| Hormonitukea jos lyhyt luteaalivaihe vaikka ovis ok?
Terve,
yritystä kohta vuosi täynnä, yksi km saldona.
Kiertoni on säännöllisesti noin 25-26 pv, ovisplussa melko säännöllisesti kp11-12, kuukautisia edeltävä tuhruvuoto alkaa kp22-23 tienoilla, eli joskus DPO9 paikkeilla. Kävin gynellä pari vkoa sitten, ja hänen mielestä mulla kaikki ok, enkä tarvi mitään hormonaalista tukea, kun ovulaatio testien mukaan tapahtuu (kotitestinä Clear Blue)... eikä keltarauhashormonilääkkeen vaikutuksista kuulema näyttöä. Aukiolotutkimusta ei tarvinne, kun kerta kerran raskautuminen onnistunut. Mitään kokeita ei siis otettu.
Seuraavaksi miehen simppatutkimus ja lääkäri neuvoi mahdollisten hoitojen osalta siirtymään suoraan inseminaatioon joskus vuodenvaihteessa.. Mietin vaan kun tälläkin palstalla niin moni käyttää clomeja yms... oisko jostain clomi+luge yhdistelmästä kuitenkin hyötyä, vaikka ovis mitä ilmeisimmin tapahtuu..?
Onko muuten kellään muulla alkanut ottaan kovastikin päähän koko vauva-projekti? Seksi on nykyään ihan suorittamista kalenteri kädessä. SIis olen kyllä ihan 100% tähän sitoutunut, siihen asti että kaikki vähätkin perinnöt on jo etukäteen kiinnitetty hoitoihin. Joo vitsi, vitsi... Mutta että hieman hiipuu sellainen "voi että kun vauvat on niin ihania, ja äitiys on niin mahtavaa, nääs, nääs.." -touhu. Siis, vaikea kuvata, mutta ehkä se on jotain itsesuojelua, että ajattelee, että en tässä mitään vauvaa oikeasti halua. Toisaalta ihan tietoisestikin ajattelen muita asioita kuin raskautumista, siis en ajattele raskautumista, paitsi kp1, kuten tänään. Kyllä silloin ottaa päähän. Toki vähemmän kuin muutama kuukausi sitten.... mutta jotenkin vaan sekin, että miten sitten jos/kun joskus on raskaana, pääsee siihen onnen tilaan, joka oli silloin ekassa raskaudessa, kun niin helposti se silloin onnistui. Ja miten onnellinen silloin olikaan... Tuntuu,ettei sellaista onnea tämän raskautumis/raskausprojektin osalta voi enää kokea. No, aika näyttää tietysti, ja toivottavasti olen väärässä.
|