|
Käytin itse Teroluteja muistaakseni yhteensä neljä kuukautta. Kaksi kertaa kaksi kuukautta, välissä oli parin kuukauden tauko. Eka satsi oli joulu- ja tammikuu ja toka taisi olla huhti- ja toukokuu. Raskaus alkoi elokuun lopulla. Kuukautiskierto ei säännöllistynyt lääkekuurin seurauksena. Ehkä se ei ehtinyt. Raskautta edeltäneet kuukautiset tulivat elokuun alussa eli ovulaatio oli ollut toista viikkoa "myöhässä" (olen ymmärtänyt että nykykäsitys oviksen ajankohdasta on kaksi viikkoa ennen seuraavia kuukautisia eikä kaksi viikkoa edellisten jälkeen eli jos kierto on jotain muuta kuin 28 päivää niin munasolu irtoaa "myöhässä").
Terolutin määrännyt lääkäri sanoikin, että raskaaksi tuleminen kuurin aikana ei ole mahdotonta, mutta epätodennäköistä. Käsitin, että Terolutin tarkoitus on herätellä elimistön omaa kiertoa, ei varsinaisesti käynnistää sitä heti. Vähän niin kuin kerrotaan, että näin homman pitäisi mennä, yritäs nyt itse.
En muista tarkalleen miten kuukautiset tulivat lääkekuurin jälkeen, mutta se lukee kyllä selkeästi käyttöohjeissa. Omani tulivat sen mukaan. Jos menkkoja ei ala näkyä, ota yhteys lääkärin. Voi olla, että tarvitset astetta tukevampia troppeja. Käsittääkseni seuraava lääke on yleensä Clomifem.
|