Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
03.02.11, 22:46   #1 (linkki)
haluan vauvan
(Vierailija)

mutta otin katumuspillerin

Onko kenelläkään kokemusta siitä, että on ottanut jälkiehkäisypillerin vaikka haluaisi tulla raskaaksi? Menin ottamaan riidan jälkeen pillerin, kun tuntui siltä että emme ole valmiita vauvan tuloon. Nyt kuitenkin haluaisin raskaaksi enemmän kuin mitään muuta ja pelkään että sekoitin kuukautisrytmini pahan kerran ottamalla tuon pillerin.
Vuoto alkoi ihan normaalisti kp 29 mutta on ollut jonkin verrankin niukempaa kuin tavallinen kuukautisvuoto ja tuntuu hiipuvan nopeammin kuin yleensä.
Onko kukaan tullut nopeasti raskaaksi katumuspillerin oton jälkeen vai onko odotettavissa että puoli vuotta menee, ennen kuin hormoonit tasaantuvat. Huolettaa siksikin, kun ikääkin alkaa olla jo ihan tarpeeksi, lapsia on kyllä ennestään edellisen kumppanin kanssa.
  Vastaa viestiin

03.02.11, 23:59   #2 (linkki)
huh
(Vierailija)

No kylläpä aikuinen ihminen osaa olla hölmö jos menee katumuspillerin ottamaan riidan vuoksi.
  Vastaa viestiin
04.02.11, 09:42   #3 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2010
Ei ole kokemusta pillereistä, muttta miksi ajattelit, että puoli vuotta menisi hormoonien tasaantumiseen? En mä ole sellaista kuullut. Luulisi, että pillerin jälkeen kierrot ovat kyllä ihan normaaleja ja heti voi ruveta uudelleen raskautta yrittämään. Eihän normaalin keskenmenonkaan jälkeen tarvitse puolta vuotta odottaa hormoonien tasaantumista.
  Vastaa viestiin
04.02.11, 13:52   #4 (linkki)
alkuperäinen
(Vierailija)

katumuspilleri

Olen lukenut ja kuullut, että tämä pilleri on varsinainen hormoonipaukku, joka saattaa laittaa kierron aivan sekaisin kuukausiksi. AJattelin, että josko munasolu ei sitten irtoakaan kuukausittain enää. Joillakin on kuulemma jopa puoleksi vuodeksi hävinneet kuukautiset.
Se hormooni jota pilleri sisältää on levonestrogeeliä, eli samaa jota on hormoonikierukassa, mutta pillerissä tuhti määrä.
Estää siis hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen ja näin raskauden. Keskenmeno kun tulee, niin varmaan hormonitoiminta pysyy paremmin ennallaan, kun ei mitään synteettisiä kemikaaleja käytetä.
Mutta tämä lienee väärä palsta kysellä, ja muutenkin tiedän että outo oli käytökseni, mutta kun mies uhkasi jättää niin ajattelin etten yksin selviä lapsen kanssa ja ovulaatioaika oli juuri käsillä.
  Vastaa viestiin
04.02.11, 14:00   #5 (linkki)
??
(Vierailija)

Nytkö tilanne on sitten parempi, niin että heti voi taas yrittää? Mitä jos se plussa pärähtää ja taas riidan tulleen uhataan jättää? Ja jos ajatus on se, ettei yksin pärjää niin silloin kannattaa varmaan jättää raskautuminen hautumaan, koskaanhan ei tiedä jääkö yksin mistä tahansa syystä.
  Vastaa viestiin
04.02.11, 19:01   #6 (linkki)
Koekemuksella
(Vierailija)

Olen elämäni varrella joutunut ottamaan muutaman kerran jäkiehkäisyn, vaikka olenkin ollut melko varma, etten raskaaksi ollut tulossa. Mulla ei ole kertaakaan vaikuttanut jälkiehkäisy menkkoihin. Kaikki on jatkunut normaaliin tapaan.

Ja voitko vakavasti sanoa olevasi valmis äidiksi, jos pikku riidan jälkeen menet heti nappaamaan jälkiehkäisyn ja heti sen jälkeen kadut. Ei vauvaakaan voi peruuttaa tai palauttaa, jos tuntuu siltä ettei olekaan valmis. Sun olisi varmasti parempi vaan miettiä sitä lapsen hankkimista ainakin tämä vuosi, niin ehkä aikuistuisit.
  Vastaa viestiin
21.04.11, 00:29   #7 (linkki)
kokemusta on
(Vierailija)

Itse jouduin silloisen poikaystäväni kanssa hakemaan apteekista jälkiehkäisypillerin, kun miekkonen epäili, että nyt kondomi hajosi. Ja kumpikaan ei todellakaan silloin ollut valmis vanhemmaksii. En huomannut mitään vaikutusta kiertoon tai mihinkään muuhunkaan. Ihan kuin en olisi koko pilleriä edes ottanut. Sittemmin olen uuden aviomieheni kanssa kyllä kokenut muutamia onnistuneita raskauksia. Että senkään puoleen ei huolta.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku