Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
23.11.10, 09:54   #1 (linkki)
nainen 36v.
(Vierailija)

Kokemuksia hedelmöityshoidoista?

Olemme miehen kanssa yrittäneet lasta vuoden verran (minulla ei vielä lapsia, miehellä yksi) ja nyt olemme varaamassa aikaa klinikalle jossa tutkitaan onko jotain vialla ja sitten mahdollisesti tehdään munasolun hedelmöitys miehen siittiöillä. Vielä en tiedä mitä eri tapoja heillä on käytössä mutta varmasti se meille sopiva hoitomuoto katsotaan sitten tutkimusten jälkeen.

*Onko kenelläkään kokemuksia tällaisista hoidoista? Kauanko menee ajallisesti siihen, jos käymme ensin alkututkimuksissa ja sitten aloitetaan hoidot? Emme mene kunnalliselle puolelle vaan varasin ajan yksityiseltä klinikalta koska olen kuullut että kunnallisella puolella pitkät jonot ja joutuu odottamaan kuukausia ennenkuin mahd. hoidot aloitetaan.
  Vastaa viestiin

23.11.10, 17:03   #2 (linkki)
hoidoissa.
(Vierailija)

Tuolla lapsettomuus-palstalla on näistä enemmänkin juttua, mutta onhan tälläkin palstalla hoitoja kokeneita.

Yksityisellä hommat etenee nopeesti. Riiipuen tilanteestasi tutkimusten jälkeen ensin mahdollisesti kokeillaan hormonihoitoja sinulle, sitten (varsinkin jos miehen näytteissä jotain vikkaa) inseminaatiota ja lopuksi koeputkihedelmöitystä. Joissakin tapauksissa on syytä edetä jo heti koeputkihedelmöitykseen eli ivf-hoitoon, joka kallista, mutta siinä paremmat onnistumisprosentit kuin esim inseminaatiossa.
  Vastaa viestiin
07.12.10, 20:20   #3 (linkki)
-ap-
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hoidoissa. Näytä viesti
Tuolla lapsettomuus-palstalla on näistä enemmänkin juttua, mutta onhan tälläkin palstalla hoitoja kokeneita.

Yksityisellä hommat etenee nopeesti. Riiipuen tilanteestasi tutkimusten jälkeen ensin mahdollisesti kokeillaan hormonihoitoja sinulle, sitten (varsinkin jos miehen näytteissä jotain vikkaa) inseminaatiota ja lopuksi koeputkihedelmöitystä. Joissakin tapauksissa on syytä edetä jo heti koeputkihedelmöitykseen eli ivf-hoitoon, joka kallista, mutta siinä paremmat onnistumisprosentit kuin esim inseminaatiossa.
Kiitos tästä! Niin, olen ymmärtänyt että insemnaatiossa on aika pienet onnistumisprosentit ja ihmettelenkin miksei ylipäätään tarjota heti koeputkihedelmöitystä vaihtoehtona? Kyllä noista insemnaatioistakin kallista tulee jos niitä joutuu tekemään monia eikä siltikään tärppää.... Tosin raha ei ole minulla tässä nyt suurin vaikutin, olisin vain onnellinen jos tärppäisi oli tapa sitten mikä tahansa. Mutta olisihan se hyvä käyttää "varmempia" keinoja heti alkuunsa.

Olisi kiva kuulla kokemuksia insemnaatiolla raskautumisesta, montako kertaa piti käydä läpi että tärppäsi? Ja jos nyt saisit valita, valitsisitko edelleen insemnaation ensimmäiseksi hoitomuodoksi?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku