestiin
17.08.10, 11:12   #135 (linkki)
Merimari79
(Vierailija)

Hei vaan kaikille! Onnittelut plussanneille!

Kesäkuukaudet on menneet tosi nopeasti. Loman aikaan en kotona montaa kertaa konetta avannut, joten ketjun seuraaminen on jäänyt vähemmälle, mutta hyvä että tänne on uusia saatu. :) Ehkä tässä syksyn aikana joutaa paremmin taas seuraamaan keskustelua ja toivottavasti meidänkin taloudessa ryhdytään jossain välissä yrittämään tuota vauvan tekoa. Kyllä siitä alkaa tulla jo niin monelta taholta vihjailuja ja suoria kysymyksiä, ettei mitään rajaa.
Meillä elämä jatkuu vanhalla painollaan. Isäntä palaa kuun lopulla taas koulun penkille. Saa nähdä, miten rankka tämä lukuvuosi tulee olemaan... Parempi pelätä pahinta ja toivoa parasta.
Miikku, etkö Sinäkin puhunut jossain välissä, että lähtisit opiskelemaan?

Nautitaan vielä aurinkoisista päivistä, kun niitä näyttää riittävän! Helteet alkaa ilmeisesti jo jäämään taakse...
  Vastaa viestiin
17.08.10, 12:33   #136 (linkki)
miikku79
(Vierailija)

Moikka moi!

Ihanaa kun aurinko vaan paistaa!! Kyllä merimari, olen opiskelusta puhunut. Se olisi mun haave, siis vaihtaa kokonaan alaa ja lähteä opiskelemaan jotain ihan alusta. Ikävä kyllä se ei taloudellisesti ole mahdollista, vaikka kuinka ottaisi lainavapaata ja laskisi pennejä. Opintotuella ei päivähoitomaksuja maksella. Ehkäpä sitten kun lapset ovat koulussa. Ammatilliseen opettajakorkeakouluun hainkin talvella, mutta en päässyt. Se olisi ollut monimuoto-opiskelua, eli pääosin etänä, pari kontaktipäivää kuukaudessa. Opiskeluajalta olisi saanut ansiosidonnaisen päivärahan. Eli tulot eivät olisi pienentyneet, eikä lapsia olisi tarvinnut laittaa hoitoon. Pisteet eivät vaan riittäneet tällä kertaa..

Synttärit tuli ja meni ja lahjaksi sain mitä toivoinkin :D :D :D :D :D ja vieläpä miehen aloitteesta! Nyt sitten vaan jännitetään.. Sovittiin että tämän vuoden loppuun asti yritellään ja jos tärppiä ei kuulu, niin sitten katsellaan, että miten jatketaan. Töitä pitäisi kuitenkin vuoden alusta ruveta katselemaan jos tärppiä ei kuulu ja hakemaan lapsille hoitopaikkaa. Tässä kaupungissa kun hoitopaikkaa pitää hakea 4 kk ennen, jotta saisi lapset samaan paikkaa ja mahdollisimman lähelle. Jos taasen tärppää, niin sitten en välissä töihin lähde, vaan jatkan koko katraan kanssa kotona ainakin siihen asti kun mahdollinen juniori on 1,5 vuotias. Siinä vaiheessa olisinkin ollut jo 4 vuotta putkeen kotona, joten korkea aika olisikin palata työelämään. Saapi nähdä miten käy.. Jännittävää ja ihanaa tämä taas kerran on, ei sille minkään mahda!

Mitähän ATÄ:lle , annullee:lle ja muille yrittäjille kuuluu? Puhumattakaan plussanneista, menevät varmaan jo aika pitkällä..

Kyllähän te merimari vielä ehditte 2011 vauvan saada. Huhti-toukokuun vaihteessa pitäisi tärpätä, niin ehtisi joulukuulle :D :D
  Vastaa viestiin
22.08.10, 18:01   #137 (linkki)
miikku79
(Vierailija)

Moikka!

Kirjoitelkaapa kuulumisia!!
  Vastaa viestiin
22.08.10, 23:20   #138 (linkki)
Ire_
(Vierailija)

Hei vaan kaikille, ja hyvää alkavaa syksyä!

