| Raskaus ja valmistuminen
Avomieheni on tartuttanut minuun kamalan vauvakuumeen. Muuten kaikki edellytykset vauvan tulolle olisikin olemassa, olen 27-vuotias, parisuhde on mallillaan ja asumme tilavassa omistusasunnossa. Kyse on vain ajoituksesta. Olen tekemässä yliopistolla gradua ja tarkoitus olisi valmistua touko-kesäkuussa.
Miten te muut olette ajoittaneet valmistumisen, työelämään siirtymisen ja perheen perustamisen? Monenlaisia ajatuksia pyörii päässä. Tuntuisi tärkeältä siirtyä työelämään piakkoin valmistumisen jälkeen, koska myöhemmin työllistyminen tuntuu entistä hankalammalta. Oman alan kokemusta ei ole hirveästi takana, jotain nyt kuitenkin. Myös raha on yksi pointti. Nyt saisin opiskelijana minimiäitiysrahat (?), mutta jos malttaisi odottaa muutaman vuoden, tilanne olisi jo parempi. Toisaalta taas kello tikittää, eikä aikaa perheen perustamiselle nyt enää älyttömästi ole. Tiedän kuitenkin, että sitä on. Olen aina haaveillut tekeväni lapset suht nuorena, vaikka kovin nuorta äitiä minusta nyt ei enää saakaan. Sekin on mietityttänyt palkkaako minua kukaan, kun olen nainen parhaassa lisääntymisiässä. Eihän se saisi työnhaussa vaikuttaa, mutta vaikuttaako kuitenkin?
Niin kai se on, että oikeaa aikaa lapsen hankkimiselle ei olekaan, mutta kun en malttaisi odottaa.
|