Nyt sitä sitten ollaan onnellisesti naimisissa! :)

Plussaa ei ole tullut, joten varasin neuvolaan ajan, ja kävin tän viikon maanantaina sitten siellä lääkärin pakeilla.
Lekuri teki papa-kokeen, ja kävin seuraavana aamuna labrassa antamassa veri- ja virtsanäytteen.
Nyt sitten odotellaan tuloksia niistä. Siis ihan perus juttuja katellaan niistä (verensok.,kolesterolit ymym,).
En ole aivan satavarma, mutta sain ainakin sellaisen kuvan, että kun tulokset on tullut, niin lääkäri laittaa lähetteen KYSsiin mahdollisten hormonihoitojen aloittamisen vuoksi.

Haluan sen takia kertoa mahdollisimman tarkasti tästä omasta "projektista" miten etenee, koska itse yritin netistä hakea tietoa ihmisten omakohtaisista kokemuksista tässä pco-oireyhtymässä (munasarjojen monirakkulaisuudessa), mutta en oikein löytänyt mitään. Olisi ollut mukava tietää asiasta enemmän ennen lääkärille hakeutumista. Joten ajattelin nyt kertoa oman tarinani, että on mistä lukea, jos on aiheesta kiinnostunut.
Toivottavasti tästä on apua sitä tarvitseville :)

Odotan nyt ihan jännityksessä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta kaikkeen on varauduttava... Tottakai parasta tässä toivotaan, että raskaus alkaisi mahdollisimman nopeasti ja että kaikki menisi hyvin! :)
  Vastaa viestiin
23.08.10, 12:00   #139 (linkki)
miikku79
(Vierailija)

Onnea Ire_!!!!!! Oliko onnistuneet häät?

Endometrioosista sen verran, että minulla on hyvä ystävä, jolla todettu endo vuosia sitten. Hänpä huomasikin sitten yhtäkkiä olevansa raskaana ja vielä viikolla 18!! 2,5-vuotta myöhemmin sai vielä toisenkin lapsen. yksilöllistä toki kaikki, mutta ei missään tapauksessa toivotonta!! Toivotaan Ire_ ettei sinunkaan tarvitsisi vuositolkulla vauvaa odotella.

Mulla on nyt reilu viiko oletetusta oviksesta. mahaa nipistelee ja toiselle puolelle jomottaa, mutta niinpä on tehnyt ihan joka kierrossa tähänkin asti. Ei siis mitään tuintemuksia, jotka viittaisi raskauteen. Ruokaa ei tosin tee mieli ja vatsa täyttyy tosi pienestä, mutta koska nykyään karppaan, niin tämä on ihan normaalia. Ainut mitä vähän ihmettelen, on se että salaatti tökkii!! Rakastan kaikkia salaatteja, mutta nyt tekee mieli napsia salaateista vaan aurinkokuivatut tomaatit, juustot, oliivit yms. ja jättää muuten rehut syömättä. Näin minulla on kyllä ollut kahdessa aikaisemmassa raskaudessa, mutta ei kai näin aikaisin voi mitään tällaisia oireita tulla, vaikka raskaana oliskin. vastahan alkio olisi kiinnittynyt kohdun seinämään.. En kyllä ala elättelemään mitään toiveita enkä muuta. Testaankin vasta sitten jos menkat alkaa olla oikeasti myöhässä..
  Vastaa viestiin
23.08.10, 16:13   #140 (linkki)
Neta
(Vierailija)

Moikka! Liityn mukaan haaveilemaan vuoden 2011 vauvasta! Meillä esikoinen on 9kk ikäinen ja kovasti toivotaan hänelle sisarusta. Odottelen ensimmäisten kuukautisten alkamista ihan lähipäivinä, satuin tekemään viime vuodesta jäljelle jääneen ovulaatiotestin, ja näytti ekana päivänä plussaa. Hyödynnettiin se kyllä, mutta nyt on kohta viikon verran ollut tiputteluvuotoa ihan niinkuin ennenkin juuri viikkoa ennen kun kuukautisten pitäisi alkaa. Joten odottelen ne ja katsotaan sitten miten käy!

Esikoista yritettiin vajaa vuosi, minulla myös todettiin monirakkulaiset munasarjat ja ehdin yhdessä kierrossa käyttää Clomifenia, josta raskaus sitten alkoi. Joku täällä aikaisemmin kertoi että oli todettu sama. Nyt oli lääkrin kanssa puhetta että katsellaan pari kiertoa, ja tikutan ovulaatiota. Aloitetaan sitten Clomifen tarpeen mukaan. On tämä ihan yhtä jännää kuin ensimmäisellä kerrallakin!

Terkuin Neta
  Vastaa viestiin
23.08.10, 23:11   #141 (linkki)
Ire_
(Vierailija)

Kiitoksia! Häät meni oikein mukavasti muuten, mutta oli todella tukahduttava kuumuus..kyllä kylmä juoma kelpasi hyvin :D

On lohduttava kuulla, että on tultu raskaaksi ilman minkään näkösiä hoitojakaan. Ite kyllä luultavasti joudun niihin turvautumaan.. Hienoa myös huomata ettei ole yksin tämän kanssa. Jo pelkkä täällä juttelu asiasta antaa tosi paljon tukea ja toivoa! :)
Toivottavasti juu ei tartteis vuosia odottaa. Toisaalta iän puolesta on vielä aikaa yritellä, mutta muuten on kauhea kuume mahdollisimman pian raskautua ja saada se vauva syliin! :)

Mullakin erilaisia raskauden alku oireita, jotka on ainakin tähän asti osoittautuneet vääriksi..- alavatsan ihme tuntemuksia, hajuaistin herkkyyttä, ihme haluja ruuan suhteen,muttei kuitenkaan mikään maistu, ja kaikkee tollasta..vai onko sitten kuvittelua vaan (?) -mistäs sen tietää ennenkun testaa :D mutta saattaa se olla kyllä ihan sitäkin vaan,,, :)

Oon tehny parannuksia elämässä, että jos vaikka pikkusen ees edesauttais asiaa, kuten: lopetin tupakoinnin, olen alkanu syömään hieman terveellisemmin, ostin multitabseja ja kalkkitabletteja..ainakin kynnet on ruvennu hyvin kasvamaan, jos ei muuta :D ja oon lopettanut myös alkon käytön. Jospa näillä vaikka jonkinlaiseen alkuun pääsisi :)
Niin, ja tilasinhan Vauva-lehden kesäkuun lopulla, joka on muuten aivan huippu lehti, vaikkei vielä mitään vauvaa olekkaan. Todella mielenkiintoisia ja suuntaa antavia juttuja. Suosittelen! :)

Onnea yrityksiin kaikille yrittäjille :)
  Vastaa viestiin
06.09.10, 12:58   #142 (linkki)
miikku79
(Vierailija)

Moikka!
Meille on nyt sitten näillä näkymin vuoden 2011 vauva tulossa. la 11.5. ja toivottavasti sinne asti päästään kunnialla. Harmi että tämä ketju nyt näin kuoli, olisi ollut kiva jatkaa jutustelua..

Hyvää vointia kaikille ja aurinkoista syksyä!

Miikku
  Vastaa viestiin
21.09.10, 11:34   #143 (linkki)
Merimari79
(Vierailija)

Moi!

Onnittelut Miikullekin! Hienoa!
Tosi kurjaa, että tämä ketju on kuihtunut. :( (Voin kyllä itsekin katsoa peiliin syyttävän sormen kanssa.) No, jahka meilläkin taas jossain vaiheessa ryhdytään puhumaan aiheesta, niin pitänee sitten taas etsiä sopiva ketju. (En ole tällä hetkellä kovinkaan innostunut noista ketjuista, joissa lasketaan päiviä ja yrityskertoja, jne. Tuntuu jotenkin väkisin yrittämiseltä. Ehkä sekin ajatus muuttuu, kun ryhtyy itse oikeasti yrittämään.)
Lähipiiristä on nyt kuulunut vauvauutisia, joten kai se kuume sitten jossain vaiheessa tarttuu meihinkin... Oikein hyvää syksyn jatkoa kaikille vauvahaaveilijoille!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku